Onko useamman lapsen perheitä joissa EI ole astianpesukonetta?

  • Viestiketjun aloittaja tiskari
  • Ensimmäinen viesti
no meillä on kaksi lasta eikä ole astianpesukonetta. ja on vielä pieni tuo tiskiallaskin eli täyttyy tosi nopeaan kun joka päivä kokataan useasti :kieh: ja tiskataan sitten pari kertaa päivässä.

minä huolisin meille astianpesukoneen, mies ei. mies meillä yleensä tiskaakin kun sattuu olemaan kotona.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Raidakas defliini:
no meillä on kaksi lasta eikä ole astianpesukonetta. ja on vielä pieni tuo tiskiallaskin eli täyttyy tosi nopeaan kun joka päivä kokataan useasti :kieh: ja tiskataan sitten pari kertaa päivässä.

minä huolisin meille astianpesukoneen, mies ei. mies meillä yleensä tiskaakin kun sattuu olemaan kotona.
Miksei mies huoli? Onko siihen joku painava terveydellinen syy? Kun olen kuullut että jotkut ei hanki pesukonetta periaatteesta kun ei halua pesuainejäämiä elimistöönsä.
 
sen mielestä se on turha ja se periaate pitää. ei ole siis mitään sen kummempaa syytä. välillä itekin valittaa että TAAS on kauhea vuori tiskiä mutta siinäpähän tiskaa :whistle:

väittää myös että meillä sen tiskikoneen täyttämiseen ja tyhjentämiseen menisi sama aika kuin käsintiskaamiseen. itte olen eri mieltä. enkä usko että käsintiskaaminen on yhtään sen ekologisempaakaan.
meidän pieneen keittiöön ei kyllä edes mahdu tiskikonetta (paitsi jos hankkisi sen pöytämallin) mutta jos me tästä joskus muutetaan niin ihan tasan tarkkaan ostan sen tiskikoneen.
 
Me oltiin pitkään ilman tiskikonetta kahden lapsen kanssa ja nyt kone ollut n. vuoden ja se on tosi helpottavaa! Käsin tiskaamiseen menee todellakin enemmän aikaa kuin koneen lataamiseen ja tyhjentämiseen. Ennenkaikkea mukavaa pistää kuivat astiat suoraan tavalliseen kaappiin ojennukseen. Kuivauskaappia käytetään vain pieneen osaan astioita joita ei voi pestä käsin.

Koneessa käytetään ekokaupan jauhetta. Ei pitäisi kovin myrkyllistäkään olla. Joskus ei välttämättä tarvitsisi käyttää ollenkaan pesuainetta jos jämät astioissa on ihan tuoreita.

Ilman konetta olisi vaikea enää kuvitella elävänsä. Niin paljon se arkea helpottaa. :)
 
++
meillä kolme alle kouluikäistä lasta ja 2 aikuista,ei konetta.en vaan ymmärrä et miksi pitäisi olla kone,tiskataan käsin aika paljon enemmän astioita siinä ajassa kun kone junnaa ja tiskaa,varmaa reilun tunnin pesuja ovat kaikki kuiteskin.samalla saadaan ne jo kaappiin asti heti,toisin kun koneessa oma hommasa
 
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
meillä kolme alle kouluikäistä lasta ja 2 aikuista,ei konetta.en vaan ymmärrä et miksi pitäisi olla kone,tiskataan käsin aika paljon enemmän astioita siinä ajassa kun kone junnaa ja tiskaa,varmaa reilun tunnin pesuja ovat kaikki kuiteskin.samalla saadaan ne jo kaappiin asti heti,toisin kun koneessa oma hommasa
Meillä kone pesee vajaassa puolessa tunnissa tosi tehokkaasti puhtaaksi. En ole koskaan nähnyt tarvista käyttää pitempiä ohjelmia.
 
Mukamaspipsa
Meitä on parhaimmillaan ollut kahdeksan, eikä tiskikonetta. En ole koskaan edes halunnut tiskikonetta, vihaan niin paljon sen tyhjentämistä.
Ennemmin tiskaan ja laitan astiat samantien kaappiin.

