Onkohan..

  • Viestiketjun aloittaja Demeter
  • Ensimmäinen viesti
Demeter
vaihtoehtoisista hoitomuodoista mitään hyötyä lapsettomuuden hoidossa?? Ja miestä sit pitäis vaihtoehtoisesti hoidella meidän tapauksessa nyt tällä hetkellä enempi.. Onko kukaan kokeillut mitään kansanparannusjuttuja??
 
elli777
heippa :wave: mua ei ole hoidettu, mutta työkaveri kävi vyöhyketerapeutilla (5 vuotta vauvaa yritettyään)muutaman kerran, ja ilman että oli kertonut lapsettomuudesta hoitajalle, niin hoitaja oli jo ensikäynnillä kysynyt että onko ongelmia lapsen saannissa, tiedä sitten noista, jokaisella on varmasti omat mielipiteet, mutta tällä pariskunnalla tärppäsi muutaman kerran jälkeen ja nyt parin kuukauden ikäinen vauveli on heillä :) eikä nuo hoidot maltaita maksa, joten olen kyllä ajatellut että ihan kokeilun vuoksi voisi vaikka mennäkin :) voihan sen vaikutus olla vaikka ihan vaan sitä että rentoutuu kunnolla ja unohtaa vähäksi aikaa stressin.kaikkea kannattaa kokeilla B)
 
Minä olen myös kuullut vyöhyketerapia juttua. Joskin kun on kuulopuhetta ollut, enkä ole nähnyt ko. henkilöä niin en tiedä onko todistetta. Mut miksi valehtelisi? Vai onko sattuma että sai sitten lapsen? Mutta varmaan kannattaa kokeilla. Vyöhyketerapia tekee varmasti hyvää muutenkin.
 
Demeter
Itse ajattelin miehelleni vähän sen suuntaista hoitoa kuin reiki ja mitä niitä muita kansanparannusjuttuja on.. mies kun käy hierojalla jonka bisneskumppani on kansanparantaja joten silleen voisin saada sen menemään sellaseen..
 
Kokeillut

Hei! tässä on mun kokemukseni vyöhyketerapiasta. Olemme yrittäneet toista lasta jo kolmatta vuotta ja noin vuosi sitten kävin 5 kerran kuurin vyöhyketerapiassa. Hoitoon kuului myös vitamiinivalmisteiden syöminen. Hinta oli 60 euroa/kerta, eikä Kela korvaa näitä luontaishoitoja.Myös hoitajalta ostamani vitamiinit maksoivat maltaita.
Nyt on kulunut siis vuosi noista hoidoista ja mitään merkkiäkään vauvasta ei ole ollut. Nyt olemmekin sitten päässeet väestöliiton tutkimusten kautta etenemään asiassa jonkin verran (kallista touhua tämäkin!). Toistaiseksi ei ole löydetty mitään syytä lapsettomuuteemme.
Joku kirjoitti vastoin parempaa tietoaan, että vyöhyketerapiassa voi rentoutua. Kokemukseni on kyllä aivan päinvastainen ,sillä jokaisella 5 kerralla suorastaan tuskan hiki valui ja itkukin tuli välillä kivusta jota vyöhykepainanta ja hieronta aiheuttivat mm. jalkojen käsittelyn aikana.Edelleen akupunktioneulat ympäri kehoa lisäsivät kipua, joskin neulojen aih. kipu oli tosi vähäistä hierontaan verrattuna!
Mutta kukin kokeilkoon itse ja joitakin saattaa onnistaa tämänkin hoidon turvin. Mitäpä, sitä ei tekisi oman vauvelinsa eteen!
 
elli777
05.05.2005 klo 13:22 Kokeillut kirjoitti"]

Joku kirjoitti vastoin parempaa tietoaan, että vyöhyketerapiassa voi rentoutua. Kokemukseni on kyllä aivan päinvastainen ,sillä jokaisella 5 kerralla suorastaan tuskan hiki valui ja itkukin tuli välillä kivusta jota vyöhykepainanta ja hieronta aiheuttivat mm. jalkojen käsittelyn aikana.Edelleen akupunktioneulat ympäri kehoa lisäsivät kipua, joskin neulojen aih. kipu oli tosi vähäistä hierontaan verrattuna!
Mutta kukin kokeilkoon itse ja joitakin saattaa onnistaa tämänkin hoidon turvin. Mitäpä, sitä ei tekisi oman vauvelinsa eteen!
[/quote]

Ajattelin hieman korjata tuota kommenttiani, siis en tarkoittanut että siellä terapiassa rentoudutaan vaan sen jälkeen on kuulemani mukaan hyvä olo, tiedä sitten? mutta näin olen kuullut, ja toisilla tehoaa toisilla ei, jokainen kokeilkoon itse :)
 
Omakohtainen kokemus.. miehellä oli siittiöitä tosi vähän ja äitini oli jostakin lukenut, että jossakin päin maailmaa ehkäisykeinona on käytetty kiveksien lämmittämistä, jolloin siittiöitä tuhoutuu..

