Onnistuneita inssejä huonolla spermalla?

Hei kaikki!


Eka inssi ehkä kahden viikon päästä.
Tilanne meillä se, että toinen lääkäri sanoo (huom! lekurit eri klinikoilta), että huolimatta miehen heikosta sperman laadusta inssin mahikset ok. Toinen lääkäri sanoo, että huonot. Itsellä ei ongelmia ovuloinnin suhteen eikä muutenkaan kierron säännöllisyyden suhteen. Munatorvet auki. Ei endoa.
Miehellä yli puolet vähemmän siittiöitä kuin viitearvoissa vaaditaan. Normaalimuotoisia 6%.
Onko kenelläkään ollu vastaavaa ja silti inssi onnistunu?
Ja tiedoksi kaikille, oon aivan rikki tämän lapsettomuuden kanssa jo nyt vaikkei meillä ole yhtäkään hoitoa vielä takana. Asian tuskallisuuteen vaikuttaa monia muita sellaisia asioita, joita en nyt halua tänne alkaa selittää. Mutta siis töykeät ja näsäviisaat älkää vaivautuko vastaamaan mitään "ei tollaseen voi kukaan vastata"-tyylisiä vastauksia!
 
Mä haluaisin myös tietää!!! :wave:

Meillä ihan sama ongelma...minussa ei kuulemma mitään vikaa...mitä nyt joskus en ovuloi...
Meillä oli inssi maanantaina ja siittiöitä oli pesun jälkeen vain 7.5milj. ja liikkuvuus huono paitsi, että pesun jälkeen kuulemma vähän parani.

Meidän sairaalassa alaraja on 10milj. siittiötä ja lekuri sitten sanoi ettei toista inssiä meille tehdä kun huono mahis raskautua kuulemma...eli jos ei nyt tärppää niin ivf-jonoon joka onkin sit pitkä... :headwall:
 
täälläkin
Meillä kans toinen (yksityisen)klinikan lääkäri sanonut ettei omalla spermalla mitään mahdollisuuksia inssiin(hoitosuositus omalla spermalla olis ollu suoraan icsi ja sekin niin et puolet ois tehty omalla ja puolet ois tehty luovutetuilla varmuuden vuoksi). Mut nyt kun sit ollaan julkiselle hakeuduttu niin julkisen lääkäri sanoi et vois sitä kokeilla ainakin mutaman kerran omalla spermalla inssiä..

Ja minussa ei siis vikaa, miehellä pesun jälkeen normaaleja (a) 8% ja tiheys vaan 1.2 milj.

Ei olla ymmäretty, ollaan jo oltu hoidossa luovutetuilla ja nyt sit toinen lääkäri sanoo et vois omilla tehdä..vähän sit sekoittaa koko kuvioo..

Eli mielelläni kuulisin minäkin kokemuksia, varsinkin siitä että miten huonolla spermalla sinne inssiin on päästy, onko kukaan edes kuullut et olis onnistunut ja onko yksit/julkinen sanonu eri lailla asiat?
 
ikarino
Heippa!

Minä valitettavasti tunnen useamman naisen, joilla on tehty oman miehen heikolla spermalla/siittiöillä hoitotaipaleen alussa useita epäonnistuneita inssejä, ja jotka ovat sitten joutuneet siirtymään ivf/icsi -hoitoon... Nyt en tietenkään pysty mitenkään muistamaan heidän miestensä siittiötilannetta, mutta hyvä se ei kummallakaan ollut.

Inssejä kokeillaan tietysti aluksi, koska ovathan ne halvempia ja kevyempiä hoitoja, ja niistäkin VOI onnistua, mahdotonta se ei ole. Mutta siinä vaiheessa, kun sitten joutuu siirtymään rankempii hoitoihin, moni toivoo, että olisi voinut hypätä sen turhan insseilyn yli suoraan ivf:ään... Mutta koska sitä ei voinut tietää, niin on sitten tavallaan ihan itsensä kiusaamista tuskailla mennyttä.
 
Hei!

Ajattelin vastata, jos se loisi edes vähän lisää toivoa muille.
Meitä hoidettiin julkisella puolella. Lääkäri sanoi, että 3 inssiä voidaan kokeilla, mut suhtautui hyvin negatiivisesti onnistumiseen. Itsestäni ei löytynyt muuta, kun vähän myöhästynyt ovis joka kierrolla. Ovista testasin digitaalisella testillä, vaikka se on aika kallista, ku yksi paketti ei riittänyt yhteen kiertoon. Miehen pesemättömässä näytteessä ei ollut yhtään normaalisti liikkuvia siittiöitä ja pestyjen määrä oli n. 25 %. Tuntui todella pahalta, kun ekalla kerralla jo lääkäri tokaisi, että on kuin heittäisi rahaa kankkulan kaivoon!
Toka inssi kun tehtiin pikkukamujen määrä oli jostain kumman syystä romahtanut huonommaksi. Tehtiin silti. Viimeistä kertaa odotellessa olin jo valmistautunut ivf jonoon. Yllättäen sperman laatu oli palautunut lähtötasolle, ja viimeisen inssin teki eri lääkäri 5.10. Paljon positiivisemmalla asenteella, vaikka itse en uskonutkaan onnistumiseen.
Stressasin niin kovin hoitojonon pituutta, että tuotin miehelleni paljon pahaa mieltä sen parin viikon aikana. Kuitenkin menkat olivat myöhässä ja 19.10 tein heikosti positiivisen testin. Sittenkin olin varma et menkat tulee. Muita testejä en uskaltanut tehdä!Raskaus kuitenkin jatkui, nyt ollaan menossa viikolla 23.
Olin luomusti raskaan ennen hoitoja, päättyi kuitenkin keskenmenoon alussa. Se oli jo aika ihmettä, ei varmaan onnistuisi toista kertaa edes alkuun. Nämä asiat ovatkin aika onnen kantamoisia.
Toivon kuitenki jaksamista teille !
:hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 13:19 vieras kirjoitti:
Hei!

