Onko torstain Sillä siisti-jaksosta keskustelua? Järkytyin!

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Mä ihmettelin sitä, saako se lapsi vatsansa tuolla keinoin täyteen? Kun puolet (tai suurin osa ) ruuasta putoaa lattialle... Mä olen antanut lasten syödä, mutta itse samalla syöttänyt sivusta lusikalla.
 
Minna
Ei se mun mielestä ollut edes yhtä paha, kuin sen ekan jakson suurperheen koti :x

Vaikken kyllä ymmärtänyt, että miksi sormiruokailijalle ei laitettu lautasta tai edes alustaa, meillä on ainakin ollut aina lapsilla lautanen tai sitten muovitabletti alla.
 
näin
No hyvänen aika sentään. Vauvan pääruoka on maito ja kiinteät vain lisäkkeenä ja syömään opetteluun.

Eli ihan hyvin voi lapsentahtisesti ruokkia vauvaa. Kyllä se ottaa maitoa riittävästi.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Taloudessa kaksi naisihmistä ja siivo oli järkyttävä. Ei mee millään mun jakeluun, ei sitte millään.En ois kehdannut edes esiintyä tv:ssä.
Se johtu siitä, ku ei niillä ollu miestä, joka ois pitänyt kämpän siistinä. :D
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
No hyvänen aika sentään. Vauvan pääruoka on maito ja kiinteät vain lisäkkeenä ja syömään opetteluun.

Eli ihan hyvin voi lapsentahtisesti ruokkia vauvaa. Kyllä se ottaa maitoa riittävästi.
Ongelma tais olla se, että puitteet oli niin likaiset, että lapsi ois voinut saada ruokamyrkytyksen siitä sormiruokinnasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä ihmettelin sitä, saako se lapsi vatsansa tuolla keinoin täyteen? Kun puolet (tai suurin osa ) ruuasta putoaa lattialle... Mä olen antanut lasten syödä, mutta itse samalla syöttänyt sivusta lusikalla.
Voi elämä.... :D

Eiköhän lapsi tiedä syödä silloin kun on nälkäinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Ei se mun mielestä ollut edes yhtä paha, kuin sen ekan jakson suurperheen koti :x
Samaa mieltä, ei ollut läheskään yhtä paha. Meilläkin on vähän säilytystilaa (jota tulee remontin myötä kyllä lisää ) ja tavaroita kertyy kasoiksi milloin minnekin. Ja keittiön pöytä aina täynnä roinaa, koska lapset piirtävät siinä kaiket päivät. Ei tavarat ruokapöydällä merkitse sitä etteikö sitä pöytää pyyhittäisi!

Ainoa mikä ohjelman talossa oikeasti yökötti oli hiirenkakka.
 
Minna
Meilläkin ollaan lapsentahtisia sormiruokatyyppejä, mutta en mä silti tajunnut että miksi niitä ruokia ei voinut laittaa vaikka lautaselle tai alustalle. Ja lapsella pitää ruokalappua estämässä isoimpia lattialle tippuvia räpäleitä.
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
No hyvänen aika sentään. Vauvan pääruoka on maito ja kiinteät vain lisäkkeenä ja syömään opetteluun.

Eli ihan hyvin voi lapsentahtisesti ruokkia vauvaa. Kyllä se ottaa maitoa riittävästi.
Ongelma tais olla se, että puitteet oli niin likaiset, että lapsi ois voinut saada ruokamyrkytyksen siitä sormiruokinnasta.
No ei se lapsi sitä sormiruokaa varmaankaan sieltä lattialta syönyt, vaan pöytäliinalta joka näytti ihan puhtaalta.
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja Shivon:
Itsekkin mietin, että joku liina tuolin alle, siitä olis helppo kipara ruoantähteet bioastiaan ja vaikka huuhdella. :)
Juu, näin juuri. Tai harso lapsen kaulaan ja harson toinen pää pöydälle, niin ei lattialle mene juurikaan pupellettavaa. Helpottaa omaa siivoamista huomattavasti.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
No hyvänen aika sentään. Vauvan pääruoka on maito ja kiinteät vain lisäkkeenä ja syömään opetteluun.

Eli ihan hyvin voi lapsentahtisesti ruokkia vauvaa. Kyllä se ottaa maitoa riittävästi.
Ongelma tais olla se, että puitteet oli niin likaiset, että lapsi ois voinut saada ruokamyrkytyksen siitä sormiruokinnasta.
No ei se lapsi sitä sormiruokaa varmaankaan sieltä lattialta syönyt, vaan pöytäliinalta joka näytti ihan puhtaalta.
Tenava osasi jo istua syöttötuolissa, joten varmaan pääsi lattialla myös liikkumaan. Ja mikä ihanampaa jostain 8kk ikäisestä tenavasta kuin syödä lattialta kaikkea, mukaanlukien ne hiiren paskat. YÖK!
 
vieras
mäkin näin ohmimennen enkä tajunnut et ne molemmat oli naisia, voi äiti mitä otuksia. Ja miksi mutuen sillä toisella siivojalla, sillä miehellä, on niin naismainen ääni, onko sekin sit joku transu vai?
 

Yhteistyössä