ONKO?

Onko 3kk ikäinen vauva liian pieni mummulaan yhdeksi yöksi?
Mummu sanoo että on....
Vnhemmat tarvisi vain yhden yön hengähdys-hetken 2 lapsen hoitamisesta...
Tää 3kk ikäinen huusi 1kk kaikki yöt.
 
Minusta ei ole, jos hoitopaikka luotettava ja hoitajat lapselle tuttuja, niin ei mitään hätää/ongelmaa.Meidän neidit aikoinaan olivat minun vanhemmillani jo paljonkin aikaisemmin.Ja yksi yö on aika lyhyt aika....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 16:05 ANSKU kirjoitti:
Kerro miks liian pieni jos vanhemmat haluu hetken levähtää? Eikö ole myös lapsien parasta.
tottakai vanhempien pitää saada hengähtää ja hoitaa itseään että jaksaa taas hoitaa pienokaista. minun mielestäni noin pieni on liian pieni olemaan erossa molemmista vanhemmista.
me tehtiin niin et toinen vanhemmista meni yöksi esim siskon, ystävän tai vanhempien luo ja toinen jäi hoitamaan vauvaa. ja toinen sai levätä esim siellä siskon luona, käytiin syömässä ulona jne ja sitten sai nukkua hyvän yöunen. ja sit vaihdettiin seuraavana yönä tai seuraavana viikonloppuna et taas se toinen joka hoisi edellis kerralla vauvaa meni yöksi johonkin.
ja kun vanhemmat tarvii sitä yhteistä aikaakin teimme niin että veimme vauvan muutamaksi tunniksi hoitoon esim 3-6tuntia. sinä aikana ehti käydä esim leffassa tai ulkona syömässä tai saunoa ja rakastella tai istua kainalossa ja jutella asioista tai mikä se tuntuukin hyvältä.
jossain neuvola oppaissakin luki että lapsen oleminen erossa vanhemmistaan varsinkin siitä äidistä kun se yleensä on tuossa iässä se äiti kaikki kaikessa "olet ilma jota hengitän" =)
oli niin että 1v yksi yö erossa, 2v 2yötä erossa ja sitten se muutuui jossain vaiheessa et pystyy olemaan erossa pidempään.

mutta vaikka ei olisi mitään oppaita jotka sanoo sitä ja sitä niin minä vain olen sitä mieltä että tuon ikäinen on liian pieni.
mutta jokainen tekee niin kuin omatunto sanoo ja mikä tuntuu hyvältä ja sopii koko perheelle.
vai mitä? =)
 
Meillä taas niin et mielummin vein pienen mummulle/mummille kun jätin miehelleni hoitoon. ja kuinka sitä parisuhdetta yksinään hoitaa? Ei ole liian pieni!! Hoitoon vaan ja omat asiat kuntoon, taas jaksaa arkea!!! :hug:
 
En imetä enää. Niin, kuinkas sitä parisuhdetta yksin hoitaa :LOL:
Meillä mies kuitenkin noin 2vkoa kuukaudesta pois joten välillä olisi pakko ottaa yhteistä aikaa kun ei sitä liiemmin muuten ole.
JA MINÄ MYÖS JAKSAN SITTEN PAREMMIN LASTEN KAA KOTONA KUN MIES PITKÄÄN POIS.
Ohan se varmasti vaikeeta viijä tytöt hoitoon mutta se kasvattaa!
Ja kerran kuussa hoito-apua oon tarvis enkä joka viikonloppu.
 
Juuuuu
Eiköhän se ole jokaisen oma mielipide, joka ratkaisee. Kun selkeästi tunnut itse olevan sitä mieltä, ettei ole liian pieni, niin silloin ei ole. Mitäpä sillä muiden sanomisella väliä. Mutta aika ratkaisevaa on myös, että mitä mieltä itse hoitaja/mummu asiasta on. Väkisinhän lasta ei voi hoitoon tuputtaa, jos hoitaja tuntee, ettei "uskalla" niin pientä ottaa. Oma äitini ei vieläkään suostu ottamaan molempia lapsia yhtäaikaa yökylään (2v. ja 3,5v.) ja vaikka itse sitä hengähdystaukoa tarvitsisi ja uskon, ettei heillä ongelmia tulisi (kun äitini nyt muuten pärjää alsten kanssa loistavasti) niin minkäs teen. Ei voi pakottaakaan.
 
