onkohan tämä vatsatautia,possua vai mitä??

  • Viestiketjun aloittaja väsynytsairasteluun
  • Ensimmäinen viesti
väsynytsairasteluun
lapsella oli tiisatina ripuli ja ripuloi ihan vesiripulia kerran tiisatina. siitä asti valittanu mahakipua ja kurkkukipua mutta syönyt suht ok. viime yönä alkoi yskä ja tänään oli ääni painuksissa. nyt äsken heräsi ja yski sellaista kurkunpään tulehdus yskää ja oksensi 3 kertaa. meillä koko perheellä on ollut vatsatautia tälläviikolla.

ei tervetä päivää näköjään tässä talossa ole. viimeksi viime viikola lapsi oli kovassa kuumeessa ja sitä ennen oli viikko väliä kun oli edellisen kerran kuumeessa.
 
ap
nyt otti muutaman huikan tripistä ja on pysynyt jonkun aikaa sisällä. valvon tässä vielä ja hänen untaan seurailen. muutenkin saa meidän vieressä nukkua joten sitten jos olo muuttuu niin lähden sairaalaan. kummastuttaa vaan että mikä pöpö tuo nyt on. 2 viikkoa sitten on saanut rokotteen kun on riskiryhmäläinen. siis nyt maanataina tuli 2 viikkoa..
 
Rosa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nyt otti muutaman huikan tripistä ja on pysynyt jonkun aikaa sisällä. valvon tässä vielä ja hänen untaan seurailen. muutenkin saa meidän vieressä nukkua joten sitten jos olo muuttuu niin lähden sairaalaan. kummastuttaa vaan että mikä pöpö tuo nyt on. 2 viikkoa sitten on saanut rokotteen kun on riskiryhmäläinen. siis nyt maanataina tuli 2 viikkoa..
Toivottavasti olo nyt paranisi pian eikä ainkaan olisi sikaa. :/ Mutta onhan se mahdollista että on sikaa? Jos esim. sai sen viime viikonloppuna ja iti muutaman päivän? Ja tuo immuniteetin tulohan kestää 1-3 vko:a henkilöstä riippuen. Sinuna veisin heti aamulla lääkärin pakeille, jos olo ei helpota.
 
Muumi65
Vie aamulla lääkäriin, kun jatkunut jo noin pitkään. Lapsi voi mennä heikkoon kuntoon ripuloinnin ja kuumeilun takia. Hyvä että olet saanut nestettä menemään joka tapauksessa.
 
ap
mua vain ihmetyttää se että
1. jos se oli mahatautia niin miksi alkaa vasta nytten oksentamaan. minä oksensin maanataina ja muut aloittivat ripuloinnin tiistaina.
2.onko hänen aiemmat kuumeet olleet sikaa ja nyt joku jälkitauti sitten tullut

on kyllä niin kummallinen pöpö että ei voi ymmärtää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Onko kuumetta paljonkin?? Kuulostaa sille, että perheessä pyrii noro, minkä rinnalla lapsi on saanut vilustumisoireita.

39 kuumetta
ei tuo noroa ole. minulla alkoi maanataina ja oksensin. mies ja lapset aloittivat ripuloinnin tiistaina. laset ripuloivat kerran tiistaina molemmat mies ripuloi vielä tänä aamuna.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Onko kuumetta paljonkin?? Kuulostaa sille, että perheessä pyrii noro, minkä rinnalla lapsi on saanut vilustumisoireita.

39 kuumetta
ei tuo noroa ole. minulla alkoi maanataina ja oksensin. mies ja lapset aloittivat ripuloinnin tiistaina. laset ripuloivat kerran tiistaina molemmat mies ripuloi vielä tänä aamuna.
ja minulla siis ei ollut ripulia kertaakaan.
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Onko kuumetta paljonkin?? Kuulostaa sille, että perheessä pyrii noro, minkä rinnalla lapsi on saanut vilustumisoireita.

39 kuumetta
ei tuo noroa ole. minulla alkoi maanataina ja oksensin. mies ja lapset aloittivat ripuloinnin tiistaina. laset ripuloivat kerran tiistaina molemmat mies ripuloi vielä tänä aamuna.
ja minulla siis ei ollut ripulia kertaakaan.
Voi olla ettei ole. Mutta pääasiallinen syy tarttuvaan vatsatautiin on noro. Toivottavasti toipuu pian!
 

Yhteistyössä