"Onpa ärsyttävää kun se kiittää koko ajan"

|O
Kyl ärsyttää!(en kyl tiiä miks ärsyttää mut ärsyttää)
Mun täti tuli eilen käymään juur kun olin pojan kanssa lähössä apteekkiin.No täti tuumas että mee sinä yksin niin hän jää pojan kanssa tänne.
Minä sitten lähin, kerroin vaan että pojalle saa antaa välipalaa jos tuntuu että mulla kestää.
Menihän siinä sitten tunnin verran ja tulin kotiin niin täti aika pian lähtikin.
Tänään äitini soitti ja kertoi että täti eli äidin sisko oli soittanut eilen hänelle ja valittanut kuin ärsyttävä tapa tuolla meidän pojalla on kiittää kaikesta!
"se sano kiitti aina kun sen käteen jotain antoi, tai antoi jotain mitä se pyysi"
Siis poikahan on sellanen et sanoo "kiitti" aina kun saa jotain ja joskus jää hokemaan sitä "kiittiä" niin kauan kunnes sanotaan "ole hyvä".
Täti siis ei ollut tajunnut sanoa ole hyvä ja poika oli hokenut kiittiä sitten ilmeisesti nii kauan että tädin oli hermot mennyt...
On se ny jumalauta ku ei saa enää ees lapsilla olla hyviä tapoja!
Joo, tiiän turhaa ärsyttää mut ärsyttää silti.
 
Meillä kans kiitetään suht usein ja kiitosta hoetaan jos ei "ole hyvää" kuulu.

Sun pitää lähettää tädille terveisiä että kun sanotaan kiitos siihen kuuluu vastata ole hyvä. Ihan perusjuttuja jotka jokaisen pitäisi osata =) ;)
 
Joo mäkin kyllä luulin ettei tommosesta ketään vois ärsyyntyä.Ei kyllä oo mikään lapsirakas täti muutenkaan.Äiti kyllä oli sanonu tädille suorat sanat, siitä että poikahan on vaan kohtelias ja sit kuitenkin täti valittais jos poika EI kiittäis.
Niin ja siitä oli sanonu kun poika sanoo "kiitti" eikä "kiitos"..kyl mun mielestä riittää et 2v osaa sanoo kiitti!!onneks ei nähä tätiä kovin usein, ens kerralla sanon kyllä kovaan ääneen ERÄÄN puuttuvista käytöstavoista :kieh:
 

Yhteistyössä