Onko teillä ollut miehenne lisäks aikaisempii lapsi mukana ultrassa?

  • Viestiketjun aloittaja dih
  • Ensimmäinen viesti
dih
Siis jos vaikka rakenneultraan mies on päässyt niin oletteko ottaneet lapsen/lapset mukaan vai vieneet hoitoon? Oletteko ottaneet lapsen mukaan vaikka lapselle olis ollut hoitopaikka. Mitähän lääkärit siitä tykkää...
 
ei
Meillä on ihan erikseen kielletty, sekä suullisesti neuvolassa, että myöskin niissä papereissa, että ultratilanteeseen ei saa tulla ketään muita kuin ultrattava äiti ja sikiön isä. Eli ei oteta esikoista mukaan. Toisaalta en ymmärrä mitä esikoinen siellä muutenkaan tekisi. Hänen kanssaan katsellaan kuvia kotona ja toisaalta en missään tapauksessa haluaisi esikoisen olevan paikalla jos jotain ikävää ilmenisikin.
 
nou
Mulla on kokemusta kahden eri kaupungin keskussairaalan ultrauksesta ja molemmissa oli erityisesti kielletty lasten mukaan ottaminen tutkimuksiin. Että ei oo, eikä olis tullu mieleen vaikka tota kieltoo ei olis ollu koska en ota lapsia mukaan minulle tehtäviin tutkimuskiin.
 
009
ensimmäiseen ultraan oli kielto, ettei lasta saa mukaan ottaa. Rakenneultrassa käytiin miehen kanssa kahdestaan myös. Nyt ois kokoarvioultra ja lapsi tulee kaiketi mukaan miehen kanssa, kun ei ole hoitopaikkaa ja yksin en haluaisi mennä. Toki sisätutkimuksen ajan lähtevät pois huoneesta.
 
Ei ole ollut mukana, meidänkin sairaalassa on tiukka kielto ettei lapsia saa ottaa mukaan. Jos olisivat isompia niin voisi jättääkin äitiyspolin odotustilaan leikkimään, mutta ei ihan pikkutaaperoa :)
 
009
viime raskaudessa näin, että siellä oli pariskuntia lasten kanssa ja lapsi pääsi sisään. Tiedä sitten onko muuttunut toi käytäntö kahdessa vuodessa, eka ultra tehdään eripaikassa kuin nuo loput yliopistollisessa sairaalassa
 
Mä oon kysyny etukäteen koska aika usein se on kielletty. Molemmissa ultrissa oli esikoinen mukana mutta hän oli rakenneultran aikaan joku 8 kk ikäinen joten ei oikein ymmärtäny mistään mitään.
 
meillä oli...
Miellä oli muuten esikoinen rakenneultrassa mukana...ei tullu mieleenkään et olis menny jonnekin hoitoon. Nyt kun tarkemmin miettii, niin saattoihan se olla aika tökeröä...mut ei sillä olis hoitopaikkaa ollu.
 
"Eini"
Kyllä meillä on ollut vuoden vanha esikoinen mukana. Ei ollut hoitopaikkaa, ja mies halusi tietysti mukaan. Jos olisi häirinnyt tutkimustilannetta, niin mies olisi sitten mennyt lapsen kanssa pois huoneesta. Kysyin erikseen kätilöltä, joka sanoi ettei haittaa.
 

Yhteistyössä