onko toinen yleensä nopeampi?

Heippa kaikki enemmän kuin kerran synnyttäneet! Mulla olisi synnytys kovasti lähestymässä ja toista lasta pukkaa. Hyvästä ensimmäisestä synnytyksestä huolimatta pelko on kova koska en halua epiduraalia yms. Haluaisinkin tietää että onko toinen synnytys yleensä nopeampi kuin ensimmäinen? olisi hyvä tietää myös siksi etten typeryyttäni kihnuta täällä kotona vaikka sairaalaan pitäisi mennä(niin kuin ekassa tein) :)
 
pian 2 täälläkin
tännekin toinen vaavi tulossa tuota pikaa (la 28.9) ja sama asia pyörinyt mielessä muutaman kerran.Haluaisin kuitenkin kuulla kuinka synnytykset ovat sujuneet sellaisilla äideillä joilla ensimmäinen on ollut käynnistetty ja toinen sitten ihan itse käyntiin lähtenyt.
Itselläni siis käynnistettiin synnytys esikon kohdalla ja kaikki sujui äärettömän hienosti!Koko homma oli ohi viidessä tunnissa ja kaikenlisäksi oli lähes kivuton...Nyt sitten jännittääkin hirmuisesti että kuinkahan tällä kertaa selviän kun edessä ei olekaan sitä käynnistystä...?!Joten kertokaahan lisää kokemuksianne!
 


mulla kesti eka synnytys 3 ja puol tuntia josta kerkesin olla 7minuuttia sairaalassa...pelottaa miten kerkee tän toisen kanssa sairaalaan,kun matkaa on jonkin verran :x . kiinnostais tietää miten muille on käyny,jos eka on tullu tosi nopeesti?!
 
äippä ja 2 lasta
heippa.ite sain toise neljä kuukautta sitten ja synnytys meni tosi nopeesti puolet nopeempaa kun eka.en saanut mitään kivunlievitystä mutta silti jäi hyvä mieli ehkä liianki hyvä koska nyt haaveilen kolmannesta =)
 
Yleensä, mutta ei tietenkään aina. =)

Mulla oli eka synnytys aika nopea ja kun odotin toista neuvolassa sanottiin, että kannattaa lähteä ajoissa liikkeelle kun epäilee synnytyksen käynnistyneen. Toisen synnytyksen aika, varsinkin jos on lyhyellä välillä, kuulemman usein jopa puolittuu ensimmäisestä.

Itselläni ei kokemusta asiasta sitten tullut kuitenkaan, kakkonen piti leikata :/ .
 
juu minä kai olen se joka poikkeaa tässäkin asiassa :ashamed: :whistle: sillä ekaa tein 20h ja tokaa tein 20h ainoastaan ponnistusvaiheen kestossa ero ekalta ponnistin 24min ja toiselta 7min jos nyt ihan oikein minuutit muistan mut yli kakskymmentä minsaa oli kuitenki eka ja toka siinä viiden minuutin hujakoilla..
Et voi se mennä näinkin...
Kolmosta odotellen ja ihmetellen et kauankohan tämän kaverin kanssa menee.. :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 12:27 ruutelituu kirjoitti:
AP.lle: mikset halua epiduraalia???
Itselläni ainakin "taivas aukeni" kun sain epiduraalin;kivut katsoi tyystin ja loppusynnytys menikin kivuttomimmin kuin alkupuoli.

Minulla on pelko tuosta epiduraalista.Pelkään että laitto sattuu.Katsoin juuri sellaisen synnäri videon jossa näytettiin epin laitto ja näytti tosi ilkeälle... Äitini myös jolla on tosi korkea kipukynnys sanoi että epin laitto oli sattunut...
 
Eka 17h, ponnistus 20min, toka tulossa 2kk kuluttua. pelonsekaisin tuntein odottelen.
Ei se epiduraalin laitto tunnu missään. mä sain odotella kiireistä anestesialääkäriä 2h. kahteen tuntiin en tiennyt maanpäällisestä elämästä mitään, en kuullu mitään, en nähny mitaan. tunsin vain kauheeta supistus kipua. en ees huomannu, että joku mulle oli epiduraalin laittanut. sitten jossain vaiheessa alko kivut helpottaa ja mulle ilmoitettiin, että puudutus rupeaa vaikuttamaan... eli jos on oikeesti kipee, ni ei epiduraalin laitto oo synnytyskipuihin verrattuna yhtään mitään.
 
Kohta kolmen äippä
Ensimmäistä tein 23h (ja kauemminkin, jos lasketaan alkaneeksi säännöllisistä supistuksista, mutta tuolaskenta alkoi 10 min välein tulevista).

Toinen oli käynnistetty, mutta ei mitenkään tarvinut "tehostella" esim. tipalla välillä, vaan eteni sitten itsekseen, ja kesti 12h.
 
Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 19:38 äippä06 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2006 klo 12:27 ruutelituu kirjoitti:
AP.lle: mikset halua epiduraalia???
Itselläni ainakin "taivas aukeni" kun sain epiduraalin;kivut katsoi tyystin ja loppusynnytys menikin kivuttomimmin kuin alkupuoli.

Minulla on pelko tuosta epiduraalista.Pelkään että laitto sattuu.Katsoin juuri sellaisen synnäri videon jossa näytettiin epin laitto ja näytti tosi ilkeälle... Äitini myös jolla on tosi korkea kipukynnys sanoi että epin laitto oli sattunut...
Mie toivoin ekaa synnyttäessäni että ei epiduraalia, pelkäsin että sen laitto sattuu. Lopulta olin ajoittain tajuton kipusokin takia (synnytys kesti +20h) ja kätilö sanoi mulle napakasti että nyt tulis epiduraalia, jos passaa. mie en voinu enää puhua, nyökkäsin ja viittilöin kädellä että antaa mennä. ja HUH luoja mikä helpotus. Toisen tullessa huhti toukokuussa, epiduraalin saavat laittaa ennenkuin astun kunnolla ovesta sisään!
 

Yhteistyössä