Onks tää teistä vähän myöhään? (alakoulun disko)

Klo 19-21.

Mun mielestä meinaan on. Arki-iltana.

Kyllä mä toki lapsen sinne päästän, mutta en anna kulkea yksin kotiin enää tuohon aikaan (joo, oon hysteerikko) vaan menen vastaan. Mutta olisihan sen voinut vaikka tuntia aikaisemminkin järjestää...
 
"vieras"
Isommille alakoulaisille vielä menee, muttei pienemmille. Meidän koululla tuo on ratkaistu siten, että pienemmät aloittavat aikaisemmin ja isommat tulevat myöhemmin. Yhteistä aikaa on tunnin verran.

Ja olen päästänyt ja olen antanut kulkea ihan yksin. Vastaan olisi menty, jos olisivat soittaneet, milloin ovat tulossa. Matkaan menee 5 minuuttia.
 
[QUOTE="vieras";27015526]Isommille alakoulaisille vielä menee, muttei pienemmille. Meidän koululla tuo on ratkaistu siten, että pienemmät aloittavat aikaisemmin ja isommat tulevat myöhemmin. Yhteistä aikaa on tunnin verran.

Ja olen päästänyt ja olen antanut kulkea ihan yksin. Vastaan olisi menty, jos olisivat soittaneet, milloin ovat tulossa. Matkaan menee 5 minuuttia.[/QUOTE]
Niin noillakin on, mutta 1-2 lk on pieniä ja diskoilevat 18-20, kolmasluokkalaisista ylöspäin diskoaika on 19-21 ja tuo meidän 8 v on kolmannella.

Matkaa 3.1 kilsaa, pitää odottaa bussia paikassa joka ei ole erityisen miellyttävä pimeällä. Ja kävellä kotiin bussipysäkiltä: päiväsaikaan se onnistuu, iltaisin puoli kymmenen maissa saattaa matkalla olla joskus hieman epämiellyttävää ihmisainesta. Ja sitä ainesta saattaa olla bussissakin. Eli vastaan menen, tai sitten joku muu hakee.
 
Niin noillakin on, mutta 1-2 lk on pieniä ja diskoilevat 18-20, kolmasluokkalaisista ylöspäin diskoaika on 19-21 ja tuo meidän 8 v on kolmannella.

Matkaa 3.1 kilsaa, pitää odottaa bussia paikassa joka ei ole erityisen miellyttävä pimeällä. Ja kävellä kotiin bussipysäkiltä: päiväsaikaan se onnistuu, iltaisin puoli kymmenen maissa saattaa matkalla olla joskus hieman epämiellyttävää ihmisainesta. Ja sitä ainesta saattaa olla bussissakin. Eli vastaan menen, tai sitten joku muu hakee.
meillä sovittiin aina kimppakyydit.
 
no aikalailla ainokainen oot :D aattele mikä pettymys lapselle kun muut saa jäädä pitään kivaa ja sun joutuu lähteen kesken kaiken pois.
No kun en ole.

Ja asiat voi aina ajatella kahdella tapaa. Voi joko ajatella, että "jee, mä pääsen tunniksi diskoon" tai että "paskat, mä saan olla vaan tunnin". Ja likka ilmeisesti ajattelee positiivisen kautta, koska hän oli viimeksi todella iloinen siitä diskoon pääsystä...vaikka joutuikin lähtemään kesken kaiken pois.

Kaipa sekin on tietyssämäärin "kasvatuskysymys", jos niin nyt voi sanoa. Meillä lapsi menee aina ajoissa nukkumaan, joten hänen itsensäkin mielestä se klo 20 on hyvä aika lopettaa diskoilu, jotta hän saa riittävästi unta.
 
Ysiin asti meillä on aina tainnut olla, tosin en muista että discoja ois ollut ennen kuin 3. luokalta lähtien.
En pidä kamalan myöhään, monena iltana menee lähemmäs siihen ysiin asti harrastuksissakin.
 
meillä sovittiin aina kimppakyydit.
Meilläkin yleensä.

Mutta nyt: Mun mies töissä. Tytön ystävän isä töissä. Toinen ystävä, joka ekalla ja tokalla kulki samaa matkaa, on eri koulussa nykyään. Peräti kolmen mun kamun lapset lopettaa diskoilun jo kello 20, kun ovat 1-2- luokkalaisia. Yksi perhe muuttaa parhaillaan eikä heidän lapsi siksi tule diskoon. Jne. Eli meikäläinen on vissiin ainoa, joka ehtii ja pystyy menemään lasta vastaan, bussilla toki, vauva ja 6 v mukana...rääh :kieh:
 
Meilläkin yleensä.

