Oonko ilkeä äiti kun en anna lasten aloittaa kesällä jalkapalloa?

  • Viestiketjun aloittaja ilkeä äiti
  • Ensimmäinen viesti
ilkeä äiti
Talvet meillä pelataan jääkiekkoa, harjoitukset jäällä 3xvkossa + kerran viikossa oheisharjoittelua, lisäksi pelejä lähes joka viikonloppu, eli elo-huhtikuu eletään meillä täysin jääkiekon mukaan (paitsi pelikausi kestää "vain syys-maaliskuu).
Nyt lapset haksasi että ois kiva mennä kesällä jalkapalloon, eli se tietäisi sitten taas elämistä harjoitusten / pelien mukaan.
Ilkeänä äitinä kielsin jalkapallon, tai jos menevät niin pelireissuille ei mennä, ja harjoituksiinkin saavat kulkea ilman kyyditysapua..

Teinkö vääriin vai tarviiko minun oikeasti 12kk/vuosi elää vain lasten harrastusten mukaan?
 
Meillä lapset harrastaa syksyn ja kevään ja kesä menee esikoista päiväleireille jne. kuskatessa. Ihan ehdottomasti hän saisi harrastaa kesälläkin, joten mä en oikein ymmärrä tuota jalkapallokieltoa.

Mutta sen pelikiellon jalkapallon osalta voin ymmärtää. Mielestäni lapsikin tarvitsee hieman himmausta jatkuvista treeneistä...jalkkis ilman pelejä voisi olla ihan hyvä.
 
..
meilläkin poika pelaa jääkiekkoa ja kesällä innolla jalista, ei tulis mieleenkään kieltää..lisäksi harrastuksiin kuuluu myös sähly ja ihan hyvin aikaa riittää myös muuhun kuin harrastamiseen.
 
"a p"
meilläkin poika pelaa jääkiekkoa ja kesällä innolla jalista, ei tulis mieleenkään kieltää..lisäksi harrastuksiin kuuluu myös sähly ja ihan hyvin aikaa riittää myös muuhun kuin harrastamiseen.
Meillä näitä jääkiekkoilijoita on kaksi, eri joukkueissa kun pelaavat niin me käytännössä asutaan jäähallilla talvet... Ja siihen kun päälle huolehtii kaiken muun (ja meillä on myös koiria) niin eipä hirveästi joutoaikaa jää talvisin, siksi kesäksi en halua kellon mukaan elämistä vaan vain rentoa oleilua.
 
"vieras"
Meillä on kolme urheilua harrastavaa lasta ja kuljetuksia riittää jokaiselle päivälle vuoden ympäri. Ei tulisi mieleenkään kieltää lapsia harrastamasta, urheiluhan on tosi hyvä asia!
 
"vieras"
Meillä ei harrasteta kesällä mitään. Se on aina ollut niin. Helppo ja kivuton päätös. En jaksa kuskaamisia ympäri vuoden. Olen varmaan laiska vätys, mutta suon sen itselleni. Olen sen ansainnut. Ei ole mikään pakko suorittaa ja lastenkin on hyvä välillä vain olla.
 
Viekkuu
Mä kieltäisin myös pelireissut, mutta jos itsensä saavat itse raahattua harkkohin, niin se on ok. Joskus on myös perheen oltava lomalla ja tämä nykyinen "eletään lapsen ehdoilla" -mentaliteetti kasvattaa vain itsekeskeisiä lapsia.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"vieras"
Kuinka usein teillä olis harkat? Meillä on ollut vain 1-2krt viikossa ja toisinaan pelireissuja, ei kovin usein minusta. No, lapset kulkevatkin omin kyydein kun on lyhyt matka :)
 
"jenni"
[QUOTE="vieras";28332492]Meillä on kolme urheilua harrastavaa lasta ja kuljetuksia riittää jokaiselle päivälle vuoden ympäri. Ei tulisi mieleenkään kieltää lapsia harrastamasta, urheiluhan on tosi hyvä asia![/QUOTE]

Urheilu on hyvä asia, mutta sitä voi harrastaa myös ilman läpi vuoden kello kaulassa juoksemista. Kyllä perheillä pitää olla mahdollisuus noudattaa omiakin aikatauluja/aikatauluttomuutta edes joskus ilman, että kaikki elämä pyörii valmentajan pillin mukaan.

