oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Uusi pino:p kivaa..
kotiutumisvaatteet on suuri mysteeri..Vapun maissa kun se keli voi olla mitä vaan,löytyy kaapista esikoisen kevytvanupuku 56cm niin sitä käytetään jos ei muuta. Mietin vaan jos olis olemassa unipussintapaista paksumpaa pukua mistä saisi vuoren pois mutta tuskinpa sellaista löytyy:D Ja kovasti tekis mieli tehdä pieniä hankintoja mutta muutamana yönä nähnyt unta että vauva olisi kuristunut napanuoraan niin ei uskalla jos se uni pian toteutuu:ashamed:
Täällä on päivittäin suppareita joista en tiiä onko harjoitus vai oikeita mutta selkään ne ottaa ihan pirusti ja muksu potkii alavatsaan sivuun:O Voisi jo kääntyä mikäli aikomus sellaiseen on.. ja väsymys vaivaa varmaankin alhaisen hb:n ansiosta..: / ei taida Floradixista olla apua niin josko sitä ostais ihan Obsidania apteekista.Ja nenä menee öisin tukkoon ja kohtu painaa keuhkoja niin tuntuu että tukehtuu|O Kauhea valitusviesti..:snotty:
Rintapumpusta oli ollut puhetta.Mulla esikoisesta isännän oli pakko hakea se kotiutumisen jälkeen kun pakkaantu rinnat niin täyteen maitoa ettei tiennyt miten päin olisi..Nyt ostin kanssa pumpun Aventin manuaalisen millaisen taisi olla moni muukin ostanut:)
Avantasia 27+4...? Dementia pukkaa:LOL:
 
icy
Rintapumpun ostin kans valmiiks tuolta Baby Stylestä, käsikäyttöinen Avent :) jotenki se sähkökäyttöinen pisti vieroksuttamaan ja ei sit hirveesti viittiny maksaakaan kun ei varmaksi tiedä tarvitseeko edes.

Raskausarpia on tullut mahaan ihan järkyttävästi :O mäkin luulin pääseväni helpolla, kun aina on tota vatsaa ollut, mutta toisin kävi. Eipä ne silti mun maailmaa kaada :) selluliittia ei ole enempää onneksi tullut,oikeastaan pyllystä on vähentynyt!

Minkä kokoisia kotiutumisvaatteita te ootte pakannu? Aattelin itte laittaa aluvaatteita kahta eri kokoa, mut oisko sit parempi, et olis koot 50&60 vai 50&56? Entä minkä kokonen ulkohaalari? 60? Toi äp-pakkauksen toppapuku on ainaki niin valtava et sinne hukkuu? :D meinasin ostaa jonkun paksumman college-puvun tai fleece-haalarin, minkä alle sitte saa enemmänki vaatetta jos on viileetä sillon. Ja kaukaloon joku peite. Kauheeta ku tuntuu et oon ihan ulalla :D

Tyttöolokin sai kolauksen, kun näin unta että ultrassa näkyi selvästi kikkeli :D

icy&ransu 30+4
 
Kiitos uudesta pinosta vauvikselle! Nyt on sit jo helmikuu!

Viimeinen saikkupäivä, onneks! Pää alkaa hajoilla täällä kotona. Toivottavasti nyt paikat kestää niin sais olla vielä töissä. Huomenna olis sitten töiden jälkeen vielä ensimmäinen synnytys/perhevalmennus! Jännittää jo pikkasen. On kyllä kiva nähdä muita odottavia äitejä täältä lähiseudulta.

rintapumpuista Ostin sähköisen Aventin pumpun. Jos maitoa tulee haluittais antaa sekä pullosta että rinnasta ja käsipelillä en kyllä jaksais varmaan kauheesti pumppailla.
kotiutumisvaatteet täälläkin suuri mysteeri.. odotan kunhan näkee millaiset kelit tässä vielä kehkeytyy.. ja millon vauva päättää tulla. Mitään varsinaista toppapukua mulla ei ole olemassa mutta sellainen kevyt "karva" puku on. Oon myös käynyt näyttää miehelle Lindexiltä yhden lämpimän puvun jonka saa sit käydä ostamassa kun oon synnärillä jos kelit näyttää oikein huonoilta.

raskausarpia ei ole tullut, eikä musta selluliittikään lisääntynyt ole. Hieman sitä on aina ollut pepussa ja reisissä ja aika samalta tilanne näyttää nytkin.

