Onko väärin laittaa 2v kahdeksan jälkeen nukkumaan?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ddfsdf
Mitä väärä siinä on? Riippuu ihan lapsen unentarpeesta ja herätyksen ajankohdasta, koska on mentävä nukkumaan. Esikoinen meni 1 vuotiaana nukkumaan klo 17.30 ja heräsi klo 6. Päälle nukkui 1,5 h päiväunet.
 
vieras
miksi se väärin olisi? meillä menee kasin-puoli ysin maissa joka ilta. herää joka tapauksessa aamulla seiskalta, meni nukkumaan mihin aikaan vaan, eli on pakko mennä aikaisin että saa kunnon unet nukuttua.
 
Miksi ihmeessä se olisi väärin?

Meidän 2v poika menee nukkumaan 19-19.30, on mennyt 2kk ikäisestä asti:) Nukahtaa 1-15min kuluessa, saattaa vähän aikaa laulella joskus. Yleensä kyllä niin väsy, että simahtaa heti.

Vajaa 1v menee samoihin aikoihin, tai vähän myöhemmin, mutta ennen kasia hänkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anselmiini:
Mihin aikaan teillä oikein herätään, jos 20.00 ollaan jo nukkumassa?!
jätkä menee nukkumaan klo 20-20,30 ja herää aamulla 06.00-07.20
silloin pysyy parhaiten päivärytmi, syömiset ja päikkärit.. en mie ymmärrä miks pitäis aamulla nukkua pitkään..
 
Voi, kun meilläkin menisi noin aikaisin kaksoset ( 2v) nukkumaan! Laitetaan heidät nukkumaan klo 21, mutta nyt on kuukauden ajan heillä ollut niin, että he nukahtavat klo 22 aikaan. Aamulla heräävät klo 8 - 8.30 :) Päiväunia nukkuvat 2h.
 
shihtzu
Mä olen tuota aikaisin nukkumaan menoa miettinyt, että miten toisten lapsen menee niin aikaisin. Meillä 10-kuinen menee nukkumaan 21-22, joskus jopa myöhemmin ja herää kuitenkin 6-7 aikaan aamulla. Nukkuu tosin kahdet päikyt, mutta nekin on mitä sattuu, toiset yleensä hieman pidemmät ja toiset lyhyet.
 
Mä lisään vielä:) Ei enää nuku joka päivä päikkäreitä, joskus nukkuu. Lepohetki meillä on joka päivä silloin kun pikkusiskokin nukkuu, mutta jollei nukahda, niin en pakota. Makaillaan sitten vierekkäin ja luetaan kirjaa.

Esikoinen herää 6.30-7 ihan joka aamu, ei auta vaikka olisi valvonut myöhempään, joten on paras laittaa ajoissa sänkyyn. Pikkuinen nukkuu usein tunnin pidempään.
 

Yhteistyössä