Oon vissiin ihan törkeen huono äiti.. :D

  • Viestiketjun aloittaja huono paha äiti
  • Ensimmäinen viesti
huono paha äiti
Tuolla facessa eräässä ryhmässä jossa keskustellaan äitien elämästä ja ehkä joskus sivutaan lasten hoitoakin, keskusteltiin lasten jättämisestä autoon nukkumaan/odottamaan esim. kaupakäynnin tai ostosten viemisen ajaksi.

Minä tunnustan näin nimettömästi että kyllä mä olen jättänyt nukkuvat lapseni autoon ja käyny kaupassa. Olen jättänyt ne nukkumaan myös omalla pihalla autoon.
Selittäkää mulle mitä siinä niin pahaa on? Jotkut ei ilmeisesti voi ees kauppakasseja viedä sisälle ilman että herättävät lapsen ja raahaavat kassit ja lapsen samaan aikaan sisälle?

Mulla on 2v ja 1v.
 
No ensinäkin näin kesällä se on hengenvaarallista, sen varmaan tiedät ja ihan muutenkin lapselle voi olla aikamoinen järkytys herätä ja äitiä ei näy missään ja kolmanneksi autoon voi tulla vikaa esim. syttyä tuleen. Kyllähän sä nämä asiat tiesit, mutta et vaan välitä.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe ja Freiya
Blue
Minkään ikäistä lasta en jätä nukkumaan yksin autoon jos lähden kauppaan. SIinä saa isompikin lapsi paniikin kun herää pöpperössä kaupan parkkipaikalla yksin.

Omassa (omakotitalon) pihassa olen jättänyt autoon nukkumaan, tosin noin pienien kanssa olen ollut suht lähellä ja käynyt tarkistamassa välillä mutta isommat ovat kömpineet sitten itse herättyää autosta sisään.

Niin, ja kesällä ei jätetä edes hereillä olevaa isompaakaan lukittuun autoon yksin!!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olen itse kerran herännyt pienenä autossa yksin ja arvatkaa mitä tein? Lähdin autosta etsimään vanhempaani. Auto oli hajonnut talvella valottomalle tielle, olisin helposti voinut jäädä auton alle tai eksyä lumeen tms.
 
Wieruus
Voin tunnustaa ihan mustana että toimin näin silloin kun vielä käytimme autoamme. Nuorimmaisten kanssa emme ole autoilleen niin paljoa että olisivat nukahtaneet sinne.
 
njoo
riippuu ajasta minkä jättää, kesällä tulee kuuma,talvella kylmä kai tässä on se katasrofi teoria autohan nyt voi vaikka syttyä itekseen palaa ja lapset sisällä.. ite oon jättänyt ja tulenkin jättämään muksun autoon mutta se max 5min,eli raahaan esim kauppakassit sisälle,käyn pikasee kaupassa yms
 
Kauppareissulla kuluu VÄHINTÄÄN 5 min, jos kyseessä on joku tosi pieni kioskityyppinen ratkaisu. Siitä ajasta jos lapset huutaa puolet lohduttomana on mielestäni jo paljon! Oikeasti se on pitkä aika lasten miettiä ja hätääntyä missä ovat ja missä äiti. Eli en jättäis enkä ymmärrä. Noin pienet lapset vielä....
 
Olen jättänyt 4-vuotiaan monta kertaa autoon istumaan, kun asioin itse esim. automaatilla/kioskilla tai lyhyellä kauppareissulla (eli siis parin ostoksen reissulla, ei pidemmillä). Hän on aina ollut hereillä ja ihan omasta halustaan jäänyt autoon odottelemaan.

Elämä on sellaista, sitä nyt voi jäädä vaikka meteoriitin alle kun astuu ovesta ulos.. Ei pidä piiskata itseään liikaa.
 
Olen jättänyt 4-vuotiaan monta kertaa autoon istumaan, kun asioin itse esim. automaatilla/kioskilla tai lyhyellä kauppareissulla (eli siis parin ostoksen reissulla, ei pidemmillä). Hän on aina ollut hereillä ja ihan omasta halustaan jäänyt autoon odottelemaan.