Ostin eilen pojalle ensi talvea varten toppapuvun. En vaan voinut kävellä onneni ohi kun yhdessä lastenvaateliikkeessä puvut oli -70%. Puvulle tuli hintaa huimat 14 euroa 70 senttiä!

Tänään pitäis lähtee kauppoihin kiertelemään. vähän sisustus juttuja ym. Tää on harvinaista herkkua koska mies tulee mukaan. Diiliin kuuluu tosin aina se että käydään jossain syömässä, se on hälle reissun kohokohta :)

hui kun on kylmä! Tykkään kyllä talvesta, mut mun pakkasraja menee tossa -10 asteessa...
 
Kotiutumisvaatteet on suunnilleen valittu. Mulla on siis vauvalle vaan sisävaatteet ja istuimessa fleecelämpöpussi joten en tartte haalaria. Voi olla et toi lämpöpussi oli turhake kun ei mee kovin pitkään mut aluks ainakin helpottaa menoa :)

Raskausarpia tuli jo edellisissä odotuksissa, nyt ei ole uusia tullut onneksi :)

Rintapumpuista ajattelin hommata sen sähköisen. Mulla on tullut maitoa aika hyvin joten voisin myydä sitä sairaalaan, mut käsipumpulla en ala lypsään myyntiin.

(.) meen veljen tytön kans kerhoileen tänään kun se on mulla hoidossa :) Veljen vaimo menee taysiin kun sillä rv38 ja vauva perätilassa ja meinaa saada sektio aikaa sieltä joten tänne suunnalle tulee kohta sit vauva vaikkei meidän vauva olekkaan :)

Mies soitteli noista sen lomista sieltä truvaushommista ja eka loma on alkaa huhtikuun 17. ja kestää pari viikkoa eli vaikkei synnytykseen tulekkaan niin pääsee aika lailla heti vauvaa katsomaan :) Eli ihan kivasti menee toi eka loma! Onneksi saadaan mies ens viikolla pariks päivää kotiin ja sit ennen virallista lähtöä vielä viikonlopuks. Ja sunnuntaina haetaan meidän koira kotiin pentujen luota kun pennut on luovutusikäisiä. Ihana saada sekin möllykkä kuorsaamaan öiksi omaan kotiin :heart:

Champion ja Martti 31+0 Poks!!!!!!
 
Nopee kommentti Champion: Jos tayssiin luovuttaa maitoa, siletä saa kaikki pelit ja vehkeet käsittääkseni kotiin, eli sen pumpunkin. Näiin jäi mieleeni, kun esikoisen kohdalla asiaa sairaalassa pohdittiin, kun maitoa tuli niin hurjasti. Kuopuksen kohdalla homma sit piti toteuttaa, mutta herra ei hokannutkaan imetystä kuin veljensä ja maidon tulo ei koskaan yltynyt ihan hurjaksi. Herralle kyllä riitti.
 
Huomenta!

Uskomatonta, mutta ei tässä kovin montaa viikkoa enää ole meidän mammojen h-hetkiin... Huh! Jänskää!!

Rintapumppu, itse suosittelen kyllä sähköistä versiota... Se käsikäyttöinen on tosi työläs, jos maitoa ei tuu ku hanasta... Voi, tuota maitobaarihommelia mä en kaipaa suoraansanottuna yhtään...

Pomppuli, sinäkö se olit tilaamassa Amazonista? Joo, minä ainakin sitä jossain vaiheessa kehuin, että tuli nopeesti ja oli niin paljon halvempaa... Saitko tilauksen tehtyä? Teitkö uk- vai saksan Amazonista?

