Oon nyt muutaman kerran tehny kummallisen havainnon kirpparilla

Siellä on ollu useammassa kojussa myynnissä vaatteita joissa lukee lapussa että se on uusi. KUitenkin vaatteesta selkeästi näkee, että se on käytetty. Esim. Yhdessä haalarissa on hienoista kulumaa polvissa ja silti lapussa luki "uusi". "Uudenveroinen", vois olla lähempänä totuutta, joskin mun mielestä uudenveroinen vaate on sellainen jossa ei ole käytön jälkiä.

Onko kukaan muu löytäny tälläsiä "uusia" vaatteita joissa kuitenkin käyttö näkyy? Yrittääkö jotkut huijata vai onko joillakin eri käsitys siitä miltä näyttää uusi vaate?? :confused:
 
Just eilen kirpparilla tein saman havainnon. Yhdessä kojussa oli lasten merkkimekko, johon oli ne alkuperäiset laputkin kiinnitetty takaisin. Hintalapussa luki uusi, mutta kyllä siitä mekosta huomasi selvästi, että käytetty on. Ihan selkeä huijaus :kieh:
 
"vieras"
Ensikertalaisia, jotka kokeilevat onneaan?? Kyllä ne pian sitten huomaa, että vaatteet ei mene huijaamalla ja ne jää käsiin, joten eipä koita samaa seuraavalla kerralla...
 
huijareita sellaiset
Joo noita näkee useinkin. Kirppiksellä on helppo jättää vain huomiotta mutta peräkonttikirppiksellä näin kivat kengät, katsoin tarkemmin niin olivat maaliroiskeissa ja pohjat kuluneet. Jalkaan ne olivat kuitenkin todella hyvät. Kysyin myyjältä saisinko niistä alennusta niin kehtasi suuttua, kengäthän ovat ihan uudet ja olivat kuulemma olleet todella kalliit ostettaessa! Kun mainitsin maaliroiskeista ja kulumista ja naarmuista niin sanoi että "no ehkä KERRAN olleet jalassa". Just joo...
 
"Emilia"
Joo, tuo on kyllä tuttu ilmiö, itsekin nähny monta kertaa kirpparilla kun lapussa lukee, että "uusi", mutta kyseessä on jotain aivan muuta kuin uusi vaate. Huvittavia nuo :D
 
"vieras"
[QUOTE="Hyrrä";23870879]Mua ihmetyttää miksi jotku tuo roskiskamaa myyntiin, kuka ostaa nyppyisen ja kutistuneen paidan jolla korkeintaan pesee lattian? Ja siitäkin saisi maksaa 3-4 e.[/QUOTE]

Kyllä niillekin on ostajansa. Olin kaverini kanssa kirpparilla ja etukäteen mietin, että mitähän tästä tulee, kun molemmilla saman ikäiset ja kokoiset tyttölapset, siis että tuleekohan millaisia kiistoja. Ei tarvinut riidellä, kun meillä oli ihaneri käsitys hyväkuntoisesta vaatteesta. Iso osa niistä mitä hän osti, olisi minulla mennyt suoraan roskiin. Varsinkin jos paidasta tai bodysta löyty Nalle puh-, prinsessa, tms- kuva ei nukkaisuudella ja haalistumisella tai edes painatuksen halkeilulla ollut mitään merkitystä hänelle.
 
Mullekin eräs rouva kauppasi KERRAN päällä ollutta lasten paitaa. Jätin kaupat tekemättä ja perustelin sillä, että jos vaate menee siihen kuntoon yhdessä pesussa, niin melko paskaa taitaa laadultaan olla :D
 
"anna"
miks ylipäätään laittaa tuo "uusi" merkintä. mulle sil ei ainakaan ole merkitystä.. jos on kaksi hyväkuntoista vaatetta, toista käytetty kaks kertaa hinta 4€ toista ei olla käytetty kertaakaan hinta 10€ ni toki otan halvemman jos tarvetta on.
 
"vieras"
[QUOTE="tsip";23873193]Kerrankin joku osaa sanoa napakasti takaisin ja asiasta :)[/QUOTE]

Mun kokemuksen mukaan ostajat sanoo hyvinkin napakasti. Että puolin ja toisin sitä on kaikennäköistä yrittäjää ;)

Teininä olin ekan kerran kirppiksellä myymässä, sellaisella, missä itse seistään vieressä. Myin pikkusiskon juhlakengät, joita tosiaan oli käytetty vain kerran. Sitähän ei ostajaehdokas suostunut uskomaan. Piti jupista kovaan ääneen kaverille miten kamalaa tavaraa on. Valitettavasti se kerran käyttö näkyi kenkien pohjassa naarmuuntumisena, kun ulkona asfaltillakin oli pitänyt kävellä.
Ja tää oli vielä sitä aikaa, kun kirpparit oli uusia juttuja. Kaikki piti saada ostaa ja siis myydä oikeaan kirpparihintaan. Niistä kengistäkin pyynti taisi olla alle 10 markkaa, siis alle kaks eruoa nykyrahassa. Bussilippukin maksoi yhtä paljon.
 

Yhteistyössä