Kyläpaikassa kyllä lastailen mieluummin tiskikonetta, ku tiskailen. Mutta munpa ei tarttekkaan tyhjentää sitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ++:
meillä kolme alle kouluikäistä lasta ja 2 aikuista,ei konetta.en vaan ymmärrä et miksi pitäisi olla kone,tiskataan käsin aika paljon enemmän astioita siinä ajassa kun kone junnaa ja tiskaa,varmaa reilun tunnin pesuja ovat kaikki kuiteskin.samalla saadaan ne jo kaappiin asti heti,toisin kun koneessa oma hommasa


Meillä sama perhe kokoonpano. Lisäksi aika paljon tiskiä tulee, kun jokaisella omat ruokavalionsa. Ja mä todella ottaisin koneen heti helpottamaan arkea, mutta keittiökomero vain on tässä asunnossa niin pieni, että ei sen vuoksi ole mahdollista. Kyllä sitä vain 100 kertaa helpommalla pääsi, kun oli se tiskikone...
 
vieras
vähän asian sivu, mutta kun joku sanoi että pesee vaan lyhyellä ohjelmalla niin tuleeko sillä todella puhtaaksi esim. kattilat yms. vaikeasti puhdistuvat. Uskaltaisikohan kokeilla kun olen aina käyttänyt pitempää ohjelmaa joks kestää varmaan pari tuntia ainakin, tosin kattilat esipesen käsin eihän ne muuten puhdistu koneessa.
 
vieras
Me oltiin pitkään, yksi aikuinen ja kolme lasta, mutta kun nuorin alkoi syödä oikeaa ruokaa oikeista astioista tuossa 9kk ikäisenä, tulee ekologisemmaksi pestä koneella. Mulla on Helkama joka kuluttaa jotain 8l vettä per pesu :) Itse en pystyis samaan käsin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vähän asian sivu, mutta kun joku sanoi että pesee vaan lyhyellä ohjelmalla niin tuleeko sillä todella puhtaaksi esim. kattilat yms. vaikeasti puhdistuvat. Uskaltaisikohan kokeilla kun olen aina käyttänyt pitempää ohjelmaa joks kestää varmaan pari tuntia ainakin, tosin kattilat esipesen käsin eihän ne muuten puhdistu koneessa.
Meillä on tullut aina puhdasta. :) Se ohjelma jolla pesen on siis ihan perusohjelma astioille joiden lika ei ole jämähtänyt. Ei edes mikään pikapesuohjelma. Astiat on aina olleet liossa ennen koneeseen laittoa joten on tullut puhtaaksi ko. ohjelmalla.

Koneen ohjeessa kyllä sanottiin että kyseinen perusohjelma kestää paljon kauemmin mutta kyllä se on kestänyt alle puoli tuntia kun olen kellosta ottanut joskus ajan! Johtunee varmaan siitä kun kone asennettu siten että ottaa suoraan lämminvesiverkosta veden ja veden lämmitykseen ei mene niin paljon aikaa.

Kai se nopeus vähän riippuu koneen iästäkin miten edistyksellistä pesuteknologiaa sisältää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me oltiin pitkään, yksi aikuinen ja kolme lasta, mutta kun nuorin alkoi syödä oikeaa ruokaa oikeista astioista tuossa 9kk ikäisenä, tulee ekologisemmaksi pestä koneella. Mulla on Helkama joka kuluttaa jotain 8l vettä per pesu :) Itse en pystyis samaan käsin.
Monet nykyiset koneet on kyllä suunniteltu aika ekologisiksi virran ja veden kulutukseltaan että käsin tiskaaminen alkaa tuntua paljon isommalta haaskaukselta.
 
ihna
Meillä kolme pientä lasta ja kaksi aikuista, eikä konetta. Asutaan väliaikaisesti vuokralla rakennusajan, niin tähän kämppään ei ruvettu konetta hommaamaan. Yllättävän kivuttomasti tuo käsinpesu on sujunut, mutta hirvittää se veden määrä, mitä tiskaamiseen kuluu! Pari kertaa päivässä on pakko pestä astiat, ja joka kerta täysi altaallinen pesuvettä ja toinen huuhteluvettä.. Se tekee äkkiä lähes 50l päivässä! Ei sovi mun luonnonsuojelijan luonnolleni tämä.. :p
 
Rollolainen
:wave:

Meillä neljä lasta ja konetta ei ole. Kone meni rikki ja uuteen ei ole varaa. Käsin pesee tiskit pajon nopeampaan.
Nyt ovat isot lapset tiskaneet vuorollaan, mutta kun koulu alkaa taitaa olla vanhemoien homma. Tällä tiskaamisella lapset keräävät sitä taskurahaa
 
vieras
Meillä ei ole asutaan eräänlaisessa opiskelija-asunnossa ja lapsia on kaksi. Jos joka päivä ei jaksa tiskata niin parin päivän päästä on ihan hemmetillinen urakka :snotty: Joskus oon miettinyt et pitäiskö ostaa semmonen pöytätiskikone.
 

Yhteistyössä