Onks tääl muita jotka koettaa pitää raskausajan kilot kurissa?

  • Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"Mamma"
Rv 30 ja 4 kg tullut yhteensä, jeee!!!! Mä olen koittanut syödä terveellisesti ja juoda paljon vettä. Ylipainoa oli jo valmiiksi vähän.

Miten muilla? Liikutteko usein?
 
Yritin, en onnistunut.

Hillitön pahoinvointi ja oksentelu alkuraskauden oireena, ainoa edes hieman asiaa helpottava tekijä oli syöminen. Jatkuva syöminen. Joten kiloja on tullut. Ja tuo alkuraskauden oire ei siis ole ohi edelleenkään, vaikka olen jo päälle puolenvälin raskaudessa. Onneksi kuitenkaan enää ei tarvitse syödä ihan 24/7.

Liikkumaan en pysty, koska kohtu aloittaa välittömästi kivuliaat supistukset ja liitoskivut vammauttavat totaali.

Edelliset raskaudet menneet helpommin, viimeksi kiloja tuli 8.
 
hhmm
Jos vielä tulen raskaaksi, aion kyllä pystyä pitämään kilot kurissa. On useampi lapsi jo ja niistä kertyi runsaasti kiloja. Nyt alan olla normaalipainossa enkä missään nimessä halua menettää normipainoa raskauden takia... tietty painoa tulee jonkin verran, mutta nyt minusta tuntuu että mulla on keinot ja suuri halu hallita painoa. =)
 
Mä onnistuin pitämään painonnousun kurissa hyvin pitkille viikoille. Paino nousi mutta juuri vain sen verran ku pitikin. Lähtöpaino oli normaali.

Mutta sitten tuli loppuraskaus ja alkoi hillittömät turvotukset ja paino on noussut 600-1100 g viikossa. Vältän suolaa ja pidän kirjaa että juon tarpeeksi. Mutta silti.
 
"joo"
Lähtöpaino 54kg ja nyt rv 25 painan jo 62kg... oon syöny terveellisesti ja lenkkeilly normaalist koirienkaa mut tuntuu että sitä painoa vaa tulee... mut eipä haittaa vaikka näytän koko kesän valaalta, kyllä ne kilot karisee ku vauveli tulee pihalle, pää asia että lapsi kasvaa :D
 
rv 23 ja 1.8kg noussu paino. syön 3h válein ettá verensokerit pysyy kurissa. meinaavat laskea liian alas. ei tee mieli makeaa joten ehká siksi paino pysyny nuin. ja normaalipainon olin ennen raskautta.
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen pitänyt koko raskauden kirjaa syömisistäni ja tarkoitus oli, ettei paino nousis.
Ensimmäisillä viikoilla paino laskikin jopa muutaman kilon. Nyt rv 34+ olen ekaan neuvolapunnitukseen verrattuna saanut kiloja 4. Mutta yhteensä siis 8, kun alkuun se 4kg tippui pois.
Samalla tavalla syön, herkkuja välttelen yms. Mutta mulla on reilusti jo turvotustakin ja mun krooninen sairaus vielä kerää jo valmiiksi nestettä...

Mutta en jaksa enää stressata, samalla mallilla syön loppuun asti, näyttää se vaaka sitten laitoksella mitä vaan.

Ekaa odottaessa turvotus oli viimeisten 4-5 viikon aikana ihan kamalaa, tuli 800g-1100g viikossa lisää ja tuntui, että nilkoista repee nahka.
 
Niin ja en ihan älyttömästi liiku enää. Jo kevyt kävely aiheuttaa kipeitä supistuksia.Kuitenkin pyrin viemään tytön eskariin kävellen. Siinä tulee 20minsaa kävelyä päivässä..plus hyötyliikunta..pihatyöt ja siivoaminen..
 
Yritin, mutta todella vaikeaa, kun liikkua ei juurikaan saa. Syömisillä ei tunnu olevan väliä, eikä kcal-rajoituksilla. Yritän syödä terveellisesti, mutta painon suhteen en voi tehdä paljoa ennen synnytystä. Ihan lääkäri kieltänyt ja saikulla olen ollut, pakko uskoa.
 

Yhteistyössä