Oonko mä nyt tiukkapipo ämmä kun en päästä ukkoo harrastuksiin

  • Viestiketjun aloittaja "nupsu"
  • Ensimmäinen viesti
"nupsu"
Mies tuli just töistä ja sano että lähtee tänään kalastaan 120km päähän ja on siis yötäkin ja tulis vasta huomenna illalla.

Kyllä mä ainakin valitin joka ikinen päivä hoidan lapsia ja teen kaikki iltapuuhat ym yksinäni lapsia 3kpl joista nuorin 2v
toiseksi oon raskaana rv 37+3

Nyt ukko sit mököttää mulle..Tai odottaa että meen lepytteleen ja pyytään anteeksi ja annan luvan lähtee.
 
"123"
No jos miehes menisi harrastukseen, niin olisiko sinulla mahdollisuus pitää "vapaapäivä" sunnuntaina? Menisit vaikka kyläilemään, ostoksille, syömään rauhassa, kahville tai jotain?
 
"aapee"
[QUOTE="123";26428987]No jos miehes menisi harrastukseen, niin olisiko sinulla mahdollisuus pitää "vapaapäivä" sunnuntaina? Menisit vaikka kyläilemään, ostoksille, syömään rauhassa, kahville tai jotain?[/QUOTE]

No kyläpaikkoja ei oo mihin mennä =( shoppailu tämän mega mahan kanssa ei nappaa yhtään ku puuskutan ja huohoton ,kahville no juu vieressä ois abc mutta eipä sinneklkään viitti yksin mennä ja kotonakin kaffit saa halvemmalla..

Kirppikselle nyt oisinkin voinut aatella mennä mutta ne ei oo täällä sunnuntaisin auki ja viikolla on taas kaikki lapset mukana.
 
hfghfg
[QUOTE="aapee";26429024]No kyläpaikkoja ei oo mihin mennä =( shoppailu tämän mega mahan kanssa ei nappaa yhtään ku puuskutan ja huohoton ,kahville no juu vieressä ois abc mutta eipä sinneklkään viitti yksin mennä ja kotonakin kaffit saa halvemmalla..

Kirppikselle nyt oisinkin voinut aatella mennä mutta ne ei oo täällä sunnuntaisin auki ja viikolla on taas kaikki lapset mukana.[/QUOTE]

Nirinari, kitikäti. No sano vaikka miehelle että lähtee lasten kanssa puistoon (ai niin, eihän sielläpäin varmasti ole puistoja) tai omalle pihalle (sielläkään ei varmaan ole mitään tekemistä), hoploppiin, uimaan, kylään jne.

En oo ikinä ymmärtänyt "en päästä/ei päästä"-systeemiä parisuhteessa. Jännä että neljännen lapsen oot päättänyt pykätä tuohon hässäkkään jos aina olet yksin lasten kanssa.
 
Foortti harmaana
No tietty oot aika pitkällä, MUTTA musta kalastus on hieno harrastus, jos OIKEASTI kalastaa,
eikä ryyppää porukassa.

Mun mies kalastaa tai noh kalasti paljon ja ei kyllä luuhannu viikonloppuisin missään baareissa(kaan).
 
:))
Päästäisin jos selvinpäin aivan varmasti olisi. Mutta ehkä voisi edes aiemmin huomenna kotiutua? Onhan sulla siellä härdelliä ja rankkaa varmasti, mutta ehkä se mieskin kaipaa omaa aikaa, tuskin on ihan heti kalaan menossa kun vauva syntyy? Ainakaan siis tuollaista reissua, niin miksei voisi nyt sitä tehdä jos ajokunnossa vaan olisi!
 
"aapee"
Nirinari, kitikäti. No sano vaikka miehelle että lähtee lasten kanssa puistoon (ai niin, eihän sielläpäin varmasti ole puistoja) tai omalle pihalle (sielläkään ei varmaan ole mitään tekemistä), hoploppiin, uimaan, kylään jne.

En oo ikinä ymmärtänyt "en päästä/ei päästä"-systeemiä parisuhteessa. Jännä että neljännen lapsen oot päättänyt pykätä tuohon hässäkkään jos aina olet yksin lasten kanssa.
Niin no en ookkaan ollut yksin vaan ukko on talvet tyttömänä. toisaalta tuo kalastus villityskin on uusi viime vuonna kävi kalassa ja nyt siis jatkaa.

