Onpa joillain tympeitä miehiä!

Kummastuttaa kovin, kun lukee näitä kirjoituksia miesten osallistumisesta lasten ja kodin hoitamiseen. Meillä on kolme lasta, minä olen kotiäiti ja mieheni käy töissä. Töiden jälkeen hän on koti-isä siinä missä minäkin kotiäiti.. :)

Mies leikkii lasten kanssa, vaihtaa vaippoja, pukee, riisuu, syöttää, pesee, siivoaa jälkiä, lukee, laittaa nukkumaan. Hän myös usein imuroi, laittaa tiskejä, joskus kokkaakin.

Eniten niissä osallistumattomissa isissä minua ihmetyttää se, millaisen suhteen he haluavat lapsiinsa luoda? Haluavatko he tosiaan, että lapset kääntyvät aina vain äidin puoleen? Että vain äiti auttaa, antaa ruokaa, puhdistaa, lohduttaa, nukuttaa jne? Minun mieheni rakastaa lapsiaan, hän kärsisi kovasti, jos lapset olisivat etäisiä.. Miksi kaikki miehet eivät halua olla täysillä mukana pienten lastensa elämässä? Miksi ihmeessä? Ja katuvatko he sitä vielä joskus myöhemmin?

Ja miksi miehet eivät sitten välitä vaimonsa jaksamisesta? Mies usein kysyy haluanko levätä hetken tai onko niska kipeä, hierooko hän. Tai laittaa minulle välipalaa samalla kuin lapsillekin. Minusta on ihanaa, että minun jaksamisestani huolehditaan, niinhän minäkin huolehdin mieheni jaksamisesta ja koitan hänen arkeaan helpottaa ja tukea.

Yhdessä olemme lapsia toivoneet ja saaneet ja yhdessä kodin hankkineet. Miksi sitten niiden hoitaminen kuuluisi vain toiselle?
 
Samaa olen minäkin ihmetellyt! Että mies istuu koneella kaiket yöt ja kuorsaa sohvalla tai pämppäilee kavereidensa kanssa!! Isät?! Aikamiehet?
En vaan omalta ukoltani moista sulattais. Onhan niitä kausia, että toinen voi olla vaikka tod. väsynyt eikä jaksa osallistua, mutta vuodesta toiseen, EI KIITOS:
 
Tässä varmasti viitataan tuohon mun aloitukseen. Ei mieheni tympeä ole eikä tietenkään täysin ole osallistumatta lasten hoitoon. Esikoisen kanssa puuhastaa paljonkin miesten juttuja ja ottaa hänet mukaansa hommiin. Olen vain kuluneesta viikosta väsynyt :ashamed:
Ja ehkä sellainen hätähousu näissä vauvanhoitohommissa ettei hän edes ehdi ajatella, kun mä olen jo tehnyt. Yöllä ei edes ehdi havahtua ääniin, kun mä olen jo jalkeilla :whistle:
 
Gluteus maximus
Meillä mies höpöttää joka päivä sitä miten töissä on ikävä lapsia :heart: Lähes kaiken vapaa-aikansa viettää lasten ja minun kanssa. Eli on niitäkin miehiä, joille perhe on KOKO elämä!!!
 
Todennäköisesti juuri sinun miehesi vuosien jälkeen löytää toisen ja sanoo syyksi eroon sen että sinä vaadit häneltä liikaa. Ja sitten kun yrität selittää että luulin että teet kaiken vapaaehtoisesti niin miehesi vaan sanoo että löysin naisen jonka kanssa elämä on helpompaa. Ikävää kyllä ne vaimonkin työt tekevät miehet ovat juuri niitä joilla on kaikista surkein elämä ja tyytymättömyytaso on pilvissä. Ja sitten kun sinäkin, joka nyt väität miehesi olevan täydellinen, varmasti nalkutat hänelle usein hänen virheistään, niin ei sellaista kukaan jaksa.
 