Felina, tuolla edellisessä pinossa kirjoitit, kuinka tuntuu jännältä pestä vaavin vaatteita.. Se on niin absurdia laitella tyypin vaatteita, ketä ei vielä tässä ole. Ja just samaa kanssa aina mietin, että minkäköhänlainen se tapaus sitten oikein on, kenen vaatteita nämä on..... Hassua. :D

Verenpaineet on heitellyt mulla vähän häränpyllyä ja eilen sain appivanhemmilta mittarin lainaan... Eilen päivällä yläpaine oli 113 ja alapaine 91. Illalla oli tosin sitten 138 / 83. Että seuraillaan... Ens viikolla on onneks taas neuvola.

Mulla on tullu kauhee "tarve" katsoa noita "vauvaohjelmia": "Sydänääniä" ja "Vauvan tarina"... Sama oli esikoisen kanssa aikoinaan, että loppuajan seurattiin yhdessä miehen kanssa ohjelmaa, joka silloin tuli v.2008, olisko ollut Birth Stories, tai joku sellainen... Oli kyllä sata kertaa parempi kuin nää tän hetkiset vauvaohjelmat, mutta pääsee näistäkin jo fiilikseen. ;) Jänskää vähän miten oma synnytys menee; milloin käynnistyy, miltä se tuntuu ja miten kaikki sitten sujuu...

Vaatteista sairaalaan, meinaan ottaa omia vaatteita sinne silleesti, että voin pukea ne päälle heti kun vaan pystyy (= sitten kun ei enää ole kovin vuotoja tai muuta). Mua inhottaa ne sairaalan kuteet kun normaalisti pukeudun ihonmyötäisiin vaatteisiin. Ne on niin epämukavat päällä, sellaiset löllövaatteet! Esikoisen kohdalla toipuminen alkoi kohisten siitä kohtaa, kun pari pvää leikkauksesta aloin käyttämään omia vaatteita. H&M:n urheiluhousut (ne missä on sellainen superkorkea vyötärökappale) on ihan huippuhyvät, sekä näin odotusaikana mutta myös synnytyksen jälkeen. Ne tukee tosi hyvin mahaa ja ne saa vedettyä vaikka kainaloihin saakka.

Mutta mukavaa päivää, mä lähden palaveriin!

Terkuin
Annapellu ja vauvamaha 31+3
 
Huomenta :)

Laskiaispullista joku puhui yks päivä, stin eilen pakastepullia ja paistan ne sit viikonloppuna, saadaan mekin niitä :p Toissapäivänä tein pannarin, joten en viitsi nyt ihan heti alkaa herkkupullia vääntää ;)

Pojalla oli sitä kasvukotrollia viime vuonna sairaalalla, mitään ei kokeissa löytynyt on pitkä ja vähän pyöreä tapaus, eilen kouluterkalla oli käynyt niin 2kk:ssa oli tullut pituutta 3cm ja painoa 0,5kg eli pituutta todella paljon tuolle ajalle, mut painoa onneks vain tuon verran suhtautettuna pituuteen niin vähän tasoittaa tuota :) Ja matikan koe mennyt taas mallikkasti, äiti on ylpeä pojastaan :) :heart:

Mulla oli kuopukselle sellainen vauvojen lämpöpussi kaukaloon v. 2007 huuhtikuussa kun syntyi, sinne alle puin silloin lämpimästi niin ei erillistä pukua ostettu, syntyi siis loppukuusta.. Sehän aina riippuu keleistä ja siitä miten kerroksia pukee.. Se pussi oli hyvä, mut sitä ei enää ole, enkä nyt ajatellut hommata, käyttöikä jäi niin lyhyeen..

Josefia ja poika rv 29+4
 
Pomppuli vielä tuohon vatsantoimintaan, ni sun varmaan kannattais ottaa jotain sellasta vatsanphmennys lääkettä joka laittaa suolen "liikkumaan" eli saat kovan ulosteen ensin pois sieltä. Tuo visiblin on enemmänkin sellainen joka pehmittää vatsaa mutta ei vaikuta suoleen silleen et aktivoi suolenseinämiä eli visiblin ei totuta suolta kun osalla ulostuslääkkeillä on se tottumisen vaikutus suoleen. Suosittelen et ensin haet jotain tujumpaa lääkettä et saat kovan pois ja sit tuota ulostetta pehmittävää visibliniä. Tälleen kokeilisin ensin, mut eihän sitä varma voi olla miten mikäkin lääke kellekin sopii. Toivottavasti vatsa alkaa toimia, tiedän miten inhottava vaiva voi olla.