Mieheni rupesi tekemään päinvastoin eli joka ilta jäähdytti kivekset kylmällä vedellä. Mieheni siittiöt lisääntyivät niin, että lääkärikin ihmetteli.. nyt vähän yli vuoden ikäinen poika. Meillä tosin myös muita vaikeuksia kuin siittiöiden vähyys. Keinohan on ilmainen, joten kokeilu ei ota jos ei annakaan.
 
Demeter
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2005 klo 22:18 äityli kirjoitti:
Omakohtainen kokemus.. miehellä oli siittiöitä tosi vähän ja äitini oli jostakin lukenut, että jossakin päin maailmaa ehkäisykeinona on käytetty kiveksien lämmittämistä, jolloin siittiöitä tuhoutuu..

Mieheni rupesi tekemään päinvastoin eli joka ilta jäähdytti kivekset kylmällä vedellä. Mieheni siittiöt lisääntyivät niin, että lääkärikin ihmetteli.. nyt vähän yli vuoden ikäinen poika. Meillä tosin myös muita vaikeuksia kuin siittiöiden vähyys. Keinohan on ilmainen, joten kokeilu ei ota jos ei annakaan.
Niin no kun meillä ei ole ongelmana se vähyys vaan se , että ne on epämuotoisia.. se kai ei ole kylmän kanssa mitenkään tekemisissä??
 
täällä lasta yritetty kanssa yli 3 vuotta.olen kiinnostunut myön tuosta vyöhyketerapiasta!!asiasta erittäin tietämättömänä kyselisin nyt että miten se oikein tehdään,onko neulat isoja?pistetäänö niitä neuloja koko kroppaan vai saako päättää että vaan esim.selkä vai miten homma toimii??
 
Minäpä kerron omakohtaisia kokemuksia vyöhyketerapeutilla käynnistä.... Yritimme lasta reilut 4.5v. Kuukautiseni olivat kivuliaat, kestivät n.viikon verran ja vuoto todella runsasta. Verikokein on testattu munasolun irtoavuus ym ja kaikki kunnossa minun osaltani. Miehen spermassa pieniä poikkeavuuksia: hitaat siittiöt ja normalia enemmän "viallisia". Mutta lääkäri sanoi ettei noilla "lukemilla" syytä huoleen. Keskenmenojakin noihin vuosiin sattui 2 kpl.
Aloin käymään vyöhyketerapeutilla ystävän suosituksesta, ensin kävin 10 kertaa "tehohoidon" ja sen jälkeen jatkoin ylläpitohoidolla 1-2krt/kk. Kaiken kaikkiaan kävin vajaa 6 kk hoidossa.Pari ensimmäistä kertaa oli todella kivuliaita, kun terapeutti kävi läpi jalkapohjista sisäelimiin ja hormonituotantoon liittyviä pisteitä läpi hieromalla ja painelemalla. Joka käynnin jälkeen pissahätä oli valtava, kun aineenvaihdunta lähti käyntiin :)
Joka käynnin jälkeen kivut hellittivät ja ehkä viidennen kerran jälkeen pystyi jo nauttimaan hoidosta. kuukautiskivut hävisivät kokonaan, vuoto väheni ja vuotopäivätkin vähenivät viiteen päivään.
Terapeutti antoi välillä myös moksa hoitoa noihin tiettyihin akupisteisiin. (eli poltettiin sellaista "puupuikkoa" noiden akupisteiden päällä). Tuo kipu kuuluu asiaan aluksi , kun paikat ei ole kunnossa. Kun paikat alkaa "parantumaan", niin kivutkin häviää jalkapohjasta ym. Ja kaiken lisäksi painokin tippui muutaman kilon...

Ja tuon vajaan 6 kk jälkeen olin raskaana ... :D Poika nyt jo sen verran iso, että toista lasta olisi tarkoitus rueta yrittämään.... ja vyöhyketerapeutille menossa jälleen..... SUOSITTELEN!!! Ja maksoi 25e kerta. ja kun olin käynyt tuon kymmenen kertaa, niin sen jälkeen maksoi enää 20 e kerta.

Vyöhyketerapeutin hoidoista löytyy tietoa kyllä moneltakin nettisivulta, käykää tutustumassa, niin tiedätte lisää. Mutta omakohtaisesti kyllä uskon asiaan ja uskallan suositella muillekkin. Miehillä vaikuttaa samoin tasapainottaen elimistöä, kun käydään tiettyjä akupisteitä läpi painellen. =)
 
Ja Veera vielä lisää tähän, että vyöhyketerapeutti antaa hoitoa ihan vaan sormin tai sellaisella puikolla painelemalla näihin pisteisiin. Neulat ei kuulu vyöhyketerapeutin työkaluihin. Eikös se ole akupunktiota, jossa pistellään neuloilla.
 

Yhteistyössä