miun mies on aina osallistunu lasten niinkuin kodinkin hoitoon kaikkea tehdään yhdessä ja erikseen.
toki saa maata sohvallakin jos siltä tuntuu,mut vastaavasti saan miekin levätä jos haluun(en vaan oikein osaa).
yleensä vapaa-ajatkin ollaan yhdessä,nautitaan toistemme seurasta vissiin niin paljon.
toki on aikoja jollon suorastaan toisen naama v.ituttaa eikä toinen osaa tehdä mitään oikein,mut se kuuluu elämään.
onhan miun miehellä välil nuo kommentit sellasia että pistää miettimään mikä hemmetin tympee sika se oikein on.
miun ihana possu.(nyt menee turhan imeläks.) :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:31 vieras kirjoitti:
Todennäköisesti juuri sinun miehesi vuosien jälkeen löytää toisen ja sanoo syyksi eroon sen että sinä vaadit häneltä liikaa. Ja sitten kun yrität selittää että luulin että teet kaiken vapaaehtoisesti niin miehesi vaan sanoo että löysin naisen jonka kanssa elämä on helpompaa. Ikävää kyllä ne vaimonkin työt tekevät miehet ovat juuri niitä joilla on kaikista surkein elämä ja tyytymättömyytaso on pilvissä. Ja sitten kun sinäkin, joka nyt väität miehesi olevan täydellinen, varmasti nalkutat hänelle usein hänen virheistään, niin ei sellaista kukaan jaksa.
Pakko kysäistä, että mitä tarkoitat vaimon töillä? Itse olen ollut yksissä 20 vuotta saman miehen kanssa ja meillä homma pelaa ilman mitään vaimon ja miehen töitä =) Myönnän olevani onnellinen miehestäni, joka osoittaa välittävänsä perheestään :heart: Tämä ei tarkoita sitä, että elomme olisi yhtä ruusuilla tanssimista koko ajan, kyllä meillä riidelläänkin, mutta minusta riitamme vain maustavat yhteiseloamme ;) <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:36 Vatkuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:31 vieras kirjoitti:
Todennäköisesti juuri sinun miehesi vuosien jälkeen löytää toisen ja sanoo syyksi eroon sen että sinä vaadit häneltä liikaa. Ja sitten kun yrität selittää että luulin että teet kaiken vapaaehtoisesti niin miehesi vaan sanoo että löysin naisen jonka kanssa elämä on helpompaa. Ikävää kyllä ne vaimonkin työt tekevät miehet ovat juuri niitä joilla on kaikista surkein elämä ja tyytymättömyytaso on pilvissä. Ja sitten kun sinäkin, joka nyt väität miehesi olevan täydellinen, varmasti nalkutat hänelle usein hänen virheistään, niin ei sellaista kukaan jaksa.
Pakko kysäistä, että mitä tarkoitat vaimon töillä? Itse olen ollut yksissä 20 vuotta saman miehen kanssa ja meillä homma pelaa ilman mitään vaimon ja miehen töitä =) Myönnän olevani onnellinen miehestäni, joka osoittaa välittävänsä perheestään :heart: Tämä ei tarkoita sitä, että elomme olisi yhtä ruusuilla tanssimista koko ajan, kyllä meillä riidelläänkin, mutta minusta riitamme vain maustamme yhteiseloamme ;)
Vatkulia täytyy peesata. Kyllä minä olen meillä se,joka pyykkää ja siivoaa pääasiassa,mutta mies laittaa ruokaa ja hoitaa lapsia ihan siinä kuin minäkin. Eikä meillä jaotella hommia,mutta jotkut työt on sellaisia,että niissä tarvitaan miehen fyysistä voimaa ja ne saa mies tehdä. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:37 MendedHearts kirjoitti:
Pakko peesata tätä! :whistle:

