Onks teitä ikinä ajettu kaupasta ulos??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihan käsittämätöntä että jotkut voi kuvitella että pitäis olla mustalainen jotta ajettais pois. Ne ei taida paljoa ulkomaailmassa käydä. Aika monia tunnen joille on tultu sanomaan ja nuorena varmaan jokaiselle joka on viettänyt aikaa. Me nauretaan aika paljon ja meillä on hauskaa ja voi olla että se ärsyttää joitain. Ihan sairasta että ei sais edes sisälle mennä katsomaan vaan joku tulee tölläämään ja kulkee perässä. Kun ne sut jossain liikkeessä ottaa silmatikuks niin sinne liikkeeseen ei voi oikein enää mennä. Mitään väärää et olis tehnyt ja silti....
 
vierailija
Miten joku kehtaa mennä kahvilaan ostamatta mitään syöttämään lastaan ja kaiken huipuksi vaatia, että kahvilanpitäjä lämmittäisi lapsen ruuan ilmaiseksi? Miksi ihmeessä hänen pitäisi tarjota syöttötuolit, siivota sotkut ja lämmittää ruoat jollekin ihmiselle, joka ei maksa senttiäkään mistään?

Kyllä minulle on aina ollut selvää, ettei kahviloissa ja ravintoloissa oleskella ellei olla maksavia asikkaita. En edes kehtaisi vaatia lapsen ruuan lämmitystä, jos itse ostaisin vaan kahvin, eihän pelkkä kahvin kate korvaa kahvilanpitäjälle aiheutuvaa vaivaa.

Kaikenlaisia... Kaupassa oleskelijat tökeröitä hekin, mutta eivät sentään vaadi mitään aktiivisia palveluksia henkilökunnalta.
Niissä kahviloissa ei sanota että äideiltä kielletty. Jos joku ostaa jotain niin mun mielestä se kyllä oikeuttaa sut istumaan niin kauan kun haluat ja ei se pienen lapsen ruuan lämmittäminen niin iso tehtävä ole. Joskus oli sellanenki palvelu kun lasten hoitaja joka katso sun lapsia jotta sä ehdit tehdä omiakin ostoksia ja asioita. Aika oli rajoitettu mut ei niin kauhean tarkkaa kun ne hoitajat oli nuoria tyttöjä. En tiedä onko tollasta tosi hyvää palvelua enää.
 
vierailija
Jotenkin outoa, että kaupassa vietetään aikaa oleskellen, nauraen ja vaatteita sovitelle huvikseen. Häiritsee asiakkaita ja myyjiä. Kyllä myyjänä puuttuisin, sillä joku räkättävä lauma kaupassa karkoittaa muita asiakkaita. Mistä edes aikaa tuollaiseen luuhaamiseen?!
 
vierailija
Jotenkin outoa, että kaupassa vietetään aikaa oleskellen, nauraen ja vaatteita sovitelle huvikseen. Häiritsee asiakkaita ja myyjiä. Kyllä myyjänä puuttuisin, sillä joku räkättävä lauma kaupassa karkoittaa muita asiakkaita. Mistä edes aikaa tuollaiseen luuhaamiseen?!
 
vierailija
Minulle opetettiin jo lapsena, että kauppaan mennään ostamaan tarvittavat tavarat ja sitten sieltä tullaan pois. Ei sinne jäädä kupeksimaan. Kotona sitten oleskellaan ja vietetään aikaa kavereiden kanssa, sitä varten ne kodit ovat.

Nuorisotalot ja muut hengailupaikat on tarkoitettu niille huono-osaisille lapsille, joiden vanhemmat ovat kaiken aikaa päissään, eivätkä lapset voi mennä kotiin viettämään aikaansa.

Kahviloissa ja ravintoloissa voi viettää aikaansa, kunhan ostaa sen verran, että siitä riittää syötävää ja juotavaa siksi ajaksi kun siellä istuu. Yhden kahvin tai limun ostaminen ja sen ääressä pitkään istuminen on kiero tapa yrittää kiertää tuota sääntöä, ja siksi kielletty. Se voidaan sallia, jos kahvila on muuten tyhjä, mutta jos kahvila on täynnä, nämä yhden juoman huijarit vievät tilaa aidoilta maksavilta asiakkailta.
 
