Oon niin #&%?$!*....

  • Viestiketjun aloittaja Epäonninen
  • Ensimmäinen viesti
Epäonninen
Me ollaan mieheni kanssa tehty monia epäonnistuneita tarjouksia tonteista/taloista ja oon nyt jo ihan #&%?$!*...Asutaan pienellä paikkakunnlla ja EN oikeesti enää jaksa vastailla uteluihin!Ollaan ite pidetty hiljaiseloa tarjouksista/suunnitelmistamme, mutta ilmeisesti pienen paikan kiro on se et aina joku muka tietää ja kyselee...Nyt oon oikeesti jo ihan masiksessa koska asiat ei oo menny suunnitelmiemme mukaan ja AINA joku pöhlö vielä kyselee!!! :kieh:
Nyt itelläki alkaa oikeesti pälli levitä...ollaan molemmat vaki-töissä ja mä en jaksa enää yhtään epäonnistumista.Ollaan etitty sitä sopivaa asuntoa jo varmaan viisi vuotta ja huonolla menestyksellä.Välillä oltiin jo alkamassa rakentamaan sitä unelmien taloa mut viime hetkillä tonttikauppa peruuntuikin.Oon oikeesti ihan rikki..mun elämä on pyöriny viime ajat vain ja ainoastaan talo-asioiden ympärillä jo siksikin että nykyinen talomme on maailman epäkäytännöllisin rintamamiestalo ja haaveissa olisi se toinen lapsi ja sen aion "tehdä" jonnekkin muaalle kuin tähän taloon.Mies on vanhempi kuin minä eli senkin puolesta on jo kiire ja hieman stressikin...:(
Alan oikeasti olla jo niin #&%?$!* että kohta vaihdan miestä jonka kanssa sen talon saan... :D Onko muita yhtä epätoivoisia?
 
no juu
Oiskohan aika vaihtaa asennetta!!! En oikeestaan ollenkaan ymmärtänyt mikä ongelmasi on. Totta kai pienellä paikkakunnalla ihmiset tietävät toistensa asiat ja eivät ne pahaa tarkoita kyselyillään. Teillä on rintamamiestalo... remontoikaa siitä mieleisenne vähemmän epäkäytännöllinen. Kyllähän niissä on kymmenenkin lasta kasvatettu, miksei kahta. Alakertaan tilava olohuoneja, keittiö ja wc, yläkertaan vanhempien makkari ja kaksi pientä makuuhuonetta vinokatolla lapsille ja suihku+wc. Kellariin saunatilat ja työhuone... siinä se!
Jos tarjouksenne eivät ole menneet taloista läpi, olettekohan tarjonneet liian vähän. Ja ei se tilanne varmaan miestä vaihtamalla parane...
 
peesi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 09:34 no juu kirjoitti:
Oiskohan aika vaihtaa asennetta!!! En oikeestaan ollenkaan ymmärtänyt mikä ongelmasi on. Totta kai pienellä paikkakunnalla ihmiset tietävät toistensa asiat ja eivät ne pahaa tarkoita kyselyillään. Teillä on rintamamiestalo... remontoikaa siitä mieleisenne vähemmän epäkäytännöllinen. Kyllähän niissä on kymmenenkin lasta kasvatettu, miksei kahta. Alakertaan tilava olohuoneja, keittiö ja wc, yläkertaan vanhempien makkari ja kaksi pientä makuuhuonetta vinokatolla lapsille ja suihku+wc. Kellariin saunatilat ja työhuone... siinä se!
Jos tarjouksenne eivät ole menneet taloista läpi, olettekohan tarjonneet liian vähän. Ja ei se tilanne varmaan miestä vaihtamalla parane...
Peesi. Ihmeen negatiivinen asenne ap:lla kun kaikki onhienosti...
 
