Onko tässä arvassa mielestäsi C vai O kirjain?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ylärivi toinen vasemmalta siis

Sisäministeriö selvittää, onko tässä Veikkauksen arvassa O- vai C-kirjain

Julkaistu: 03.08.2011 07:12

Kalajokelainen Mauri Kippola luuli voittaneensa Veikkauksen Onnensanat-arpapelissä 50 euroa heinäkuun lopussa.
Kone kuitenkin antoi hänelle tätä huomattavasti pienemmän voiton. Kippola katsoo kokeneensa vääryyttä.

- Lasten kanssa raaputin arpaa ja koin aluksi iloisen yllätyksen. Minun olisi pitänyt saada seitsemällä sanalla 50 euroa, mutta kone antoi vain viisi euroa. Tämä on harvinaista. En ole ikinä kuullut, että Veikkauksen kone on ollut väärässä. Ehkä minun pitää laittaa tämä arpakuponki myyntiin, sillä voin saada sillä sata euroa, koska se on harvinainen kuponki. Aina ennen kone on ollut oikeassa, sanoo Kippola.

Onnensana-arpa perustuu sanaristikkoon. Siinä pelaajan täytyy yrittää rakentaa arvasta löytämistään kirjaimista mahdollisimman monta täydellistä arvassa olevaa sanaa. Kippola löysi seuraavat sanat: muumio, houre, tragedia, urea, hioa, steriili ja ora.

IS lähetti Kippolan hyväksymänä arpakupongin sarja- ja tarkistusnumerot Veikkaukselle. Niiden mukaan Kippolalle kuului 5 euron voitto. Kippola oli toista mieltä.

Tämän jälkeen Veikkaus pyysi Kippolaa IS:n välityksellä tarkistamaan, onko kaikki kirjaimet raaputettu kokonaan. Erityisesti Veikkaus pyysi Kippolaa tarkistamaan, onko ylärivin kirjain O vai C.

- Olen raaputtanut kirjaimet kokonaan, ja monet ovat niitä katsoneet. Tämä on kirkas O, vakuutti Kippola IS:lle.

IS sai haltuunsa Kippolan kohuarvan, ja kirjain todellakin näyttää O:lta.

Veikkauksen tiedottaja Tero Talaslahti kuvaili tapausta mielenkiintoiseksi.

- Tämä on uudenlainen tilanne, ei toistuvainen, mutta maailmassa mikään ei ole mahdotonta.

Talaslahti kehotti pelaajaa tekemään ratkaisusuosituksen sisäasiainministeriölle.

- Pelaaja voi pyytää arpojen ja veikkaus- ja vedonlyöntipelien voitonmaksua koskevissa erimielisyyksissä ratkaisusuositusta sisäasiainministeriöltä. Ratkaisusuositus tulee hakea kirjallisesti kolmen viikon kuluessa pelin tulosten vahvistamisesta. On hyvä, että puolueettomat virkailijat voivat ratkaista nämä asiat.

Kippola aikoo valittaa sisäasiainministeriöön.

- 50 euroa on pieni summa, mutta valitan ja vien asian loppuun asti periaatteen vuoksi.

IS
 
"mie"
Pitäisi nähdä minkälainen se C olisi tuossa arvassa. Mutta samaa mieltä muutaman kanssa olen, että se on C, joka on huonosti raaputettu. Ei ole täysin symmetrinen ollakseen O-kirjain.
 

Yhteistyössä