oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Olipa yö.. Eipä tarvi miettiä kykeneekö täs töihin vai ei, kävelin siis juna-asemalle eilen illalla (matkaa 700-800m), toisessa päässä tiimariin (~600m) ja samat takasin niin voi perkele ku olin taas kipee lähes koko yön eikä panadolista ollu mitään apua.. Kyllä toivoin et ois ollu jytympää särkylääkettä kuten panacodia, vaan ei niin ei...

Noi listat on kyl tosi hyviä, etenkin näin ummikkona tulee tarpeeseen ;)

Jos koittas vähän nukkua vielä kun kivutki poissa..

L & Nti S 30+2
 
Oli kyllä koskettava ohjelma, kiitos vinkistä. Omat vaivat ei yhtäkkiä tuntunutkaan miltään ja kun vauva möyri, itkuhan siinä tuli monta kertaa. Olin vielä aamullakin niin tunteellinen, että en meinannut raaskia viedä poikia hoitoon:)

Silti olen iloinen, kun mies palaa ens yönä reissusta, yllättävän raskasta tämä arjen pyörittäminen yksin on. Pitää kyllä antaa miehelle pointsit, että kun on kotona, saan ite lepäillä jos tahdon ja mennä omille menoille kuinka haluan.

Ja sitten hieno uutinen, nukuin viime yönä hyvin, eikä supistellut, piiiiitkästä aikaa tämmönen yö:):)

Tiijona, kyllä kaveri voi alkaa jo pönkeen itseensä tuonne alas ja saa aikaan paineen tunteen. Mulla kiinnittinyt kyllä vasta myöhemmillä viikoilla, mutta kovin yksilöllistä. Silloin huomaa yleensä jo massusta, että laskeutuu, kun vauvan pää alempana.

Listat on hyviä, ekaa kun odotti olin kyl aika ulapalla, esim. maidonkerääjät??mitä ne on. Ilman en ois kyllä pärjännyt, mulla ne tulee aina kukkuralleen maitoa. Oon muuten tehnyt niin, että steriloin ne ja laitan niihin kertyneen maidon jemmaan. On sit isillä hätävaraa, kun oon poissa. Kauheesti en oo viittynyt pumpailla ylimääräisiä varastoon, kun sit vaan maidon tulo yltynyt. Ja nyt kun komatta odottaa, niin pää on jo niin hattaraa, että en muistaisi kaikkea ilman tuota listaa, vaikka kaikki ollut jo köytössä.

Sit aamukaffet

Pomppuli ja muru 30+4
 
Listoista Niistä on todella paljon kyllä apua ensikertalaiselle! Itsekkin pitää katsoa ne oikein ajatuksen kanssa vielä :)

Tiijona Mulla kiinnitty jo rv25:O Kivut oli sitä luokkaa että poru tuli monesti.

Vauvan laskeutumisesta Tosiaan meidän kolli on ollut jo yli kuukauden pää niin alhaalla tuolla luissa ettei meinattu kokoarviossa saada päätä ultrattua ja neuvolassa ne on työntäny oikein käsiä tuonne luiden alle et sen pään edes tuntee. Ja sanoi et jos ei ronskisti koita niin ei sieltä kyllä mitään tunne,niin alhaalla ollaan :|

Supistelut Täällä ne saa aikaan hirvittävän alaselän jomotuksen..

Valmennuksista Onko kukaan käynyt oman terkkarinsa valmennuksissa? Me mennään tänään imetysvalmennukseen,jotenki tunnen hirveetä jännitystä asian tiimoilta,koska oon niin herkkänahkanen : /


Tänään pitäisi koota hieman vauvan vaatteille lipastoa ja kai tuon pinniksenkin vois vetää sisälle tuolta tukkimasta koko eteisen.. Eilen sain kaikki vaatteet pestyä ja nyt ne on jotakuinkin järjestyksessäkin niin että tiedän nyt ainakin ettei meillä ole kuin pakkauksen 50cm bodyt :ashamed: Pääsen siis varmaan sittenkin ostamaan vauvalle jotain itsekkin :)
 