Helli
Voi sinua, minusta vanha rintamamiestalo olisi ihana, sitä voisi sitten laitella mieleisekseen. Ole onnellinen siitä mitä sinulla on ja yritä nähdä talonne "uusin silmin" voisiko remontti auttaa?
Kannaattaa myös miettiä mikä on oikeasti vialla, onko pohjimmiltaan kyse jostain muusta kuin talosta.
 
Joo mullekin tuli sama mieleen, että ap on nyt vaan tehnyt sellaisia tarjouksia (liian alhainen hinta tai mahdottomia kaupan ehtoja). Ei ne myyjät jätä myymättä kun sen summan tyrkkäät tarjoukseen, jolla sitä taloa/tonttia myydään.

Taitaa olla provo koko teksti... :whistle:
 
Epäonninen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 09:34 no juu kirjoitti:
Oiskohan aika vaihtaa asennetta!!! En oikeestaan ollenkaan ymmärtänyt mikä ongelmasi on. Totta kai pienellä paikkakunnalla ihmiset tietävät toistensa asiat ja eivät ne pahaa tarkoita kyselyillään. Teillä on rintamamiestalo... remontoikaa siitä mieleisenne vähemmän epäkäytännöllinen. Kyllähän niissä on kymmenenkin lasta kasvatettu, miksei kahta. Alakertaan tilava olohuoneja, keittiö ja wc, yläkertaan vanhempien makkari ja kaksi pientä makuuhuonetta vinokatolla lapsille ja suihku+wc. Kellariin saunatilat ja työhuone... siinä se!
Jos tarjouksenne eivät ole menneet taloista läpi, olettekohan tarjonneet liian vähän. Ja ei se tilanne varmaan miestä vaihtamalla parane...
Siis asumme vuokralla tässä rintamamiestalossa, jonka myyntihinta olisi niin älytön että ei todellakaan kannattasi sillä hinnalla ostaa(kaikki pitäis tehdä uusiksi).
Ilmeisesti kenelläkään muulla ei täällä ole ollut yhtä epäonnista tilennetta kuin meillä?!
Ollaan oltu ostamassa suvulta tonttia, joka on ollut perikunnan myynnissä ja aina on yksi joka ei halua myödä tai ollut erikoisehtoja saako purkaa vanhaa tms.Ollaanko oikeasti ainoat joita ns.elämä potkii päähän?Niin ja niistä kyselyistä...en kyllä välitä et ns.kylän juoruakat(ei siis tuttuja) uteliaisuuttaan kyselee!!!! :headwall:
 
No jos tuo on ainoa ongelma, ettei saa tonttia ostettua niin johan elämä muka potkii. On tainnut ap tehdä asiasta elämää suuremman kysymyksen ja tavallaan omaan päähänsä asiasta lukon, josta ei pääse eroon. Nauttisit elämästä, sinulla on sentään katto pääsi päällä ja aika moni meistä muistakin asuu vuokralla. Eikä kaikilla ole edes mahdollisuutta harkitakaan oman ostoa saati rakentamista yms.

Itseäni häiritsi muutama vuosi takaperin se, että kaikki olivat ostamassa hirveässä huumassa omaa taloa. Villitys levisi ihmisestä toiseen. Itse en ole edes innokas ostamaan omaa taloa/asuntoa ym. vaan viihdyn hyvin vuokrallakin. Mutta mitä varten toisten pitää tulla kommentoimaan, että hulluko olet kun vuokralla asut. Kaikki kun eivät halua tehdä samalla tavalla kuin muut. No taisi mennä vähän aiheen vierestä.

Uskon, että se oikea unelmiesi kohde tulee eteesi vielä joku päivä ja saat sellaisen asuinpaikan, josta olet aina haaveillut ilman esteitä. Mutta älä tee siitä itsellesi pakkomiellettä. Nyt olet hukannut jo viisi vuotta elämästäsi murehtimiseen ja stressaamiseen. Kaikki on tarkoitettu tapahtuvaksi aikanaan.
 
