Onko vesikastanja se ällöttävä hapero, rouskuva valkoinen ainesosa mitä on monissa wokkisekoituksissa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vierailija"
[QUOTE="vieras";28258234]Mutta mikä se toinen vaalea pyörylä on joissain wokkivihanneksissa, hiukan samantapainen kuin tuo vesikastanja, mutta siinä pyörylän sisällä on reikiä?[/QUOTE]

Oisko tuo lootusjuuri?
 
no voi sun..
Meitä miehen kanssa aina harmittaa se, että niitä vesikastanjoita on niin vähän wokkisekoituksissa niin vähän! Koostumus kiva ja maku sopii muiden kanssa (tosin ne sienet voisi sekoituksista jättää meidän puolesta pois...)
 
Vesikastanja vielä menee, mutta tosiaan se limainen sieni - yök!! Ostankin nykyään vain sellaisia wokkivihannespusseja, joissa sitä saamarin sientä ei ole.

Mites olis joku pieni kansalaisaloite limasienen poistamiseksi? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
"xXx"
Nehän on just niitä parhaita! Mä aina ronkin ne omalle lautaselleni ettei muut kerkee nappaamaan niitä :D Mä "ällöän" wokkisekoituksissa porkkanaa, siis mitä sitä sinne tungetaan, kas kun ei perunaa...
 
hmmmm
On kokonaisia ja viipaloituja :) Itse tykkään vähän kuivata niistä kokonaisista ylimääräisiä kosteuksia pois ja paistaa sellaisenaa, maustaa hyvin ja herkutella.
Oon myös leivittänyt niitä ja paistanut voisipulivoissa. Tuoreiden yrttien kanssa paistettuna, ne sopivat hyvin vaikka salaattiin.
mmistä niitä kokonaisia saa kun ei oo ainakaan lähikaupoissa...
 
vierailija
Meitä miehen kanssa aina harmittaa se, että niitä vesikastanjoita on niin vähän wokkisekoituksissa niin vähän! Koostumus kiva ja maku sopii muiden kanssa (tosin ne sienet voisi sekoituksista jättää meidän puolesta pois...)
Hyi miten perverssit maut täällä. Rouskuvat vesikastanjat ja bambun versot ovat pilanneet monet ruoat. Sen sijaan wokkipusseista löytyvät siitakesienet ovat oikein valmistettuna herkkua! Ostan ne erikseen ja paistan hyvin, nom.
 

Yhteistyössä