Mäkin himoitsen Storksakin laukkua. Mitäs sanotte siitä, jos kysyn Bebesiltä, saataisko me jotain alennusta sieltä, kun tilaajia voisi olla useampiakin? Saamarin kalliitahan nuo ovat, joten pienkin ale olisi tosi mukava ja ehkä ihan mahdollinenkin. Moniko olisi kiinnostunut (ei mitään sitovaa tietty, mut ainkain näin alustavasti)? Voinhan mä samalla kysyä, saataisko jotain ihan yleista alekoodia kaikkiin niihin tavaroihin, niin tilaajiakin voisi olla enemmän? Itse olen alkanut himoitsemaan myös villaista kosteussuojaa pinnasänkyyn, kun ne muoviset ovat tosi hiostavia: b e b e s . f i
 
Hoitolaukku Nuo on kyllä tosi nättejä. Itse taidan kallistua kyllä johonki neutraalimpaan siinä toivossa et en aina joudu itse kantamaan kaikkea ja et mieskin vois heittää laukun olalleen :D Itellä muutama "sportti"nahkalaukku tuolla kaapissa,juurikin Pumaa,Björnborgia,Adidasta jne niin täytän sellaisen asianmukaisella rekvisiitalla :)
 
Salama: Alennuksia kannattaa aina kysyä, se ei maksa mitään:)!

Ostin eilen yhden 56cm ja yhden 62cm bodyn, nyt alkais olemaan kyllä ihan riittävästi vaatetta tulokkaalle. Ostin myös NAN:ia kaappiin varmuudeksi. Ensi viikolla olis sitten vaatteiden pesua ja silitystä sekä tuttien+pullojen keittämistä ohjelmassa :p

Mä epäilen, että tämä vaavi on myös kiinnittynyt... Pari päivää on nyt tuntunut siltä. On ollut jo pidemmän aikaa pää alaspäin, mutta nyt tuntuu sellasta painetta ja vähän kipuakin, että taitaa olla siellä ja pysyä. Perjantaina ultrassa oli myös jo tooosi alhaalla. Täytyy terkkarilta vielä varmistaa ensi kerralla asia.

syysmyrsky: Tulihan ne kestot sillon perille sinne?:)

Se oli tänääs 32+0 poks! Nopeesti menee nyt aika :)
 
Pomppuli: Joo tuo maidonkerääjä oli mullekin alkuun, et häh mikä se on?? :D Sain yhdeltä ystävältä silloin ja äkkiä huomasin kuinka hyvä se on :) Just kun toisesta rinnasta imetti niin saattoi toinenkin olla jo niin pinkeenä, että falskasi minkä kerkesi, olis menny hukkaan ilman tuota kapistusta ja sitä tuli sit niin paljon että liivinsuojukset oli heti läpimärkänä.. Talteen minäkin ne otin ja annoin sitten tarvittaessa vauvalle pullosta :)

Ei oo kiinnittynyt ei, eikä edes pääalaspäin, poikittain on tai milloin istuu tuolla..
 
täällä alkaa taas elämä voittaa vatsataudin jälkeen, en jaksa uskoa että se kesti tiistaista sunnuntaihin:O mut niin kävi. eilen kakka oli jo kiinteää ja riehaannuin ihan ostoksille asti :whistle: en tosin löytnäyt mitään mitä etsin, mutta muita juttuja kyllä =) olin jo niin mökkihöperöityny että aikaki kului siivillä, olin kaupoilla kympistä melkeen neljään :confused: en ikinä oo niin kauan mut kai se neljän seinän sisällä olo auttoi jaksamaan. tosin tunsin sen kyllä sit illalla jaloissa ja selässä, kun sitä ei koskaan opi näköjään :stick:

annamariaplus2 hienoa että olette vielä yhtenä kappaleena

ensimmäiset maitotipatki havaistin lauantaina :wave:

olki täällä on kans kova siivousvimma menossa päivästä toiseen. vaikka olin aika heikkona ripulin takia niin oli pakko jotain pientä touhuta. mies oli vähä vihanen kun mun olis pitäny levätä. en oo vaan koskaan osannu levätä, aina pitäis olla jotain touhuamassa...
tänään pesin ekan satsin vauvanvaattetaki=) tuntui jännältä laittaa niitä kuivuun ku ei oo vielä ketään kenen päälle ne pukis:confused:

