Onko teille tullut lahjapyyntöjä kummilasten

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
vanhemmilta?
Multa kysyttiin, voisinko osallistua summalla X kummitytön joululahjaan... Kun kerroin että olen jo jotain muuta ostanut, niin alkoi voivottelu, että olisi ollut kiva että lapsi olisi saanut haluamansa lahjan...

Kyseinen toive on noin satasen, ja tuo perhe on ihan hyvin toimeentuleva, molemmat töissä, kaks autoa, kerran vuodessa ulkomaanreissu. Ostakoot itse.

Mielestäni on aika törkeää pyytää kummivanhemmilta rahaa, eikä tämä ollut eka kerta, ja vielä näin viimetipassa, kun olin jo ilolla lasta ajatellen hänelle paketin hankkinut. Meni nyt vähän antamisen ilo, kun toiselle ei ollutkaan tärkeää että kummit muistaa hänen lastaan, vaan pitää meitä selvästi vain raha-automaattina omille päämäärilleen!
 
Mulla on tapana kysyä hyvissäajoin mitä kummilasten (tai heidän vanhempien :)) toivelistalla on, helpottaa kaikkien elämää mielestäni. Haluan antaa jotain toivottua tai oikeasti tarpeellista. Osallistuisin ilomielin tuollaiseen lahjaan sillä summalla jonka olen budjetoinut ja arvostan kyllä sitäkin että omien lasten kummit kyselee vähän mikä olisi järkevää. Itse annan aika vapaat kädet kummeille,en mitenkään oleta että he hankkivat mitään arvokasta.
 
vierailija
Siskoni on molempien lasten epävirallinen kummi ja on aina mielissään kun me tilaamme tai ostamme lasten lahjat ja hän maksaa. Hänen ei kiireisenä tarvitse juosta kaupoissa miettimässä. Toki kysyn aina että onko hinta sopiva.
Jos olet jo ostanut jotain, anna se ja saavat olla iloisia.
 

Yhteistyössä