Ja tohon yhteen harmaan kommenttiin... Jotkut ovat osallistuvia isukkeja ihan ilman vaatimuksia, ei kaikki ole rötväleitä, vaikka omas sattuisi olemaan ;)
:LOL: Kyllä kaikki miehet on rötväleitä, jos niiden antaa olla. Niin kuin varmasti kaikki naisetkin, ei kai kukaan HALUA tehdä jatkuvasti kotitöitä jos niitä vaan ei olis pakko hoitaa. Mulla ei oo miestä ollenkaan, mutta sen verran olen miesten maailmasta oppinut että juuri ne täydelliset isät niissä vieraissa yleensä hyppää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:36 Vatkuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:31 vieras kirjoitti:
Todennäköisesti juuri sinun miehesi vuosien jälkeen löytää toisen ja sanoo syyksi eroon sen että sinä vaadit häneltä liikaa. Ja sitten kun yrität selittää että luulin että teet kaiken vapaaehtoisesti niin miehesi vaan sanoo että löysin naisen jonka kanssa elämä on helpompaa. Ikävää kyllä ne vaimonkin työt tekevät miehet ovat juuri niitä joilla on kaikista surkein elämä ja tyytymättömyytaso on pilvissä. Ja sitten kun sinäkin, joka nyt väität miehesi olevan täydellinen, varmasti nalkutat hänelle usein hänen virheistään, niin ei sellaista kukaan jaksa.
Pakko kysäistä, että mitä tarkoitat vaimon töillä? Itse olen ollut yksissä 20 vuotta saman miehen kanssa ja meillä homma pelaa ilman mitään vaimon ja miehen töitä =) Myönnän olevani onnellinen miehestäni, joka osoittaa välittävänsä perheestään :heart: Tämä ei tarkoita sitä, että elomme olisi yhtä ruusuilla tanssimista koko ajan, kyllä meillä riidelläänkin, mutta minusta riitamme vain maustavat yhteiseloamme ;)
Voihan sitä kikkailla ja leikkiä sanaleikkejä, mutta voinpas väittää että kaikki muut palstalaiset tietävät mitä tarkoitetaan yleisesti jos puhutaan naisen töistä. Oletko sinä sitten harvinaisen yksinkertainen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:42 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:36 Vatkuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:31 vieras kirjoitti:
Todennäköisesti juuri sinun miehesi vuosien jälkeen löytää toisen ja sanoo syyksi eroon sen että sinä vaadit häneltä liikaa. Ja sitten kun yrität selittää että luulin että teet kaiken vapaaehtoisesti niin miehesi vaan sanoo että löysin naisen jonka kanssa elämä on helpompaa. Ikävää kyllä ne vaimonkin työt tekevät miehet ovat juuri niitä joilla on kaikista surkein elämä ja tyytymättömyytaso on pilvissä. Ja sitten kun sinäkin, joka nyt väität miehesi olevan täydellinen, varmasti nalkutat hänelle usein hänen virheistään, niin ei sellaista kukaan jaksa.
Pakko kysäistä, että mitä tarkoitat vaimon töillä? Itse olen ollut yksissä 20 vuotta saman miehen kanssa ja meillä homma pelaa ilman mitään vaimon ja miehen töitä =) Myönnän olevani onnellinen miehestäni, joka osoittaa välittävänsä perheestään :heart: Tämä ei tarkoita sitä, että elomme olisi yhtä ruusuilla tanssimista koko ajan, kyllä meillä riidelläänkin, mutta minusta riitamme vain maustavat yhteiseloamme ;)
Voihan sitä kikkailla ja leikkiä sanaleikkejä, mutta voinpas väittää että kaikki muut palstalaiset tietävät mitä tarkoitetaan yleisesti jos puhutaan naisen töistä. Oletko sinä sitten harvinaisen yksinkertainen?
Sanoilla kikkaileminen ja leikkiminen on työni =) Ja kyllä kai minä olen harvinaisen yksinkertainen :hug:
 
entäs minä
Riittäiskö tällainen mies teille: uskollinen, luotettava, perhe menee kavereiden edelle, ei tee kotitöitä, puhuu vihassa rumasti vaimolleen mutta pyytää myöhemmin anteeksi, ei hoida juurikaan lapsia, käy töissä ja tekee "miesten" työt