v-loppuna vaihdettiin lastenhuoneeseen verhot yhdessä tuumin, minä vain silitin ne ja mies otti vanhat pois ja ripusti uudet. sitten kasattiin pinnasänky jo, miehen poika oli menossa mukana, hän on kova poika työkalujen perään=) pit ottaa oikeen kuvia kuinka innoissaan poika sänkyä kasasi. sitten alkoi kyseleen että koska vauva tulee. mies meni ulos laittaan autoa lämmitykseen ja poika kysyi että nytkö vauva tulee, hakeeko isi vauvan... miten kolme vuotiaalle selität että menee vielä pari kuukautta...
aloin sitten askartelemaan pojalle kolmen kuukauden kalenteria, mihin merkkaan jollain kivolla tarroilla ne v-loput kun tulee isin luo, ja muutkin tapahtumat, laskiaiset ja synttärit. ajattelin toivoa että pojan äiti auttaisi poikaa seuraamaan siitä sitten koska se vauva tulee... oliko huono idea...?

miehen paino alkuraskaudessa miehen omien sanojen mukaan hän "yritti pysyä masun kasvussa mukana", nyt on käynyt niin että mies on pahasti jäljessä :LOL: itsellä tuntuu kaikki pukeminen ja kenkien laitto varsinkin olevan ihan hirveetä rääkkiä. tuli tänään mieleen että jäänkö kohta neljän seinän sisälle kun en saa kohta kenkiä enää jalkaan :eek:

hoitolaukku tuli joulupukilta, se on emman ruskea hoitolaukku ja just mun mieleen ja semmonen mitä mieskin voi kanniskella mukana.

vauvakirja en edes muista oonko jo kommentoinu vauvakirjoja mut meillä on vau-kirjalta tullut vauvakirja ja se oli minusta kiva joten pidämme sen. ensin ajattelin anne geddesin vauvakirjaa, oon aina ollu heikkona geddesin vauvakuviin... mut oli tosiaan meidän mieleen myös tuo vau-kirjalta tullut.

tänään poksuu 30+0:heart: jeeeee, ihanaaa

huomenna olis normi neuvolakäynnin sijasta neuvolalääkäri supistelujen takia. jos vaikka selviäis iten päin tuo kupla sielä majailee... tulen kertomaan sit niitä kuulumisia huomenissa jos ehdin. olen luvannut emännöidä huomenna kynttiläkutsut joten on tiedossa laskiaispullien leivontaa ja muuta =)
 
Tänään käyty taas kontrollilääkärissä ja kaikki oli hyvin :) kohdunkaulaa jäljellä reilusti ja ei ole lähtenyt paikat aukeamaan :) seuraavan kerran sitten synnyttämään :) vihdoin ja viimein saimme tietää kumpi tulee ja poikahan siellä köllöttelee :heart: mutta nyt sohvalle pötköttää neidin kanssa :) siitäkin kun viime yön aikaan on tullut kuulemma iso tyttö joka ei enää tarvitse edes yövaippaa :)

jozzu85 ja Justus 30+5

vauvahaaveita listaan voi laittaa poikalupauksen
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Huh mitä menoo täällä ollut. Lauantaina piti lähtee miestä armeijaan katsomaan niin likka oksensi aamusta eteisen maton ja jätettiin kotiin. Söi kyl hyvin sen jälkeen heti mut oli nuutunut ja epäilin et yskimisestä johtus. Päivä meni muuten hyvin ja oli ihana nähdä miestä, on se vaan komea niissä armeijavetimissä :p

Sunnuntaina mentiin hakemaan meidän koira kotiin Helsingistä kun pennut on nyt luovutusikäsiä ja sit ekana kotona olo yönä koira sit oksensi ja oli tehnyt paskat keittiöön. Kiukutti mut en sit sanonut mitään ja tuo vanhempi koira ei oikein tahtonut hyväksyä nuoremman paluuta.