En minäkään kaupoissa luuhaa ja aikaa kuluta. Lapsenkaan kanssa. Leluosastollakaan me ei luuhuta ja oleskella vaikka usein sen läpi kuljetaankin katellen ostoksilla. Koskaan ei ole meitä kukaan tullu häätämään tai kytänny seläntakana. Kyl mää sanon että koskaan nuo häätämis-yms asiat ei oo vaan yksipuolisia. Että muka ihan syyttä tullaan heittämään. Kyllä sillon joku asia häiritsee muita asiakkaita. Ymmärrän kauppiasta siinä että myymälä ei ole paikka kuluttaa aikaa ja räkättää.
 
vierailija
Niissä kahviloissa ei sanota että äideiltä kielletty. Jos joku ostaa jotain niin mun mielestä se kyllä oikeuttaa sut istumaan niin kauan kun haluat ja ei se pienen lapsen ruuan lämmittäminen niin iso tehtävä ole. Joskus oli sellanenki palvelu kun lasten hoitaja joka katso sun lapsia jotta sä ehdit tehdä omiakin ostoksia ja asioita. Aika oli rajoitettu mut ei niin kauhean tarkkaa kun ne hoitajat oli nuoria tyttöjä. En tiedä onko tollasta tosi hyvää palvelua enää.
Mutta eihän tämän ketjun tapauksessa ostettu yhtään mitään, ei edes yhtä kuppia kahvia. Vaadittiin vaan kahvilanpitäjältä ilmaista ruuanlämmityspalvelua ja oikein pöyristyttiin, kun joku kolikko siitä olisi pitänyt maksaa.

Ikeassa on valvottu leikkipaikka, johon voi jättää 3-7-vuotiaat lapset tunniksi lastenhoitajien vahdittaviksi. Ja onhan niitä monissa kuntosaleissakin. Mutta silloin on idea, että lapsen vanhempi/vanhemmat ostavat ao paikasta tavaroita tai palveluita, joilla katetaan lastenhoitajapalvelun kulut. Terveyskeskukseen sellaista ei siis tietenkään tule, ellei kunta (veronmaksajat) sitä kustantaisi, koska terveyskeskuksen toiminta ei muutenkaan liiketaloudellisesti kannattavaa.
 
vierailija
Mutta eihän tämän ketjun tapauksessa ostettu yhtään mitään, ei edes yhtä kuppia kahvia. Vaadittiin vaan kahvilanpitäjältä ilmaista ruuanlämmityspalvelua ja oikein pöyristyttiin, kun joku kolikko siitä olisi pitänyt maksaa.

Ikeassa on valvottu leikkipaikka, johon voi jättää 3-7-vuotiaat lapset tunniksi lastenhoitajien vahdittaviksi. Ja onhan niitä monissa kuntosaleissakin. Mutta silloin on idea, että lapsen vanhempi/vanhemmat ostavat ao paikasta tavaroita tai palveluita, joilla katetaan lastenhoitajapalvelun kulut. Terveyskeskukseen sellaista ei siis tietenkään tule, ellei kunta (veronmaksajat) sitä kustantaisi, koska terveyskeskuksen toiminta ei muutenkaan liiketaloudellisesti kannattavaa.
No ei ostettu ei koska ei ollut kauheesti rahaa. Joskus ennen stokkalla oli sellanen palvelu mut ei sitten taida olla enää. Mä myönnän että mä kärräsin lapset sinne joskus ja poistuin että sain vähän hengähtää ja viettää joskus omaakin aikaa. En mä pidä sitä huonona asiana koska se oli tarpeeseen. Mun mielestä ruuan lämmittäminen mikrossa on pieni juttu ja tosi tarpeellinen. Äitiyttä sais arvostaa enemmän ja kaikki tälläset asiat on tosi pieniä kaupoille ja kahviloille mutta isoja äideille.
 
vierailija
No ei ostettu ei koska ei ollut kauheesti rahaa. Joskus ennen stokkalla oli sellanen palvelu mut ei sitten taida olla enää. Mä myönnän että mä kärräsin lapset sinne joskus ja poistuin että sain vähän hengähtää ja viettää joskus omaakin aikaa. En mä pidä sitä huonona asiana koska se oli tarpeeseen. Mun mielestä ruuan lämmittäminen mikrossa on pieni juttu ja tosi tarpeellinen. Äitiyttä sais arvostaa enemmän ja kaikki tälläset asiat on tosi pieniä kaupoille ja kahviloille mutta isoja äideille.
Kerros vaan missä asut, jotta kaikki voivat tulla teille lämmittämään ruokaa mikrossa. Ihan pieni juttuhan se on. Kai sinä nyt varmasti äitiyttä sen verran arvostat, että tarjoat tällaisen palvelun ihan kaikille ilmaiseksi.

