Onnistuuko ikinä?

Mies on tällä hetkellä töissä ja päätti hakea nyt keväällä yliopistoon, mutta aikoo jatkaa kuitenkin töissä vaikka pääsiskin ja mä haen myös yliopistoon.

Haluaisin/haluttaisiin kuitenkin lapsi nuorena eli ei vasta sitten kun ollaan valmistuttu..Miehen mielestä onnistuisi kyllä että hän opiskelee ja käy töissä ja minä sit hoitaisin vauvaa ja jaksamisen mukaan tekisin tehtäviä ja tenttejä yms. ja sitten jossain vaiheessa jatkaisin koko päiväisenä opiskelijana...

Onnistuuko ikinä?
 
miksikäs ei
Tiedän muutamia ihmisiä jotka opiskelleet odotusaikana ja jatkaneet myös vauvan synnyttyä.. varmasti vaatii paljon, mutta jos valmistumisellasi ei kiirettä ole niin miksi ei.. Toivottavasti päädytte oikeaan ja teidän kannalta parhaaseen ratkaisuun =)
 
Ihanko totta?
Ihanaa kuulla...

Mä olin luullut ettei mies enää lähtis yliopistoon, mutta päätti kuitenkin että hakee tänä keväänä. Eikä siinä mitään , hyvä vaan että menee opiskelemaan jos haluja on..

Mutta mä olen aina halunnut lapset nuorena. Toivottavasti saatais kummatki nyt paikat yliopistosta(mä 19, mies 23). Mies aikoo kuitenkin jatkaa nykysessä duunissa(vartija).Munki pitää jotain töitä kanssa hankkia. Mutta aattelin et tuleeko liian raskaaks jos ja kun meille joskus tulee auva jos kummatki opiskelee ja mies kävis vielä vuorotöissä...
Mutta siihen menis ainaki vuos tai pari, mutta mä haluan vaa aina suunnitella tulevaisuutta..Ja tykkään pohdiskella.

Kiva kuulla että muitakin sellasessa tilanteessa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 08:37 taizii kirjoitti:
Ihanko totta?
Ihanaa kuulla...

Mä olin luullut ettei mies enää lähtis yliopistoon, mutta päätti kuitenkin että hakee tänä keväänä. Eikä siinä mitään , hyvä vaan että menee opiskelemaan jos haluja on..

Mutta mä olen aina halunnut lapset nuorena. Toivottavasti saatais kummatki nyt paikat yliopistosta(mä 19, mies 23). Mies aikoo kuitenkin jatkaa nykysessä duunissa(vartija).Munki pitää jotain töitä kanssa hankkia. Mutta aattelin et tuleeko liian raskaaks jos ja kun meille joskus tulee auva jos kummatki opiskelee ja mies kävis vielä vuorotöissä...
Mutta siihen menis ainaki vuos tai pari, mutta mä haluan vaa aina suunnitella tulevaisuutta..Ja tykkään pohdiskella.

Kiva kuulla että muitakin sellasessa tilanteessa.
Yliopisto on siitä hyvä, että siellä suunnitellaan omat opinnot itse. Eli aika joustavaa hommaa tämä on, riippuu kyllä varmasti missä ja mitä opiskelee. Eli siis saat päättää ite, milloin suoritat kirjapaketteja jne. Luennot voi olla hieman hankalampia, jos niitä järjestetään vain kerran vuodessa..

Tuosta työjutusta en osaa oikein sanoa mitään.. mutta omien voimavarojen mukaan kannattaa siinäkin mennä.. ainakin mies on hyvin jaksanu opiskelut, työt ja perhe-elämän :) ja kyllä mie luulen, että yliopisto-opiskelijakin siinä onnistuu, jos vaan haluaa.. käyhän tosi moni opiskelija nykyään töissä pienen opintotuen takia.. ja meillä ainakin luentoja on melko harvoin, jolloin vois ihan hyvin tehä töitä.. mie vaan haluan mieluummin kuluttaa sen ajan pojan kans :)
 
Oppilas kotona
Meillä mies opiskelee yliopistossa ja töissä käy miten luennot ja opinnot antaa periksi.
Esim tässä kuussa on ollut vain 3-4 luoentoa viikossa, joten töissä hän käy yliliikenevän ajan.
Meillä poika on nyt pian 2 vuotias ja itsekkin jatkan opiskelua luultavasti ensi syksynä... ja nyt olen jonkun verran opiskellut itsenäisesti ja etänä. Tentit suoritan sitten yliopistolla. (Aika heikkoa on kyllä ollut, kun tuntuu ettei omaa aikaa ole yhtään lapsenhoidon ja kodinhoidon jälkeen). Sen aikaa poika on hoidossa joko minun vanhemmilla tai miehen vanhemmilla.
Ja totta kai mies hoitaa poikaa, jos vaan pystyy kun olen tentissä.
Kyllähän tämä onnistuu, mutta vaikeaa on. Budjetti on tosi tiukalla vaikka mies tekee ja ottaa niin paljon töitä kun voi. Ja sekin vaikeuttaa omalla tavalla jos lapsi sairastuu ja ei voida olla poissa tenteistä ym, niin pitää järjestellä asioita.
Mie on kyllä sanonut, että minä voin olla kotona ja hoitaa poikaa niin pitkään kun tarvitsee. =)
Ollaan mietitty sellaistakin, että mies opiskelisi nyt loppuun (on jäljellä vähemmän kun minulla) ja minä tekisin töitä tai olisin pojan kanssa kotona. Ja kun mies valmistuu ja hakee töitä, niin minä menisin takasin koulunpenkille.

Näin meillä.
 

Yhteistyössä