No eilen illalla sit tuo meitin esikko oksensi kerran. Söi kyl sen jälkeen leipää ja kananmunaa mut oli tosi nuutunut ja huonovointinen illan. En tiä onko meillä ny joku tauti vai mikä lie tollanen yhden oksennuksen juttu mut ollaan nyt oltu tää päivä kotona. Likka yski yöllä niin paljon ettei meinannu saada unta ja poitsu taas valvoskeli muuten vaan kun oli huono olo. Nyt ne on ihan ok. Ja mä valvoin kun tuo nuorempi koira oksenteli taas! Ja sit se paskoi taas keittiöön. Pikkasen äidillinen rakkaus ollut kateissa koiraa kohtaan :headwall: Noh, luultavasti oksentaa sen vuoksi kun sillä on älkä aamuyöstä kun näyttää olevan sappinesteitä joten ehken annan sille illalla lisäruokaa mutta kun sitäkään ei sais tehdä et sais maidon tulon loppumaan ja sit se paskantaa taas enemmän kun sille antaa lisää ruokaa |O Ärsyttää kun toi vanhempi osaa pyytää pihalle mut nuorempi ei joko tajua tai sit se protestoi mulle jostain kun lenkin puutteesta ei kyl ole kyse. No katellaan miten ens yö menee mut alkaa vaan hiukan pipoo kiristää kun kaks yötä ny ton koiran takia valvonu ja tänään kyl läksytin sisälle paskaamisesta sen.

Anoppi tulee onneks pitää seuraa mulle illaks. Ihan kivaa mut oon jotenkin niin kiree nyt et toivon ettei se töksäyttele mitään tyhmää. Ei se pahalla mut sillä on vaan sellanen pohjanmaalanen tapa välillä töksäyttää jotain tyhmää ja sit mua loukkaa kun nyt muutenkin mieli herkässä. Oon saanut siivottuakin kun pakko pysyä liikkeessä etten vaan makaa ja vollota kun vituttaa koirat ja kaikki tautihommelit tässä.. Miten niin hormonit sekasin? :D

Champpis ja Martti 31+6
 
Kiitos suolatippaneuvosta! Eipä noista tiedä kun ei ole koskaan käyttänyt. Nyt on sit puteli ostettuna, jos tulee tarvis. :) Vähän apteekissa huvitti kun täti kysyi minkä ikäiselle vauvalle tipat tulee. Nolona vastasin et vielähän tuo on mahassa, mut olen aikaisin liikkeellä! :D

Storksakin laukuthan on ihania! Ihan uus tuttavuus mulle. Enpäs olis arvannut, että noin komeita hoitolaukkuja voi ollakaan. Suolainen hinta vaan harmittaa... Toisaalta, laadukkaasta nahkalaukusta saa muutenkin maksaa, ja voishan tuota käyttää vielä sittenkin kun vauva on jo koululainen. :p

Suska84, mulla on tarkoitus tehdä juurikin jonkinmoinen kalenteri lapsille, jotta saavat innolla odotella laskettua aikaa. Oli tarkoitus joulun jälkeen ostaa suklaa- tai lelukalenterit, mut unohdin. Eihän noita nyt enää taida sit löytyäkään mistään. Harmi! Itsellekin olis voinut hankkia jonkun lyximmän chocokalenterin...

Mulla on alkaneet liitoskivut, vai mitä lienee ovat. Ihan tossa alapäässä viiltelee, vai voiko olla, että vauvan pää alkaa ankkuroitumaan ja jäystää paikkoja jotenkin? Ainakin hikka kyllä tuntui tänään just samas paikas kuin kivut iltaisin. Pahimmillaan ovat kun laittaa makuulle, mut aamulla saatan silti hypätä sängystä ylös kuin ei mahaa ja kipuja oliskaan! Ihan hyvä niin, kun päiväseltään on olo ku vanhalla eukolla kun joka paikkaa kolottaa. Pitäisköhän se yks sananparsi vaihtaa muotoon "viimeisellä kolmanneksella raskaana oleva ei tervettä päivää näe". :LOL:

Systeri 31+5
 
Heips

Tulin poksumaan. Vihdoinkin 30+0 :D

Mulla on viime aikoina tullut tai no pahentunut ärsyttävä vaiva. Maha on kipeä tuosta vasemman rinnan alapuolelta (navasta joku n. 20cm viistosti rintaan päin). Se on ilmeisesti jokin lihaspistos. Välillä todella repivän kipeä, ja siis vain sellainen halkaisijaltaan 5cm kokoinen alue on kipeä. Aiemmin vaiva oli vain iltasella, mutta nykyään on jo aamusta kipeä, ja pahenee vain iltaa kohen. Neuvolassa jo tästä kyselin, mutta ei osannu sanoa juuta eikä jaata. Ystävämme google sen sijaan löysi kaksplussan vanhoja keskusteluja, joissa aika monella oli ollut sama vaiva.