Toinen onkin että varmaan välttelee mun kanssa/lasten kanssa oloo varmaan voikin silloin katsoa lapsia kun on sisällä eli ite pelaa tietokoneella peliä ja lapset touhuaa omiaan ja mulla mahdollisuus kyllä mennä jojonkin. Mutta ei kyllä suostu mihinkään leikkipaikkoihin ym menemään lasten kanssa jos en minä oo mukana.

Mä ehdotin pari viikkoo sitten että mennään yhdessä kyläileen miehen sukulaisten tykö mutta sillon sekin meni siihen että mä olisin ollut miehen sukulaisten tykönä ja se olis ollut kalassa.

Mulla onkin aika rajoitteista mihin pääsen un en omista autoa enkä ajokorttia ,mies pääsee helpommin joka paikkaan Ja minä käyn parturissa,hammaslääkärissä,omassa neuvolassa ym niin ihan joka paikassa kaikki lapset mukana.

Mies hokee että pääsethän se nukkuun univelat pois sairaalassa kun vauva syntynyt..No juu ihan varmasti pystyn.
 
"aapee"
Päästäisin jos selvinpäin aivan varmasti olisi. Mutta ehkä voisi edes aiemmin huomenna kotiutua? Onhan sulla siellä härdelliä ja rankkaa varmasti, mutta ehkä se mieskin kaipaa omaa aikaa, tuskin on ihan heti kalaan menossa kun vauva syntyy? Ainakaan siis tuollaista reissua, niin miksei voisi nyt sitä tehdä jos ajokunnossa vaan olisi!
No itseasiassa sano että menis myös ens viikonloppunakin tai ainakin sitä seuraavalla ( vauveli taitaa kuitenkin syntyä ens viikolla kun on käynnistys päivä annettu)
Ei meinaa pitää isyyslomaa ollenkaan..

en tiä kävin sanomassa että meenkööt kalaansa mutta näytti tosiaan suuttuvan..
en mä taas jaksa tällästä paskaa..=( Ja jos erehtyy lähteen ja mulla synnytys 30km päässä niin mennään sinnekkin sitten lasten kanssa ilmota tolle ukkelille yhtään mitään :((
Aamulla tuli limatulppa mutta eipä sekään siihen synnytykseen välttämättä vaikuta
 
lucifer
no todellakin olet.
meillä mies oli 180km päässä majava metsällä kun juniori päätti alkaa syntymään. soitin ja käski kotiin katsomaan esikoista ja ambulanssimiesten kanssa odoteltiin että isukki kotiutu ja lähdettiin sitten synnyttämään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="aapee";26429188]No itseasiassa sano että menis myös ens viikonloppunakin tai ainakin sitä seuraavalla ( vauveli taitaa kuitenkin syntyä ens viikolla kun on käynnistys päivä annettu)
Ei meinaa pitää isyyslomaa ollenkaan..

en tiä kävin sanomassa että meenkööt kalaansa mutta näytti tosiaan suuttuvan..
en mä taas jaksa tällästä paskaa..=( Ja jos erehtyy lähteen ja mulla synnytys 30km päässä niin mennään sinnekkin sitten lasten kanssa ilmota tolle ukkelille yhtään mitään :((
Aamulla tuli limatulppa mutta eipä sekään siihen synnytykseen välttämättä vaikuta[/QUOTE]

hmm ohan tuo pitkämatka lähteä kalaan. ukko just lähti kalaan kans, yöksi. Matkakoskelle meni

toivottavasti synnytys ei ala yöllä
 
"jenni"
[QUOTE="aapee";26429188]No itseasiassa sano että menis myös ens viikonloppunakin tai ainakin sitä seuraavalla ( vauveli taitaa kuitenkin syntyä ens viikolla kun on käynnistys päivä annettu)
Ei meinaa pitää isyyslomaa ollenkaan..

en tiä kävin sanomassa että meenkööt kalaansa mutta näytti tosiaan suuttuvan..
en mä taas jaksa tällästä paskaa..=( Ja jos erehtyy lähteen ja mulla synnytys 30km päässä niin mennään sinnekkin sitten lasten kanssa ilmota tolle ukkelille yhtään mitään :((
Aamulla tuli limatulppa mutta eipä sekään siihen synnytykseen välttämättä vaikuta[/QUOTE]

Öööh. Ei hitto mikä mies :D Ei meinaa pitää isyyslomaa?? Kun olin raskaana viikolla 37 mies lopetti juomisen ja ei kyllä töitten lisäksi käynyt missään enää. Seuraava kerran meni kun tyttö oli 2kk ikäinen, yhden yön kalareissulle. Sanot sille että nyt voi mennä mutta ei nyt herranjumala enää ainakaa ens tai sitä seuraavana jos kerta vauvakin syntyy ensviikolla..
 
