Oon paska mutsi. Kivittäkää.

Flunssanen olo ollut koko viikonlopun ja huomen alkas taas raskas duuniviikko. Käytiin pojan kans suihkussa missä leikki pitkään vesileikkejään ja nyt se halus kattoa Autot-leffaa ni mä menin ja suostuin! :headwall:

Laitoin kahvit porisemaan ja aion relata.

Ip:llä poju pääsee serkkujen kanssa puistoon kirmailemaan, mut tää aamupäivä näyttää nyt menevän näin. Oonko mä totaalisen surkee, laiska ja paska mutsi?
 
"vieras"
Hei oikeasti, mikä ihme nykyajan äitejä vaivaa? Olkaa nyt hyvät ihmiset itsellenne armollisia, ei kenenkään tarvitse olla kaiken aikaa järjestämässä lapsille ohjelmaa ja suorittaa päivää tekemisestä toiseen, joskus on oikeus relata, niin äitejen kuin lapsienkin!
 
Mie en nyt ymmärrä mikä kohta tässä ois paheksunnan arvoista? Olet viettänyt aikaa lapsesi kanssa ja teillä ollut kotoisaa. Hyvää viikonlopun jatkoa ja oo hieman armollisempi ittelles! :hug:
Hyvä äiti raahautuis täs vaihees pää kainalossa lapsen kans ulkoilemaan. Oudointa on, et tajuan täysin et ei tää niin vakavaa ole ja jos joku muu ois kirjottanu samoin, hymähtäisin ja sanoisin et höpölöpö, mut kuitenkin joku (varmaan mun äiti) kurkkii tos olan takana moittivat näkösenä.

Kiitos lohdutuksesta! :)
 
[QUOTE="vieras";26439557]Hei oikeasti, mikä ihme nykyajan äitejä vaivaa? Olkaa nyt hyvät ihmiset itsellenne armollisia, ei kenenkään tarvitse olla kaiken aikaa järjestämässä lapsille ohjelmaa ja suorittaa päivää tekemisestä toiseen, joskus on oikeus relata, niin äitejen kuin lapsienkin![/QUOTE]

Hyvä kysymys. En tiedä mikä vaivaa. Aivan älytöntähän tää on, mut jotenkin se omatunto vaan soimaa tällasis tilanteis vaikkei olis tarvis.
 
IhanaValo
Höpö höpö, lapsella on varmasti ihanaa ku äiti viettää aikaa hänen kans..antaa leikkiä vesileikkejä ja kattoo viel leffaankin lapsen kans:) Kuulostaa mukavalta, noita meilläkin tehdään joskus. Mie oon varmaan vielä paskempi äiti jos sie kerta oot..
 
..........?
Niin ja en ymmärrä miksi ihmeessä pitää olla koko ajan menossa jonnekin ja keksimässä virikkeitä jne.. Antakaa hyvänen aika lastenne välissä leikkiä (vaikka sisällä) koko päivän halutessaan. Antakaa heidän keksiä itse leikkejä ja välissä katsoa videoita tai jotain.. En ymmärrä just sitä esim. että pakko mennä joka päivä ulos. Okei, se tekee hyvää tietty.. Mutta siis missä terve järki? Yleensä lapset haluaa ulos itse, mutta ku joka päivä pakko mennä, niin tapaa jo niitäkin lapsia usein, että ne ei halua enää edes ulos..

Ottakaa rennosti! Kaikilla on hauskempaa silloin :)
 
  • Tykkää
Reactions: komppimomppi
"kkk"
Eikös viikonlopun ole hyvä erota arjesta. Pitää lapsen oppia relaamaankin. Ei aina tarvitse suorittaa, joskus saa vaan olla. Sitä varten on vapaa päivät.

Ja kipeänä pitää levätä. Siitä ne kivut ja huono olo viestivät. Opeta lapsesikin kuuntelemaan kroppaansa.
 
Varmaan noista ulkoiluista tulee stressattua liikaa ja siitä et leikkii tarpeeks lapsen kanssa. Heti omatunto soimaa jos tuntuu ettei ole ulkoillut taikka leikkinyt tarpeeks. Mut mikä sit on tarpeeks? Ja tosiaan lapsi ei varmaan mee siitä piloille jos joskus ei ulkoilla tai leikitä sen kanssa niin paljoa. Ja sit kun miettii niinkin päin, et ei sekään ole hyvä et äiti stressaantuneena ja pinna kireenä raahaa lasta ulos, koska on muka joku pakko.

Ei meil muutoin järkätä erityisempää ohjelmaa, muuta kun et jostain iskostunut päähän et pitäs ulkoilla sekä aamu- että iltapäivällä.

Kiitoksia ymmärryksestä ja tuesta! :)
 
[QUOTE="kkk";26439669]Eikös viikonlopun ole hyvä erota arjesta. Pitää lapsen oppia relaamaankin. Ei aina tarvitse suorittaa, joskus saa vaan olla. Sitä varten on vapaa päivät.

Ja kipeänä pitää levätä. Siitä ne kivut ja huono olo viestivät. Opeta lapsesikin kuuntelemaan kroppaansa.[/QUOTE]

Totta joka sana. Muistan itsekin ne lapsuuden joutilaat päivät, kun ei ollut mitään tekemistä ja joskus jopa tylsääkin. Siinähän tuli sit keksittyä erilaista leikkiä ihan yksinään. Ja ainakin näin jälkikäteen ne oli mukavia päiviä.
 
"kkk"
Totta joka sana. Muistan itsekin ne lapsuuden joutilaat päivät, kun ei ollut mitään tekemistä ja joskus jopa tylsääkin. Siinähän tuli sit keksittyä erilaista leikkiä ihan yksinään. Ja ainakin näin jälkikäteen ne oli mukavia päiviä.
En tiedä miksi nykyään kuvitellaan että lapsille pitää järjestää ohjelmaa koko ajan. Tylsyys on välillä hyvästä.
 
erw
täällä äiti vaan lukee kirjaa, lapset panfussa tai pelaa wiitä, menevät ulos jos niitä huvittaa. Ruokaa laitoin ja pyykkikone laulaa, muuten saa olla kaik vinksin vonksin.
 
...

En tajua näitä aloituksia sit ollenkaan.
Aloitetaan "oon ollu kuumeessa kohta 2kk ja sitä tätä plää plää.. (luetellaan syyt)"
Ja sitten se äidin tekemä 'rike' on just luokkaa, lapsi saa kattoo leffan koska niin halus !!1 IIK!
Jessus.

Mitä näillä haetaan? Sitäkö että lauma muita äitejä tulee kertoo, et ei toi oo hei ollenkaa paskan mutsin tekemisiä =)) Oikeus se on äidilläkin levätä =))
Vai että halutaan viestiä näin kiertäen, että meillähän siis lapset ei koskaan katso elokuvia. Meillä ei koskaan syödä herkkuja. Meillä ei koskaan sitä tai tätä, tänää oli vaan poikkeus koska äiti on kipee.

Hei relax.
 

Yhteistyössä