Championilla kyllä ollut kurjia hetkiä, toivottavasti muuttuu tää viikko paremmaksi :hug:

Ollaan lasten kanssa askarreltu ystävnpäiväkortteja. Aattelin jos korttien lisäksi laittais kuoreen muumitikkarin :) Lapset tekee kortit serkuille ja kavereille ja mie muutamalle ystävälle.

Kultakurkku ja Eemi 30+0
 
sunnuntai-maanantai yöllä oli todella kivuliaita supistuksia, ja niitä tuli noin 5min välein, n.tunnin ajan, kunnes särkyläke auttoi(onneksi auttoi!). Mies ehti jo vetää vaatteet päälle, kun se luuli että nyt tuli lähtö.

Maanantai päivällä irtosi limatulppa, esikoisesta ei irronnut ollenkaan, mut ei jääny kyllä arvailujen varaan tuo.

Toivotaan, ettei vauva nyt pariin viikkoon vielä synny, sit vasta, kun jään äitiyslomalle :)

Huomenna poksuu 32+0
 
jassåå: Jospa vauva vielä pysyis hetken yksiössään :)

Kultakurkku: Kiva idea tuo muumitikkarit, heti paljon kivempi kuin "pelkkä" kortti :)

Jozzu: Onnea poikalupauksesta :)

Mä en tiiä mitä nuitten lasten kanssa tässä vielä tulee.. Mun tyttö kohta 5vee ja miehen tyttö kohta 8vee, saavat aikaan pienestäkin riidan :( Siis osaavat leikkiä myös nätisti ja näin siis yleensä ottaen menee, mut sit jos pienemmällä on tekemisen puute niin härnää isompia (myös veljeään- kohta 8vee, joka ei saa aikaan kauheeta draamaa tuosta härnäämisestä) ja miehen tyttö saattaa siitä vetää kunnon kiukut, muutaman kerran on lyönyt ja potkinut pienempää tuosta hyvästä :O Jopa anteeksi pyynnön jälkeen kuulema vielä potkaissut! Isompi on yleensä ottaen kiltti, mutta jostain vetää aina välillä nuita ja me ollaan ihan neuvottomia, koska puhe ei mene perille, kuuntelee kyllä kun asiasta puhutaan ja kielletään tuollaiset, mutta ei muista sitä kauaa.. (samoin onpuhuttu pienemmälle, että turhat härnäämiset jättää pois, mutta eihän sekään sitä muista) Jos isommalla ei mee joku homma putkeen niin kiukuttelee sit pienen pienestä lähes mitättömästä asiasta tälle pienemmälle (esim. pienempi hipaisee ohi mennen) Ihan kauheeta kun tuntee itsensä sitten aikuisena ihan hyödyttömäksi kun ei tiiä mitä tekee kun puhe ei tehoa ja "muka kuunnelaan" mut sit se on unohtunut jo taas ens kerralla...:'( Vauvakin kohta tulee ja näillä lapsilla tuo mennyt nyt vaan huonompaan suuntaan..
 
Toivottavasti champion mahatauti alkaa väistyyn ja koirakin tokenee. Paljon on taas mahatautia liikkeellä Tampereella. Toivottavsti vältyt itse. Suskallakin mennyt kunnon tovi paranemiseen, onnekis siellä jo voiton puolella.

jassåålla myös hurja yö ja ettei vaan ois sen verran avannut ,että limatulppa pääs tuleen. Nyt vaan rauhallisesti, että masuasukki jaksais tosiaan vielä pari viikkoa yksiössään. Meillä kans yhtenä yönä mies pomppas ylös ja sano, että nyt lähetään käymään tayssissa ja lupasin, että jos ei paris h oo rauhottunut niin lähden, mutta onneksi sitten rauhottu. Toki ei ollut vielä niin kovia, että ees mietittäs lähtemistä jos sais jo syntyä, sit menen vasta, kun joudun huutaan perkelettä:LOL: Mutta nyt kannattaa kyl lähtee ennemmin kuin myöhemmin, kun vielä annetaan kortisonit yms.