Elämä on sellaista, sitä nyt voi jäädä vaikka meteoriitin alle kun astuu ovesta ulos.. Ei pidä piiskata itseään liikaa.
Eri asia, 4-vuotias ymmärtää jo mistä kyse ja osaa odottaa
 
huono paha äiti
No en tiiä, kertaakaan eivät ole olleet hereillä autossa kun olen palannut kaupasta, osaan ehkä arvioida nukkuvatko vielä kauankin. Asioidaan pikkukaupassa, ei missään Prismassa. Jos lapsilla ois joku hätä, muut asiakkaat tietäisivät kyllä kenen lapsia ja kenen auto ja tulisivat sanomaan (pieni kylä). Omakotitalo joten omalla pihalla nukkuvat. Eikä kukaan vissiin sanonut että kesällä helteellä ikkunat ja ovet kiinni tai talvella 30 asteen pakkasessa. Musta on vaan hassua että jos lapseni nukahtavat autossa ne pitäis herättää vaikka ois just päikkäriaika tms.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Alkuperäinen kirjoittaja huono paha äiti;29930991:
No en tiiä, kertaakaan eivät ole olleet hereillä autossa kun olen palannut kaupasta, osaan ehkä arvioida nukkuvatko vielä kauankin. Asioidaan pikkukaupassa, ei missään Prismassa. Jos lapsilla ois joku hätä, muut asiakkaat tietäisivät kyllä kenen lapsia ja kenen auto ja tulisivat sanomaan (pieni kylä). Omakotitalo joten omalla pihalla nukkuvat. Eikä kukaan vissiin sanonut että kesällä helteellä ikkunat ja ovet kiinni tai talvella 30 asteen pakkasessa. Musta on vaan hassua että jos lapseni nukahtavat autossa ne pitäis herättää vaikka ois just päikkäriaika tms.
No pakkoko on lähteä päikkäriaikaan kioskille asioimaan?
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
huono paha äiti
No pakkoko on lähteä päikkäriaikaan kioskille asioimaan?
Jestas, etkö sä ikinä käy missään? Että esim. jos oot kylässä, lähdet kotiin ja lasten päikkäriaika on silloin, kaupassa tarvis käydä..

En mä vissiin tarkottanu että joka päivä vaan satunnaisesti näitä tilanteita tulee. Ziisus että sä haluat tahallas ymmärtää väärin ja vaikeimman kautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huono paha äiti;29931017:
Jestas, etkö sä ikinä käy missään? Että esim. jos oot kylässä, lähdet kotiin ja lasten päikkäriaika on silloin, kaupassa tarvis käydä..

En mä vissiin tarkottanu että joka päivä vaan satunnaisesti näitä tilanteita tulee. Ziisus että sä haluat tahallas ymmärtää väärin ja vaikeimman kautta.
Jos jostain maagisesta syystä olisin kyläreissulla, alkais olla päikkäriaika ja pitäs kaupassakin käydä niin ekana nukuttais kotona ja sit käytäis kaupassa. Mut ei mulla oo ees ajokorttia, joten autoon en voi lapsiani jättää muutenkaan. Kauppakeskus muutaman sadan metrin päässä. Päiväuniaika on omaa aikaani, ikävää jos se menis kauppareissulla käymiseen.
 
huono paha äiti
Jos jostain maagisesta syystä olisin kyläreissulla, alkais olla päikkäriaika ja pitäs kaupassakin käydä niin ekana nukuttais kotona ja sit käytäis kaupassa. Mut ei mulla oo ees ajokorttia, joten autoon en voi lapsiani jättää muutenkaan. Kauppakeskus muutaman sadan metrin päässä. Päiväuniaika on omaa aikaani, ikävää jos se menis kauppareissulla käymiseen.
No teillä näin, meillä on 10km lähimpään kauppaan enkä mä ajale sitä huvikseni edes takaisin kotiin ja takas.

Ikävää jos mulla ois VAAN päiväuniaika omaa aikaani..
 
"Veera"
Oon jättäny hereillä kaupan eteen(niin että kassajonosta näen auton) 2 ja 4 vuotiaat esim siksi aikaa että haen maitopurkin. Oon käskeny lasten koittaa montako kertaa ehtivät laulaa tuikituiki tähtönen ja hyvin on menny. Toki istuvat semmoisisda turvaistuimissa mistä eivät itse pääse pois.
Nukkuvana myös muistaakseni kerran oon jättäny saman kaupan pihaan muutamaksi minuutiksi.

Mä en niinkään pelkää että auto syttyid tuleen tms mutta lapset varmasti säikähtää jos heräävät yksin autossa.
 