Eikö innosta? No ei innosta ketään muutakaan. Kahviloiden palvelut ovat asiakkaille -- eli siis niille, jotka ostavat jotakin. Se että sinulla ei satu olemaan rahaa ei oikeuta sinua varastamaan palveluita yrityksiltä.
 
vierailija
No ei ostettu ei koska ei ollut kauheesti rahaa. Joskus ennen stokkalla oli sellanen palvelu mut ei sitten taida olla enää. Mä myönnän että mä kärräsin lapset sinne joskus ja poistuin että sain vähän hengähtää ja viettää joskus omaakin aikaa. En mä pidä sitä huonona asiana koska se oli tarpeeseen. Mun mielestä ruuan lämmittäminen mikrossa on pieni juttu ja tosi tarpeellinen. Äitiyttä sais arvostaa enemmän ja kaikki tälläset asiat on tosi pieniä kaupoille ja kahviloille mutta isoja äideille.
Kas kun et vaadi, että pitäisi saada vielä ilmaiset ruuat lapselle (ilman että edes vanhempi ostaa mitään). Sen pilttipurkin kulu olisi itse asiassa yrittäjälle paljon pienempi, kuin työvoimakulu siitä, että joku siivoaa lapsesi ruokasotkut ja lämmittää ruokapurkkisi. Ne syöttötuolitkin on yrittäjän pitänyt ostaa varta vasten. Ei yritystoiminta voi olla mitään hyväntekeväisyyttä, sen yrittäjän pitää saada leipänsä sillä ansaittua. Leipä ei äitiyden arvostamisella ja ilmaisten palveluiden tarjoamisella tule.

Stokkan lapsenhoitopalvelu on varmaan väärinkäytösten vuoksi lopetettu. Sehän oli tarkoitettu vain Stokkassa asioiville, ei siksi että voisi vain häippäistä lepäämään ja jättää lapset muiden hoitoon.

Siinä ei tietenkään ole mitään pahaa, että äiti kaipaa joskus omaa aikaa. Se vaan pitää järjestää toisen vanhemman, omien tukiverkostojen, hyväntekeväisyysjärjestöjen tai yhteiskunnan avulla tai maksamalla palveluista. Ei kuppaamalla ja väärinkäyttämällä yksityisten asiakkailleen tarjoamia palveluja.
 
vierailija
Kykkä kaupoissa sa ollaa kun ne on auki! Vaikka koko ajan!!! Sitä varten ne on että niissä käydään? Kyllä, niissä saa olla,viettää aikaa, katsella yms ja ostaa JOS haluaa. Kenenkää pakko mitää ostaa!!! Tämä mikään pakkolaitos jossa pakko OSTA?? Ei!!!
 
vierailija
Ne kaiken päivän oleskelijat, jotka eivät mitään osta, ovatkin juuri niitä jotka heitetään kaupasta pihalle. Kun se kauppa ei ole mikään luuhauspaikka.

Hanki työpaikka, niin sinun ei enää tarvitse miettiä missä kuluttaisit aikaasi, ja sitten sinulla on rahaakin, jolla voit ostaa jotakin kaupoissa ja kahviloissa.
 
viisi lasta
Miten joku kehtaa mennä kahvilaan ostamatta mitään syöttämään lastaan ja kaiken huipuksi vaatia, että kahvilanpitäjä lämmittäisi lapsen ruuan ilmaiseksi? Miksi ihmeessä hänen pitäisi tarjota syöttötuolit, siivota sotkut ja lämmittää ruoat jollekin ihmiselle, joka ei maksa senttiäkään mistään?

Kyllä minulle on aina ollut selvää, ettei kahviloissa ja ravintoloissa oleskella ellei olla maksavia asikkaita. En edes kehtaisi vaatia lapsen ruuan lämmitystä, jos itse ostaisin vaan kahvin, eihän pelkkä kahvin kate korvaa kahvilanpitäjälle aiheutuvaa vaivaa.

Kaikenlaisia... Kaupassa oleskelijat tökeröitä hekin, mutta eivät sentään vaadi mitään aktiivisia palveluksia henkilökunnalta.