Ja josefiallakin on kinkkinen tilanne. Musta tuntuu, että noo pojat kestää paljon enemmän tuommosta härnäämistä yms. kuin tytöt. Meillä toki pojilla 4,5v ikäeroa, mutta tuntuu että isoveljellä ei mee hermot melkein millään. Tänäänkin kun oli tietokoneella ja pikkuveli yritti koko ajan näppäillä omiaan vierestä, niin tyynesti vaan kymmeniä kertoja laitto veikan käden pois. Lopulta veikka kylästy ja meni omiin puuhiin:) Toisaalta voishan vauvan tulo tilannetta helpottaakkin, teillä kaikki niin vanhoja, että voi olla yhteinen yhdistävä hoitoprojekti. Mutta on varmasti ahdistavaa. Tässä tilassa toivoisi, ettei tulisi mitään ns. ylimääräistä, kun ei omat voimat (fyysiset ja henkiset) oo ihan parhaalla levelillä. Tsemppiä!

Jos sit taas sortuis herkkuihin (ihan kun en ois jo tänään ehtinyt). nyt on kyl niin huono omatunto tästä mässäämisestä, mut en vaan pysty lopettaan:ashamed: Onnkeis sokerit ollut tosi hyviä. Sillon tällön mittailen, vaikka neuvola ei niitä enää seuraakkaan.
 
Eilen tuli ultrassa käytyä. Kohdunkaulankanavaa siellä katseltiin (se oli ok) ja samalla vauvaakin. Muutaman hienon 3D kuvankin sain muistoksi. Söpöliini on! Poikana oli baby pysynyt :) ja painoa oli kutakuinkin reipas 1,4kg. Hyvin jo kokoa poitsulla.

Tänään sain myös äitiyspakkauksen. Tykkäsin siitä. Sopii ainakin pojalle.

Nyt on hankinnat kutakuinkin tehty. Puuttuvia tavaroita ovat ainakin vaipat, varmaan muutama kosteussuoja ja ehkä vielä yhdet lakanat sekä muutama korvike varmuuden varaksi. Rintakumeja ja rintapumppua vielä mietin. Toisaalta joitakin tavaroita ehtii sitten hankkia syntymän jälkeenkin. Vaatteita alkaa olla jo riittävästi. Vielä tulee siskolta yksi vaatelähetys.

Baby on nyt pää alaspäin. Pepun tunnen yleensä oikealla puolella ylämahaa. Jos silitelen sitä, niin poika vaihtaa puolta. Potkuihin alkaa olla jo "tottunut" mutta ne myllerrykset ja tönäisyt on aika hassuja/outoja. Maha näyttää aina niin jännältä kun toukka vaihtaa asentoa. Jos kosketan sen oletettavaa jalkaa, joka työntää vatsanahkaa, niin jo kohta se vetää sen pois alta.

Mulla ei ole ollut ongelmia alaselän kanssa, mutta yläselässä tuntuu välillä voimakasta väsymistä. Kipukohta on hieman lapaluiden alapuolella. Tuntuu kuin selkä olisi ihan hirveän väsynyt. Hieman helpottaa jos taivutan selkää taaksepäin tai laitan jonkun tyynyt painamaan selkää. Ärsyttävää. Eli pahin asento on velttoileva ja puoliksi makaava istuma-asento sen jälkeen kun selkä on alkanut särkemään. Huoh!

Ai niin, se hoitolaukku on vielä hankkimatta ja sitten se vauvakirja. Hoitolaukuksi en keksi mitään. Olen huono käyttämään mitään laukkuja yleensäkään. Nyt haluaisin suht vaatimattoman ja vaunuihin sulautuvan...mutten rumaa :)

Sairaalakassia en ole vielä sen kummemmin miettinyt, mitä nyt täällä olen listoja lukenut. Varmaan pitää joku oma lista tehdä ja koota se sitten jossakin vaiheessa. Kovin aikaisin en sitä laukkua kokoa, mutta lista olisi sitten hätävarana jos aivot leikkaa tyhjää mahdollisen äkkilähdön takia.

