Onko teillä ihanan rauhallista ja seesteistä vapaapäivinä?

  • Viestiketjun aloittaja epäonnistunut mamma
  • Ensimmäinen viesti
epäonnistunut mamma
Mä taidan tulla hulluksi :kieh:
Kakarat riehuu ja huutaa, tappelee... lähes AINA kun on viikonloppu ja mulla vapaa. Tosi rentouttavaa. Välillä oon niin puhkipoikkikatki että melkein itkettää :'(
Eikö noi saatanan tollikat tajua, että mullakin on rankka viikko takana?! Että minäkin haluaisin rentoutua ja kerätä voimia?! Missä on ne postikorttiperheet, joissa kaikki on ihanaa? Lapset leikkii kiltisti, äiti vääntää pullaa ja isä leikkaa nurmikkoa? Miten ne sen tekee? Mä olen totaalisen epäonnistunut ja odotan vain seuraavia vapaapäiviä, jotka saan viettää keskellä viikkoa YKSIN!

Kiitos.
 
Tällä hetkellä on :D

Lapset kuuntelee huoneessaan lastenlauluja, laulavat niitä (nyt vuorossa Karhunpoika sairastaa) ja tekevät samalla palapelejä. Suloista :heart:

Jos vapaapäiviä on liikaa, niin muksut alkaa hyppiä seinille jos ei ole jotain "actionia". Ja veikkaan, että viimeistään kolmelta tänään on pakko lähteä pyörälenkille tms, kun muksuja ei enää palapelit ja lastenlaulut nappaa.
 
:xmas: Mikä se seesteinen on?? Aamulla herättiin kahdeksalta (mikä on muuten harvinaisen myöhään), neiti 2v.10kk aloitti riehumisen vappupallon kanssa ja herra 1v.4kk väänsi aamukakat. Sitten äippä keitteli puuroa, kakrut tappeli jaloissa pienempi kitisi jo nälkäänsä, isä petaili sänkyjä. Aamiaisen jälkeen puettiin ja isä riehui lasten kanssa, välillä tulee riitaa (lapsille siis). Hetken mietittyäni päätin liittyä seuraan! Vitsi että oli hauska aamu! :D

muoks.Nyt on kyllä rauhallista. Nuorempi nukahti jo ja esikoinenkin on tuolla isän vieressä kokeilemassa josko päikkärit maistuisi. Äippä juo kahvia, syö leipää ja palstailee... =)
 
vieras
mene ulos niiden kanssa,jos ne on kyllästyneet olemaan sisällä!
mies vei meillä lapset jo yhdeksän pintaan ulos ja vieläkään ei ole tulleet joten hyvin taitavat viihtyä vaikka välillä vähän sateleekin :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mene ulos niiden kanssa,jos ne on kyllästyneet olemaan sisällä!
mies vei meillä lapset jo yhdeksän pintaan ulos ja vieläkään ei ole tulleet joten hyvin taitavat viihtyä vaikka välillä vähän sateleekin :)
Täällä tulee kaatamalla vettä :|
Muutoin olisivatkin pihalla. Mies lähdössä töihin, mulla toooosi kiva päivä tiedossa, jos meno jatkuu samanlaisena.
 
Arew
Täällä on ainakin tylsän sateista. Pikku poikakin nukkui tänä aamuna yllättäen jopa 7.30 saakka. Nyt isänsä kanssa autotallissa jotain korjailemassa tai rakentamassa, kun ulkoilla ei oikein sateessa viitsi. yksi teini murjottaa omassa huoneessaan ja toinen leipoo porkkanakakkua, joten aika hiljaista kerrankin. Yleensä ei ole näin hiljaista ja rauhallista.
 
Ihanaa, not.
Alkuperäinen kirjoittaja epäonnistunut mamma:
Mä taidan tulla hulluksi :kieh:
Kakarat riehuu ja huutaa, tappelee... lähes AINA kun on viikonloppu ja mulla vapaa. Tosi rentouttavaa. Välillä oon niin puhkipoikkikatki että melkein itkettää :'(
Eikö noi saatanan tollikat tajua, että mullakin on rankka viikko takana?! Että minäkin haluaisin rentoutua ja kerätä voimia?! Missä on ne postikorttiperheet, joissa kaikki on ihanaa? Lapset leikkii kiltisti, äiti vääntää pullaa ja isä leikkaa nurmikkoa? Miten ne sen tekee? Mä olen totaalisen epäonnistunut ja odotan vain seuraavia vapaapäiviä, jotka saan viettää keskellä viikkoa YKSIN!

Kiitos.
Ihan justiinsa samaa täällä tuskastelen. Ihana vappuaamu alkoi sillä, että heti herättyäni sain taas huutaa niin, että oli varma että verisuoni hajoaa mun päästä. Oikeasti. Ja mikään ei muuttunut. Välillä tuntuu, ettei nuo edes kuuntele mitä mä niille sanon.

Mä niin kaipaan ihania vapaa viikonloppuja ja juhlapyhiä, jolloin vaan ollaan eikä jumalauta tartte olla koko ajan karjumassa peräsuoli pitkällä. Mut ei. Ei näköjään tässä elämässä.