Just kuuntelin erään ekaluokkalaisen pojan surua siitä, ettei enää tapaa eri koulussa olevaa kaveriaan, koska tämä on kaikki illat ja viikonloput joko omissa treeneissä tai odottamassa isoveljensä treeneissä. Ihan mahdottomat aikataulut siinäkin perheessä, kun läksytkin pitää tehdä harrastuspaikassa.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
sama vieras
[QUOTE="jenni";28332583]Urheilu on hyvä asia, mutta sitä voi harrastaa myös ilman läpi vuoden kello kaulassa juoksemista. Kyllä perheillä pitää olla mahdollisuus noudattaa omiakin aikatauluja/aikatauluttomuutta edes joskus ilman, että kaikki elämä pyörii valmentajan pillin mukaan.

Just kuuntelin erään ekaluokkalaisen pojan surua siitä, ettei enää tapaa eri koulussa olevaa kaveriaan, koska tämä on kaikki illat ja viikonloput joko omissa treeneissä tai odottamassa isoveljensä treeneissä. Ihan mahdottomat aikataulut siinäkin perheessä, kun läksytkin pitää tehdä harrastuspaikassa.[/QUOTE]

Meillä ehtivät lapset harrastuksista huolimatta tekemään tarpeeksi muutakin.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";28332579]Kuinka usein teillä olis harkat? Meillä on ollut vain 1-2krt viikossa ja toisinaan pelireissuja, ei kovin usein minusta. No, lapset kulkevatkin omin kyydein kun on lyhyt matka :)[/QUOTE]

Olennaisin asia on jäänytkin aloitusviestistä pois, eli toisella lapsella on jääkiekkotreenejä myös kesällä, oman aktiivisuuden mukaan 1-4ktr/vko, tätä ei siis ole vielä aiempina kesinä ollut mutta vain nuo yhdet treenit viikossa on pakollliset...

Jalkapallosta en ole vielä tarkemmin selvää ottanut mutta käsittääkseni 3xvkossa ois harjoitukset ja n.15 peliä kesän aikana.
 
Saraldo
Et ole ilkeä :) En mäkään antaisi, jos mun tytöllä olisi elo-huhtikuussa noin paljon harrastusmenoja. Itse asiassa mä en edes haluaisi tytön pelaavan jalkapalloa tai jääkiekkoa, koska niihin menis mun mielestä liikaa aikaa sekä tytöltä että meiltä. Tyttö harrastaa nyt kaksi kertaa viikossa ja molemmat harrastukset jäävät toukokuussa kesätauolle. Tää on meille sopiva määrä, koska mun mielestä tytölle pitää jäädä ns. luppoaikaa, jonka viettää kavereiden kanssa tai perheen kanssa. Kesä on kiva pitää harrastuksettomana, jottei olisi mitään velvotteita ja voisi viettää kesää ex tempore menetelmällä.
 
"sipsi"
Meillä lapset pelaa jalkapalloa, mutta kyllä ne harjoittelee ympäri vuoden . On tietenki taukoja/lomia esim. Joululoma, hiihtoloma ym... Mä antaisin kans aloittaa jalkapallon, mutta vain jos lapset pääsis itse treeneihin. Jos talvi aika on yhtä kuskausta treeneihin ja peleihin, niin minun mielestä on vanhemmillakin oikeus hengähtää välillä. Eikä se jalkapallokaan ole ihan halpa harrastus.
 

Yhteistyössä