Onko teistä riittävää...

käsienpesua sellanen että sisään tullessa tiristetään saippuaa pisara käsille ja samantien huljutellaan se pois veden alla. Aikaa menee alle 10 sekkaa koko toimitukseen...
Jos vieras tekee teillä noin tullessaan katsomaan vauvaa tai kun ootte raskaana, hyväksyttekö?
 
Ihanko vierestä kattelit toimitusta?
Pesi kuitenkin,ehkä ei ollut hänen mielestään "niin" likaiset.
Pienet pöpöt ihan hyvästäkin.Ihmisten sairaalloinen bakteerikammo vie tän ihmiskunnan vielä perikatoon,kun kohta jyllää sellaset super bakteerit että niihin ei tehoa mikään.
 
mie
en raskausaikana pesettäny vieraiden käsiä. mutta vauvaa katsomaan tulleet vieraat ohjasin käsipesulle, ja ilmoitin että siellä on sitä käsi-desiä sit myös.. vasta-syntynyttä on turha sairastuttaa turhaan, kuitenkin tullaan esim. kaupan kautta kylään.. mutta pari kk kun vauvalla ikää en vieraita kyttäilly, pesi ken pesi.
 
No eipä ole tullut vahdittua miten kukin pesee kätensä kun on vauvaa käynyt katsomassa tai kun olen raskaana ollut ja olen sitä nyt parhaillaan.
Oiskohan pitänyt vahtia kun miehen sisko kävi meillä, että pesikö ensin kätensä ettei vaan tuonut pöpöjä kun odotan :D
 
No eipä tarvi ihmetellä miksi teillä joillakin tulee vatsataudit jo useempan kertaan koko porukkaan...hyh, mitä kakkanäppejä kaikki.
Mä oon itte th ja meillä kaikki käyttää käsidesiä jos odotan tai tulevat vaavia katsomaan.
Itse pestään hyvin saippualla kun meillä kaikki osaa pestä ne kädet hyvin (vieraista ei aina tiedä joten käsidesi on parempi). Käsistä ne "pöpöt" leviää...ootteko pistäny merkille että th.t pissanäytteiden tutkimisen jälkeen AINA käyttä käsidesiä kun tulevat huoneeseen takaisin - miksiköhän?
Näin ainakin meidän neuvolassa, se on ohje jo uusille heti alkuun.
 
vieras2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 14:17 vieras kirjoitti:
No eipä tarvi ihmetellä miksi teillä joillakin tulee vatsataudit jo useempan kertaan koko porukkaan...hyh, mitä kakkanäppejä kaikki.
Mä oon itte th ja meillä kaikki käyttää käsidesiä jos odotan tai tulevat vaavia katsomaan.
Itse pestään hyvin saippualla kun meillä kaikki osaa pestä ne kädet hyvin (vieraista ei aina tiedä joten käsidesi on parempi). Käsistä ne "pöpöt" leviää...ootteko pistäny merkille että th.t pissanäytteiden tutkimisen jälkeen AINA käyttä käsidesiä kun tulevat huoneeseen takaisin - miksiköhän?
Näin ainakin meidän neuvolassa, se on ohje jo uusille heti alkuun.
'
Tunkeeko teidän vieraat tai te itse käsiänne vauvan suuhun vai miksi ihmeessä pitää niin steriiliä olla?
Eikö pissanäytteen tutkiminen nyt olekin vähä eri asia, kuin vauvan hoitaminen kotona? Vessakäynnin jälkeinen käsipesu tietty kuuluu asiaan.
Jos koko ajan on steriiliä, vauva ei saa vastustuskykyä, kun elimistö tottuu siihen, ettei ole mitään vastustettavaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 14:29 vieras2 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 14:17 vieras kirjoitti:
No eipä tarvi ihmetellä miksi teillä joillakin tulee vatsataudit jo useempan kertaan koko porukkaan...hyh, mitä kakkanäppejä kaikki.
Mä oon itte th ja meillä kaikki käyttää käsidesiä jos odotan tai tulevat vaavia katsomaan.
Itse pestään hyvin saippualla kun meillä kaikki osaa pestä ne kädet hyvin (vieraista ei aina tiedä joten käsidesi on parempi). Käsistä ne "pöpöt" leviää...ootteko pistäny merkille että th.t pissanäytteiden tutkimisen jälkeen AINA käyttä käsidesiä kun tulevat huoneeseen takaisin - miksiköhän?
Näin ainakin meidän neuvolassa, se on ohje jo uusille heti alkuun.
'
Tunkeeko teidän vieraat tai te itse käsiänne vauvan suuhun vai miksi ihmeessä pitää niin steriiliä olla?
Eikö pissanäytteen tutkiminen nyt olekin vähä eri asia, kuin vauvan hoitaminen kotona? Vessakäynnin jälkeinen käsipesu tietty kuuluu asiaan.
Jos koko ajan on steriiliä, vauva ei saa vastustuskykyä, kun elimistö tottuu siihen, ettei ole mitään vastustettavaa.
Juuri näin,liika on liikaa,sillä vauvallahan on vaatteet pääl,tuskin kukaan sormia sen suuhun tunkee ja itse saat miljoona kertaa enemmän bakteereita suudellessa oman miehen kanssa kun siitä että vieraat ei käytä sun käsidesiä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 14:29 vieras2 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 14:17 vieras kirjoitti:
No eipä tarvi ihmetellä miksi teillä joillakin tulee vatsataudit jo useempan kertaan koko porukkaan...hyh, mitä kakkanäppejä kaikki.
Mä oon itte th ja meillä kaikki käyttää käsidesiä jos odotan tai tulevat vaavia katsomaan.
Itse pestään hyvin saippualla kun meillä kaikki osaa pestä ne kädet hyvin (vieraista ei aina tiedä joten käsidesi on parempi). Käsistä ne "pöpöt" leviää...ootteko pistäny merkille että th.t pissanäytteiden tutkimisen jälkeen AINA käyttä käsidesiä kun tulevat huoneeseen takaisin - miksiköhän?
Näin ainakin meidän neuvolassa, se on ohje jo uusille heti alkuun.
'
Tunkeeko teidän vieraat tai te itse käsiänne vauvan suuhun vai miksi ihmeessä pitää niin steriiliä olla?
Eikö pissanäytteen tutkiminen nyt olekin vähä eri asia, kuin vauvan hoitaminen kotona? Vessakäynnin jälkeinen käsipesu tietty kuuluu asiaan.
Jos koko ajan on steriiliä, vauva ei saa vastustuskykyä, kun elimistö tottuu siihen, ettei ole mitään vastustettavaa.
Voi hyvänen aika, antaa olla. Kukin elää kuten tahtoo, turha alkaa perusjuttuja selittämään kun ne on niin hakusessa.
 
