Onko ultra aina varma juttu?

Ei se kai ole ihan varmaa. Sen takia esim. Naistenklinikalla Helsingissä ei edes pyynnöstä suostuta asiaa kommentoimaan ja ilmeisesti juuri siitä syystä, että joillain on totuus poikennutkin ennakoidusta ja siitä on syntynyt turhaa bolemiikkia. 3D -testit ovat kai sitten jo luotettavia.
 
Norrsu
Hyvinkäällä juurikin miehen serkku sai tytön ja varmaa poikaa veikattiin :) Eli siksi en itsekään halua tietää, koska loppujen lopuksi elän kuitenkin epätietoisuudessa :)

Napanuora oli kiertynyt pienen jalan ympäri ja hämännyt :)
 
elen
meillä 2 kertaa tyttöä veikattu ja paikkansa pitänyt. nyt olis poika tulossa,ja luotan siihen että kaksi eri lääkäriä oikein ovat kertoneet,sillä sinisiä vaatteita olen ostellut ;). olis kivaa vaihtelua poika saada.raskauskin täysin erilainen..
 
meille rakenneultrassa sanottiin että varma tyttö. 2vkoa myöhemmin femedan lääkäri sanoi 3D/4D ultrassa että varma poika. nyt kaksiviikkoa takaperin kätilön mielipide tavallisessa ultrassa oli että varma poika. että kaippa sieltä poik on tulossa. en ole uskaltanut kyllä vielä ostaa kuin neutraalia.
 
syysmamma-82
enpä osaa sanoa että onko aina ihan varma..noh meillä näkyi selvästi pienet vehkeet 20vkon ultrassa.tosin sukupuoli oli jo selvillä jo aiemmin kun kävästiin kromosomitutkimuksissa niskaturvotuksen vuoksi..poikaa vielä ootellaan vkolla 35+5.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2004 klo 15:58 KumpiKampi kirjoitti:
Onko rakenneultrassa nähty tyttö tai poika pitänyt teillä paikkaansa?Eli jos on sanottu juu tyttö tulee niin on ollutkin poika tai toisinpäin???
Kiitos vastauksista!Meille ultrahoitaja lipsautti että"Tyttö täällä näyttäisi olevan..."Höh,ja me kun emme olisi halunneet etukäteen tietää mitään!Eli ei siis kannata luottaa siihen että tytöntylleröä odoteltaisiin.....
 
äippä84 poeka 1v6kk
mulla ainakin nyt viikkoja tasan 23 sanottiin että poika..ja itse kun monitoria rakenne ultrassa katsoin niin selvä pipukkahan siellä...Edelli´nenkin oli poika ja itse sen sieltä myös pongasin!(LÄÄKÄRI ei suostunut sanomaan silloin ! )
Eli rakenne ultrasssa voi havaita itsekkin mikäli pieni on vaan sellasessa asennossa et näkyy....
:whistle:
 
alannah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2004 klo 15:58 KumpiKampi kirjoitti:
Onko rakenneultrassa nähty tyttö tai poika pitänyt teillä paikkaansa?Eli jos on sanottu juu tyttö tulee niin on ollutkin poika tai toisinpäin???
Esikoista ku ootin, kysyin kumpaa ootan ja lääkäri sanoi, et tyttöä ootan ja mä en sit aatellukkaa mittää muuta ku, et tuun saamaan tytön ja tyttö syntyi. Sit ku aloin toista lasta oottaan, tuli kysyttyä kumpaa ootan ja lääkäri sanoi, et tyttö näyttäis olevan mutta mieheni kans oltiin vaan pojan kannalla mutta tyttö syntyi. Ja nyt ootan kolmatta ja tälläkin kertaa tuli kysyttyä kans kumpaa ootan ja lääkäri sanoi, et poikaa ootan ja lapussakin luki, et selvästi pojan sukuelimet näkyi. Ennen sitä mulle tehtiin tämä sormus jutska joka näytti poikaa. Melko moni on pojan kannalla. Huomaavat jo mahan muodosta...
 
peukku
Mun vauvoilla on näkynyt 20-viikon ultrassa selkeet vehkeet molemmilla. Mutta mutta... tytön sukuelimetkin on kyllä niin turvonneet että voi erehtyä muuksi luulemaan. Lääkäri kyllä sanoi tämän toisenkin olevan poika, ja olen tosi onnellinen siitä, ja aivan yhtä onnelliseksi tulisin tytöstäkin. Maalasin eilen pinnasängyn kirkkaanpunaiseksi huolimatta siitä, että lapsi on poika. Mielestäni on kurjaa, että pojille "sallitaan" tummansininen, musta ja harmaa, ja tytöille sitten kaikki sateenkaaren värit variaatioineen. 5-vuotias poikani sanoo punaisen ja keltaisen olevan lempivärejään, ja se on mielestäni hieno juttu! =)
 
kaipa se niin on, t varmaauus on 50-50 luokkaa. joskus näkyy selkeästikin kumpaa sukupuolta tulokas edustaa eikä vauvat itse halua aina näyttää, mikä aarre heillä on haarukassaan ;)

ekasta itse emme edes kysyneet kumpi mahtaa olla tulossa, tokasta sanoi tohtori sanoi et fifty/fifty hän sanoo et tyttö ja tyttö oli, kolmannesta näin itsekin parissa ultrassa ihan selkeästi ettei pippeliä näy ja gynekologikin varmisti näyn sanoen, että hänen valistunut arvauksensa on tyttö... B) ja tyttö oli :D
 