Voi jessus.Jos te viette kahdenviikon vanhoja vauvoja ostoskeskusten hulinaan kokopäiväksi! Niin nyt yksi yö jo tuon ikäiselle on muka kauheaa.
Ostarissa sadat ihmiset kaikkine tauteineen kulkee vauvan ohi.Mikä se riski isovanhempien luona on? En käsitä.
Tuon ikäinen syö varmasti nälkäänsä jotakin "tuttelia" pullostaniin lusikalla hätätilanteessa.
Vaipat on nykyisin niin hyviä ja helppoja laittaa ,että ei vaivaa.
Jos pieni muutaman tunnin valvoisi,niin ei mailma siihen kaadu eikä vauvan päivärytmi.
Herätkää arkeen, ennenkin on lapsia ollut ja niitä hoidettu.
60 luvulla tuon ikäiset hoidossa kun ei äitiyslomia.
 
Kiitos "Vieras" :)
Meillä neiti syö pullosta aina, en siis edelleenkään imetä. Nukkuu yönsä 22.30-06, syö ja herää 08.30.
Tarvittaisiin vain vähän hengähdystä koska isompi neiti 5v on erittäin uhmakas.
Ja meidän nuorimmainen oli 2kk ennen kun vein hänet kauppaan. Jokaisellahan on omat mielipiteensä mutta anteeksi jos kyselin mielipiteitä ja tästä tuli näin hirvee haloo!!!!
En sitä tahtonut.
Mummu lupasi nyt ottaa tytöt hoitoon kun ymmärsi tilanteemme.
Ja ei me vanhemmat ryyppäämään olla menossa vaan halutaan tehä kotona hyvää ruokaa, saunoa ekaa kertaa kahestaan 3 kuukauteen.
Ja nukku pitkään ilman herätyksiä. Ja mennä aamupäivällä virkeinä hakemaan prinsessat kotiin :heart:
Kukapa pariskunta ei tarvisi yhteistä aikaa???
Sanottakoon nyt vielä että olemme vähän yli 23 vuotias pariskunta ja järkeviä myös neuvolatädin mukaan.
Neuvolassakin pitivät hyvänä ideana että vauvalla olisi myös neutraali suhde johonkin muuhun ihmiseen.
Enkä usko että tytöt kuolee jos ovat meistä hetken erossa.
Mummu osaa varmasti hoitaa loistavasti koska on ittekki myös 6 vuotiaan äiti.
Mutta näin.
Vaivaa ja huoltaa minua edelleen viedä tytöt yhessä hoitoon mutta yritän myös aatella parisuhdetta ja sitä että kun on vähän aikaa saanut vain olla niin jaksaa taas paremmin.
Tuskin ne neuvolassakaan painottais vanhempien yhteiseen aikaan panosta´mista jos se olis lapsille pahasta :saint:
 
En kyllä veis noin pientä, kun kerran kysyit, että onko liian pieni.
Jos olis pakko antaa perheen ulkopuoliselle hoitoon, ottaisin hoitajan kotiin, että olis edes tuttu sänky ja tutut tuoksut.
Mutta parempi hoitoonvieminen on kuin umpiuupuneet vanhemmat.
 
noooo
miksi sit kysyä mielipidettä kun ei saa ollakkaa muuta mieltä kuin mitä sinä olet?
ennen vanhaan oli moni muukin asia huonosti ei pelkästään se ettei äitiysvapaata ollut... :whistle: <-kommenttina sille eräälle kärkkäälle vastaajalle.
ja nyt ei varmaan ollut kyse ostoskeskush.elvetin pöpöistä vs isovanhempien pöpöt ;)
vaan siitä että onko lapsi liian pieni olemaan yön erossa molemmista vanhemmista...
viepä ansku lapsesi sinne mummolaan hoitoon, äläkä toiste täällä sitä päivittele kerta ei saa olla toiset eriä mieltä.
mitä mieltä olet oliko typerää kysyä ja sit hekotellaan toisten vastauksille?
 
