Onnistuin! Leivoin pullaa

Minä, joka leivon muutamia kertoja vuodessa ylitin itseni ja leivoin pullaa. Enkä mitä tahansa pullaa, vaan sellaisia mihin ei tullut maitoa, munaa saatika vehnäjauhoja!

Olen kyllä nyt ylittänyt itseni. En millään malta odottaa lapseni ilmettä, kun hän näkee leipomukseni.

Tein myös tavallista pullaa, meille muille, mutta tuo "ton"- pulla vie kyllä kirkkasti voiton :)
 
"vieras"
Minä, joka leivon muutamia kertoja vuodessa ylitin itseni ja leivoin pullaa. Enkä mitä tahansa pullaa, vaan sellaisia mihin ei tullut maitoa, munaa saatika vehnäjauhoja!

Olen kyllä nyt ylittänyt itseni. En millään malta odottaa lapseni ilmettä, kun hän näkee leipomukseni.

Tein myös tavallista pullaa, meille muille, mutta tuo "ton"- pulla vie kyllä kirkkasti voiton :)
No mutta mitä siihen pullaan tuli jos ei ole vehnäjauhoja? Millä korvasit jauhot?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28246566:
Mäkin tein tänään korvapuusteja. Pussissa luki "Rainbow".
Kuinkas niitä -ton -pullia tehdään? *kyselee -ton* :)
Minunkin tekemien pullien pusseissa lukee pääsääntöisesti "pirkka", Rainbow" tai "kotiuunin". Myös finduksen valmiit kanelipullat on hyviä tehdä, ei tarvi edes uunia lämmittää :)
 
[QUOTE="vieras";28246568]No mutta mitä siihen pullaan tuli jos ei ole vehnäjauhoja? Millä korvasit jauhot?[/QUOTE]

Vehnäjauhojen tilalle laitoin semperin jauhoseosta. Ja taikinaan tuli myös psylliumia. Viimeksi kuin leivoin pullia tai oikeastaan ne oli munkkeja, tuona -ton versiona oli viime vappu, ja silloin en tajunnut tuota psylliumia ollenkaan. Voin kertoa, että taikina oli kuin liisteriä ja paistetut munkit kovia kuin kivi. Ei niihin edes hampaat pystyneet. Ei menny ihan putkeen se.
 
Vehnäjauhojen tilalle laitoin semperin jauhoseosta. Ja taikinaan tuli myös psylliumia. Viimeksi kuin leivoin pullia tai oikeastaan ne oli munkkeja, tuona -ton versiona oli viime vappu, ja silloin en tajunnut tuota psylliumia ollenkaan. Voin kertoa, että taikina oli kuin liisteriä ja paistetut munkit kovia kuin kivi. Ei niihin edes hampaat pystyneet. Ei menny ihan putkeen se.
Onnistuneet vappumunkit olisikin tapaus. Itse yritellyt mantelijauhoista/soijajauhoista vääntää. Niistä tulee vähän semmoisia rumia murikoita. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28246665:
Onnistuneet vappumunkit olisikin tapaus. Itse yritellyt mantelijauhoista/soijajauhoista vääntää. Niistä tulee vähän semmoisia rumia murikoita. :D
Mie kyllä luulen, että tänä vuonna jätän yrittämisen väliin. Katon ainakin ensin, jos kaupasta löytyis sopivia.
 
merilä kai
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28246665:
Onnistuneet vappumunkit olisikin tapaus. Itse yritellyt mantelijauhoista/soijajauhoista vääntää. Niistä tulee vähän semmoisia rumia murikoita. :D
itsekkin pidän makeista munkeista,mutta rumiin murikoihin sitä kuitenkin aina on tyytyminen.
 

Yhteistyössä