Onko teistä koskaan tuntunut siltä, että olette perineet vanhempienne pahimmat ominaisuudet?

  • Viestiketjun aloittaja Huono lapsi
  • Ensimmäinen viesti
Huono lapsi
Minusta on usein tuntunut siltä, että olen sattunut perimään kummaltakin vanhemmalta ne huonoimmat ominaisuudet.

Isän perintöä:

- Kotkan nenä/aatelisnenä. Isän puolen suvussa on hyvin vahvasti periytyvä tämä korkea nenänvarsi. Äidilläni puolestaan on hyvin kaunis ja normaali nenä, jonka olisin mieluummin perinyt.

- Väärä purenta ja huonot hampaat. Tästä olen kärsinyt paljon, ja se vaikuttaa ulkonäkööni. Äidilläni on hyvät, suorat hampaat ja oikea purenta.

- Suuret korvat. Korvani ovat suoraan kuin kopio isäni korvista, eivät onneksi ole suvussa höröt, mutta muuten suuret.


Äidin perintöä:

- Endometrioosi. Isäni suvussa ei moista koskaan ole ollut, satuin sitten tietenkin saamaan äidin geenit tässä asiassa.

- Pituus. Äitini on 159cm, minä 165cm. Isäni suvussa taas puolestaan on pitkiä ihmisiä, sekä miehet että naiset, ja mieluummin olisin perinyt isäni pituusgeenin.

- Alkoholismi. Tuntuu pahalta katsoa melkein koko suvun sukupolvesta toiseen päätyvän turmioon. Itse olin lähellä tätä kohtaloa nuorempana, mutta onneksi sain pyristeltyä siitä irti.


Listaa voisi jatkaa, mutta tuossa asiat, jotka nopeasti ajateltuna tulivat mieleen. Ei pidä kuitenkaan ymmärtää väärin, rakastan toki vanhempiani, mutta joskus vain tuntuu, että kaikki viat periytyivät minuun.


Tuntuuko muista tältä?
 
en ole perinyt muuta kun äitini silmät(sellaset h*lvetin vinosilmät) , muutoin näytän kuulemma adoptoidulta, johtuen ehkä myös ihonväristäni, joka on tummempi kuin muilla :D Luonnettanikaan en ole perinyt kummaltakaan, joka on vaan hyvä asia...
 
Viimeksi muokattu:
Huonompi lapsi
Kyllä.

Isältä saatu:
-pieni, "sisäänpäin" pakeneva leuka
- ei-niin-nätit hampaat
- neuroottinen ja kaikesta huolissaan oleva ja pahinta pelkäävä luonne
- tientynlainen sosiaalisten tilanteiden pelko ja/tai turha jännitys "mitä minusta ajatellaan"
- unettomuus
- liiallinen velvollisuuden tunne ja vastuun kantaminen

Äidiltä:

- korkea nenänvarsi, ns. Kleopatan profiili (ei näytä kivalta jos ei muuten ole kauniit piireet)
- ylenpalttinen tunteikkuus
- taipumus lääkitä pahaa oloa alkoholilla -onneksi mennyttä elämää nyt. Kävin "harmaalla alueella" vaikeassa elämäntilanteessa mutta lopetin viikonloppukännämisen ajoissa.
 
"vieras"
Ehdottomasti ikävin luonteenpiirre, jonka olen äidiltäni "perinyt" (=oppinut), on yltiöpäinen huolehtiminen. Jokainen ambulanssin/poliisin pillien huuto saa minut soittelemaan läheisilleni ja huolestumaan suunniltaan. Jos joku ei vastaa puhelimeen parin soiton jälkeen, olen paniikissa. Pelkään, kun (raavas ja taistelulajeja treenaava) mieheni tulee ilta/yövuorosta kotiin. Lapsia meillä ei vielä ole, mutta en voi kuvitellakkaan sitä huolen määrää mikä elämääni tulee lasten synnyttyä...

Ulkonäöllisesti ehkä äidin leukaperät ja liian paksu ja karhea tukka.
 
Välillä tuntuu juu.. Isän suvun hiukset, ohuet kuin hiirenhäntä; äidillä mahtavan paksut ja tuuheat hiukset, sellaiset jotka näyttää oikeesti hyvältä pitkänäki jopa ilman laittamista.
Sitten on näitä luonteenpiirteitä jotka on joko opittuja tai ihan vaan geeneissä.
 
"vieras"
Olen perinyt isani hankalan luonteen ja oppimisvaikeudet, aidilta huonon ihon ja vartalon mallin, mika tosin ei ole kokonaan huono homma. Sisarukseni ovat onneksi perineet aitini alykkyyden ja luonteen, joten ovat saastyneet monilta ongelmilta joita itse ja isani olemme kohdanneet.
 