Aha, selkis. Viiden lapsen äitinä opin nyt, että nälkäänsä itkevästä lapsesta viis. Äiti odottaa, että puotipuksu saapuu jostain, paikasta X terveyskeskuksessa avoimessa tilassa sijaitsevaan "kahvilaansa". Äidin pitää ostaa ensin ITSELLEEN yrittäjää tyydyttävällä, RIITTÄVÄN suurella summalla kahvia ja muita tuotteita. Tämän jälkeen kun äiti on nauttinut yrittäjää tyydyttävällä summalla tuotteita, voi hän rahalla maksaa lapsen ruuan lämmityksen ja ehkä ruokkia lapsen... Varmuuden vuoksi hän vielä poistuu koko rakennuksesta, etteivät he sotke yrittäjän kallisarvoisia astioita, tuoleja ja pöytiä ( jotka tässä tapauksessa omisti kyseinen terveyskeskus)

Olisin ostanut itselleni sen kuppaisen kahvin ja pullan, mutta eipä enää maistunut yrittäjän epäasiallisen käytöksen jälkeen. Mutta kuten sanottu, yrittäjä on entinen yrittäjä. Terveyskeskus ei uusinut enää hänen sopimustaan, koska hän oli käyttäytynyt jatkuvasti huonosti TERVEYSKESKUKSEN ASIAKKAITA kohtaan.
 
vierailija
Laittakaa kiinni sitten ne kaikki kaupat ja kahvilat. Kun ei niihin kerran saa tulla niin mieluummin sulkekaa ne. Mä voin lainata meijän mikroa jos jollain on tarve. Eipä olis paljoa ketään missään kauppakeskuksessa jos siellä pitäis vaan äkkiä ostaa jotain ja äkkiä heti lähteä pois. Onneks netistä voi ostaa ja siellä voi kattoa niin kauan kun haluaa ennen kun ostaa yhtään mitään. suomessa on surkee palvelu ja muualla asiakkaalle tarjotaan kahvi ja muuta.
 
vierailija
Aha, selkis. Viiden lapsen äitinä opin nyt, että nälkäänsä itkevästä lapsesta viis. Äiti odottaa, että puotipuksu saapuu jostain, paikasta X terveyskeskuksessa avoimessa tilassa sijaitsevaan "kahvilaansa". Äidin pitää ostaa ensin ITSELLEEN yrittäjää tyydyttävällä, RIITTÄVÄN suurella summalla kahvia ja muita tuotteita. Tämän jälkeen kun äiti on nauttinut yrittäjää tyydyttävällä summalla tuotteita, voi hän rahalla maksaa lapsen ruuan lämmityksen ja ehkä ruokkia lapsen... Varmuuden vuoksi hän vielä poistuu koko rakennuksesta, etteivät he sotke yrittäjän kallisarvoisia astioita, tuoleja ja pöytiä ( jotka tässä tapauksessa omisti kyseinen terveyskeskus)

Olisin ostanut itselleni sen kuppaisen kahvin ja pullan, mutta eipä enää maistunut yrittäjän epäasiallisen käytöksen jälkeen. Mutta kuten sanottu, yrittäjä on entinen yrittäjä. Terveyskeskus ei uusinut enää hänen sopimustaan, koska hän oli käyttäytynyt jatkuvasti huonosti TERVEYSKESKUKSEN ASIAKKAITA kohtaan.
Tykkäätkä sinä kovasti tehdä asiat väärinpäin ja vastahankaan. No, itsellesihän sillä kuoppaa kaivat.

Juuri tänään minäkin menin kahvilaan kun vauvani itki nälkäänsä. Ostin muffinsin ja limun, siinä ei montaa sekuntia kulunut, menin pöytään, syötin lapseni, ja vasta sen jälkeen aloin itse syömään. Ei minkäänlaista ongelmaa. Eikä tullut mieleenikään istua pöytään ostamatta ensin jotain.

Vinkkinä voisin sanoa, että elämä on huomattavasti helpompaa, jos ajattelet myös muita ihmisiä kuin pelkästään itseäsi ja lapsiasi. Kannattaa opettaa myös lapsille, että muut ihmiset auttavat paljon mieluummin silloin kun siitä on myös heille itselleen hyötyä. Ja kun itse käyttäydyt epäasiallisesti, voit jatkossakin odottaa epäasiallista palvelua -- niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Ja taitaapa tuo yrittäjän vaihtumisenkin syy olla mielikuvituksesi tuotetta.
 

Yhteistyössä