Onkohan minulla mitään mahista päästä äitipolille ja käynnistykseen?

  • Viestiketjun aloittaja Äiti Harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Äiti Harmaa
Neuvolan arvion mukaan on tulossa todella iso vauva. Ja nyt oli sf mittakin kasvanu. Viikkositten oli 36,5 ja nyt 39. (Ja minulla on aina vaan vauvat suurentuneet ja pidentyneet. ) edellinen oli kans isohko, mutta nyt minusta itsestäniki tuntuu että tätä vauvaa on joka paikassa ylhäällä ja alhaalla.

Laittovat lähetteen menemään polille että ottasivatko sinne käymään.
Kuinkahan iso pitää olla että rupeevat käynnistämään.
Edellinen oli 4220 ja 53,5cm. Ja tästä veikkasivat käsikopelolla että on nyt jo lähempänä viittä kiloa.
rv 40+4
 
Mämmäm
jos edellinen mahtui hyvin tulemaan niin saa kyllä varmaan olla aika iso ennenkuin alkavat sen koon takia käynnistämään :/ mutta jospa se vauva tajuaisi itse syntyä :)
 
Äiti Harmaaa
Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
jos edellinen mahtui hyvin tulemaan niin saa kyllä varmaan olla aika iso ennenkuin alkavat sen koon takia käynnistämään :/ mutta jospa se vauva tajuaisi itse syntyä :)
Tuli tosi hyvin käsiposkella :)
Näin minäkin ajattelin että tuskin pelkästään sen takia käynnistävät.
 
Mulla on käynnistetty koon takia, mutta lääkärien mukaan se pitää tehdä ennen laskettua aikaa tai käytännön merkitystä ei ole. Eli en usko että herkästi enää aloittavat käynnistelyä, joka voi olla pitkä projekti (makasin itse 5 päivää sairaalassa kaikenmaailman konsteja ja lääkkeitä saamassa, ennenkuin käynnistyi, en suosittele)...
 
mie
Kun minä aikoinaan synnyin, käynnistivät synnytyksen äitini pyynnöstä viikolla 38. Syynä ei ollut iso koko vaan pelko: edellinen lapsi oli kuollut kohtuun 7. kuulla. Eli luulisi, että käynnistyksen voisi saada muistakin kuin fyysisistä syistä.
 
mä sain käynnistyspäivän siitä että ei ollut mahdollisuuksia saada lapsia mihinkään ja lisäksi pelko isosta lapsesta vaikka ultrassa 36 ja risat oli 2,9kg niin se pelko jättivauvasta vaan paino niin paljon lopulta käynnistivät 38+2 edellinen synty 38+4 4140kg/52cm
 
Ei mun kohdalla ainakaan olla halukkaita käynnistelyyn vaan viimeseen asti aina antavat odotella että josko ne sieltä itsestään syntyis.. Kummassakin raskaudessa olen itse itseni änkenyt sairaalaan kun tuntuu ettei kaikki ole ollut ihan ok ja edellisessä raskaudessa hyvä että meninkin ja vaatimalla vaadin tutkimuksia, lapsen sydänäänet hieman huonot ja synnytys käynnistettiin samantien. Mun lapset 4250g/53cm ja 4240g/53,5cm, kumpikin alateitse käynnistämällä syntyneet, eka 42+0 ja toka 42+3. Nyt sitten odotellaan tässä viikollla 39 ja paikat on vielä niin kiinni kun olla voi, että eipä taida olla lähipäivien asia mullakaan synnyttely.. Ei tuo yliaika täälläkään päässä viehätä, vauvan painoarvio oli kyllä viikko sitten vaan 3,7kg mutta sen kilon ne ovat ennenkin heittäneet ja vauvat olleet arvioitua isompia.
 

Yhteistyössä