voi viineri! :eek: en mä oo ikinä komentanu ketään vauvan kattojaa käsipesulle, saati sitten vieressä vahtinut! vatsatauti tosin tulikin esikolle vuoden ikäisenä, että niinpä se tais sitten kostautua. :LOL: noi pienemmät ei oo ikinä ollu kipeenä ja nyt mättävätkin jo ihan oma-alotteisesti isänmaata naamaansa heti kun silmä välttää. :p mihin me vielä joudutaankaan...
 
Meillä kotona oli ihan hysteerinen meiniki meidän äidillä kun oltiin lapsia,koko ajan siivoamassa ja desinfioimassa paikkoja(oli apteekissa töissä)ja kanto jos jonkinmoista tököttiä kotiin,kyllä me on sairasteltu ja ollaan moniallergisia keskivertoa enemmän jopa,eli kyllä siinä piilee totuus että joskus pienet bakteerit hyvästä,ei tule itsekseen sitö vastustuskykyä jos ei elimistö totu pieniin pöpöihin,aivan eriasia on jos joku tekemisisssä sairaiden ihmisten kanssa niin toki hygieniä vauvan välittömässä läheisyydessä tarkempaa.
Kaiken maailman allergiat ja iho ongelmat vaan lisäntyy ja mä veikkaan että syy löytyy aika helpostikkin juuri tuosta itsensä jatkuvasta hinkkaamisesta ja sairaalloisesta baakterikammosta.
 
on aivan eri asia käsienpesu hoitoalalla kun olet päivästä toiseen tekemisisssä minien ja ehkä sairaidenkin ihmisien kanssa tekemisissä kun taas ihan tavan ihminen.Suosin käsienpesua mut liika on liikaa kaikessa.
 
Kotia ei missään nimessä tarvitse desinfioida, mutta kyllä kädet pestään kun tullaan ulkoa, käydään syömään tai wc:ssä käynnin jälkeen. Kyllä mielestäni on suotavaa, että kädet pestään kun mennään pieniä vauvoja katsomaan. Kyllä se vain niin on, että käsien pesulla estetään monien tautien tarttuminen.
 
Catriina
Justiinsa, no meidän vauveli on kyllä normaaleista vieraista pysynyt oikein terveenä, mutta synnytyssairaalasta tuli mukaan joku kiva bakteeri, kun ollaan niin ylisteriilejä että.
 
