Onko tässä muka jotain sairasta? pieni vauva ja rinnat

  • Viestiketjun aloittaja tabuko
  • Ensimmäinen viesti
"Maya"
Kyllä pieni lapsi leikkii ihan millä vaan, jopa rinnoilla. Ei se lapsi ajattele, että se on jotenkin tabumaista tai vastaavaa. Vanhemmalla iällä se on minusta sitten ihan jokaisen oma asia kuka niiden rinnoilla leikkii. Toisilla rinnat ovat herkemmät, ja siksi heitä saattaa kauhistuttaa lapsen leikkiminen rinnoilla. Varsinkin jos se alkaa kiihottaa. Kaksi vuotiaalla ei ole vielä minkäänlaista seksuaalista käsitystä. Alkaa vasta pikku hiljaa ymmärtää naisen ja miehen eron ja luonnolistahan se on. Itse en kyllä imettäisi 2-vuotiasta vaikka olisi kuinka suosituksissa, mutta kuten sanoin, se on jokaisen äidin valinta.

Mutta siis ap:lle, ei ole mitään outoa. Ystävälläsi taitaa olla herkät tisut, kerta tuota niin kauhistelee.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti-87;28147196:
Mä oon monien mielest sairas, outo jne. ku imetän edelleen 5v7kk ikäst. Lisäks imetän 8½ kk ikäst, ja annan lasten myös koskee tisseihin.
Miksi imetät noin isoa lasta :O Imetät varmaan sitten vielä kun lapsi menee kouluun?
 
"vieras"
Olen kuullut, että jopa jotkut aikuiset miehetkin räpläävät. Se on minun mielestäni ehkä jo vähän sairasta ;)

Vähän alle parivuotias on todella pieni lapsi, ja pienen sisaruksen syntymä muuttaa joka tapauksessa hänen elämänsä peruuttamattomasti. WHO:n suosituksien mukaan hänen itsensäkin tulisi saada vielä rintamaitoa. Miksi kieltäisin häneltä rintojen koskemisenkin? Aiheuttaakseni sisaruskateutta?
WHO:n suositukset on tehty köyhiä maita ajatellen.
 
---
[QUOTE="vieras";28158174]WHO:n suositukset on tehty köyhiä maita ajatellen.[/QUOTE]

WHO:n suositukset on tehty koko maailmaa ajatellen.

Esimerkiksi synnytystä koskevissa suosituksissa korostetaan, että pitäisi välttää medikalisoitunutta synnytystä rutiininomaisine toimenpiteineen. Kuulostaakin se sinusta erityisesti köyhien maiden ongelmalta?
 
[QUOTE="vieras";28158771]Ja sullako on omakohtaista kokemusta molemmista :xmas:[/QUOTE]

Ei, kun mä olen vaan poikkeuksellisen tervejärkinen näissä. ;) Ei ole päässyt kulttuuri vääristämään normaalin rajaa.
 
"vieras"
Se on eri juttu se, kukaan tervejärkinen ei yleensäkään kävisi tällä palstalla. :xmas: Nyt oli puhetta suhtautumisesta imetykseen. =)
Eiköhän kirjoittajien mielipidettä määrittele aika paljon heidän tervejärkisyytensä; uskottavuus kun puuttuu kokonaan niin ihmiset ei jaksais sellaisia kommentteja lukea. Että voisit rajoittaa tuon höpötyksen ja liirumlaarumin sellaisille alueille, mistä sulla on kokemusta ja oikeaa asiaa. Kuten vaikka hiukset ja kasvatustieteen opinnot.
 
[QUOTE="vieras";28158881]Eiköhän kirjoittajien mielipidettä määrittele aika paljon heidän tervejärkisyytensä; uskottavuus kun puuttuu kokonaan niin ihmiset ei jaksais sellaisia kommentteja lukea. Että voisit rajoittaa tuon höpötyksen ja liirumlaarumin sellaisille alueille, mistä sulla on kokemusta ja oikeaa asiaa. Kuten vaikka hiukset ja kasvatustieteen opinnot.[/QUOTE]

Ap:n ystävän käytös ei ole normaalia ja siihen tämä höpinäsi ei liity mitenkään. Sen sijaan vauvan käytös on täysin normaalia.
 
ma aa
Arvelisin, että yleensä näillä ap:n kaverin kaltaisilla kavereilla on jotenkin estynyt/ristiriitainen tai ongelmainen suhde omaan vartaloonsa.

Yksi hyvä ystäväni alkoi kysellä lapsen ollessa n. 4 kk., että koska lopetan imetyksen. Puolivuotiaan kohdalla hän jo todenteolla ihmetteli, ja pari kuukautta siitä se oli jo hänen mielestään vastenmielistä ja "ällöttävää". Muistan esimerkiksi, kun olimme lapsen kanssa heillä ja aloin nojatuolissa imettää 7-8 kk. vauvaa, niin hän vei 1- ja 3-vuotiaat lapsensa pois ja sanoi että mennään pois ettei meidän tarvitse katsella. Kun imetin 1-vuotiasta, se ei enää tuntunut menevän mitenkään hänen käsityskykynsä rajoihin :D Ja 1,5 -vuotiaan kohdalla hän tuntui lähestyvän hermoromahdusta. Enkä siis enää tuon yhden kerran jälkeen imettänyt ikinä hänen nähtensä, mutta hän jostain syystä kyseli asiasta aina ja tuntui olevan siitä todella kiinnostunut.

Tällä ystävälläni on syömishäiriö ja erittäin korostanut kehonkuvan tarkkailu muutenkin.
 

Yhteistyössä