Onneks on tytöllä ahkerat suojelusenkelit

Matkustettiin tänään tytön (10kk) kanssa bussilla keskustasta kotiin, matkaa 8km. Noin 2km ennen kotia miulle tuli sellanen olo, et tyttö pitäs napata rattaista syliin. Hänellä oli vähän kypärämyssy silmillä. Ei kuitenkaan itkeskelly tai valittanu, ihan tyytyväisenä nakotti. Ihmettelin vähän sitä tunnetta, et miks pistä ottaa tyttö syliin, mut otin kuitenkin. No, otin tytön syliin.

Seuraavassa mutkassa bussi ajo kovaa ja tytön rattaat lensi työntöaisan kautta ympäri. Siis täysin ympäri bussin ovea vasten. Kuski pysähty seuraavalle pysäkille ja vaunut raahautu oven mukana. Ei siis ilmeisesti huomannu, mitä tapahtu tai sit ei vaan välittäny.

Jos lapsi olis ollu rattaissa, niin hän olis todennäkösesti paiskautunut bussin ikkunaan tai jäänyt kokonaan rattaiden alle. Kyseessä oli Brio Happy vm.08- yhdistelmien ratasosa. Jarru oli päällä.

Nousin sit pysäkillä pois, joku ystävällinen tuli auttaa vaunut oikeinpäin ja meidät ulos bussista. Olin ihan kauhusta veltto ja tärisin, en osannu sanoo kuskille mitää tai ottaa kuvaa kännykällä rattaista kaatuneena tai muutakaan. Ajattelin huomenna soittaa yhtiöön, mutta tuskin ne minua uskoo. Toisaalta, kuka äiti tällasesta ikinä valehtelis, on oma lapsi kuitenkin aarteista kallein.

Oon vaan niin onnellinen, että tässäkin tilanteessa oli varjelus mukana.
 
vieras
miks sä ees ylipäätänsä jätit ne rattaat siihen etkä pitänyt kiinni??? ja vielä lapsen kyytiin ja ite menit istuun!!! hei haloo!!!!!!!!! järki päähän ennenkuin joskusn todella sattuu jotain!!!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks sä ees ylipäätänsä jätit ne rattaat siihen etkä pitänyt kiinni??? ja vielä lapsen kyytiin ja ite menit istuun!!! hei haloo!!!!!!!!! järki päähän ennenkuin joskusn todella sattuu jotain!!!!!!!!!
Istuin alle metrin päässä rattaista. Ja se kuski ajo sellasta haipakkaa, etten olis pysynyt pystyssä siinä vauhdissa. Ja siinä käytävällä muut yrittää kulkee kyytiin ja pois, olisin ollu tiellä.
 
A shadieeyah
ennenkuin kuskia käydään syyttelemään niin oliko vaunut kiinnitetty asianmukaisesti?
kuskitkin tekevät virheitä ja ison auton hallinta on vaikeaa erittäin sohjoisella kelillä mutta matkustajan velvollisuus on huolehtia itse "tavaroistaan"(kiinnittää ne oikein/tai pitää niistä kiinni).
Mutta asiallinen palaute on aina paikallaan yhtiöön jotta asia voidaan selvittää ja mahdollisiin turvallisuuspuutteisiin puuttua(esim ne koukut ym).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks sä ees ylipäätänsä jätit ne rattaat siihen etkä pitänyt kiinni??? ja vielä lapsen kyytiin ja ite menit istuun!!! hei haloo!!!!!!!!! järki päähän ennenkuin joskusn todella sattuu jotain!!!!!!!!!
Tämä mullekin tuli mieleen.
Itse kun kuljin vaunjen kanssa, pidin aina myös itse vaunuista kiinni.
 
mam
Rattaissa matkustaminen ei varmaan muutenkaan ole hyväksi, varsinkaan bussissa jossa lapsi istuu. Koska ne ovat niin korkealla, että varmasti kaatuvat. Ehdottomasti lapsi sylissä tai itse pidelle rattaista kiinni. Esim. Makuu asennossa lapsi on vakaammin kyydissä kuin istualleen. Mutta ehdottamasti pitäisin sylissä.
 
viers
Alkuperäinen kirjoittaja Limalisko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks sä ees ylipäätänsä jätit ne rattaat siihen etkä pitänyt kiinni??? ja vielä lapsen kyytiin ja ite menit istuun!!! hei haloo!!!!!!!!! järki päähän ennenkuin joskusn todella sattuu jotain!!!!!!!!!
Istuin alle metrin päässä rattaista. Ja se kuski ajo sellasta haipakkaa, etten olis pysynyt pystyssä siinä vauhdissa. Ja siinä käytävällä muut yrittää kulkee kyytiin ja pois, olisin ollu tiellä.
niin ja lapsen olisi pitänyt pysyä???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks sä ees ylipäätänsä jätit ne rattaat siihen etkä pitänyt kiinni??? ja vielä lapsen kyytiin ja ite menit istuun!!! hei haloo!!!!!!!!! järki päähän ennenkuin joskusn todella sattuu jotain!!!!!!!!!
Tämä mullekin tuli mieleen.
Itse kun kuljin vaunjen kanssa, pidin aina myös itse vaunuista kiinni.
niin minäkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Limalisko:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Etkö pitänyt rattaista kiinni sillon ku lapsi istui niissä?
Ei olis auttanu yhtään mitää. Olisin ollu ite siel alimmaisena.
joopa joo. sä olisit menny rattaiden mukana?? älä naurata!!! kyl se vaan olis kuule auttanut. yrität vaan puolustella tyhmyyttäsi jonka takia lapsesi olisi voinut kuolla.
 
siis
edesvastuutonta jättää lapsi rattaisiin, etkä itse pidä kiinni. Joko lapsi pois rattaista tai sit pidät niistä kiinni. Jos kuski ajaa haipakkaa, niin kuinka ajattelit rattaiden pysyvän paikoillaan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Limalisko:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Etkö pitänyt rattaista kiinni sillon ku lapsi istui niissä?
Ei olis auttanu yhtään mitää. Olisin ollu ite siel alimmaisena.
Ei kai se bussi niin kovaa kurvannut ettet olis pystynyt rattaista pitelemään. Muutenhan siellä ois ihmiset lennelly penkeiltä alas...
näinpä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Limalisko:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Etkö pitänyt rattaista kiinni sillon ku lapsi istui niissä?
Ei olis auttanu yhtään mitää. Olisin ollu ite siel alimmaisena.
Ei kai se bussi niin kovaa kurvannut ettet olis pystynyt rattaista pitelemään. Muutenhan siellä ois ihmiset lennelly penkeiltä alas...
Niinpä.
 
höh
Saitpas täältä haukut niskaas...

Ihanaa ettei tytölle kuinkaan käynyt vaan oli tuo suojelusenkeli matkassa.

Olen itse nähnyt monta kertaa bussissa että lapsi rattaissa äiti vieressä vähän kädellä pitää työntimestä kiinni, mutta jos kova mutka tulis, niin eipä se äidin ranne sitä pitelis... Tosiaan ehkä jatkossa kannattaakin pitää lapsi sylissä. Onneksi selvisit säikähdyksellä!
 

Yhteistyössä