Tässä kuvaus minun miehestä ja eilen kun riideltiin, kun ei edes äitienpäivänä saanut yhtään apua kotitöihin, niin miehen mielestä minä vaadin häneltä liikaa, töissä käyminen pitää riittää ja kotiäidille kuuluu kodin ja lapsien hoito.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:41 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:37 MendedHearts kirjoitti:
Pakko peesata tätä! :whistle:

Ja tohon yhteen harmaan kommenttiin... Jotkut ovat osallistuvia isukkeja ihan ilman vaatimuksia, ei kaikki ole rötväleitä, vaikka omas sattuisi olemaan ;)
:LOL: Kyllä kaikki miehet on rötväleitä, jos niiden antaa olla. Niin kuin varmasti kaikki naisetkin, ei kai kukaan HALUA tehdä jatkuvasti kotitöitä jos niitä vaan ei olis pakko hoitaa. Mulla ei oo miestä ollenkaan, mutta sen verran olen miesten maailmasta oppinut että juuri ne täydelliset isät niissä vieraissa yleensä hyppää.
Ahaa, onneksi et yleistä :kieh: Ja kuule, minä ainakin mieluummin teen jatkuvasti jotain, kuin makaan sohvalla. Sohvalla makaaminen ei ole mun juttuni. Nämä päikkärihetket pyhitän itselleni, silloin en tee mitään, muulloin lähes jatkuvasti jotain, pienet pitävät mut liikkeessä.

Eikä mun mies ainakaan ole "täydellinen isä" - liekö sellaisia olemassakaan, kenessä ei yhtään vikaa ole? :whistle:
 
Keskustelitteko miehenne kanssa ennen perheen perustamista suhteen pelisäännöistä ym. toisten ajatuksista ja toiveista?Siis tuntuu et te joiden miehet ei perheen hyväks juuri mitään tee niin se olisi tullut jotenki yllärinä...
Mun mies on yrittäjä ja todella kärsii siitä et joutuu olemaan niin paljon lapsista erossa.Ei tosiaan ikinä ole lähtenyt yksin minnekkään kavereiden kans.Kaiken vapaa-ajan (sillon harvoin kun sitä on) viettää kotona lasten ja mun kans.Raskaan työpäivän jälkeen hoitaa oma-aloitteisesti kotia ja lapsia.Mun miehelle lapset on numero yks elämässä.
 
neiti vaalea
meillä on sellanen isä joka ei paljoo viittis tikkuu ristiin laittaa ja kyllä, samanlainen oli ku tavattii.ois pitäny osata lukee varotusmerkkejä paremmin :kieh:

rakastaa kyllä lapsiaan, ei siinä mitää..mut..

oon kyllä puhunnu ja mäkättäny ihan tarpeeks. :\| tällästä tää nyt sit vaan on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:14 harmaa kirjoitti:
Kummastuttaa kovin, kun lukee näitä kirjoituksia miesten osallistumisesta lasten ja kodin hoitamiseen. Meillä on kolme lasta, minä olen kotiäiti ja mieheni käy töissä. Töiden jälkeen hän on koti-isä siinä missä minäkin kotiäiti.. :)

Mies leikkii lasten kanssa, vaihtaa vaippoja, pukee, riisuu, syöttää, pesee, siivoaa jälkiä, lukee, laittaa nukkumaan. Hän myös usein imuroi, laittaa tiskejä, joskus kokkaakin.

Eniten niissä osallistumattomissa isissä minua ihmetyttää se, millaisen suhteen he haluavat lapsiinsa luoda? Haluavatko he tosiaan, että lapset kääntyvät aina vain äidin puoleen? Että vain äiti auttaa, antaa ruokaa, puhdistaa, lohduttaa, nukuttaa jne? Minun mieheni rakastaa lapsiaan, hän kärsisi kovasti, jos lapset olisivat etäisiä.. Miksi kaikki miehet eivät halua olla täysillä mukana pienten lastensa elämässä? Miksi ihmeessä? Ja katuvatko he sitä vielä joskus myöhemmin?