Ei tulisi mieleenkään antaa noin pientä yökylään.Mutta se on mun mielipide,mä elän sen mukaan.Tehkää te muut ihan niinkun parhaaksi näette.Ja taas täällä joku veti herneet nenään että hyvä kun henki kulkee :whistle:
 
Ei ole liian pieni... Meidän neiti oli 3 kk kun oli KAKSI yötä peräkkäin mummon luona hoidossa ( hyi minua, paha äiti...) Ja miksikö? Oli huutanut kuukauden noin 10-14 tuntia/vrk ja äiti oli aivan loppu. Mummo otti tytön viikonlopuksi ja kas kummaa... siitä lähtien tyttö nukkui säännölliset 12tuntia joka yö heräämättä kertaakaan.
Lapset hoitoon ja oman kullan kainaloon nautiskelemaan!!! Meillä on tulevana viikonloppuna juuri tällainen viikonloppu tulossa!
 
Lapsemme oli ensimmäisen kerran mummolla yötä reilun kuukauden ikäisenä. Mukana oli yllinkyllin pumpattua maitoa. Tähän järjestelyyn tuli "käsky" neuvolasta, kun vauva ei nukkunut yöllä pulen tunnin pätkiä pidempiä jaksoja ja huusi vain. Mies ei pystynyt nukkumaan (töissä päivät), minusta puhumattakaan. Oli ihan loppu, en nukahtanut enää edes nukahtamislääkkeillä, joita neuvolalääkäri määräsi. Neuvolan terkka totesi vain, että nyt vauva esim. mummolle yöksi ja te nukutte.

Yö mummolassa meni hyvin. Vauva jopa nukkui yöllä normaalia enemmän, oli muutenkin iloinen ja "normaali" ja söi hyvin jne. En ole edes älynnyt potea huonoa omaatuntoa. Siis oikeasti, mielessä ei ole käynytkään, että siitä olisi ollut jotakin haittaa vauvalle. Meille siitä oli ainakin valtavasti hyötyä. Nukuttiin pitkä yö ja heti aamulla oli kova hoppu tytön luo --> ikävä. Toivottavasti siitä ei jäänyt lapsellekaan mitään murhetta.
 
sossu
Perheen tärkein suhde on vanhempien välillä. Jos vanhempien välit ovat rakastavat ja toista kunnioittavat, voivat lapsetkin paremmin! Joten viettäkää oikein ihana ilta ja hoitakaa parisuhdettanne :heart:

 
Oli tai ei, niin eikö isovanhemmilla ole kuitenkin ihan itse oikeus päättää haluavatko he lapsenlapsensa yökylään vai eivät. Kyllä mun vanhemmat ovat työviikon jälkeen ainakin usein niin väsneitä, että sanovat suoraan, että älkää tulko kylään, kun ei jakseta nyt ketään. Se on reilu peli, eikä siinä mitään sen kummempaa!
 
Kiitos kaikille jotka rohkaisitte viemään tytön hoitoon :heart:
Mä tiedän että mummu pärjää ja on nyt sanonut ottavansa tytön mielelläään hoitoon kun tietää että mies paljon töissä:(
Yritän nauttia yhdestä yöstä vaikka ikävä onkin varmaan valtava.
Ja tiedoksi kaikillle jotka morkkasitte, viemme tytön hoitoon vasta 10 aikaan illalla kun hän alkaa kohta yö-unille ja olemme aamupäivästä takaisin mummulassa joten se siitä :LOL:
 

Yhteistyössä