Minusta ehkä vähän viime tinkassa ilmoitettu, se minuakin ärsyttäisi.

Mutta ehkä ärtymyksesi takana on kaiken kaikkiaan miehen sinun mielestä liian niukka osallistuminen lastenhoitoon?

Kysäise että kenet lapsista mies ottaa mukaan... :kieh: Vaikka sehän ei ratkaise sitä asiaa, että oikeasti haluaisit että koko perhe viettäisi enemmän aikaa yhdessä perheenä.

Tsemp ja halit.
 
Donatella
Mä taidan olla tiukkapipoinen, nalkuttava lehmä koska mun ukko ei ilmota "lähen tänään tonne ja tonne, tuun huomen, moikka!" sillä suutun tollasesta paljon! Meillä on vaan yksi lapsi ja silti tuo tietää että nää asiat suunnitellaan ja sovitaan ajoissa. Ja varsinkin raskaanaollessa. Kait (kohta)neljän lapsen isä tietää että aikuiset kommunikoi ja tekee kompromisseja.
 
"jenni"
Mä taidan olla tiukkapipoinen, nalkuttava lehmä koska mun ukko ei ilmota "lähen tänään tonne ja tonne, tuun huomen, moikka!" sillä suutun tollasesta paljon! Meillä on vaan yksi lapsi ja silti tuo tietää että nää asiat suunnitellaan ja sovitaan ajoissa. Ja varsinkin raskaanaollessa. Kait (kohta)neljän lapsen isä tietää että aikuiset kommunikoi ja tekee kompromisseja.
Niimpä!
 
"aapee"
Minusta ehkä vähän viime tinkassa ilmoitettu, se minuakin ärsyttäisi.

Mutta ehkä ärtymyksesi takana on kaiken kaikkiaan miehen sinun mielestä liian niukka osallistuminen lastenhoitoon?

Kysäise että kenet lapsista mies ottaa mukaan... :kieh: Vaikka sehän ei ratkaise sitä asiaa, että oikeasti haluaisit että koko perhe viettäisi enemmän aikaa yhdessä perheenä.

Tsemp ja halit.

Kiitos :)

Tosiaan saahan se kalassa käydä ja kun nyt töissäkin on ja välillä pitkää päivää
mutta tää tuli niin äkkiä etten itekkään pysy kärryillä.
Ja saa mennä mutta tosiaan onko nyt just pakko kun ei sitä oikeesti tiä koska vauveli syntyy. Ja onhan tuossa koko heinäkuukin aikaa käydä kalassa.Toisaalta tosiaan ärsyttää kun ei vietä lastensa kanssa aikaa viikolla lapset eivät edes nää isäänsä ( paitsi tänään kun tuli kotiin 17.30 sen takia että ehtii kalaan) --> Mutta nytkin se tuol vaan huutaa mein pojalle joka hakee isänsä huomioo ja koittaa herättää isiä.

Olisi kyllä ottanut mukaan yhden lapsista mutta kumpikaan pojista ei halunnut (6v ja 8v) ja 2v ei nyt ymmärrä mitään eikä sitä voikkaan mukaan laittaa.
 
"..."
no todellakin olet.
meillä mies oli 180km päässä majava metsällä kun juniori päätti alkaa syntymään. soitin ja käski kotiin katsomaan esikoista ja ambulanssimiesten kanssa odoteltiin että isukki kotiutu ja lähdettiin sitten synnyttämään.
Heh, meillä kuopuksen synnytys kesti 1h 40 minuuttia, siinä ei olisi odoteltu iskää esikoista hoitamaan 180km päästä...

En minäkään päästäisi tuossa vaiheessa enää noin kauas, eikä mies toisaalta lähtisikään.
 
"Ava"
Et todellakaan ole. Jos mun mies tekisi teidän tilaanteessanne noin, niin jos lähtisi, niin takaisin ei olisi enää tulemista... Ja se limatulppasi voi kuitenkin hyvinkin meinata alkavaa synnytystä. Itselläni vauva oli maailmassa vajaa vuorokausi tulpan tulemisen jälkeen.

Tosi aarre sun mies. Ei isyyslomaa, ja lepää sairaalassa sitten... Otan osaa. :(
 

Yhteistyössä