Onneks on tytöllä ahkerat suojelusenkelit

yksäiti
rattaista mäkin kyllä aina kiinni pidän bussissa, tai siis seison ite siinä rattaiden edessä.
Onneks oli tyttö sylissä. Oon mä muutamia kertoja nähny kun bussissa rattaat kaatuu mutkassa mutta juuri sillain että lapsi ei oo kyydissä ja kukaan ei pidä rattaista kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan täällä huutelen:
Ite aina seison rattaiden vieressä ja pidän kiinni. Tai istun (jos taittopenkki siinä) ja pidän rattaista kiinni.
Peesi.
Monesti kattelen kauhuissani kun jotkut menevät istumaan ja jättävät lapsensa yksinään rattaisiin/vaunuihin. Mulle ei tulis pieneen mieleenkään tehdä niin, koskaan kun ei voi tietää joutuuko kuski tekeen äkkijarrutuksia tai vetää mutkat suoriks.
Ap oppi nyt kantapään kautta mitä voi tapahtua.Onneks kuitenkaan pienelle ei mitään sattunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan täällä huutelen:
Ite aina seison rattaiden vieressä ja pidän kiinni. Tai istun (jos taittopenkki siinä) ja pidän rattaista kiinni.
Peesi.
Monesti kattelen kauhuissani kun jotkut menevät istumaan ja jättävät lapsensa yksinään rattaisiin/vaunuihin. Mulle ei tulis pieneen mieleenkään tehdä niin, koskaan kun ei voi tietää joutuuko kuski tekeen äkkijarrutuksia tai vetää mutkat suoriks.
Ap oppi nyt kantapään kautta mitä voi tapahtua.Onneks kuitenkaan pienelle ei mitään sattunut.
mä saatan mennä istumaan johonkin rattaiden lähelle jos lapsi nukkuu rattaissa ja rattaat on koukuissa kiinni ja jarrut päällä.
 
Siis, istuin aluks taittopenkillä, ja lapsi vaunuissa. Mutta koska ne vaunut liikku siinä kovasta vauhdista johtuen, otin lapsen syliin ja en pitänyt enää vaunuista kiinni vaan lapsesta. Ja bussissa ei ollut koukkua, johon kiinnittää vaunut.
 
Eli toimin mielestäni niin järkevästi kun vaan voi. Mutta kai teil muilla on rautaketjut mukana ja 10kk vanhat matkustaa maate huutamatta ja mammat seisoo viel vieressä horjumatta pitäen kiinni vaunuista ja kuskit ajaa 20km/h. Eiks je?
 
kakjka
Alkuperäinen kirjoittaja Limalisko:
Siis, istuin aluks taittopenkillä, ja lapsi vaunuissa. Mutta koska ne vaunut liikku siinä kovasta vauhdista johtuen, otin lapsen syliin ja en pitänyt enää vaunuista kiinni vaan lapsesta. Ja bussissa ei ollut koukkua, johon kiinnittää vaunut.
en nyt muuten kommentoi tätä asiaa mitenkään, mutta tästä viestistä saa käsityksen että olisit pitänyt kiinni vaunuista ja tuolla ekalla sivulla oli vastasit siihen mikset pitäny kiinni, ettei se olis auttanu kun olisit iteki ollu siellä alimmaisena.. Kumpi nyt on oikeen vai tajusinko väärin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
oon kerran nähnyt kun kevyet matkarattaat on kaatunu bussissa lapsi kyydissä kun kukaan ei ollut niitä pitämässä saati että ne olisi kiinnitetty johonkin.

Onneksi ei käynyt pahemmin.
Kun lapsi oli rattaissa, pidin niistä kiinni istueltaan. Kun lapsi oli sylissä, pidin lapsesta kiinni, en rattaista. Ja mitään kiinnityssysteemiä ei ollu bussissa, eikä käsilaukussa just nyt mukana..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kakjka:
Alkuperäinen kirjoittaja Limalisko:
Siis, istuin aluks taittopenkillä, ja lapsi vaunuissa. Mutta koska ne vaunut liikku siinä kovasta vauhdista johtuen, otin lapsen syliin ja en pitänyt enää vaunuista kiinni vaan lapsesta. Ja bussissa ei ollut koukkua, johon kiinnittää vaunut.
en nyt muuten kommentoi tätä asiaa mitenkään, mutta tästä viestistä saa käsityksen että olisit pitänyt kiinni vaunuista ja tuolla ekalla sivulla oli vastasit siihen mikset pitäny kiinni, ettei se olis auttanu kun olisit iteki ollu siellä alimmaisena.. Kumpi nyt on oikeen vai tajusinko väärin?
mirena04:

Etkö pitänyt rattaista kiinni sillon ku lapsi istui niissä?



Ei olis auttanu yhtään mitää. Olisin ollu ite siel alimmaisena.