Sukupuoli-veikkaukset ovat stemmanneet aina meillä, joskaan 100%sen varma ultra EI ole.
Tältä nuorimmalta "todettiin" huulihalkio siinä viimemetreillä ja itekkin se siinä ultrassa muka niin selvästi nähtiin...ja ko poika synty, ei mitään ollut!! Ihmeitten ihme. Mukamas vielä näky NIIN selvästi. Ilmeisesti lapsivesi teki jonkin varjostuman juuri sopivasti silleen et näytti siltä...OLI IHANA YLLÄTYS KYLLÄ SIT KU SITÄ EI OLLUKKAAN!!! :) Samaten se napanuora voi tehä niitä "pippeliharhoja"... :D
 
Muistaakseni meidän sairaala onnistuu tulkitsemaan 98% varmuudella puolivälin ultrasta.
Meillä pippeli näkyi jo ekassa, rv:t tasan 13, mutta varmuus tuli sitten rakenneultrassa. Ja moneen kertaan sen jälkeen, kun joudun ikäväkseni ramppaamaan polilla vauvan suuren koon takia.

Riippuu varmasti laitteista ja tutkijasta. Kaverille näytin videota ultrasta ja tämä sanoi, että kuva on paljon selkeämpi kuin omissa ultrissa pk-seudulla.
 
lappi
Meillä ei arvioitu paino ja pituus pitänyt yhdeltäkään lapselta paikkansa.
Lapsi nro 1; -92 arvio oli 3kg ja 50cm, tulos oli 4 300g ja 54cm.
Lapsi nro 2;- 95 arvio 3 200g ja 54 cm, tulos oli 5 100g ja 57 cm.
Lapsi nro3: -99 arvio oli 3 kg ja 50 cm, tulos oli 5 300g ja 54 cm.

Jokaisella kerralla ultran tehnyt lääkäri sanoi ultran heittävän hyvin harvoi, että arvio on luotettava.
Kaikki lapset syntyivät normaaliteitse ilman välilihan repeämää tai leikkausta.
Ikää minulla tulee täyteen 32v.
Raskausajan painoa tuli 16kg, eikä mitään ongelmaa raskausaikana. :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Tehkääpä vaimot perässä.....
 
Mannaryyni
Meillä mies on ollut kokoajan sitä mieltä että tyttö tulee.Np-ultrassa sitä ei vielä otettu kantaa sukupuoleen.Rakenneultrassa sanoivat et tytöltä näyttää.(kaikki kolme lääkäri,kätilö ja kandi olivat sitä mieltä.)Mies oli onnessaan ja minä vielä toppuuttelin jotta voihan ne olla väärässäkin.
Käytiin sitten vielä Femedassa 4d-ultrassa ja Bruno C oli sitä mieltä että tytön tylleröhän se siellä.Tähän arvioon jo luotan,eli tyttöä odotellaan rv 30+2.Paitsi miestä aina välillä kiusin jotta nyt se on sitten ittelleen pallit kasvattanu :p
 
Britta
Meillä rakenneultrassa lääkäri sanoi että näyttää tytöltä ja luotin siihen täysin. Poikahan sieltä sitten tuli, olipa yllätys.
Nyt toista odotan ja harkitsen 3D/4D ultraan menoa.
 
Meill esikon kohdalla veikattiin 70%varmuudella tyttöä ja piti paikkansa.Toisen kohdalla oli sama ultraaja ja sanoi,että tyttö tämä on ja niinhän se oli :)

Nyt kolmannen kohdalla käytiin eri paikassa ultrassa muuton vuoksi ja meille sattui erittäin hyvät meriitit omaava lääkäri(perehtynyt sikiölaaketieteeseen)ja hän katsoi heti,että tyttö on.Näytti vielä,missä sukupuolielimet näkyvät..Luotettavalta kuulosti ja me ainaskin nyt yttöä odotellaan.Tietty aina varauksella pitää kuitenkin suhtautua,vaikka tuntuisi kuinka varmalta :)
 
meillä aina kerralla sanottu että poika rakenne ultrassa ja paikkansa on pitänyt :heart: Nyt jo kolmas kerta ja samainen ihminen arvioi et poika tulossa pari viikko sitten vielä varmistivat sen et poikahan se siellä.
Poikia on helpompi arvioida oikein kuin tyttöjä =)
 
Uskon että tämä asia on kiinni ultraajasta ja hänen ammattitaidostaan. Meille tässä raskaudessa sanonu kolme eri ultraajaa että tyttö tulossa ja yksi oli taas pojan kannalla :whistle: Että 3-1 on pointsit tytön puolella.

Tytöllä on usein häpyhuulet niin turvoksissa että kokematon ultraaja luulee niitä kiveksiksi. Ja kuten moni sanoi, napanuora ja esim. vauvan sormet saattavat näyttää kokemattomalle ultraajalle pippeliltä.

Et se on tosi vaikeeta sanoa varmaksi ja osata katsoa se sukupuoli, mutta suuri todennäköisyyshän siinä on onnistua, 50-50% =)
 
Ei ole varma
Varmaa on vasta kun lapsesi syntyy
Tietysti myös lapsivesi ym. tutkimukset joissa kromosomisto selvitetään (näitä tutkimuksia ei kuitenkaan tehdä vain kiinnostuksesta lapsen sukupuoleen).
Jännitystä elämään, täytyyhän synnytykseen jokin porkkana jäädä :)
 
Iita-79
Pienellä paikkakunnalla on helppo tehdä galluppia asiasta! Täällä on varma ultraaja eli vuosia tehnyt työtään ja olen kuullut, että yhden ainoan kerran erehtynyt. Jättää sukupuolen arvaamatta, jos ei voi sitä varmaksi sanoa. Esikoisesta veikkasi poikaa ja tälläkin kerralla sanoin rakenneultrassa hattunsa syövän, jos ei ole poika:)
 

Yhteistyössä