Ja miksi miehet eivät sitten välitä vaimonsa jaksamisesta? Mies usein kysyy haluanko levätä hetken tai onko niska kipeä, hierooko hän. Tai laittaa minulle välipalaa samalla kuin lapsillekin. Minusta on ihanaa, että minun jaksamisestani huolehditaan, niinhän minäkin huolehdin mieheni jaksamisesta ja koitan hänen arkeaan helpottaa ja tukea.

Yhdessä olemme lapsia toivoneet ja saaneet ja yhdessä kodin hankkineet. Miksi sitten niiden hoitaminen kuuluisi vain toiselle?
PEESAAN TÄTÄ! TÄSSÄ ON KAIKKI POINTIT YHDESSÄ OLEMISESTA, PERHEESTÄ JA KODISTA YMMÄRRETTY.
 
Joo kyllä minuakin ukkoni tympäisee välillä tosi pahasti. Muuten on niin ihana mies ja isä, mutta nuo kotityöt \|O

Kyllä mies tekee, jos käskee, mutta oma-aloitteisesti ei mitään. Esim. roskapussi saa tursuta yli vaikka viikon, mutta ei sitä kukaan vie jos en minä ota sitä pussia sangosta ja anna käteen ja käske viemään...

Juuri nyt viikonloppuna kävi niin, että leipä pääsi loppumaan pakastimesta. Viikolla ei oikein ollut kauppa-asioita ehtinyt miettimään, lauantaina oli pihatalkoot aamusta iltaan, niin jäi silloinkin käymättä.
Voi että mikä märinä oli kun mies ja poika tonkivat ruokakaappia, kun ei ole mitääään syötäväääää...!!!
Minä vetäisin herneet nenään ja huusin, että olis sitä joku muukin voinut käydä kaupassa ostamassa sitä s**tanan leipää!! Mies vaan totesi, että kyllä hän olis käynyt, mutta kun minä en käskenyt....

Nälkäänhän nuo kai kuolisivat, jos äiti häipyisi pariksi viikoksi jonnekin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:49 entäs minä kirjoitti:
Riittäiskö tällainen mies teille: uskollinen, luotettava, perhe menee kavereiden edelle, ei tee kotitöitä, puhuu vihassa rumasti vaimolleen mutta pyytää myöhemmin anteeksi, ei hoida juurikaan lapsia, käy töissä ja tekee "miesten" työt

Tässä kuvaus minun miehestä ja eilen kun riideltiin, kun ei edes äitienpäivänä saanut yhtään apua kotitöihin, niin miehen mielestä minä vaadin häneltä liikaa, töissä käyminen pitää riittää ja kotiäidille kuuluu kodin ja lapsien hoito.
Kolme ensimmäistä ovat jo niin arvokkaita asioita, että kyllä mulle riittäisi. Taisi olla kuvaus melkolailla keskivertosuomalaisesta =)
 
Mielenkiintoista.. Mun miehenikin siis kuuluu joukkoon, joka "todennäköisesti löytää toisen" :whistle:

Jos kriteerit siis ovat siinä, että mies hoitaa lapsia ja tekee "naisten töitä". No pyykkeihin hän ei juuri koske, ei likaisiin eikä puhtaisiin, mutta muuten kyllä onnistuu sekä siivoaminen että ruoanlaitto. Ja lasten kanssa tekee mitä vaan.

Eli jotkut on siis sitä mieltä, että mies joka viihtyy lastensa ja vaimonsa kanssa ja hoitaa omaa kotiaan ei yksinkertaisesti voi olla onnellinen. Että jotain mätää siinä on oltava. Aika surullista, että elämänkatsomus on niin kyyninen.

