Onko teidän mielestä liian pitkä matka, jos 6v:n pitäis pyöräillä aamuisin päiväkotiin 3km?

Non compos mentis
Riippuu hiukan siitä, moneltako sinne mentävä ja millaista maastoa se on. Jos oltava tarhassa klo 6.30 tai 9, hieman eri tilanne. Jos tasaista maata ja asfalttia taikka mäkistä ja sepeliä, jälleen kerran erilainen tilanne.
 
viima80
tuossa juuri eilen pyöräilin 5 vuotiaan kanssa tuon matkan. meni aikasta nopeasti. riippuu maastosta. jos kovia mäkiä voi olla melko rankkaa. tasasta tietä ei mikään ongelma. lapset on loppujen lopuksi huomattavasti parempi kuntoisia kuin me aikuiset
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Riippuu hiukan siitä, moneltako sinne mentävä ja millaista maastoa se on. Jos oltava tarhassa klo 6.30 tai 9, hieman eri tilanne. Jos tasaista maata ja asfalttia taikka mäkistä ja sepeliä, jälleen kerran erilainen tilanne.
tarhassa pitäis olla viimeistään klo 6.15 ja asfalttia pitkin poljettais ja 4 päivää viikossa olis tämä järjestely ja vain aamuisin, isä hakee lapset sit kotia...
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Riippuu hiukan siitä, moneltako sinne mentävä ja millaista maastoa se on. Jos oltava tarhassa klo 6.30 tai 9, hieman eri tilanne. Jos tasaista maata ja asfalttia taikka mäkistä ja sepeliä, jälleen kerran erilainen tilanne.
tarhassa pitäis olla viimeistään klo 6.15 ja asfalttia pitkin poljettais ja 4 päivää viikossa olis tämä järjestely ja vain aamuisin, isä hakee lapset sit kotia...
Minusta suurin mutta on tuo aikainen meno.
 
f
Mä oon monesti miettiny, että ku kysytään jaksaako polkea jotain matkaa. Laittakaa aamulla lapsen pyörään kiinni sellanen mitti mistä näkee poljetun matkan päivän aikana. Siihen tulee ihan huikeita matkoja :)
 
f
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Mä oon monesti miettiny, että ku kysytään jaksaako polkea jotain matkaa. Laittakaa aamulla lapsen pyörään kiinni sellanen mitti mistä näkee poljetun matkan päivän aikana. Siihen tulee ihan huikeita matkoja :)
Siis matkamittari:D
 
Ei ole...tai tietty, jos ei ole paljon pyöräillyt, niin sitten.

Meidän esikoinen (6v poika) pyöräilisi vaikka koko päivän. Hyvä, kun itse perässä pysyy niillä matkoilla, meillä on eväät aina repussa :D Kesää odotellessa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Riippuu hiukan siitä, moneltako sinne mentävä ja millaista maastoa se on. Jos oltava tarhassa klo 6.30 tai 9, hieman eri tilanne. Jos tasaista maata ja asfalttia taikka mäkistä ja sepeliä, jälleen kerran erilainen tilanne.
tarhassa pitäis olla viimeistään klo 6.15 ja asfalttia pitkin poljettais ja 4 päivää viikossa olis tämä järjestely ja vain aamuisin, isä hakee lapset sit kotia...
Minusta suurin mutta on tuo aikainen meno.
tiedän mutta ei voi auttaa, kun ite pitää olla 14km päässä tasan klo 7 aamulla ja ukko on yön töissä ja on kotona vasta puol 9-9 maissa...
 
vieras
no kuten on tullut ilmi, niin riippuu lapsesta ja siitä paljonko on pyöräillyt.

mulla on 6,5vuotia, joka pyöräilee tuolla päivät pitkät kavereiden kanssa ja temmpuilee pyörällä jne, mutta silti INHOAA varsinaista matka-ajoa eli että pitäisi mennä jonkin ajan puitteissa paikasta a paikkaan b.ja sitä narinaaa ja vinkumista ei kuuntele erkkikään.

toivottavasti teillä on innokkaampi matkapyörääjä.tosin aamu on aikanen teillä,että jo siksikin kyllä miettisin kaks kertaa järjestelyä..
 
Onko teil lapset miten aamuvirkkuja? Jos on niin en usko et tuossa on mitään ongelmaa.
Meillä läpi talven kuljettu jalkaisin/potkurilla eskariin matkaa n. 1½ km, myös ne kovat pakkaset. Ja nytkin joutuu kävelemään koska menee päivällä toiseen päiväkotiin kiitos mun tympeän työajan...
 
viima80
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Riippuu hiukan siitä, moneltako sinne mentävä ja millaista maastoa se on. Jos oltava tarhassa klo 6.30 tai 9, hieman eri tilanne. Jos tasaista maata ja asfalttia taikka mäkistä ja sepeliä, jälleen kerran erilainen tilanne.
tarhassa pitäis olla viimeistään klo 6.15 ja asfalttia pitkin poljettais ja 4 päivää viikossa olis tämä järjestely ja vain aamuisin, isä hakee lapset sit kotia...
Minusta suurin mutta on tuo aikainen meno.
tiedän mutta ei voi auttaa, kun ite pitää olla 14km päässä tasan klo 7 aamulla ja ukko on yön töissä ja on kotona vasta puol 9-9 maissa...
voisko mennä esim naapuriin? tai pphlle aamulla joka sun työmatkan varrella. itte olin aikoinani ekaluokalla aamuisin pphlla aamut kun äiti meni töihin seiskaan ja koulu alkoi vasta ysiltä.
 

Yhteistyössä