Mä oon tässä alkanu suunnittelee lapsen 1-v kakun tekoa/koristelua, haluaisin tehdä jonkun marsipaanikakun :p

Mukavaa talvipäivää kaikille!
 
huomenna olis miehe synttärit, joten mun pitäs kans tehdä kakku, mut luulenpa että teen vasta viikonlopuksi, päästään silloin yhdessä syömään sitä, kun oon tän viikon iltavuorossa. Teen varmaankin mustikka-valkosuklaa- täytekakun =)

Sit ajattelin tehdä jotain kunnon herkkuruokaa miehelle, naudan sisäfilepihviä ja jotain sen kanssa :p

Tänään poksuu 31+0 ja jestas! Tässä kuussa alkaa jo äippäloma! :O mulla ois enää 3 viikkoa töitä, sit on jo pakko jäädä pois töistä.
 
Felinalle kiitos kannustavista sanoista. Tänään on jo parempi päivä :)

Kestoilla kokeillaan, miehen tahdosta :) En olis kyl uskonu et hän semmosesta innostuis, mutta lupasin kokeilla mukana. Oishan se säästöä (niin rahan kuin luonnon) jos se iskee..

Mä tykkään talvesta kun on lunta ja pakkasta sopivasti eli -10 - -15 astetta, mut tää -20 alkaa jo koetella huumoria.. :D Ihanaa, koira ei ole tänään (vielä) ripuloinu! Jos se ois menny ohi, kahtena aamuna ripuloi..

Mä en ole uskaltanu hypätä suksien päälle vaikka siis olen lähes koko ikäni hiihtäny mut viime vuonnakin onnistuin saamaan itseni ihan solmuun tasasella maalla.. :D potkuria ei omisteta, se voiskin olla hyvä investointi jossain vaiheessa. Saa sit lastaki kyytitä sillä jahka siis isompi. :p

mitätän muuta.. Lahopää on täälläki.. Kotiutumisvaatteista sen verran et on vähän kateltu mut käytännössä ei mitään käsitystä.. Ja pitääkö varuilta pakata 56 vai riittääkö 50.. ???

Mitähän Annamariaplus2 (vai mikäs se nikki nyt oli) kuuluu?? Eikös hän ollut sielä hospitaalis vuodelevossa..

Mukavaa pakkaspäivää kaikille :)

Edit. Myös Nellikaramelliä kaipailen????
 
Viimeksi muokattu:
Mahan toiminta: Mulla on ollut ummetusta jostain 10-13 viikosta asti ainakin, levolac auttaa mulla, otan sitä parina aamuna viikossa ja se on toiminut mulla.. Välillä oli ihan kauheeta sen ummetuksen kanssa, mutta nyt on lähes päivittäin hyvä olla tuon suhteen :)

annapellu: hieno kakku, wau :)

Meillä lapset yritti et olisin runebrgin päivän kunniaksi tehnyt "runebergin" täytekakun :D Mut tyytyivät et tehdään laskiaispullia :) Nuo runebergintortut kun ei mene meillä oikein kaupaksi..
 
Täällä ei oo onneksi ollu ummetusta, välillä saattaa olla mahakovemapana, mut menny ohi.