Mä oikeesti kohta korkkaan siiderin, ei mun mielenterveys kestä tätä muuten.
 
cella
joskus on, joskus ei. yleensä meidän rauhan rikkoo lasten "äiti äitiäitiäiti, kato kato. äiti toi löi" tmv. nyt on ollut ihan seesteistä. ihme ja kumma. lapset on leikkineet koko aamun keskenään nätisti. mies puuhailee omiaan lätkävarusteidensa kanssa (huoltaa niitä) ja mä oon nettaillu. ainoa rauhan rikkoja oli kissa joka hyppäs näppikselle äsken ja laitto koneen sekaisin. :D
 
Jos mä olen jotain oppinut vajaan 3-vuotisen äiti-"urani" aikana niin sen että paljon on omasta asenteesta kiinni. Siis tottakai lapsilla on huonoja päiviä ja silloin ei vaan mikään onnistu mitenkään päin. Jos menee tappeluksi niin lapset vaan kylmän rauhallisesti eri huoneisiin leikkimään. Tai kun kerran vapaapäivää vietätte niin tehkää jotain kivaa yhdessä! Katsokaa elokuva ja syökää vähän herkkuja! Ei kaiken tarvitse aina olla niin justiinsa! Viettäkää vähän rennompaa vappua! Ja juu, tiedän, helpommin sanottu kuin tehty... On mullakin ollut pinna monesti kireällä tämän sirkuksen kanssa ja tuntuu ettei saa hetkenkään rauhaa. Kannattaa kuitenkin kokeilla! Itse olen ainakin huomannut että kaikki menee vähän paremmin kun kukaan ei huuda peräsuoli pitkällä...
 
Ihanaa, not
Helppoa tää olikin, kun nuo oli alle kouluikäisiä. Nyt, kun ovat koulussa kaikki, on yhteiset lomat ihan tuskaa. Ne vääntää tappelua ihan aiheesta kuin aiheesta. Tänään esim. tapeltiin siitä, kuka on puhaltanut minkäkin ilmapallon! :headwall: Ja tämä vaan ihan yks esimerkki.
 
cella
Alkuperäinen kirjoittaja Ihanaa:
Helppoa tää olikin, kun nuo oli alle kouluikäisiä. Nyt, kun ovat koulussa kaikki, on yhteiset lomat ihan tuskaa. Ne vääntää tappelua ihan aiheesta kuin aiheesta. Tänään esim. tapeltiin siitä, kuka on puhaltanut minkäkin ilmapallon! :headwall: Ja tämä vaan ihan yks esimerkki.
no noita höpöhöpö kiistoja tulee aina. mä oon ratkaissut ne niin etten ala raivoomaan asiasta, koska se raivo vaan tarttuu muihin ja soppa on valmis. mä meen väliin, sanon hyväntahtoisesti että nyt meni höpöosastolle ja tää loppuu nyt. lapset yrittää aina lähtee linjalle "mut kun toi...." sanon ettei kiinnosta ja nyt loppuu. ja se on siinä. lapset saattaa möksöttää pari minuuttia mut se on siinä. jos vieläkin meinaa kiukuttaa kysyn et onks tää nyt tuon arvoista....
 
kipeä äiti
Ite oon jo ehtinyt räjähtää kertaalleen. Meillä lapset ottavat aina "ilon irti", kun olen 38 asteen kuumeessa!!!
Juuri tällaisina päivinä keksitään sisällä kaikki mahdolliset kielletyt leikit mm. kukkamultien vaihto, vessan "pesu" käsisaippualla (siihen kuluu sitten se 500ml käsisaippuaa... ) , jääkaapin uudelleen järjestely, tiskaus omatoimisesti, pyykkien lajittelu pesuhuoneessa "suihkun" aikana, jne...
Eikä sovi unohtaa, että juuri tänään kuuluu sitte vielä tapella oikein kaikilla varusteilla eli nyrkit, hampaat ja mojovat potkut ovat ehdottamasti lista ykkösiä kovien lelujen lisäksi.
Vielä pitäis kestää reilut nelisen tuntia ennen kuin mies tulee töistä kotiin ja tuo tullessaa jotain noutoruokaa.
 
joku
Meillä lapset leikki just tunnin kaatosateessa ja hyvin viihtyivät=)Kuravaatteet päälle ja ulos..meilläkin hajois vanhempien pää ja ja seinät jos ei ulkoiltas=)
Nyt mies grillaa katoksessa evästä perheelle.Mutta on meilläkin hyvinkin tylsiä ja ei seesteisiä hetkiä välillä..silloin ei auta kun pakata porukka autoon ja suunnata vaikka uimahalliin=)
 
ap
Mulla tätä "uraa" on takana jo 10v ja 3 lasta, joten on tullut koettua ja kokeiltua yhtä jos toista ;)
Ajattelin vain kysyä onko muilla 'ikinä' samanlaista... tiedän kyllä ettei tämä oikeasti ole jokapäiväistä, mutta kun nyt just en jaksais yhtään enää :|
 

Yhteistyössä