Onko yksityisiä/kunnallisia perhepäivähoitajia jotka tarjoavat 3-vuoro tai yöhoitoa?

Kiinnostaisi tietää olisiko tällainen mahdollista. Tässä kotona omia lapsia hoitaessa tulee miettineeksi josko joku tarvitsisi tällaista palvelua erityisesti Pk-seudulla... Olen miettinyt hiljaa mielessäni perhepäivähoitajana aloittamista ja tällainen juttu tuli vaan mieleen.
 
Uskoisin, että pk-seudulla olisi ihan hullua tarvetta. Vuoropäiväkoteihin on sairaat jonot ja vain akuuteimmat pääsevät. Pk-seudulla siis noin. Kyllä mä mieluummin laittasin lapsen yöksi perhepäivähoitoon kuin tarhaan. Vaikka tarhasta ei mitään pahaa sanottavaa siis normaalista päivä-tarhasta.

En tiedä onko mahdollista, sitä kannattaa kysellä kunnan päätöselimistä, mutta uskoisin, että tulijoita olisi. Mutta haluatko, että teillä on joka yö ja ilta joku? Mieti noita asioita ensin.
 
"ypph"
Itse otan vain 7.30-16.30 välilä hoitoa tarvitsevia. En halua tehdä töitä 24/7, johon helposti ajautuu, jos hoitaa vuorotyöläisten lapsia. Pph-ohjaajamme myös heti sanoi, kun aloitin pph:na, ettei kannata ottaa vuorotyöläisten lapsia hoitoon.
 
Joo, pitää kyllä tarkkaan miettiä millainen järjestely toimisi. Omia muksuja on 2 ja olen vaan miettinyt, että olisiko ihan idioottimaista ottaa esim. yksi-kaksi ilta/yöhoitoa tarvitsevaa lasta hoitoon. Onhan esim. pelkkää yövuoroa tekevillä ne vapaatkin pidempiä, jotenka hoitolapsi/lapset olisi suunnilleen vuoroviikoin kotonaan.

Tää jatkaa pähkäilyä...
 
Kyllä varmasti olis tuollaiselle kysyntää, mutta mietin että miten tuollainen toimii jos pph:lla on omia lapsia eli kuinka lasten kanssa voi jaksaa sen päivän (vai on omat sitten tarhassa?) vai saako pph nukkua jos sillä on lapsia yö hoidossa? Kuinka vastuu kysymykset sitten jos pph nukkuu ja jotain sattuu??
 
[QUOTE="pph";22833872]Minä.Olen yksityisenä hoitajana Pohjois-Pohjanmaalla.[/QUOTE]

Onko sinulla jatkuva miehitys lapsia kotona, vai onnistuuko hoitoaikojen järjestely niin, että olisi välillä vapaapäiviäkin? Millaisia hoitopäiviä/hoitojaksoja lapsilla on? ( jos saa udella :ashamed: )
 

Yhteistyössä