Täällä kans alkaa äitiysloma tässä kuussa:O

Joo, mitähän kuuluu annamariaplus2:lle?? Toivottavasti vauva on pysynyt massussa:hug:
vauvaohjelmia täälläki töllötetää:wave: neloselta vauvantarinaa ja faktalta tulee katottua synnytyssairaalaa:D Joka raskaudessa ollu sama juttu.
Kotiutumisvaatteista Mä varmaan otan 50cm vaatteet mukaan, ja sit toppiksen, tumput, tossut ja lakin. Autolla ollaan kuitenki liikkeellä, ja toivottavaasti ei olis enää paukkupakkasia. Vanupukuki multa löytyy, et katotaa sit lähempänä mikä se vaate sit on :)

vauvis ja tyttönen rv 31+0
 
Champion: Kauanko sun miehes on komennuksella? Mulla on mies ollut nyt 2 viikkoa reissussa ja tänään tulee kotiin. Näissä raskaushormoneissa jo tuo kaks viikkoa tuntu ihan liian pitkältä ajalta, joten en voi kyl kuvitellakaan kuinka kauheeta olis olla viimeisillään raskaana, synnyttää ja sit vielä pyörittää perhearkea yksin:| Tsemppiä sinne!

Ummetuksesta. Tuo on yks sellainen raskausvaiva, josta mä en oo kärsinyt tippaakaan. Mulla päin vastoin vatsa toimii ERITTÄIN vilkkaasti ja on toiminut niin plussaamisesta lähtien. Välillä tuntuu, et mahtaakohan tuo meidän poju ehtiä ottaa mitään ravintoaineita itselleen, kun saan varsinki aamupalan jälkeen juosta vessaan! :D
Mäkin kyl suosittelisin Pomppulille, et ottais paremmat ummetuslääkkeet käyttöön - on kuitenkin aika paljonkin mitä uskaltaa raskaanakin ollessa syödä. Ehkä sun kannattaa ottaa puheeksi neuvolassa tuo ummetus?

Onko teillä muilla ollut nenäverenvuotoa raskausaikana? Mulla ei aiemmin koskaan oo vuotanut verta nenästä ja nyt viimeiset pari viikkoa verta tulee aina, kun niistän! Eilen sitä valu ihan solkenaan: / Ja aika lirun näköistä oli veri eli epäilen, et hemppa on päässyt laskemaan.

Rintapumpusta, ostan mun kaverilta sellaisen käsikäyttöisen aventin pumpun (on jäänyt hällä käyttämättä). Eihän nuo käsikäytöiset oo kovin tehokkaita, mut aattelin, et jos näyttää maitoa tulevan ihan hirveesti ja yli vauvan tarpeen, niin sit luovutan ylimääräiset ja täällä kans äidinmaitokeskuksesta (HUS:sta) ilmeisesti saa panttia vastaan sähköpumpun.

Nyt leipoon pullia miehen kotiinpaluun kunniaksi :wave:


Tiijona & Taavi 31+3
 
Uusi pino tullut,kiitos siitä :)

Lääkäristä kotiuduttu
: Paikat pehmentyneet ja kohdunkaula lähtenyt lyhenemään ja jonkin verran auki. Laitettiin lähete äippäpolille,aika pitäis tulla pian. Ultrataan tilanne tarkemmin. Rauhassa pitäis ottaa...Pitää nyt toivoa että vauva pysyis sisällä vielä useamman viikon. Normi supisteluja ei ole tullut. Mutta kävellessä tulee todella ikäviä pistoksia jotka kestää n.10-15 sekuntia,voivat kuulemma olla supistuksia. Tälläistä täällä.

Bluebaby ja vauveli 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Tiijona: Mulla tulee niistäessä vähän verta nenästä, muttei muuten. Hg mulla 102, varmaan vaikutusta asiaan...

Bluebaby: Hui! Nyt rauhallisesti sitten! Toivotaan että pääset pian ultraan!

Vauvaohjelmat: Mäkin katon tota "Vauvan tarinaa" ja sunnuntaisin tulevaa "Sydänääniä"-sarjaa :)

Älysin että ostoslistalla on vauvakirja! Te joilla on jo lapsia ennestään: Onko teillä lapsilla samanlaiset vai erilaiset vauvakirjat?

c 31+1
 
Korkkaan minäkin uuden pinon. Kiitti Vauvis.