Epäonninen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 08:03 vieras kirjoitti:
No jos tuo on ainoa ongelma, ettei saa tonttia ostettua niin johan elämä muka potkii. On tainnut ap tehdä asiasta elämää suuremman kysymyksen ja tavallaan omaan päähänsä asiasta lukon, josta ei pääse eroon. Nauttisit elämästä, sinulla on sentään katto pääsi päällä ja aika moni meistä muistakin asuu vuokralla. Eikä kaikilla ole edes mahdollisuutta harkitakaan oman ostoa saati rakentamista yms.

Itseäni häiritsi muutama vuosi takaperin se, että kaikki olivat ostamassa hirveässä huumassa omaa taloa. Villitys levisi ihmisestä toiseen. Itse en ole edes innokas ostamaan omaa taloa/asuntoa ym. vaan viihdyn hyvin vuokrallakin. Mutta mitä varten toisten pitää tulla kommentoimaan, että hulluko olet kun vuokralla asut. Kaikki kun eivät halua tehdä samalla tavalla kuin muut. No taisi mennä vähän aiheen vierestä.

Uskon, että se oikea unelmiesi kohde tulee eteesi vielä joku päivä ja saat sellaisen asuinpaikan, josta olet aina haaveillut ilman esteitä. Mutta älä tee siitä itsellesi pakkomiellettä. Nyt olet hukannut jo viisi vuotta elämästäsi murehtimiseen ja stressaamiseen. Kaikki on tarkoitettu tapahtuvaksi aikanaan.
Kiitos sinulle vieras..Olet oikeassa että minulla on pakkomielle tästä talo-asiasta ja se vaivaa itseänikin.Kaikki ajatukset pyörii talon oston/rakentamisen tiimoilla ja itsekkin koen välillä huonoa omaatuntoa kun en elä hetkessä ja nauti elämästä.Koitan muistuttaa itseäni ajoittain että huonomminkin voisi olla, mutta koti on minulle todella tärkeä...ja niin mielelläni siihen panostaisin.
Olemme myös mieheni kanssa tulleet todella vaativiksi etsittyämme kotia jo kauan aikaa ja tod.näköisesti miellyttävä talo tulee vain rakentamalla.Ikävää tälläinen katkeroituminen...nyt ymmärrän hyvin erästä ystävääni joka oli kamalan kateellinen(kärsi lapsettomuudesta) kun muille syntyi vauvoja, mä olen nyt yhtä typerä koskien taloja.Itkeny oon tätä asiaa jo monet kerrat.
 
Kuinka moni lopultakaan elää unelmiensa talossa. Moni rakentanut elää ihan kivassa talossa, mutta harvalla se on juuri sellainen kun olisi halunnut, rahaa on kuitenkin useimmilla rajallisesti.
Eikö olisi paras tehdä mahdollisimman kiva siitä nykyisestä kodista tai ostaa asunto/tontti mistä saisi itselle kivan kodin. Miksi kaiken pitää olla täydellistä?
 
sama homma
tuttu juttu. siis aika vastaava tilanne kuin ap:llä. etsitty monta vuotta asuntoo ja vaatimukset vaan kasvaneet. kauhee stressi ja ahdistus kun ei sopivaa löydy. jatkuvasti mielessä ja kaihertaa jo parisuhdettakin. se on vaan niin, kun vaikee asettua aloilleen ennen kuin koti löytyy. ei voi tehdä mitään huonekalu ym. hankintoja ennen kuin oman löytää. periaatteessa elämä siis muuten ihan mallillaan, mutta tälläsestä asumisasiasta on muodostunut ihan valtava ongelma. en ymmärrä miten ei pystytä tekemään ratkaisua kun muutkin pystyy.
 
no ehkä ap on vaan niin kyllästynyt,että teksti oli "niin negatiivinen". ehkä ap halus vaan purkaa pahan olon tänne.

mut kyllä mäkin olisin onnellinen rintamamiestalosta jos olisi mahdollisuus remontoida se kunnolla. jos taas ei,niin kyllä se oikea ja hyvä talo vielä osuu kohdalle.

