Onko tietoa, saako mitään yskänlääkettä ottaa raskaana?

Apteekkiin olenkin joo tässä kohta lähdössä.. neuvolantäti vaan tuumasi "niin", kun sanoin et vissiin mitään ei saa ottaa..mutta se onkin tosi hmm.. erikoinen tapaus. ;) Mutta sitä täältä kaipasinkin, että saako ottaa mitään, vai kiskonko vaan mynttoneita. :$
 
Mä kävin ihan lääkärillä ja lääkäri sanoi, ettei suositella mitään otettavaksi. Niin mä sitten molempien raskauksien aikana popsin vaan mynthoneita tai jotain muita pastilleja. :) Voihan olla, et joku toinen lääkäri/apteekki jotain antaa, mutta itse en silloin sitten viitsinyt ottaa.
 
Joo Resilaria voi käyttää, ei kyllä ainakaan mulla tehonnut lainkaan. Silomatia ei enää saa. kuurin kävin hakemassa pitkittyneeseen yskään, mutta eipä taida sekään auttaa. Kaikki yöt menee yskiessä kun mikään ei auta. Lääkäriltäkään ei sen kummempia apuja saa tässä tilanteessa.
 
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Multa lääkäri kielsi kaikki yskänlääkkeet, sanoi että vesi ja kurkkukarkit antaa saman avun.
Mulla taasen ei mitään apua yskänkarkeista, joita olen mättänyt askitolkulla, ei auta juominen eikä mikään muu. Maha on niin kipeä yskimisestä, jos istukka voisi irrota yskimisen voimasta, niin varmaan olisi jo käynyt...
 
hei
Yskänlääke ei ole varsinainen lääke, eli saman vaikutuksen saat (ilman lisäaineita), kun otat teelusikallisen alkoholia ja sekoitat sen vesi/sokeriliemeen. ;) (jos et usko, luepa mitä se sun pullo sisältää: väriaineita, alkoholia ja vettä).

Joten kantsiiko sitten ottaakaan.
 
resilaria saa käyttää
Resilaria saa käyttää tilapäisesti raskausaikana (yskänärsytystä hillitsevä yskänlääke)
Tuoteseloste:
http://www.tohtori.fi/?page=0545318&searchtype=1&searchstring=resilar&searchpage=1&id=0954079
 

Yhteistyössä