Ja tiedoksi vielä, mieheni ei ole täydellinen :D Enkä minäkään, todellakaan, varmasti elämä olisi helpompaa jonkun muun kuin minun kanssani.. :LOL:
 
kuupää
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:41 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 12:37 MendedHearts kirjoitti:
Pakko peesata tätä! :whistle:

Ja tohon yhteen harmaan kommenttiin... Jotkut ovat osallistuvia isukkeja ihan ilman vaatimuksia, ei kaikki ole rötväleitä, vaikka omas sattuisi olemaan ;)
:LOL: Kyllä kaikki miehet on rötväleitä, jos niiden antaa olla. Niin kuin varmasti kaikki naisetkin, ei kai kukaan HALUA tehdä jatkuvasti kotitöitä jos niitä vaan ei olis pakko hoitaa. Mulla ei oo miestä ollenkaan, mutta sen verran olen miesten maailmasta oppinut että juuri ne täydelliset isät niissä vieraissa yleensä hyppää.

No mikähän minun mies sitten on, kun vaikka vois rötväillä vaikka kuin paljon (meillä ei oo vielä lapsia) niin siltikään ei rötväile. Vaikka minä voisin tiskata yksinkin kaikki, hän on aina reippaampi tiskaamaan kuin minä.

Ikävää, jos sinun kohdallesi on osunut vain huonoja miehiä :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 13:03 töyhtöhyypiö kirjoitti:
Mielenkiintoista.. Mun miehenikin siis kuuluu joukkoon, joka "todennäköisesti löytää toisen" :whistle:

Jos kriteerit siis ovat siinä, että mies hoitaa lapsia ja tekee "naisten töitä". No pyykkeihin hän ei juuri koske, ei likaisiin eikä puhtaisiin, mutta muuten kyllä onnistuu sekä siivoaminen että ruoanlaitto. Ja lasten kanssa tekee mitä vaan.

Eli jotkut on siis sitä mieltä, että mies joka viihtyy lastensa ja vaimonsa kanssa ja hoitaa omaa kotiaan ei yksinkertaisesti voi olla onnellinen. Että jotain mätää siinä on oltava. Aika surullista, että elämänkatsomus on niin kyyninen.

Ja tiedoksi vielä, mieheni ei ole täydellinen :D Enkä minäkään, todellakaan, varmasti elämä olisi helpompaa jonkun muun kuin minun kanssani.. :LOL:
Siksi se miehesi häipyykin kun sinä olet niin vaikea. Sehän noiden naisten töitä tekevien miesten perheissä on vikana, että sitä arvostusta ei saa riittävästi ja siksi niitä kehuja haetaan muualta. nalkuttaja on aina nalkuttaja ja mikään mitä mies tekee ei ole tarpeeksi
 
kysynpä vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 13:06 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 13:03 töyhtöhyypiö kirjoitti:
Mielenkiintoista.. Mun miehenikin siis kuuluu joukkoon, joka "todennäköisesti löytää toisen" :whistle:

Jos kriteerit siis ovat siinä, että mies hoitaa lapsia ja tekee "naisten töitä". No pyykkeihin hän ei juuri koske, ei likaisiin eikä puhtaisiin, mutta muuten kyllä onnistuu sekä siivoaminen että ruoanlaitto. Ja lasten kanssa tekee mitä vaan.

Eli jotkut on siis sitä mieltä, että mies joka viihtyy lastensa ja vaimonsa kanssa ja hoitaa omaa kotiaan ei yksinkertaisesti voi olla onnellinen. Että jotain mätää siinä on oltava. Aika surullista, että elämänkatsomus on niin kyyninen.