ja mitä niihin kyselijöihin tulee: toisesta korvasta sisään,toisesta ulos ja laske kymmeneen ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:41 Epäonninen kirjoitti:
Olemme myös mieheni kanssa tulleet todella vaativiksi etsittyämme kotia jo kauan aikaa ja tod.näköisesti miellyttävä talo tulee vain rakentamalla.Ikävää tälläinen katkeroituminen...nyt ymmärrän hyvin erästä ystävääni joka oli kamalan kateellinen(kärsi lapsettomuudesta) kun muille syntyi vauvoja, mä olen nyt yhtä typerä koskien taloja.Itkeny oon tätä asiaa jo monet kerrat.
No jos viisi vuotta vain vinkuu eikä oikeasti tee mitään asian eteen, niin peiliin saa katsoa. Ei ne talot itsestään rakennu, jos valmiit eivät kelpaa. Ja viidessä vuodessa olisi jo rakentanut kaksikin taloa ajallisesti vaikka olisi tehnyt vähän rauhallisempaankin tahtiin. Ei kukaan myy tontteja ilmaiseksi eikä talot rakennu itsekseen. Kyllä viidessä vuodessa pitäisi saada aikaiseksi muutakin kuin valitusta ja pilvilinnoja jos oikeasti jotain haluaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 19:11 jepjep kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:41 Epäonninen kirjoitti:
Olemme myös mieheni kanssa tulleet todella vaativiksi etsittyämme kotia jo kauan aikaa ja tod.näköisesti miellyttävä talo tulee vain rakentamalla.Ikävää tälläinen katkeroituminen...nyt ymmärrän hyvin erästä ystävääni joka oli kamalan kateellinen(kärsi lapsettomuudesta) kun muille syntyi vauvoja, mä olen nyt yhtä typerä koskien taloja.Itkeny oon tätä asiaa jo monet kerrat.
No jos viisi vuotta vain vinkuu eikä oikeasti tee mitään asian eteen, niin peiliin saa katsoa. Ei ne talot itsestään rakennu, jos valmiit eivät kelpaa. Ja viidessä vuodessa olisi jo rakentanut kaksikin taloa ajallisesti vaikka olisi tehnyt vähän rauhallisempaankin tahtiin. Ei kukaan myy tontteja ilmaiseksi eikä talot rakennu itsekseen. Kyllä viidessä vuodessa pitäisi saada aikaiseksi muutakin kuin valitusta ja pilvilinnoja jos oikeasti jotain haluaa.
No ehkä vika onkin sitten siinä miehessä?Ehkäpä se ei tosissaan ole rakentamassa tai ostamassa taloa?Voisikohan niin olla?
Sinuna ehkä miettisin et voisitko rakentaa sen talon ilman miestäsi..
 
Epäonninen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 21:13 Vierailija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 19:11 jepjep kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 15:41 Epäonninen kirjoitti:
Olemme myös mieheni kanssa tulleet todella vaativiksi etsittyämme kotia jo kauan aikaa ja tod.näköisesti miellyttävä talo tulee vain rakentamalla.Ikävää tälläinen katkeroituminen...nyt ymmärrän hyvin erästä ystävääni joka oli kamalan kateellinen(kärsi lapsettomuudesta) kun muille syntyi vauvoja, mä olen nyt yhtä typerä koskien taloja.Itkeny oon tätä asiaa jo monet kerrat.
No jos viisi vuotta vain vinkuu eikä oikeasti tee mitään asian eteen, niin peiliin saa katsoa. Ei ne talot itsestään rakennu, jos valmiit eivät kelpaa. Ja viidessä vuodessa olisi jo rakentanut kaksikin taloa ajallisesti vaikka olisi tehnyt vähän rauhallisempaankin tahtiin. Ei kukaan myy tontteja ilmaiseksi eikä talot rakennu itsekseen. Kyllä viidessä vuodessa pitäisi saada aikaiseksi muutakin kuin valitusta ja pilvilinnoja jos oikeasti jotain haluaa.
No ehkä vika onkin sitten siinä miehessä?Ehkäpä se ei tosissaan ole rakentamassa tai ostamassa taloa?Voisikohan niin olla?
Sinuna ehkä miettisin et voisitko rakentaa sen talon ilman miestäsi..
Kyllä mietin ja ihan tosissani mietinkin.Voin todella rakentaa talon ilman miestäkin, rakastan kuitenkin miestäni ja molempien haaveissa on ollut saada perheeseen lisäystäkin mutta minä haluan talon niin kovasti että voin jopa erota miehestäni!
On ollut muitakin ns.pienempiä ongelmia ja olen tullut siihen tulokseen että mies on pohjimmiltaan todella laiska.Jos en saa taloa tämän miehen kanssa niin sitten teen sen itekseni. ja voihan se olla et mies on niin katkeroitunut exänsä touhuista ettei uskallakkaan rakentaa taloa?!Mutta minä en enää odota! :kieh:
 
