oonko mä ihan surkimus jos lopetan imetyksen nyt?

lapsi on 8 kk...ja alan olla lopen uupunut. Imetys on viimeisen 2 kk ollut yhtä taistelua, ei millään malta imeä päivisin, ja asuu sitten tissillä öisin. Lisäksi toinen tissi on jostain syystä ehtynyt, siitä ei enää tuu maitoa, toisesta vaan. En millään enää jaksaisi, mutta jääkö lapsi nyt jostain tärkeästä paitsi jos lopetan ennen vuoden ikää?
 
Varmasti se pieni kriisi on, lopetat sitten milloin tahansa. Susta luultavasti tuntuu silloin vuodenkin ikäisenä, että liian aikaisin lopetit, jos olet kovin imetysmyöteinen. Lohduttele itseäsi sillä, että olet noinkin pitkään voinut imettää =) (mä imetin omiani 3vkoa-3kk)
 
No sehän on jo tosi hyvä, että lapsi on noinkin pitkään saanut äidinmaitoa!
Eihän se tuon ikäiselle enää niin tärkeätä ole kuin ensi kuukausina..
Jos tosiaan tuntuu ettei enää jaksaisi niin minusta voit ihan hyvällä omallatunnolla lopettaa! =)
 
Hienon työn olet tehnyt kun oot jaksanut imettää noinkin pitkään :flower:
Jos imetys ei enää tunnu mukavalta, ja on alkanut mennä pelleilyksi, voit mun mielestä ihan hyvin jo lopetella :)
Olisit vain tyytyväinen itseesi, kun olet 8kk imettänyt, harvat siihen nykyään pystyy ;)
Mun esikoista imetin 7,5 kk asti. Loppui juuri pelleilyyn ja nännin puremiseen. Ei siitä vaan kertakaikkiaan mitään tullut. Nuorimmaiseni on nyt 10kk ja imetän enää aamulla jotta saa vähän unta jatkettua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:11 miisu kirjoitti:
lapsi on 8 kk...ja alan olla lopen uupunut. Imetys on viimeisen 2 kk ollut yhtä taistelua, ei millään malta imeä päivisin, ja asuu sitten tissillä öisin. Lisäksi toinen tissi on jostain syystä ehtynyt, siitä ei enää tuu maitoa, toisesta vaan. En millään enää jaksaisi, mutta jääkö lapsi nyt jostain tärkeästä paitsi jos lopetan ennen vuoden ikää?
Sano, ettet ole tosissas!!
Todellakaan mikään surkimus ja kamala miten pitkään olet jaksanutkin imettää :eek:
 
jos et jaksa niin et jaksa. ei sitä oman jaksamisen kustannuksella tarvitse jatkaa, 8kk on kuitenkin jo pitkä aika.

mutta, meillä oli tytöllä tuossa iässä samanlainen kausi mutta yösyönnit ei häirinneet (nukutaan perhepedissä). nykyään sitten malttaakin pari kertaa päivässä syödä kunnolla maitoa ennen leikkien jatkumista.
ja mulla myös on niin että toinen rinta ei tuota paljoa, toinen sitäkin enemmän.

joka tapauksessa, kuuntele omaa vointia.
 


No ei takuulla jää
mulla kolme lasta, ekaa imetin 2viikkoa olin niin lopen poikki koska hänellä alkoi koliikkivaivat päivän ikäisenä, en siis jaksanut kun
halusi tunnin välein tissiä.

Toista imetin pari kuukautta ja kolmatta saman verran

En tosiaan tunne itseäni huonoksi sen vuoksi että imetin niin vähän aikaa
eikä lapsissakaan ole mitään vikaa :wave:

Eniten ihmettelen sitä miksi joidenkin äitien "pitää imettää jopa toista vuotta"

Ei äitiyden mitta ole se imetys :eek:
 
kiitos kaikille vastanneille! Meillä neuvolan tädin mielestä oma väsymys ei oo syy imetyksen lopettamiseen, ja se sanoi että vuosi vähintään pitää imettää...on kuulemma joku suositus...
 

Yhteistyössä