Onko vaille 5-vuotiailla yleistä (käyttäytyminen)?

Onko mejän 4,5-vuotiaalla tytöllä nyt joku "kausi" vai olenko itse aiheuttanut tämän?
Luistelemassa, hiihtämässä ja laskettelemassa tyttö alkaa pian itkeä ja huutaa ettei osaa, ettei ikinä enää harrasta kyseistä lajia?

Olen koittanu kertoa, ettei heti osaakaan, eikä tarvikaan.
 
Jaa-a. Meillä oli joku aika sitten jotain sellaista, että pulkkamäessä kun pulkka karkasi käsistä, piti alkaa itkupotkuraivareita vetämään.
Varmaan joku ikäjuttu.
 
"vieras"
Meillä vajaa 5- vuotias turhautuu hirveästi, jos ei osaa jotakin asiaa mielestään tarpeeksi hyvin.Pinna on lyhyt, ja omiin suorituksiin suhtaudutaan haudanvakavasti.

Luulen, että kyse on jostakin kehitysvaiheesta.
 
vilpakka
yleisyydestä en tiedä, mutta meillä kohta 5 on tuollainen. heittää hanskat tiskiin jos ei heti osaa, eikä suostu harjoittelemaan. eikä pysty oikein millään houkuttelemaan vaan hänen päästös pysyy.

on kyllä todettu asiantintijan toimesta omaehtoiseksi, itsekriittiseksi ja lyhyt pinnaiseksi.
 
vierass
No mulla on kaksi lasta: toinen oli just tollanen muksuna ja tänä päivänäkin se on samanlainen, luovuttaa heti jollei osaa... Ikää jo 11v... Toinen on nyt 5v ja ollut koko pienen ikänsä sellainen, että yrittää kunnes osaa.

Eli mun mielestä kiinni lapsesta, ei niinkään iästä ;)
 

Yhteistyössä