Miimari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 14:17 vieras kirjoitti:
No eipä tarvi ihmetellä miksi teillä joillakin tulee vatsataudit jo useempan kertaan koko porukkaan...hyh, mitä kakkanäppejä kaikki.
Mä oon itte th ja meillä kaikki käyttää käsidesiä jos odotan tai tulevat vaavia katsomaan.
Itse pestään hyvin saippualla kun meillä kaikki osaa pestä ne kädet hyvin (vieraista ei aina tiedä joten käsidesi on parempi). Käsistä ne "pöpöt" leviää...ootteko pistäny merkille että th.t pissanäytteiden tutkimisen jälkeen AINA käyttä käsidesiä kun tulevat huoneeseen takaisin - miksiköhän?
Näin ainakin meidän neuvolassa, se on ohje jo uusille heti alkuun.
Tämän täytyy oikeesti olla jo provo?? :eek: Jos on ihan totta oikeesti niin minusta menee jo ihan yli hilseen nuo jutut :LOL: :LOL: Vaikka oonkin nähny jos jonkun näköstä pöpö kammoajaa niin tää vetää huiput! :LOL: :LOL:
 
parempi
parempi tietty olis ettei siellä saikullakaan kukaan desinfioisi itseänsä. niin ei tulis kivat bakteerit sit varmaan kellekkään. olisiko käsihygienia auttanut teidän tapauksessa?
 
Keittiönoita
Meillä kyllä vieraat saa 60 sekunnin käsittelyn mikroaaltouunissa...ihan varmuuden vuoksi. No ei vaan :D Olen tehnyt töitä miltei 20 vuotta sairaalamaailmassa ja oli tietysti ihan oikein käyttää jokaisen potilaan völillä käsidesiä. Ensiksikin siksi, että sairaalassa sattui jostain syystä olemaan yleensä sairaita ihmisiä, ja toiseksi siksi, että mahdollisia pöpöjä ei ollut järkevää siirtää toista potilasta koskettuaan toiseen.

Meillä kotona ei kuitenkaan ikinä olla toisiamme hirveästi hiplailtu...tai siis vieraat eivät ole suutamme, sieraimiamme tms käsin kosketelleet, joten riski saada vieraasta kosketustartunta on ollut sairaalamaailmaan nähden varsin minimaalinen. En myöskään ole kammoksunut sitä, että minä tai lapseni sairastetaan tavallisia flunssia ja örppätauteja ja itse asiassa koskaan meillä ei ole ollut vieraana henkilöä, jolta olisimme tartunnan saaneet vaan taudit ovat yleensä tulleet päiväkodista, koulusta, työpaikalta, kaupasta, bussista jne. Vastustuskyky sitäpaitsi kehittyy sairastamalla eikä steriilissä huoneessa oleskelemalla.

Vastasyntynyttä vauvaa suojaa pääsääntöisesti äidinmaidossa olevat vasta-aineet, mutta vastasyntyneen kohdalla toki on vieraidenkin järkevää pestä kätensä. Varsinkin, jos aikovat lasta koskettaa. Mutta paljon enemmän pöpöjä lapsi saa, kun sitä lykitään vaunuissa vaikkapa lähikaupassa, jossa on jos jonkinlaista ilmateitse tauteja tartuttavia.
 
Kuuluu hyviin tapoihin pestä kädet kun menee katsomaan pientä vauvaa. Itse teen aina niin. Mutta tuo aloitus kuullosti kuitenkin vähän hysteeriseltä, vaikka onkin periaatteessa oikein pestä kädet hyvin, mutta, että seuraa vieraidensa käsienpesua, niin.. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 14:17 vieras kirjoitti:
No eipä tarvi ihmetellä miksi teillä joillakin tulee vatsataudit jo useempan kertaan koko porukkaan...hyh, mitä kakkanäppejä kaikki.
Mä oon itte th ja meillä kaikki käyttää käsidesiä jos odotan tai tulevat vaavia katsomaan.
Itse pestään hyvin saippualla kun meillä kaikki osaa pestä ne kädet hyvin (vieraista ei aina tiedä joten käsidesi on parempi). Käsistä ne "pöpöt" leviää...ootteko pistäny merkille että th.t pissanäytteiden tutkimisen jälkeen AINA käyttä käsidesiä kun tulevat huoneeseen takaisin - miksiköhän?
Näin ainakin meidän neuvolassa, se on ohje jo uusille heti alkuun.
tähän on kyllä pakko kommentoida!
meillä ei todellakaan olla pöpökammoisia enkä ole seurannut vieraidemme kasienpesua. tietenkin perushygienia on kohillaan. meilläpä ei sairasteta vatsatautia kuin ehkä kerran 3 vuodessa vaikka onkin kaksi tenavaa joten pöpöjä väkisinki liikkuu kun temuavat keskenään muiden lasten kanssa.
muutenki meillä sairastetaan hyvin vähän,johtuuko sitten siitä että kotona on se pieni bakteerikanta "suojana". B)
 

Yhteistyössä