Mutta nyt: Mun mies töissä. Tytön ystävän isä töissä. Toinen ystävä, joka ekalla ja tokalla kulki samaa matkaa, on eri koulussa nykyään. Peräti kolmen mun kamun lapset lopettaa diskoilun jo kello 20, kun ovat 1-2- luokkalaisia. Yksi perhe muuttaa parhaillaan eikä heidän lapsi siksi tule diskoon. Jne. Eli meikäläinen on vissiin ainoa, joka ehtii ja pystyy menemään lasta vastaan, bussilla toki, vauva ja 6 v mukana...rääh :kieh:
Mä varmaan tilaisin taksin hakemaan muksun tossa tilanteessa =)
 
Saraldo
Perjantai-iltana tuo vielä menis, mutta ei arki-iltana. Jos vaikka ajattelee, että seuraavana päivänä koulu alkais kahdeksalta, niin johan siinä jää yöunetkin aika vähäisiksi. Kuka nyt heti diskon jälkeen pystyis rauhoittumaan niin, että menee samantien nukkumaan...

Ja vastaan mäkin kyllä menisin.
 
Eikö opettajat muka puutu asiaan? Eikös alakoululaisten pitäisi olla nukkumassa jo viimeistään yhdeksältä? Perjantai-illan jotenkin ymmärtäisin, kuvittelisin ettei opettajankaan ole kiva opettaa väsyneitä lapsia...

On kyllä myöhään!
En mä tiedä, mitä ko. luokan ope on ajatellut.

Mä laittaisin diskoiluajaksi 17:30-19:30 1-3 lk, ja isommille 18:30-20:30, jos olisin itse tuollaista järjestämässä. Tai 17:30-20:00 kaikille.

Meidän 8 v jaksaa varmaan ihan hyvin seuraavan päivän, vaikka pääseekin nukkumaan klo 22 jälkeen vasta, ja kello soi seiskalta. Kun on vaan yhdestä illasta kyse. Mutta 6 v saattaa olla rättiväsy aamulla.
 
gtr
No meillä päin diskot ovat aina olleet klo 18-21 ja ovat siis tarkoitettu kaikille ala-astelaisille ykkösestä kutoseen. Niitä on niin harvoin (tyyliin kaksi diskoa lukukaudessa), ettei itselleni ole tullut mieleenkään kieltää lasten olemista siellä. Lapsilla on ollut puhelimet mukana ja olen sanonut, että soittakaa, jos haluatte jo aiemmin kotiin. Jos olen hakenut lapset klo 21, he ovat olleet klo 21.30 nukkumassa.
 
"mie"
On kyllä myöhään.
Meidän 4-luokkalaisella on kotiintuloaika klo 20 ja 21 ollaan jo nukkumassa.
Toki siitä kerran voisi joustaakin (ei meidän säännöt NIIN ehdottomia ole), mutta mielummin perjantai-iltana, kun seuraavana aamuna ei ole pakko herätä kouluun.
 
bewis
Samaa mieltä gtr:n kanssa. Jostain syystä sun kirjotusta ei voinut lainata.
Ja jos diskot alkaisivat klo 17-17.30, niin saattaisi olla, ettei valvojia ja järjestelijöitä saataisi paikalle ajoissa, useimmat koululaisten vanhemmista kun ovat kumminkin töissä.
 
"Carelia"
Minä oon niin patavanhoillinen kurppa, etten ymmärrä alakoululaisille järjestettäviä diskoja. Ittellä ja ikätovereilla oli hienoa sit yläasteella päästä discoon. Sen ymmärtäsin jos 1-4 luokkalaisille järjestettäisiin lastenjuhlia, joissa pääsis pomppimaan, touhuumaan, pelaamaan/leikkimään erilaisia seuraleikkejä, ongintaa yms. Sais siellä musiikkia olla ei siinä mitään. Vitos-kutosille vois jotain pikkudiskoo olla perjantai iltana esim. klo 18.30-20.30. Kouluviikolla sais kyllä tilaisuudet loppuu kahdeksalta, ei se siitä hauskuutta vähennä.
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula

Yhteistyössä