En kyllä kaupan pihaan jättäisi, mutta omaan pihaan voisin jättääkin jos olisin itse pihalla tai laittasin itkuhälyttimen. Tosin tuo meidän vauva herää yleensä heti kun auto pysähtyy, että ei ihan silläkään tule jätettyä.
 
"zxc"
Mulle ei tuu mieleen se, että auto syttyisi palamaan, mutta olen miettinyt sitä, että itse saisin jonkun kohtauksen tai loukkaisin itseni niin, etten pystyisi kertomaan autossa olevasta lapsesta. Sitten mua kiidätettäisiin ambulanssilla sairaalaan ja lapsi/lapset jäisivät autoon yksikseen. En aikanaan jättänyt vauvaa autoon edes siksi hetkekeksi, että palautin kärryt marketin parkkipaikalla. Mutta mä olenkin ylinipo.
 
"vieras."
Onhan se typerää jättää lapset autoon yksin. Sieltä kun näppärästi lapsi voi kadota joko omin nokkine tai sitten joku vie. Vielä asutaan suht turvallisessa Suomessa, mutta onhan viime vuosina ihan koululaisia napattu mukaan tuolta kaduilta.
 
huono paha äiti
[QUOTE="vieras.";29931083]Onhan se typerää jättää lapset autoon yksin. Sieltä kun näppärästi lapsi voi kadota joko omin nokkine tai sitten joku vie. Vielä asutaan suht turvallisessa Suomessa, mutta onhan viime vuosina ihan koululaisia napattu mukaan tuolta kaduilta.[/QUOTE]

Haluisin tietää miten 1 ja 2 veet pääsee lukitusta autosta pois, (lapsilukko ja hälytys alkaa soimaan jos oven avaa kun lukitus on päällä) ja eka tietty turvaistuimista ja niistä vöistä.
 
yrtcunf
En jätä ikinä lapsiani autoon kun ehkä sen ajaksi että kannan kassit portaille (omakotitalo),mutta yleensä lapset kävelee itse ja kannan vauvan sisälle ja sitten vasta haen loput tavarat!Mutta siis en jätä kaupan/kioskin pihalle nukkuvia lapsia!! Samoista syista mitä täällä on jo sanottu..
-tulee kuuma, kylmä
-Lapsi säikähtää varmasti jos ei vanhempia näy ja herää autossa yksin/kaksin
-auto voi syttyä palamaan
Kun kerran näkee miten auto palaa nopeasti niin sen jälkeen miettii useamman jättääkö vai ei,sieltä ei kyllä enään ketään ulos saa jos syttyy tuleen etkä ole eka sekuneissa paikalla!
 
"Jenis"
Mä olen kyllä jättänyt autoon nukkumaan esim. just maitopurkin hakuajaksi, pankkiautomaatilla käynnin ajaksi jne. Ja olen jättänyt jopa pyörän peräkärryyn omalle pihalle nukkumaan, jos uni on kesken lenkin tullut. Auto ja peräkärry ei kumpikaan ole koskaan syttyneet palamaan, varas ei ole vienyt niitä eikä lapset ole lähteneet harhailemaan :D Miten te uskallatte edes nukkua yöllä, kotiin on moni kuollut?
 
  • Tykkää
Reactions: Alli Huuppa
"Jenis"
En jätä ikinä lapsiani autoon kun ehkä sen ajaksi että kannan kassit portaille (omakotitalo),mutta yleensä lapset kävelee itse ja kannan vauvan sisälle ja sitten vasta haen loput tavarat!Mutta siis en jätä kaupan/kioskin pihalle nukkuvia lapsia!! Samoista syista mitä täällä on jo sanottu..
-tulee kuuma, kylmä
-Lapsi säikähtää varmasti jos ei vanhempia näy ja herää autossa yksin/kaksin
-auto voi syttyä palamaan
Kun kerran näkee miten auto palaa nopeasti niin sen jälkeen miettii useamman jättääkö vai ei,sieltä ei kyllä enään ketään ulos saa jos syttyy tuleen etkä ole eka sekuneissa paikalla!
Moniko lapsi esim. Suomessa on vaikkapa viimeisen 30 vuoden aikana sinne autoon palanut? Kun tää tuntuu olevan palstalla kovinkin yleistä, että sammuksissa olevat autot leimahtelee tuleen ;)
 

Yhteistyössä