Olin lukenu huolimattomasti kysymyksen. Siis lapsen ollessa rattaissa istuin vieressä ja pidin kiinni. Kun lapsi oli sylissä pidin vain lapsesta kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Limalisko:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Kyllä noi bussit välillä menee sellasta haipakkaa että normaalisti aikuisen istuessakin on vaikea pysyä kyydissä. Siis jos vaikka yksinkin matkustaa.
Totta. Silti täältä saa runsaalla kädellä paskaa niskaan.
Eiks busseissa ole nykyisin kaikissa se turvavyösysteemi siinä vaunupaikalla? Ainakin täällä Tampereella on. Rollaattori-ihmiset laittavat aina rollan kiinni vyöllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Limalisko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks sä ees ylipäätänsä jätit ne rattaat siihen etkä pitänyt kiinni??? ja vielä lapsen kyytiin ja ite menit istuun!!! hei haloo!!!!!!!!! järki päähän ennenkuin joskusn todella sattuu jotain!!!!!!!!!
Istuin alle metrin päässä rattaista. Ja se kuski ajo sellasta haipakkaa, etten olis pysynyt pystyssä siinä vauhdissa. Ja siinä käytävällä muut yrittää kulkee kyytiin ja pois, olisin ollu tiellä.
Kyllä täällä lukee ihan aikataulukirjassa että lasta ei saa jättää yksin rattaisiin.
Kannattaa nojata bussimatkan ajan niihin kärryihin, sillä yllätys yllätys linja-autot kulkee aika epätasaisesti ja rattaat saattuvat kallistella matkan aikana.
Sitä voi pysäkeillä kyllä siirtyä niin ettei ole käytävällä tukkeena kun muut poistuvat tai nousevat bussiin.. Turvallisuus ennenkaikkea matkustaessa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Limalisko:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Kyllä noi bussit välillä menee sellasta haipakkaa että normaalisti aikuisen istuessakin on vaikea pysyä kyydissä. Siis jos vaikka yksinkin matkustaa.
Totta. Silti täältä saa runsaalla kädellä paskaa niskaan.
Eiks busseissa ole nykyisin kaikissa se turvavyösysteemi siinä vaunupaikalla? Ainakin täällä Tampereella on. Rollaattori-ihmiset laittavat aina rollan kiinni vyöllä.
Kaikki ei asu tampereella. Ja ko. bussissa ei ollut mitään kiinnityssysteemiä. Miun pointti on se, et oon kiitollinen, et mitään pahaa ei rakkaalle tyttärelleni sattunut. Vaan harva sen tässä ketjussa tajus. Toinen pointti oli se, että aion antaa bussiyhtiölle palatetta vaunuihin liittyvästä turvallisuudesta. Eli vaunujen kiinnittämismahdollisuus busseihin ajon aikana ja turvallinen ajonopeus. Ei ne vaunut helposti nimittäin tyhjänä kaatuile.

Joten saisko viel lisää näitä ah niin fiksuja kommentteja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan vähän ruma hirviö:
Alkuperäinen kirjoittaja Limalisko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks sä ees ylipäätänsä jätit ne rattaat siihen etkä pitänyt kiinni??? ja vielä lapsen kyytiin ja ite menit istuun!!! hei haloo!!!!!!!!! järki päähän ennenkuin joskusn todella sattuu jotain!!!!!!!!!
Istuin alle metrin päässä rattaista. Ja se kuski ajo sellasta haipakkaa, etten olis pysynyt pystyssä siinä vauhdissa. Ja siinä käytävällä muut yrittää kulkee kyytiin ja pois, olisin ollu tiellä.
Kyllä täällä lukee ihan aikataulukirjassa että lasta ei saa jättää yksin rattaisiin.
Kannattaa nojata bussimatkan ajan niihin kärryihin, sillä yllätys yllätys linja-autot kulkee aika epätasaisesti ja rattaat saattuvat kallistella matkan aikana.
Sitä voi pysäkeillä kyllä siirtyä niin ettei ole tukkeena. Turvallisuus ennenkaikkea matkustaessa!
Istuin vaunujen vieressä taiitopenkillä ja pidin vaunuista kiinni. Kun ne siitähuolimatta heilu, otin tytön syliin ja pidin tytöstä kiinni, en tyhjistä vaunuista.

Missään vaiheessa en jättäny lastani yksin. Mietin vaan, mitä olis sattunu, JOS lisin jättäny lapseni yksin.
 
karpaloinen
mulla on vaunut joskus tippunut portaisiin kun olin itse tosi väsynnyt kun vauva oli pieni ja menin istumaan lähimmälle penkille. Mutkassa sitten jarrut petti. Onneksi ei käynyt mitenkään. vauva ei ees herännyt. Oli tosi tukevat oran vaunut. Väärin tein mutta väsymys heikensi ajattelua. Vaunut ei ylttänyt niihin kokkuihin.
Pysykää vaan kotona ja tällä palstalla niin ei varmasti pääse tapahtumaan mitään. Elämäkin jää tosin elämättä. Limalisko voimia sulle.
 

Yhteistyössä