Babylonialainen 29+0 (kohta pääsee vihdoin sinne kolmosella alkaviin viikkoihin)
 
Viimeksi muokattu:
Tulin pikaisesti poksumaan 31+0 ja sen kunniaksi (varmastikin) havaitsin ensimmäiset maitotipat :) Kaikesta sitä ensikertalainen innostuuukin. hih. uutta ja jännittävää. :)

ja kiitos listauksista, pitää lueskella niitä ny viel oikee tarkkaan että mitä sitä itse tarttisi ja mitä on jo ja mitä uupuu.

saraneito & bertta 31+0
 
Perhevalmennusta meillä oli ensimmäistä kertaa eilen! Oli ihan mukavaa. Ens kerralla on sitten aiheena imetys, jota odotan jo kovasti. Mies ei pääse mukahan, mutta eipähän hänen tarvi imettääkkään.. :D Täällä meidän omalla paikkakunnalla ei varmaan ole koko valmennusta, ainakaan veli vaimoineen ei ollut käynyt missään, joten onni sinänsä että vieläkin käyn tuolla entisellä asuinpaikkakunnalla.

Sokerirasitus on tänään. Nyt on jo vähän huono olo, kun ei ole saanut syösä mitään. univaikeuksien takia oon noussut jo viideltä, seittemäksi pitää mennä terveyskeskukseen.. Pelottaa vähäsen, jos narahdankin!

Vauvis mullekkin vois päivittää tyttölupauksen. En ole taas muistanut tarpeeks huomioidusta asiasta ilmoittamaan :)

Vaatteita ei ole pesty, haaveilen ostavani pesupähkinöitä ja sitten niillä peseväni kaikki vauvanvaatteet, mutta en ole niitä vieläkään saanut tilattua, että saas nähdä.. :)

Papaya ja Hilma 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Liitoskivut on mulla helpottaneet todella paljon! En tiedä mitä on tapahtunut mut ihanaa tehdä tunnin lenkkejä kun ei satu sen jälkeen. Ainoo mitä niiden jälkeen tulee on se et alavatta tuntuu raskaalta ja pissattaa koko ajan vaikkei ole edes hätä.

(.) koira ei oksentanut eikä kakannut kun annoin lisäruokaa illalla niin ei siis ollut nälkäinen eikä tarttenut osottaa mieltä :)

Molemmat lapset lähdössä nyt kouluun ja eskariin joten ihana arki alko taas rullaan ja mies tulee huomenna kotiin :heart: Nyt siis likka eskariin ja aamu omaa aikaa, taidan mennä mummulla käymää kun tuli kotona käymään miesystävänsä luota :)

Champion ja artti 32+0 POKS!!!!!!!!
 
Nyt on taas ollut semmosia päiviä, että en millään malttais odottaa vauvan syntymää :heart: Mä haluan jo pienen vauvan! Mutta on tää aika menny hiton nopeesti, vastahan sitä plussailtiin ja käytiin ultrassa ja enää olis 8 viikkoa LA:han.. Huh huh! Nyt kuluu aikakin tosi mukavasti, kun esikoisen synttärit lähestyy ja oon niitä mietiskellyt ja alan tässä kokeilemaan erilaisia tarjottavia :) Oon kyllä tosi huono leipomaan täytekakkua, mitähän siitä tulee... :whistle:

POKS 32+0
 
Adelei, varmaan jännä tunne. Itselläni on vähän päinvastaiset fiilikset: mietin, mahdanko olla jo valmis ollenkaan :O Lähinnä kai siksi, kun yöheräämiset ovat esikoisen jäljiltä vielä niin tuoreessa muistissa ja hän valvottaa edelleen. Koen nyt pääseväni vielä tosi helpolla, kun vauva ei vielä itke ja saa ravintonsakin samalla mun kanssa. Lisäksi itse synnyttäminen ahdistaa jotenkin...
 

Yhteistyössä