Onko tätä flunssaa paljonkin liikkeellä?!!

Jatkuu ja jatkuu vaan. Vanhin poika alkoi yskiä reilut pari viikkoa sitten, toinen viikon päästä ja 2-vuotias vajaa viikko sitten, eikä loppua näy :headwall: Korkea kuume kahdella ja yskii niin, että oksennus lentää... ja 2-vuotiasta saa kantaa pihalle joka välissä, että saa hengitettyä kunnolla, kun ei ventolinekaan tunnu auttavan |O Ja neljällä lapsella on nyt antibioottikuuri päällä, kahdella korvatulehdukseen ja kahdella keuhkoputkentulehdukseen : / Ja kaiken hyvän lisäksi nyt tuntuu, että mullekin tulee tuo tauti :snotty:
 
Meillä ainakin on ollut samantyylistä. Ensin nuorempi poika oli 5 päivää 38 asteen kuumeessa, sitten vauvalle iski kuume, joka oli välillä yli 40 ja sairaalassakin jouduttiin käymään. :( Sitten sairastui mies ja vanhin ja keskimmäinen tyttö, kaikilla kuume yli 39. Esikoinenkin vielä sai saman taudin, itse olen onneksi vielä välttynyt tuolta.
Ollaan sairastettu nyt 2 viikkoa, nuorempi poika oli jo paranemaan päin ja sitten iski korvatulehdus.
Tänään käytiin vähän ulkona, kun oli jo pari kuumeetonta päivää takana ja samantien humahti taas lämmönpuolelle.

Tuntuu ettei parane millään.

Lisäys vielä, että meillä siis jyllää influenssa B, kun vauvalle ja miehelle tehtiin virustestit.
 
On, vähän erilaisena vaan. Meille tuo tuli viikko sitten, poikaa vilutti ja kuume nousi, tosin vain 38 oli korkeimmillaankin mutta kuitenkin. Ti näytti jo hyvältä, oli ihan ok jne. Ke herättiinkin sitten siihen kun poika huutaa suoraa kurkkua ettei pääse kävelemään, jalat niin kipeät ja nenästä alkoi valua verta. Mä ajattelin että nyt se kuolee.
Mies kantoi pojan lääkäriin ja lääkärikin oli todennut ettei nyt ihan normaalia ole mutta jokin jälkitila se oli, jalat olivat pari päivää arat. No, nyt ollut sitten yskä. Kenties keuhkoputkentulehdus.
Mutta ajattelin että ilman lääkekuuria vedetään, saa nähdä. Kivahan se olisi jo kouluun tuo päästää.
Itse olin kipeänä myös, yskää, räkää, veltto olo. Ei kiva yhtään! Mies ja tyttö selvinneet toistaiseksi terveinä, mutta enpä hurraa vielä..
Jaksamista, tuollaisen katraan kanssa melkoisen uuvuttavaa varmasti!
 
Mä pidän peukkuja, että meillä tuo vauva (3kk) säästyis tältä taudilta, olis varmaan sairaalareissu edessä : / On niin kamalan limainen tuo yskä, mutta mitään ei kuitenkaan irtoa ja sitten haittaa hengittämistä, ainakin tuolla 2-vuotiaalla, jolle nuhakin on jo koettelemus :headwall:
Onneksi on näin kylmät ilmat, ei yhtään harmita, vaikka joutuu kököttämään sisällä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;23127865:
No tivotaan ettei ole rs-virus. Se kun tuo infektioastman useimmiten. Älä anna jatkua liian pitkään :hug:
Meillä oli rs-virus vuosi sitten ja sen jälkeen on 2-vuotiaan hengitys takkuillut ihan joka flunssan aikana :headwall: Aina saa ravata sairaalassa. Nyt on pärjätty aika hyvin, kun joulun jälkeen aloitettiin flixotide, joka on ollut käytössä siitä lähtien.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;23127913:
No mä voin kertoa että tuo infektioastma kyllä helpottaa iän myötä. Meillä tyttö sai sen yksi vuotiaana ja vuosi vuodelta on lääkkeitten tarve vähentynyt.
Toivottavasti meilläkin helpottaa jossain vaiheessa. Pelottavaa, kun ei pienellä meinaa henki kulkea... siinä vaiheessa 30km tuntuu todella pitkältä matkalta :(
 
2-3 vuotiaana meillä käytettiin paljonkin tuota lääkkeitä (ventoline + pulmicort ) muuta sen jälkeen on tasaisesti vähentynyt. Nyt viime syksynä, kun esikko oli 8 vee, jouti ottamaan pari kertaa, mutta kuuri luontoisesti ei.
 

Yhteistyössä