Onko teistä hölmöä mennä sektioon meikit naamassa?

muuttanut
Se voi olla et sanovat et käy puhdistaan naamas... Ainakin kynsilakat yms muistaakseni häiritsee seurantalaitteita ja eihän leikkaukseen päästetä meikit naamassa käsittääkseni, et saattaa olla et sektioon mennessä pitää varautua siihenkin mahdollisuuteen. Voin tietty olla väärässäkin.
 
No sen tiedän että kynsilakkoja ei saa olla leikkauksessa. Ja tukkaa on ihan turha laittaa kun se jää sen paperimyssyn alle. Itellä oli kestovärjätty ripset ja kulmat.
Mun mielestä se olis kyllä aika hölmöä, sitä kun ei pääse jalkeille vähään aikaan ja saattaisi olla aika rätvääntyneen näköinen. Mutte hei, kukin tyylillään :D
 
Minulle ainakin sanottiin muutama päivä ennen sektiota käydyssä keskustelussa, että sinne mennään ilman meikkiä ja koruja! Ja ihan siellä sairaalassakin oli mahdollista käydä suihkussa, jos ei ollut kotona käynyt. Mutta meidän piti olla sairaalassa klo 6.30 joten eipä käynyt mielessä ruveta siinä aamutuimaan meikkailemaan. Varsinkaan kun iltakymmenen jälkeen ei ollut saanut edes juoda mitään eli nousin sängystä mahdollisimman myöhään.
 
Mä pääsin ainakin heti suihkuun.. Ihme mielipiteitä täällä, onko se jotenkin paha juttu jos menee sektioon ns normaalina? Tai siis jos yleensä meikkaa niin kai sitä sitten tottumuksesta sipaisee vähän ripsaria vaikka sektioon?
 
minä
Vaikka saisikin meikit olla naamassa leikkauksen ajan on puhdistus hommat vähän vaikeita, siitä hetkestä kun sut kärrätään osastolle ja makaat siinä katetrin kanssa 12 h sängyssä. mulla oli kielikoru joka otettiin pois juuri ennen leikkausta, hoitajat oli oikein desifioinnut sen mulle valmiiksi purkkiin pöydän reunalle jotta saisin sen laittaa taas paikoilleen...arvatkaa jaksoinko edes sitä tehdä...en! =)
 
joo
ai pääsit heti suihkuun. Yleensä suihkuun pääsee seuraavana päivänä jolloin haavankin voi kastella. Haluaisin tietää sairaalan, jossa suihkuun mennään suoraan sectiosta. Haavaa ei saa kastella 24 tuntiin.
 
Niin, ja hiuksista sanottiin ohjeeksi, että pestään edellisenä iltana, aamulla voi käydä muuten suihkussa, mutta ei enää kastella hiuksia. En tiedä mihin tuo perustuu, mutta ei aiheuttanut ongelmia minulle.

Minulla oli virtsakatetri vuorokauden eli reilun 24 tunnin päästä nousin ekaa kertaa sängystä vessaan ja suihkuun.
 
Jestas .kai se joitakin hiertää ...varsinkin perinteisen täydellisiä mamma ihmisiä:) ...jos joku haluu meikit naamassa olla ni voihan sit meikki puhdistus liinoilla vaik sen jälkeen putsata ..eikä pitäs keltään pois olla.Tottakai jos terveydelle haittaa ni sit sen mukaan mennä...kai ne siel tietää ja neuvoo.
 
siis mä pääsin suihkuun melkein heti osastolla. Haavaa piti suihkutella ahkerasti silloisien ohjeiden mukaan, kun kakkonen syntyi hätäsektiolla siitä 1,5vuoden päästä niin ohjeet oli jo muuttuneet. Ja katetrin sain melkein heti pois kun heräämöstä tulin koska olin niin hyvässä kunnossa että nousin heti sängystä ylös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
ai pääsit heti suihkuun. Yleensä suihkuun pääsee seuraavana päivänä jolloin haavankin voi kastella. Haluaisin tietää sairaalan, jossa suihkuun mennään suoraan sectiosta. Haavaa ei saa kastella 24 tuntiin.
Jaa. Meillä ei kyllä menny 24h kummassakaan sektiossa ennen suihkuun pääsyä. Esikoinen syntyi kl 17 illalla ja seuraavana aamuna kl 8 olin suihkussa eli tekee 15h. Kuopuksesta pääsin suihkuun jo samana iltana eli n. 6h leikkauksen jälkeen.

Niin ja katetrit otettiin pois miolemmista samalla kun lähdin suihkuun.
 
Helsingin Kätilöopistolla sain lapseni. Ja tosiaan ne ohjeistukset muuttuu välillä vuosien myötä. Tosiaan ekasta piti suihkutella useasti päivässä ja tokan kanssa ei, sain myös sitten tukisukat koipiin mitä ei ennen ollut ohjeena laittaa.
 

Yhteistyössä