Onko vaarallista jos rv:lla 25 juo YHDEN siiderin?

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
vierasta peesaillen.
Tunnelmaa latistaa todellakin jos porukka huomaa että raskaana oleva juo alkoholia.

ja itsekään en todellakaan kehtaisi ottaa edes sitä yhtä jos olisin maha pystyssä :eek:

Niin ja ap: miten se sun juomisesi/juomattomuutesi vaikuttaa juhlien tunnelmaan? :whistle:
Kuvitteletko että se yksi siideri nousee kivasti päähän, vai kuvitteletko että muilla on kivempaa jos sinä juot?
PEESI!

Miksei voi kilistellä limulla?
 
saarnaa tai ei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en edes kehtais juoda siideriä missään juhlissa maha pystyssä...
Joo eli siis itse en joisi, en muuallakaan.
Totta! Miten joku ilkeää "maha pystyssä" ryystää muka seuran vuoksi? Mikä on semmonen "seura" jossa pitää raskaana olevan juoda, eikö kelpaa raittiina? Boikotoi mokomaa juhlaa jos juoda täytyy tai vie mukana oma holiton.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kertokaapa mitä haittaa siitä yhdestä siideristä sitten on?
No ei varmaan mitään, mutta eikö olisi kuitenkin helpompaa ja parempi pysyä ihan nollalinjalla? :)
Mikä siinä täydessä raittiudessa raskausaikana on niin vaikeaa?
Ei se alkoholi nyt niin hyvää voi olla, ettei pysty olemaan juomatta sitä yhtä siideriä.
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ei ole vaarallista, itse olen juonut jopa pullon viiniä.
Juu, monet on juoneet varmaan pullon kossuakin!
Turvallista rajaa ei alkoholille ole raskausaikana.
eli jos turvallista rajaa ei ole, niin eihän silloin kannata edes juoda noita 0,7% "mehusiidereitä"!
 
RV 32+3
Lääkäri suositteli olutta, kun neuvolassa kyselin, et saanko ottaa sauna olueks ykkös olutta, ite valitsin ykkös oluen, mut ihan normaalinkin olis saanu ottaa. Sama lääkäri sano et kuukaudessa saa juoda vaikka lasin viiniä, jos mieli tekee. Eli juo se siideri jos se maistuu ja hyvällä omalla tunnolla! Ihmisillä on mielipiteensä, ja tämä on mun mielipide. =) Ja ite aijon tänään sen ykköolusen juoda. ;)
 
hoh
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kertokaapa mitä haittaa siitä yhdestä siideristä sitten on?
No kerropa mitä suurta hyötyäkään siitä sitten on?
no juotko sä koskaan alkoholia? onko siintä muutenkaan mitään hyötyä? antaa toisen ottaa se yksi, ei se vaikuta mihinkään.
 
o
Mulla ei olisi kovinkaan mukava olo illanistujaisissa, jos raskaana oleva kaveri joisi siideriä. Saattaisin kysyäkin, että et kai usein juo?
Ja jos itse olisiin raskaana ja siideripullo kädessä, häpeäisin. Ehkä sitten olen nolo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kertokaapa mitä haittaa siitä yhdestä siideristä sitten on?
No kerropa mitä suurta hyötyäkään siitä sitten on?
no juotko sä koskaan alkoholia? onko siintä muutenkaan mitään hyötyä? antaa toisen ottaa se yksi, ei se vaikuta mihinkään.
No juon. Mutta harvoin, koska ei siitä mun mielestä ole kertakaikkiaan mitään hyötyä. Jos kerran kaikkien lähteiden mukaan nollalinja on parempi raskauden aikana, ja turvallista rajaa ei ole voitu määrittää, niin mä vaan näkisin, että kannattaa olla hyvät perustelut sille, että juo. Ja jos ei ole, niin ei kannata juoda.
 
aino
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
vierasta peesaillen.
Tunnelmaa latistaa todellakin jos porukka huomaa että raskaana oleva juo alkoholia.

ja itsekään en todellakaan kehtaisi ottaa edes sitä yhtä jos olisin maha pystyssä :eek:

Niin ja ap: miten se sun juomisesi/juomattomuutesi vaikuttaa juhlien tunnelmaan? :whistle:
Kuvitteletko että se yksi siideri nousee kivasti päähän, vai kuvitteletko että muilla on kivempaa jos sinä juot?
No ei KUKAAN katsonut mitenkään vaikka eräs tuttu joka oli maha pystyssä otti viinilasin jouluna muiden kanssa. Vaikka ovat ihan ns. kunnollisia ihmisiä, eivät juo kuin juhlapvinä sivistyneesti. Tuli vaan mieleen
Eihän sen silti tarvi juoda, ettei katottais...Ehkäpä ne tiesivät, että juo vain sen yhden? En mä ainakaan kehtaisi missään juhlissa kulkea tölkki kädessä ja maha pystyssä. Eihän ne kaikki tiedä, että kuinka mones on menossa.

Mä suhtaudun raskaana juomiseen just niin, että ilmankin voin olla, niin miksi sitten joisin. Esikoisen aikana kului useampi alkoholiton, mutta tän toisen aikana limu on toiminut ihan hyvänä korvikkeena. Oikeata en voi juoda, tulee huono fiilis pelkästä ajatuksestakin. Tiedän, että moni ns.kunnollinen juo viikottainkin sen saunakaljansa, mutta mä en, enkä tässä tapauksessa ymmärrä miksi AP:n pitäisi, kun on ollut jo monta kuukautta ilman.
 
hoh
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kertokaapa mitä haittaa siitä yhdestä siideristä sitten on?
No kerropa mitä suurta hyötyäkään siitä sitten on?
no juotko sä koskaan alkoholia? onko siintä muutenkaan mitään hyötyä? antaa toisen ottaa se yksi, ei se vaikuta mihinkään.
No juon. Mutta harvoin, koska ei siitä mun mielestä ole kertakaikkiaan mitään hyötyä. Jos kerran kaikkien lähteiden mukaan nollalinja on parempi raskauden aikana, ja turvallista rajaa ei ole voitu määrittää, niin mä vaan näkisin, että kannattaa olla hyvät perustelut sille, että juo. Ja jos ei ole, niin ei kannata juoda.
niin ei olekkaan turvallista rajaa määritelty. mutta eihän se yksi nyt hemmetti mitää vaikuta mihinkään. raskaana olevakin on kuitenkin ihminen, ja ei kuitenkaan ole mistään vaarasta kyse. niin miksei. ap haluaisikin juhlien mukana ottaa sen yhden.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Namunen:
Tää ny on vähä aiheesta poikkeeva, mut mitä ootte tälläsestä mieltä: Kumpi pahempi näky, mamma masu pystyssä juo siiderin vai et se polttaa tupakkaa?
Molemmista tekee todella pahaa, mutta siideristä vielä eniten...
 

Yhteistyössä