Ja tiedoksi vielä, mieheni ei ole täydellinen :D Enkä minäkään, todellakaan, varmasti elämä olisi helpompaa jonkun muun kuin minun kanssani.. :LOL:
Siksi se miehesi häipyykin kun sinä olet niin vaikea. Sehän noiden naisten töitä tekevien miesten perheissä on vikana, että sitä arvostusta ei saa riittävästi ja siksi niitä kehuja haetaan muualta. nalkuttaja on aina nalkuttaja ja mikään mitä mies tekee ei ole tarpeeksi
Mikä ihmeen sovinisti sinä oot? Siis onko yhteisen kodin huoltaminen, siivous, pyykkäys, tiskaaminen ja ruoanlaitto sun mielestä todellakin naisen hommia? Ja mies auttaa hyvää hyvyyttään, jos viitsii, mutta pyyteetön vaimo ei pyydä? Onnea teidän parisuhteeseen ja jaksamista sinulle!

Minä en voisi elää kodissa, jossa en saisi olla tasa-arvoinen ihminen mieheni kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 13:06 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 13:03 töyhtöhyypiö kirjoitti:
Mielenkiintoista.. Mun miehenikin siis kuuluu joukkoon, joka "todennäköisesti löytää toisen" :whistle:

Jos kriteerit siis ovat siinä, että mies hoitaa lapsia ja tekee "naisten töitä". No pyykkeihin hän ei juuri koske, ei likaisiin eikä puhtaisiin, mutta muuten kyllä onnistuu sekä siivoaminen että ruoanlaitto. Ja lasten kanssa tekee mitä vaan.

Eli jotkut on siis sitä mieltä, että mies joka viihtyy lastensa ja vaimonsa kanssa ja hoitaa omaa kotiaan ei yksinkertaisesti voi olla onnellinen. Että jotain mätää siinä on oltava. Aika surullista, että elämänkatsomus on niin kyyninen.

Ja tiedoksi vielä, mieheni ei ole täydellinen :D Enkä minäkään, todellakaan, varmasti elämä olisi helpompaa jonkun muun kuin minun kanssani.. :LOL:
Siksi se miehesi häipyykin kun sinä olet niin vaikea. Sehän noiden naisten töitä tekevien miesten perheissä on vikana, että sitä arvostusta ei saa riittävästi ja siksi niitä kehuja haetaan muualta. nalkuttaja on aina nalkuttaja ja mikään mitä mies tekee ei ole tarpeeksi
Kyllä meitä onnellisia kotitöitä tekeviä miehiä löytyy. Arvostuksen puute voi johtaa eroon, mutta se ei liity pelkästään kotitöihin. Minä pyykkään ja siivoan, mutta ruokaa laitan harvemmin. Nalkuttajat nalkuttavat, vaikka toinen ei tekisikään kotitöitä ;)
 
Enpä olekaan noin outoa ajatusta ennen kuullut: Eli, jos mies nauttii perheen kanssa olemisesta ja vielä tekee oman osuutensa kotitöistä, hän on sitten se joka ensimmäisenä on perheensä jättämässä???!

Tosi kumma ajattelutapa! Oma mieheni on kolmetoistavuotta ollut mielellään minun ja lasten kanssa vapaa-aikansa ja kaikki lomat ym. Ihan itsestäänselvää on molemmille ollut, että kumpikin tekee kotitöitä. Ei ole TARVINNUT nalkuttaa! Ja positiivista palautetta jaetaan puolin ja toisin :heart: .

Ennenkuin kukaan saa päähänsä, että se mies sitten kulkisi pettämässä, niin pakko sanoa, että kovin hankalaa olisi, kun on kaiken ajan kotona tai töissä, missä kyllä on ahkerasti joka arkipäivä eli ei noita tilaisuuksia taida paljon olla "kaksoiselämään". Toisaalta ei ole tarvettakaan, on onnellinen niin, että näkyy kuuluu ja tuntuu :whistle: :hug: .

Jos itsellä on katkeruutta ja huonoja kokemuksia, ei niitä pidä muihin yleistää. Ja voipa olla niinkin, että jos vaimo ei itse itseään arvosta eikä toivo / edellytä mitään, ei ehkä niin helposti saakaan (?).
 

Yhteistyössä