Onko tutit aina keitettävä?

Tutti unohtui kotiin lapselta, kun lähdettiin tänään tien päälle, kipasin kauppaan matkalla ja annoin sen tutin suoraan suuhun. En edes voinut huuhdella millään. Lapsi kuitenkin jo yli 1v, ei kai kovin paha juttu ollut?

Turhia mietin, mutta jäinpähän mietittämään :saint:
 
***
itse kyllä aina keitän tai huuhtasen...
oishan kaupasta saanut ostettua lisäksi vaikka vettä, jolla sen olisi voinut huuhdella...

Mutta tuskinpa tuosta suurta haittaakaan oli :)
 
***
Alkuperäinen kirjoittaja anteeks nyt vaan:
mut ihmettelen tässä vaan sitä että miksi yli 1 vuotias edes käyttää tuttia.

Meillä molemmat syöneet tuttia 2-vuotiaiksi!
Tosin 1v -> vain unituttia...
oli helpompi jättää tutti kokonaan pois kun lapsi itse ymmärsi asian...
 
en mä ole aikanaan keittänyt, oon kuullu että niissä olis joku kalvo tsydeemi joka pitäs keittää pois mutta...
ja miksi yli 1v ei saisi syödä tuttia?? miksi pikkulapsista tehdään niin isoja heti että mahdollisimman nopeasti vaan tutit, rattaat ja pullot pois? eiköhän sitä kerkeä ajallaan ja lapsentahtisesti nekin jättämään..
 
v
Minä en ole keitellyt tutteja ja pahimmassa tapauksessa olen huuhdellut tutit suussani kaikkien kieltojen vastaisesta, esim kuralammikon jälkeen, kun koliikki vauva parkui aina vain. Tutit on kyllä jäänet pois 1v kieppeillä mutta eihän se katastrofi ole jos ne on pitempäänkin. Tosin jos lapsi puhuu ja syö tuttia niin siinä on mielestäni jo ristiriita ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja anteeks nyt vaan:
mut ihmettelen tässä vaan sitä että miksi yli 1 vuotias edes käyttää tuttia.
Tulihan se sieltä :D

Vastataanko vaikka näin että kunhan syö :xmas:

Pitäs jo kyllä vierottaa, mutta ollaan helpotettu lapsen elämää tutilla kun on ollut tosi paha ifektioitunut atopia, jota huus yöt läpeensä, raapi itsensä verille jatkuvasti ym. mukavaa, siks ei olla vielä vierotettu (tosin vain unituttina nykyään! ) ja sinne autoon oli tänään tarkotus saada nukahtamaan.
 

Yhteistyössä