Onko teidän kaikilla lapsilla omat huoneet??

  • Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti
lucifer
2 lasta ja 5makuuhuonetta. meillä yksi ja lapset nukkuu vielä samassa kun ovat sen verran nuoria eli 3v ja 5v. tuskin muuttavatkaan tämän talon aikana omiin huoneisiinsa.
 
"..."
Kaikilla on omat huoneet ja mua ärsyttää. Aina kun tulee riitaa painutaan ovet paukkuen omaan huoneeseen. Ei muka yhtään tulla toimeen. Onneksi nyt vuoden vaihteessa muutetaan pienempään, niin oppivat selvittämään asiat ja tulemaan toimeen.
 
"Vieras"
Meillä on 4 lasta ja 4 makuuhuonetta. Mutta kaikilla lapsilla ei ole omaa huonetta. Nuorimmainen nukkuu vielä meidän kanssa, mutta lelut on kahdella nuorimmalla samassa. Kahdella vanhimmalla on omat huoneet. Silti usein leikkivät koko porukka samassa huoneessa.
 
"mama"
Miten ihmisillä on noin julmetun kokoisia taloja?! Lähes jokaisella näkyy olevan 4-5 makuuhuonetta! Oletteko kaikki rikkaita vai millä talonne maksatte? Meilläpäin näkee todella harvoin edes myynnissänoin suuria taloja. Itse asutaan kompaktissa rintamamiestalossa.
 
lucifer
[QUOTE="mama";26692437]Miten ihmisillä on noin julmetun kokoisia taloja?! Lähes jokaisella näkyy olevan 4-5 makuuhuonetta! Oletteko kaikki rikkaita vai millä talonne maksatte? Meilläpäin näkee todella harvoin edes myynnissänoin suuria taloja. Itse asutaan kompaktissa rintamamiestalossa.[/QUOTE]itse rakennutin talon sinkkuaikoinani tulevasta perheestäni haaveillessani. tosin ensi vuonna rakennetaan uusi...
 
[QUOTE="mama";26692437]Miten ihmisillä on noin julmetun kokoisia taloja?! Lähes jokaisella näkyy olevan 4-5 makuuhuonetta! Oletteko kaikki rikkaita vai millä talonne maksatte? Meilläpäin näkee todella harvoin edes myynnissänoin suuria taloja. Itse asutaan kompaktissa rintamamiestalossa.[/QUOTE]

No eipä meidän talo suuri ole, 116 neliötä, kyse on vaan siitä miten ne neliöt on käytetty ja taitaapi olla täälläpäin ihan normaalin kokoinen torppa.
 
nooo
[QUOTE="mama";26692437]Miten ihmisillä on noin julmetun kokoisia taloja?! Lähes jokaisella näkyy olevan 4-5 makuuhuonetta! Oletteko kaikki rikkaita vai millä talonne maksatte? Meilläpäin näkee todella harvoin edes myynnissänoin suuria taloja. Itse asutaan kompaktissa rintamamiestalossa.[/QUOTE]

Meillä on 184 neliötä ja 5h ja keittiö. Ihan normi talo. Ei tämä nyt mikään iso ole. Juuri sopiva meidän 5 hengen perheelle ja koiralle. Lainaa on, mutta kelläpä täällä etelä-suomessa ei talolainaa olisi.
 
"Juhuu"
"Makuuhuoneita on 3, joten halutessamme voimme antaa kaikille lapsille omat huoneet. Mutta koska mä en halua sänkyä olohuoneeseen, eivätkä pikkulapset ole esittäneet toivetta omasta huoneesta, yksi makkareista on meidän. "

Mitä, 2- ja 3-vuotiaat eivät ole vielä toivoneet omaa huonetta? :D Ja hetikö annettaisiin, jos älyäisivät vaan toivoa? Voi elämä tätä jengiä...
 
"heip"
meidän 2v:llä on ollut koko ajan oma huone, jossa nukkunutkin lähes alusta asti.

Pienet lapset voi mun mielestä olla samassa huoneessa, kunnes tulee tarve saada omaa tilaa esim. läksyjentekoon jne.
 
Miuski harmailee
Meillä lapset 12v, 10v ja 5v ja kaikilla oma huoneensa. Mutta eipä he niitä tarvitsisi. Kuopus harvoin leikkii omassa huoneessaan ja vaikka aina nukahtaa omaan sänkyynsä, siirtyy hän jossain vaiheessa yötä meidän sänkyyn. Ja isommat tytöt nukkuvat samassa huoneessa lähes aina. Huone vaihtelee, mutta yhdessä nukkuvat :) Jos olisi isompia noi huoneet, niin järjestettäiskin niiden sängyt samaan huoneeseen vakituisesti :)
 
Kaksi makkaria ja kaksi lasta (tyttö ja poika). isompi joka menee ekalle kaipais jo omaa huonetta. Hetken nukuttiinkin olohuoneessa, mutta kyllä se oli ihan persiistä kun toinen valvoo telkkaa katsellen kun toinen haluais jo nukkua.. Sitten aamulla herätetään kuuden pintaa ku mies hörppii kahvia ja käyttää koiraa olohuoneesta kulkevasta takaovesta jne.. Eli lapsilla yhteinen huone joka sermillä jaettu kahdeksi pieneksi sopeksi, että on jotain suojaa ja omaa nurkkaa olla itsekseen.
 
bud
[QUOTE="vieras";26692319]On. Paitsi jos kolmas lapsi tulisi.. sitten joutuisivat jakamaan. Meillä siis 3mh ja kaksi lasta.[/QUOTE]

Näin meilläkin ja jos se kolmas lapsi tulisi, niin mietityttää, miten huoneet tulisi jaettua, sillä lapsilla olisi sitten aika paljon ikäeroa. Ei ole kiva lätkästä koululaiselle saati isommalle "kaveriksi" jotain pikkutaaperoa.
 
"vieras"
2 lasta, 3 makkaria, lisäks miehellä oma huone 30 neliöö ja työhuone 20 neliöö

riippuu lasten iästä - jos isot ikäerot ja eri sukupuolta olis hyvä olla omat huoneet, pienimmät pienellä ikäerolla menee samoissakin ainakin 2 mukulaa

mun mielestä koulu-ikäiisllä vois olla jo omat huoneet kun on omat kamat ja kaveritkin
 
"vieras"
Ei ole meillä omia huoneita alle kouluikäisillä kaksosilla, ovat samaa sukupuolta. Jakavat huoneen ja minulla on oma huone. En usko, että moneen vuoteen edes haluaisivat omia huoneita enkä usko, että yksin edes viitsisin ,vaikka ehkä saisinkin, ottaa niin isoa lainaa, että ostaisin neliön. Tulevaisuus näyttää, miten tänne järjestäydytään. Oma makuuhuoneeni on iso eli siitä varmaan jossain vaiheessa rempataan väliseinällä molemmille omat pienet sopet. Tai sitten ostan olohuoneeseen kunnon vuodesohvan ja nukun siinä muutaman vuoden ennen kuin lapset muuttavat pois. Kyllä 16+ -vuotiaalla olisi ihan kiva olla oma tila, kun saattaa kuitenkin jo kollitkin pyöriä nurkissa. :)
 
8 v ja 6 v jakavat huoneen sulassa sovussa, melkein 3-viikkoinen majailee vanhempien makkarissa.

5 h+ k on hakusessa silleen "puolella silmällä", mutta vielä ei oo kiire muuttaa, eikä oikeastaan kiinnostustakaan.
 

Yhteistyössä