Tiijona, mulla on tullut verta nenästä aina silloin tällöin tässä jo pari kuukautta. Aluksi luulin, että johtui alhaisesta hempasta, mutta hempan kohotessa nenäverenvuoto jatkui. Epäilen, että syynä on se plasman lisääntyminen eli veri on ohuempaa kuin normaalisti (eikä siihen hempat auta) ja siksi tihkuu helpommin suonen läpi. Mulla tapahtui ennen raskautta samaa asetyylisalisyylihaposta, joka ohentaa verta. Ja nyt sit nää pakkaset viel edesauttaa heikentämällä limakalvoja.

Hyvä että puhuitte noista kotiutumisvaatteista. Jotenki kai elin toivossa, että huhtikuun alussa on jo lämpimät säät... En ollut ollenkaan ajatellut, että vauva tarttis jotain paksumpaa ekaksi elinkuukaudekseen. Ehkäpä kaverin lupaama lämpöpussi ajaa asian?

Ja siis suositelkaa kivoja, ei liian pastellinsävyisiä vauvakirjoja! Kyllä kuulkaa ennen vanhaan... minun äitille pankista antoivat vauvakirjan, kun huomasivat, että odotti. Ei oo enää palvelu sellaista. Tosin miten ne nettipankissa vois huomata, että on raskaana?

Mä voisin juoda litratolkulla appelsiinimehua ja syödä kasan marjoja ja hedelmiä päälle. Joka päivä.

Samirja 31+0 poks vaan
 
Hei taas

Tänään sain vessassa tuloksen aikaiseksi, huh. Lääkäri kyllä antoi toisenkin lääkkeen nimen, jos tämä visiblin ei auta, mutta ehkä se nyt auttaa. Ehkä. Niin paljon kyllä supistelee, että luulen tämänkin olevan osa syy ja kauaa en kyl kato normalisoituuko tämä tällä vai ei, haen sit tujummat lääkkeet.

Aventin rintapumpun varaosat, ootteko tialnnut jostain? Tarvisin sen suppilon ja mietin mistä tilata.

Meillä pojilla ollut erilaiset vauvakirjat, toisella sen Anne Geddesin ja toinen Mauri kunnaksen vauvakirja, tuo Kunnas on ainakin värikäs, ei mikään pastellihässäkkä.

Bluebabylla rauhallisia aikoja, toivottavasti pääset pian ultraan.

Pomppuli ja muru siirtyy kaffeelle ja suklaalle 29+5 (apua miten tänään voi olla jo ke???)
 
Minäkin korkkaan uuden pinon, kiitokset Vauvis! Jo helmikuu, apua...

Kotiutumisvaatteita olen miettinyt minäkin. Ostin fleecepussin jonka ajattelin laittaa "ulkovaatteeksi". Jokin villapuku olis kiva löytää vielä, kun eihän tiedä miten huhtikuun alussa ilmat on lämmenneet, jos ovat. Autolla liikutaan, joten ei ihan hirveästi tarvitse vaatetta, ja saahan siihen kaukalon päälle vielä filtin tms.

Mulla alkaa myös äitiysloma tässä kuussa! :eek: Aika hurjaa. Näin ne viikot vaan vilistää, vaikka välillä tuntuu että mitään ei tapahdu. Toisaalta parempi niin, tasaista tahtia mennään.

Leipomuksia on tullut tehtyä, joko täs olis runebergien vuoro? ;) Johan niitä joku täällä jo mainosti. Makeanhimo on aikamoinen, ei oikeastaan karkkia tee mieli, vaan just leivonnaisia. Saapa nähdä kuinka täs paino vielä nousee loppuaikana.

Makeaa iltaa jokaiselle!
 
Vauvakirja: Meillä on esikoisella nalle puhin aika värikäskirja ja kuopuksella joku pastellin sävyinen, molemmat on ostanuut minun äiti aikanaan, nyt stin itse tosi värikkään humoristisen "Tatu ja Patu meidän vauva"- kirjan :) Ne Tatu ja Patu on siis lasten piirroshahmoja, tykästyin tuohon kerran kaupassa niin ostin sitten :)

Mun äitiysloma alkaa VASTA ensi kuussa, mutta JO 8:s päivä, eli Naistenpäivänä :)

Vauvaohjelmista tulee katsottua "vauvan tarinaa" nyt vaan jääny tällä viikolla katsomatta, olen ihan unohtanut ja nauhallekaan en ole muistanut laittaa, vaikka yleensä nyt olen nauhalle laittanut jos jostain syystä en siihen aikaan ole töllön ääressä ollut..

