Onko teistä "normaalia", että aikuinen ihminen on joka viikonloppuna vanhempiensa luona?

  • Viestiketjun aloittaja ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti
ihmetyttää
Siis menee sinne perheineen joka perjantai ja tulee sunnuntaina takaisin kotiin. Vanhemmille ajomatka kestää n. puoli tuntia.

Minusta jotenkin kummallista, mutta ehkä ei muiden mielestä ollenkaan :)
 
Itse en varmaan viihtyisi joka viikonloppu porukoilla mutta jos tykkää niin mikäs siinä. Ehkä on enemmän tekemistä siellä kuin mitä muualla olisi, ruoka tulee valmiina pöytään ja lapsilla on monta kaitsijaa joten ei tarvitse itse koko ajan juosta perässä.
 
"heps"
Voisin kuvitella jos vielä asuttais kaupungissa rivarissa. Kamala kaipuu oli omaan pihaan, tilaan ja valoon.
Tällä hetkellä asutaan maaalla omakotitalossa ihan lähellä mun vanhempia ja ollaan siellä monta kertaa viikossa, samoin he meillä. Meille normaalia:)
 
"vieras"
No kyllä tuo vielä normaalin käytöksen rajoihin mun mielestä mahtuu. :D Mutta itse en kyllä jaksaisi kyläillä perjantaista sunnuntaihin miehen tai omien vanhempien luona, jos ajomatka olisi noin lyhyt. Anoppilassa vieraillaan kyllä melkein joka viikonloppu, mutta yleensä vaan syömässä tai iltaa istumassa, kun asuvat ihan parin kilometrin päässä meiltä.
 
"vieras"
Ihan normaalia on joillekin. Hyvä, että on läheiset välit. Onko isovanhemmilla iso talo? Jos vielä itse vaikka asuvat kerrostalossa ja on mukava mennä omakotitaloon sitten vklopuksi, niin lapsillakin mukavempaa.
 
"vieras"
Meillä tehdään juurikin näin. Tosin tässä perheessä ei ole kahta vanhempaa ja tukiverkosto muutenkin täysin olematon. Siispä viikonloput tulevat todellakin tarpeeseen, koska vaikka koko porukalla sinne isovanhempien luokse mennäänkin ja vaikka tietysti sielläkin lasten perään on katsottava ja heidän tarpeistaan huolehdittava, on se edes jonkinlaista helpotusta viikkoon.

Olen tähän mennessä pitänyt ihan normaalina, mutta tiedä häntä sitten... :D Minulle tosin on sama, pitävätkö muut tätä normaalina vai eivät, koska mä haluan pitää huolen myös siitä, että itse jaksan ja voin hyvin, ja tällä tavalla henkinen jaksamiseni on taattu :)
 
En missään nimessä majailisi kummankaan isovanhemman luona viikonloppuja. Kaipaan perheen omaa aikaa ja meillä on omat jutut viikonloppuisin. En voisi kuvitellakkaan istuvani valmiiseen sapuskapöytään joka viikonloppu, minusta on kiva olla oman perheen kesken ja laittaa hyvää ruokaa. Jossain vaiheessa sen napanuoran vain on katkettava.
 
"vieras"
Mun mielestä riippuu kyseisen ihmisen iästä ja elämäntilanteesta. Jos kyseessä nuori, joka vasta muuttanut kotoa niin ihan normaalia. Ja vanhemmallekin ymmärrän, jos kyseessä sinkku. Mutta jos jättää oman perheensä tai puolisonsa kotiin ja lähtee viikonlopuksi lapsuudenperheeseen, niin sitä en ymmärrä.
 
"vieras"
Jossain vaiheessa sen napanuoran vain on katkettava.
Toisaalta, miksi pitäisi? Sinä et halua viettää viikonloppuja vanhempiesi kanssa, enkä minäkäkään, mutta jos joku toinen haluaa niin ketä se satuttaa? Eikö se ole ihan hyvä vain, että on läheiset välit ja elämässä ydinperheen ulkopuolellakin ihmisiä, joiden kanssa haluaa viettää paljon aikaa?
 