Välillä tuntuu juu.. Isän suvun hiukset, ohuet kuin hiirenhäntä; äidillä mahtavan paksut ja tuuheat hiukset, sellaiset jotka näyttää oikeesti hyvältä pitkänäki jopa ilman laittamista.
Sitten on näitä luonteenpiirteitä jotka on joko opittuja tai ihan vaan geeneissä.
Mulla on ihan sama juttu. Kampaajalla ollessani (samalla kävi toinen sisko ja äiti) sain kuulla, miten mulla on ihan erilainen hiuslaatu kuin äidilläni ja siskoillani. Kampaaja sitten totesi, että mulla taitaa olla isäni hiuslaatu. Siihen ei voinut todeta muuta kuin että mun isä ollut kalju kaksikymppisestä asti :xmas:
 
"eee"
Joitain juttuja joo!

Äidiltä:
- dracula-kulmahampaat, ristissä olevat hampaat (isällä olis oikea pepsodent)

Isältä:
- suvun leveän lantion (äiti on paljon sirompi)
- pehmeät, liuskoittuvat kynnet (äidillä kovat ja kauniit)
- tosi isot jalat :D (äidillä olis ollu pienet)
- taipuisa, ärsyttävä hiukan luonnonkihara tukka (äidillä ihanan suora ja helppo)
- lattana naama (äidillä korkeat poskipäät)

...Tosin taitaa olla hölmöä valittaa tollasista, kuitenkin jotenkin isäni ja äitini geenit taisivat sopia erinomaisesti yhteen, sillä musta tuli esim. positiivinen, älykäs (pärjään siis tosi hyvin esim. opiskeluissa), pitkä, hoikka, hyväkroppainen ja kaunis... Loppujen lopuksi ei valittamista siis, vaikka välillä nuo jotkut perityt piirteet ärsyttävätkin, kun toisella vanhemmalla olisi ollut parempaa annettavaa ;D
 
"Jip"
Hih. =)
Äidiltä pömppövatsa, isältä kunnon reisilihakset ja takamus. Ärsyttävä yhdistelmä! Äidin JA isän suvusta runsaat ja kipeät kuukautiset. Äidiltä ylenpalttinen huolestuneisuus (mietin kans onko tämä sittenkin vaan opittua, ja voisiko siitä oppia pois), isältä huonot unenlahjat. Äidiltä heikko niska ja migreenitaipumus, isältä taipumus kramppeihin ja alhaiseen hemoglobiiniin. Aika tasan näkyi menevän nämä mitä tuli mieleen. =)
 
"vieras"
Kun 19-vuotiaana makasin sairaalassa odottamassa välilevyleikkausta kamalissa hermokivuissa kiitin vanhempiani "vitusti" perintötekijöistä. Tarttiko kahden paskaselkäisen ehdointahdoin hankkia lapsia... Vannoin, etten ikinä hanki omia. Ja oli todennäköistä, että lapsen kantaminen raskausajan läpi voisi olla minulle ihan liikaa.

Niin sitä vaan on nyt jo toinen vatsassa.

Mutta joo, usein on siltä tuntunut. Terveyspuolen jutut harmittaa eniten, sitten taas ulkonäölliset jonkun verran. Aika kirveellä veistetyn näköisiä ollaan.
 
Mieheni mukaan molemmilta vanhemmilta peritty ne ikävät luonteenpiirteet...
Isältäni perinyt suoran nenän ja tavallista tummemman värityksen, äidiltä taipumuksen arpeutumiseen(ihan sama kuinka pieni haava mutta arpi jää aina).
 
"vieras"
Olen perinny isän huonon ihon(finnit, couperosa, arvet yms), kalman kalpean ihon värin ja isän karvaisuuden. Äidilläni on kaunis, ruskettuva ja lähes karvaton iho. Äidiltäni olen sen sijaan perinny kaikki mahdolliset luonneviat, jännittämisen, hermoilun, pelot ja ujouden.
Isän suvusta olen perinny sitten myös järjettömät kuukautiskivut, koska äidilläni niitä ei ole kuulemma koskaan ollut, eikä ymmärtänyt niistä mitään.. Isän suvusta tulee myös lihavuusgeenit, koska isäni siskot olivat lihavia. Äidiltä on taas peritty huono näkö(silmälasit), selkäkivut ja anemiaan taipuvuus ja migreeni.

Toisaalta perin isän hyvät unenlahjat, vahvat kynnet ja paksut hiukset. Äidiltä taitaa taas olla älykkyys ja järkevyys useimmissa asioissa peritty.
 

Yhteistyössä