Nenäverenvuotoa on niistäessä, pakkasetkin sen osaksi tekee ja limakalvothan ohenee tai jotan raskausaikana.. Hempat kunnossa, viime viikolla 130 eli ei voi siitäkään johtua..

Pomppuli toivotaan, että pääset eroon tuosta vaivasta, niin tiedän sen tunteen : /
 
Viimeksi muokattu:
Maaliskuisten pinossa kävin kurkkimassa ja sinnehän on syntynyt Tammikuun alussa pikkuinen vauva rv 30+1, kiire on ollut pienellä maailmaan, mut hyvin kai kehittyy siellä :) :heart:

Lapset ja mies on saunassa, menen kohta kun tulee nuo isommat tuolta, me ei mahduta viidelleen yhtäaikaa meidän löylyhuoneeseen :D
 
Heips kaikille! Kiitos uudesta pinosta!

Mä tilasin Aventiksen manuaalisen rintapumpun Amazonista (UK).

Maksoin vain 15 puntaa (eli satuin saamaan jonkun tarjouksen). Tilasin samalla startter –sarjan tuttipulloja ja maidon säilytysrasioita. Tilaus tuli puolessatoista viikossa ja kaikki olivat ehjiä :) Eli mullakin hyvä kokemus nyt tuolta Amazonista tilaamisesta.

Hankinnat ovat siis alkaneet minunkin osaltani :) Äitiyspakkaukset tulivat, ja jonkun verran olen hankkinut lisäksi vaatetta, kun tuntui siltä ettei nuo millään riitä kaksosille (molemmilla oma pakettinsa). Kotiutumisvaatteita olen minäkin jo pähkäillyt. Mutta ehkä vielä mietin lisää, kun aikaakin toivottavasti vielä on… Tilasin Ellokselta tällaiset unipussit, mutta nämä ovat kyllä ihan kesäkäyttöön.

(*) Mullakin on ollut todella paljon suppareita ja välillä hyvinkin kivuliaita. Aamulla oli lääkäri ja onneksi kaikki kunnossa. Kohdunkaula ei ollut kärsinyt supistuksista. Mutta rauhallisesti kuulemma pitää olla. Viime viikon neuvolakäynnilläkin oli kaikki melko ok, sokerit normaalit, sf –mitta 28, hemoglobiini oli laskenut 111:sta ja aloitin Obsidanin. Mulle ei onneksi ole tullut siitä muita sivuvaikutuksia kuin pientä närästystä.

Ihanaa, kun joku otti puheeksi tuon selluliitin :) Ihmettelin, kun tuntui että on lisääntynyt reisissä, vaikken ole hirveästi edes herkutellut. Aikaisemminkin sitä toki ollut, mutta tuntui että yhtäkkiä sitä vain ilmestyi ja ilmestyi. Ehkäpä onkin toivoa, että iho vähän sileytyy synnytyksen jälkeen :)

Tiijona: mulla on tullut verta nenästä joka aamu jostakin viikosta 20 asti. Hemppa oli korkealla, kunnes nyt viime viikolla oli romahtanut. Ostin apteekista seesamiöjyä (Nozoil). Verenvuoto johtuu kuivista limakalvoista (jota pakkanen vielä pahentaa), ja mulla tuo öljy on auttanut. Jos unohdan joku päivä laittaa, niin heti vuotaa taas…eli aika herkillä nuo nenänkin limakalvot tuntuvat olevan…

Mä hankin molemmille Oppi&Ilon Minun kirjani.
Siihen saa kivasti koottua eri vaiheista juttuja ja välitaskuihin voi jemmata esim. nämä alun ultrakuvat yms.

Mukavia pakkaspäiviä!

