Onko tinnittäjiä?

  • Viestiketjun aloittaja tsa
  • Ensimmäinen viesti
korvat soi kokoajan
Väsymys ja stressi korostaa. Kakskyt viis vuotta on korvat vinkuneet. Heti meen jonoon jos tähän parannuksen keksivät. Akupunktio kuulemma joillakin auttaa.
 
Mobiilimualimassa
On tinnitys - kuulohermon kasvaimen hoidon seurauksena (gammaveitsihoito),
korva melkein kuuroutui ja tinnittelee.
Ja sattuneista syistä uskon että vaikuttavana tekijänä voi olla hillitön kännykään puhuminen - vanhemmilla vehkeillä, joissa SAR arvot reilumpia.
Tinnitus on enempi suhinaa kuin muuta ...
 
toivoa tinnittäjille
Hermojen stimulointi saattaa vaientaa soivat korvat, Texasin Dallasin yliopistossa tehty tutkimus osoittaa. Tutkijoiden mukaan menetelmä saattaa osoittautua pysyväksi parannuskeinoksi tinnitukseen.

Tutkijat Michael Kilgard ja Navzer Engineer harjoittivat rottien aivoja, jotta ne jättäisivät huomioimatta hermostosignaalit, jotka saavat korvat soimaan. Tutkijoiden mukaan kaulassa sijaitsevan kiertäjähermon stimulointi yhdistettynä äänisignaaleihin poisti tinnituksen rotilta.


Rottia altistettiin ensin voimakkaalle äänelle nukutuksen aikana, minkä jälkeen niille soitettiin ääniä läheltä tinnitustaajuutta. Rotilla havaittiin olevan huomattavia vaikeuksia erottaa äänten lomasta hiljaisia hetkiä.

Kiertäjähermon stimuloinnilla ja samanaikaisilla äänisignaaleilla rotat saatiin jälleen tunnistamaan hiljaisuus – toisin sanoen tinnitus katosi.

"Kun yhdistimme ääniä kiertäjähermoa stimuloiviin lyhyisiin sykäyksiin, kykenimme poistamaan fysiologiset ja käyttäytymiseen liittyvät oireet äänille altistuneilta rotilta", Kilgard kertoo yliopiston verkkosivuilla julkaistussa artikkelissa.

Tutkijoiden mukaan menetelmä hyväksikäyttää hermojen muovautuvuutta, eikä samanlaista tulosta saada aikaan lääkkeillä. Tutkittuja rottia tarkkailtiin useita viikkoja hoidon jälkeen ja hyötyjen huomattiin säilyneen.


Tinnitusta aiheuttaa esimerkiksi kuulohermon vahingoittuminen, jonka vuoksi korvasta aivoihin siirtyvät signaalit muuttuvat. Korvien soimiseksi kuvailtu tinnitus voi olla elämää voimakkaasti rajoittava vaiva.

Hoitokeinon kokeilu ihmisillä alkaa lähikuukausina.
 
...
Mulla on nyt pari vuotta vinkunu, ja ihan koko ajan soi. Kävin yksityisellä, ja kuulovaurio todettiin vaik siihen ei ole mitään syytä muuta kuin lasten melu....
Viime syksynä kävin kunnalla ja pyysin mangeetti kuviin koska on mysö tullut sellaista, et takaraivon yhsi kohta niinkuin puutuu tai pistelee... lääkäri ei laittanu lähetettä koska ei kuulema näe neurologista syytä..että näin...

Mut tinnitykseen olen tottunu, ei häiritse enää...
 
Mulla on nyt pari vuotta vinkunu, ja ihan koko ajan soi. Kävin yksityisellä, ja kuulovaurio todettiin vaik siihen ei ole mitään syytä muuta kuin lasten melu....
Viime syksynä kävin kunnalla ja pyysin mangeetti kuviin koska on mysö tullut sellaista, et takaraivon yhsi kohta niinkuin puutuu tai pistelee... lääkäri ei laittanu lähetettä koska ei kuulema näe neurologista syytä..että näin...

Mut tinnitykseen olen tottunu, ei häiritse enää...
:(Millä lailla sä kuulet sen sit? Metelissä vai?Hiljaisuudessa?
 

Yhteistyössä