Ajattelin vastata, jos se loisi edes vähän lisää toivoa muille.
Meitä hoidettiin julkisella puolella. Lääkäri sanoi, että 3 inssiä voidaan kokeilla, mut suhtautui hyvin negatiivisesti onnistumiseen. Itsestäni ei löytynyt muuta, kun vähän myöhästynyt ovis joka kierrolla. Ovista testasin digitaalisella testillä, vaikka se on aika kallista, ku yksi paketti ei riittänyt yhteen kiertoon. Miehen pesemättömässä näytteessä ei ollut yhtään normaalisti liikkuvia siittiöitä ja pestyjen määrä oli n. 25 %. Tuntui todella pahalta, kun ekalla kerralla jo lääkäri tokaisi, että on kuin heittäisi rahaa kankkulan kaivoon!
Toka inssi kun tehtiin pikkukamujen määrä oli jostain kumman syystä romahtanut huonommaksi. Tehtiin silti. Viimeistä kertaa odotellessa olin jo valmistautunut ivf jonoon. Yllättäen sperman laatu oli palautunut lähtötasolle, ja viimeisen inssin teki eri lääkäri 5.10. Paljon positiivisemmalla asenteella, vaikka itse en uskonutkaan onnistumiseen.
Stressasin niin kovin hoitojonon pituutta, että tuotin miehelleni paljon pahaa mieltä sen parin viikon aikana. Kuitenkin menkat olivat myöhässä ja 19.10 tein heikosti positiivisen testin. Sittenkin olin varma et menkat tulee. Muita testejä en uskaltanut tehdä!Raskaus kuitenkin jatkui, nyt ollaan menossa viikolla 23.
Olin luomusti raskaan ennen hoitoja, päättyi kuitenkin keskenmenoon alussa. Se oli jo aika ihmettä, ei varmaan onnistuisi toista kertaa edes alkuun. Nämä asiat ovatkin aika onnen kantamoisia.
Toivon kuitenki jaksamista teille !
:hug:
Teidän tarina on aivan kuin meidän. Meillä kuitenkin vasta kaksi inssiä takana.
Ensimmäisessä sperma-analyysissä tuli tyly tuomio, että simpat huonolaatuisia. Kun inssiin mentiin laatu oli parantunut yli kolminkertaisesti. Pesun jälkeen simppoja ei ollut kuitenkaan kuin 10milj. Toisessa inssissä miehelle iski ramppikuume eikä hän saanut simppoja pahemmin purkkiin. Matkaan laitettiin vain 100 000simppaa. Silti siis inssi tehtiin, itselle tuli kyllä rahastuksen maku tuosta. No arvata saattoi, että tuokin epäonnistui.
Nyt ajateltiin pitää hieman taukoa. Kirjoituksesi kyllä sai toivon nostamaan päätään.
Meillä myös luomuraskaus parin vuoden takaa, mutta se meni kesken rv11. Niin sitä minäkin mietin, etteipä taida toista tuollaista ihmettä tapahtua.

Mies on meistä se positiivisempi. Itse kun olen sen kirveen jo kaivoon viskannut.

Tämä taisi olla kyllä hieman aiheen ulkopuolelta, mutta mielellään minäkin kuulisi noita positiivisia onnistumisia.
 
meillähän tuo inssi ei sitten onnistunut...odotusten mukaan. Soitinkin tuloksesta hoitajalle ja hän oli laittamassa meitä vielä inssiin, mutta lekuri meille silloin sanoi, että turha yrittää.
Silti olen tässä miettinyt, että mitä me siinä menetettäis JOS lääkäri kokeilisi vielä yhden inssin...syksyllä vasta päästään ivf-hoitoon. Paremmat mahikset meillä inssissä olis kuin luomusti...
Voih...kylläpä nämä asiat nyt sitten pyörivätkin päässä...
 
Nyt oli pakko
Kuinka osuikin silmään. Meillä tuli miehen testeistä tulokseksi pyörä kaunis 0 normaalia. Kaikki meni minne sattuivat jne... Sitten luin että kuuma suihku yms. saattaa heikentää tulosta. kuten myös hermostuminen Meillä oli aika jo varattuna TYKSiin tutkimuksiin kunnes toukokuussa näytti luomuplussaa. Eli voi tuo inseminaatio onnistua vaikka huonommillakin! Ja ihan kotikonstein! :flower:

Toviotan kaikille paljon haleja ja onnea koitoksiin! :hug: Aina on toivo!! Vaikka ei siltä tuntuisikaan
 

Yhteistyössä