Onko teistä tyhmää kysyä lapsen vanhemmilta synttärilahjavinkkejä?

  • Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti
alkuper.
Ainakin sellaisen kuvan sain, kun kysyin lapseni kaverin 2-vuotissynttäreille lahjavinkkejä lapsen äidiltä. Äiti sivuutti kysymykseni peräti kaksi eri kertaa keskustelumme aikana. Itse tykkään kysyä lahjavinkkejä siksi että minulla ei ole paljon rahaa käytettävissä, haluaisin ostaa sellaista mikä on oikeasti tarpeellista.

Nyt meinaan sitten ostaa vaatetta, vaikken yhtään tiedä että onko tarvetta. Koon onneksi tiedän. En kuitenkaan kehtaa enää kolmatta kertaa kysyä lahjavinkkejä.
 
"Neith"
ei ole, mun mielestä se on itseaisassa todella fiksua kysyä niin saapahan jotain mitä haluaa/ tarvitsee :)
omituista jos ei voi antaa vastausta.. luulis että se olis paljon helpompaakin, ei tarttte sitten jälkikäteen urmuttaa kuinka on saanut vääränlaista lahjaa :D
 
öms
[QUOTE="Neith";22139428]ei ole, mun mielestä se on itseaisassa todella fiksua kysyä niin saapahan jotain mitä haluaa/ tarvitsee :)
omituista jos ei voi antaa vastausta.. luulis että se olis paljon helpompaakin, ei tarttte sitten jälkikäteen urmuttaa kuinka on saanut vääränlaista lahjaa :D[/QUOTE]

peesi!
 
Fiksua minunkin mielestäni kysyä jos ei ole muuten ilmennyt mikä sopisi.
Nykylapsilla niin paljon leluja ja kaikkea,että itse olen ainakin iloinen jos meiltä kysytään mikä sopisi.
Jos kyse kaverisynttärilahjasta niin yleensä sanon toiveeksi hyvin pienihintaisen jutun.
Esim. viime vuonna oli kova sana Hello kitty yhdellä tytöistä ja ehdotinkin lahjatoiveena kaverin tuomaksilahjaksi esim. Hello kitty hiusjuttuja tai jotain muuta pientä Hello kitty juttua.
Myös sukulaisten kanssa aina sovitaan etukäteen lahjajutut.Tulee mieleistä ja ei ylimääräistä roinaa.
 
"vieras"
Aina voi kysyä. Mutta kannattaa kysyä jotenkin johdattelevasti, että mitä lapsi tarvitsisi tai mistä tykkäisi ja minkä kokoista. Tai sitten kysyt ihan suoraan ja ilmoitat, mikä on hintakatto (anopin kysellessä noita toiveita, minä kysyn suoraan itse, että paljonko saa maksaa ja nauran, että lapsilla riittää toiveita monen tonnin tietokoneista lähtien, enkä oleta hänen ostavan sellaista, etenkin kun hän itse ei edes tietokonetta käytä). Monesta on noloa sitä lahjatoivetta antaa, kun ei tiedä mikä tuntuu liialliselta kerjäämiseltä. Sanot myös suoraan, että ostaisit mieluummin jotain mille olisi käyttöäkin ja joka olisi mieluisa.

Toinen vaihtoehto on, että mietit jokusen lahjavaihtoehdon ja kysyt, olisiko niistä joku sopiva lahja, silloin ei tuota rahapuolta tarvitse ottaa esille.
 

Yhteistyössä