"heps"
En missään nimessä majailisi kummankaan isovanhemman luona viikonloppuja. Kaipaan perheen omaa aikaa ja meillä on omat jutut viikonloppuisin. En voisi kuvitellakkaan istuvani valmiiseen sapuskapöytään joka viikonloppu, minusta on kiva olla oman perheen kesken ja laittaa hyvää ruokaa. Jossain vaiheessa sen napanuoran vain on katkettava.
Ymmärrän pointin, mutta ajattelet aika yksioikoisesti. Ei se tarkoita välttämättä valmista sapuskaa. Kun vanhemmat ikääntyy, niin tilanne on usein toisinpäin. Lisäksi ihmisten perhekäsitykset ovat erilaisia. Jotkut laskee myös vanhemmat ja sisaruksetkin perheeseen:)
 
Lady Gardenea
[QUOTE="vieras";28346639]Jos näistä kahdesta pitää valita niin parempana pidän joka viikonloppuista vierailua. Minusta on ihana jos ihmisillä välit sukulaisiin ovat lämpimät ja tavataan usein.[/QUOTE]

Mulla on oma elämä ja joskus olen töissä viikonloppuna. Mulla on hyvät välit vanhempieni kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe ja Flatus
[QUOTE="heps";28346633]Ymmärrän pointin, mutta ajattelet aika yksioikoisesti. Ei se tarkoita välttämättä valmista sapuskaa. Kun vanhemmat ikääntyy, niin tilanne on usein toisinpäin. Lisäksi ihmisten perhekäsitykset ovat erilaisia. Jotkut laskee myös vanhemmat ja sisaruksetkin perheeseen:)[/QUOTE]

Mieti, puolen tunnin ajomatkan takia koko viikonloppu vanhemmilla? Eikä kyse mistään sapuskasta pelkästään ole, vaan yleensäkin me duunarit kyllä pestään viikonloppuisin pyykkiä, siivotaan kotona, tehdään pihatöitä ym... Mutta, tämähän on minun mielipide ja sitä tässä kysyttiin :).
 
"vieras"
Mulla on oma elämä ja joskus olen töissä viikonloppuna. Mulla on hyvät välit vanhempieni kanssa.
Hyvät välit varmasti voi ollakin, mutta ei kyllä kovin läheiset jos ette näe edes kerran kuussa vaikka asutte kävelymatkan päässä toisistanne. Ja ei, se ei tarkoita etteikö ihmisellä ole omaa elämää, jos hän näkee vanhempiaan useammin kuin kerran kuussa.
 
"vieras"
Mieti, puolen tunnin ajomatkan takia koko viikonloppu vanhemmilla? Eikä kyse mistään sapuskasta pelkästään ole, vaan yleensäkin me duunarit kyllä pestään viikonloppuisin pyykkiä, siivotaan kotona, tehdään pihatöitä ym... Mutta, tämähän on minun mielipide ja sitä tässä kysyttiin :).
Mä taas siivoan ja pesen pyykkit viikolla. Viikonloppusin harrastan, käyn kaupungilla, näen ystäviä ja sukulaisia. Ei se mielestäni tarkoita, että en olisi katkaissut napanuoraa tai että minulla ei olisi omaa elämää. Toisilla vain on läheiset välit muidenkin kuin oman ydinperheen kanssa. En ymmärrä miten suomalaiset osaavat nähdä tämänkin huonona asiana.
 
"aloittaja"
En siis mitenkään pahalla tarkoittanut, kunhan ihmettelen. :) Siksi tuo "normaalikin" oli lainausmerkeissä, kun se ei ehkä ollut ihan oikea sana tähän.
Nimenomaan jokainen tekee niin kuin tykkää. :)

Mitään erityistä (näkyvää) syytä heillä ei ole, perheessä molemmat vanhemmat, isovanhemmat nuoria (työelämässäkin vielä) ja "hyväkuntoisia", molemmat asuvat kerrostaloissa jne.

Halusin vain tietää, ihmetyttääkö muitakin vai olenko ainut :)
 
"vieras"
Tosi outoa. Eikö heillä ole omaa elämää ollenkaan? Mä haluan tehdä kotona omia juttuja, laittaa ruokaa, siivota ja olla lasten kanssa enkä hengailla vanhempieni tai mieheni vanhempien luona. Voihan sitä käydä kylässä mutta tommonen asuminen on kyllä järjetöntä. Onko tämän perheen vanhemmat jotain 20v?
 
"heps"
Mä en jaksa tehdä arkena paljon mitään. Univajetta on koko ajan. Viikonloppuna näen kavereita, siivoan, nukun vähintään 9h yöunet, pesen vaatteita jne.
Minun korviin se, että ihminen ei jaksa tehdä arkena mitään kuulostaa varsin kummalliselta.
Tänään olen työpäivän päälle käynyt jumpassa, laittanut ruoan, pessyt pyykkiä ja tavannut äitini;) Voin tavata heitä hyvin myös viikonloppuna, en mä niin uupunut ole.
 

Yhteistyössä