Epäonninen
On ehkä jonkun mielestä itsekästä erota vain talon takia, MUTTA erotaanhan senkin takia jos toinen ei saa lasta(vaikka adobtio onkin nyky-päivää)
Tätäkään ei ilmeisesti ymmärrä sellainen joka ei itse ole samaa kokenut?!Tiedättekö millaista on asua talossa jossa on portaita joka suuntaan ja ilman "esteitä"?Miehen mielestä niitä ei tarvita.Mulla kai ajan pitäisi riittää jatkuvaan juoksemiseen, samoin kuin ikkunoissa ei ole "verkkoja" eli jos tuulettaa niin aina juostava lasten perässä etteivät tipu ikkunasta.Uhma-ikäsellä pakkomielle juosta heti ikkunaan ja koittaa tiputtaa itsensä... \|O
Lisäksi olen vielä työelämässä ja kotihommat suurelti kontollani.Mieluummin olen yksinhuoltaja omassa TOIMIVASSA talossa kuin tässä "talohelvetissä" yksin kaikkine hommineni.
 
no juu
No nyt kyllä otat ittees niskasta kiinni. Kai sinäkin voit käydä ostamassa ne lapsiportit ja verkot ikkunoihin. Jos tosiaan viisi vuotta olet niiden puutetta itkeskellyt, niin syy löytyy sieltä peilistä.
Oletkos ottanut asian ihan vakavasti ukkos kanssa puheeksi. Jos kerran sitä rakastat, niin etteköhän pääse yhteisymmärrykseen. Nyt vaan vakavasti asiat puheeksi, kiukuttelulla ei mikään asia selviä.
 
jep
Ehkäpä teillä on rima hiukkasen liian korkealla. Laitahan ihan paperille, millainen se teidän unelmatalonne sitten olisi. Katsele asuntotarjontaa sillä silmällä, mikä olisi lähinnä unelmaanne, mitä sellainen maksaisi eli onko siihen varaa ja mitä muutoksia voisi tehdä, että olisitte lähempänä unelmaanne. Ehkä ihan valmista unelmataloa ei tule vastaan sellaisenaan. Voisitteko rakennuttaa sellaisen?

Jos miestäsi ei rakennuspuuhat kiinnosta tai hän ei osaa sellaisia tehdä, on ihan turha syyllistää miestä. Raksaaminen on kovaa hommaa ja kiristää hermoja/parisuhdetta entisestään. En yhtään ihmettele, jollei sellaiseen rääkkiin ole haluja.

Ota selvää valmistalopaketeista, tonttitarjonnasta yms. Ala tehdä asioille jotain ihan konkreettisesti äläkä odottele että joku tulee tarjoamaan sinulle sitä unelmienne taloa.

Ja ennenkaikkea, keskustele asioista miehesi kanssa. Onko hänellä sama unelma kuin sinulla? Haluaako hän samaa kuin sinä? Onko hän valmis ottamaan lainaa ja ostamaan uuden talon?
 

Yhteistyössä