Pipsa & twins 27+2
 
Heh.. Mulle on jostain syystä valjennut, että jos oikein hassusti/huonosti käy, niin näähän voi syntyä jo ens kuulla :eek: Mulle on tullu sellainen olo, etten mä oo viä valmis!! iik... joten lapset ystävällisesti pysyköön masussa huhtikuulle :)

Vauvakirjat ostin kummallekki erilaiset, kaukalot ja rattaat löyty käytettynä fb:n oman paikkakunnan myydään/ostetaan/vaihdetaan sivujen kautta, vaunut on jo.. Pitäis varmaan pestä nuo äippäpaketis tulleet vaatteet ja laitella ( +hypistellä) ne kaappiin odottaan.

Kotiutumisvaatteet.. 50cm riittää varmasti, ehkä jopa voin laittaa molemmat samoihin vaatteisiin :LOL: on niin vaikee suunnitella kun ei tiedä milloin nämä tahtoo tulla ulos, ehkä pyydän mamman pakkaamaan lapsille vaatteet, kun tulee meitä sitten sairaalaan katsomaan..

Mulla ei oo ollu ollenkaan supistuksia (vielä) ei edes niitä harjoitussupistuksia..

Sokerirasitukses olin tiistaina ja tuli todistettua, että olen outo tapaus, muut kun on moittinu sitä sokerilientä ällöksi, niin mä tykkäsin siitä :LOL: uuups.. ja unohdin tänään soittaa tuloksista :LOL: on ollu kyllä vähä ylimääräistä hommaa pakkasen takia tänään navetalla..

neiti80 ja nykeröT 28+3
 
Kiitos taas uudesta hienosta pinosta! Niin se aika vaan etenee!

Amazonista minäkin tilailin kaikkea tarpeellista ja ehkä vähän tarpeetontakin. :D Mutta oli todella halpaa ja toimituskulut 0Eur ja tulivat nopeasti suoraan kotiovelle.
Suosittelen!

Rakko ongelmia on täälläkin. Vähän väliä on valtava hätä, mutta kun vessaan pääsee niin pieni liru vaan tulee. Mutta sitten taas esim aivastaessa tms voi lirahtaa housuihin. Ei kiva.

Miestä olen tässä vaivihkaan kiusannut että olisin kosioaikeissa kun on kerta karkauspäivä tulossa ja lapsikin vielä, niin eiköstä olisi jo aika,kun ei tuo isäntä ole saanut aikaiseksi kosia. Mutta saas kattoa toteutanko uhkailuni. :)

(.) Mulla on nyt tuo selkä alkanut oikein kunnolla vihoittelemaan.
Pidin viime viikon talvilomaa, juurikin osittain siksi että selkä saisi levätä, kun on jo muutamien viikkojen aikana oireillut kipeästi töissä. Nyt sitten tällä viikolla kun olin 2 yötä töissä, lähes itkua vääntäen kun selkään sattui niin hemmetiks, päätin että meen lääkäriin. Noh, soitin työterveyteen, mutta siellä oli lääkäri sairastunut eikä tuuraajaa ollut. Ehdottivat että menisin neuvolaan,mutta eihän siellä ollut neuvolalääkärille aikaa tänään (neuvolalääkäri on siis paikalla ainostaan yhtenä päivänä viikossa). Pääsin sitten ihan normi terveyskeskuslääkärin vastaanotolle, joka oli sellainen nuori jätkä joka vaan totesi että tarttis jumpata noita syviä vatsalihaksia vaan ja että hän kirjoittaa mulle loppuviikon saikkea,jospa se ihan levolla korjaantuisi. Kerroin kyllä että juuri viime viikon olin lomalla ja kuvittelin itsekkin että lepo auttaisi,mutta tuntui että tuli vaan hullummaksi. Noh. Oon nyt tän viikon kotona ja viikonloppuna tunnustelen että miltä tuntuu ja meen sitten maanantaina työterveyteen, mut veikkaan että en ole kyllä tämän viikon jälkee siinä kunnossa että töihin voisin mennä. Tuo istuminen tuntuu vaa niin pahalta, eikä tuo kylmä ilma/veto varmastikkaan tee asiaa paremmaksi.

Ja tänään POKS! 28:heart:
 

Yhteistyössä