oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Kyllä nyt täytyy myöntää että on fyysisesti kaikista vaikein raskaus. :(
Pissassa edelleen proteiinia, pää todella kipee, KAMALA turvotus ja verenpaineesta
yläpaine on alkanut nousemaan.
Onneksi sentään saa vielä nukuttua. :S Maanantaina on neuvola ja katotaan pitääkö poli aikaa siirtä jo tulevalle viikolle vai kärsiikö olla kotona. Taitaa meijän ipana nähä päivän valon maaliskuun puolella ja reilusti. Tästä 3 viiikkoa niin esikoinen oli maailmassa rv 36+5 ja tänään on 33+5. Vielä kun viikon tai kaksi sais venytettyä raskautta niin ne keuhkotkin varmaan olis kehittyneet jo tarpeeksi.
 
Linn: mä olen refluksiin syöny juurikin tota omeprazolia, nyt annostuksena pari viikkoa 40mg/päivä. Jos en söisi tota lääkettä, niin kärsisin jatkuvasti kamalista kivuista ja oksentelusta : / ruokavalio on silti vieläkin kovin rajoitettu, koska jos hiukankin herkuttelen saan kärsiä niistä monta tuntia kestävistä kovista kivuista. Mulle määrättiin juurikin synnärillä suurempi annos, kun olen 2kk syönyt vaan 20mg päivässä...

ruokavalio koostuu lähinnä puuroista(tai lähinnä vellistä, joka pitkään haudutettu), keitoista, jogurtista ja muusta hyvin sulavasta ja vatsaystävällisestä.
 
Heh, mun on vaikea katsoa tupakoivia ihmisiä noin muutenkaan, etenkään raskausaikana. Ois tehny monta kertaa mieli avautua jolleki tupakoitsijalle, että tietääkö se, miten se altistaa tupakoimalla jossain väkijoukossa kaikki lähellä olevat sivulliset tupakansavulle. Heh, joo, mulla on ehkä ollu hormonit raskauden aikana vähän pinnassa. :LOL:

Tosin riippuvaisuus varmaan riippuu jotenki persoonasta. Ite en päihteitten kohdalla ymmärrä sitä, kun ne päihteet alkaa hallita elämää. On se sitte tupakka, huumeet tai alkoholi. Niitäki ihmisiä on nähny ihan riittävän paljo ympärillä, jotka on elämänsä ja ympärillä olevien elämän pilannu alkoholilla. Jokaisen omia valintojahan ne on, mutta alkaa vaan harmittamaan, kun jotku ei selkeesti nää omaa tilannettaan.

(.) Päätin sitte remuta kunnolla ja käydä tutustumassa Oyssin naistenpuoleen itse, kun ei semmoista vierailua muuten järjestetä. Onnistuin kompuroimaan ja kaatumaan vatsan päälle, mies sitte huolestu ja välttämättä raahas mut päivystykseen. Ainakin sillä hetkellä synnärillä oli rauhallista, monta synnytyssalia oli tyhjänä, ja näyttivät ovista vilkuilemalla tilavilta ja mukavilta. Ottivat käyriä, ja tutkivat. Kaikki ok, mutta piti jäädä osastolle yöks seurantaan. Osasto oli 11, mutta ilmeisesti varsinaisilla synnytysvuodeosastoilla oli täyttä, kun tuolla vilahteli (ja kuului) raskaana olevien lisäksi pieniä vauvoja. Itellä kaikki meni hyvin, aamullakin käyrät ja tutkimukset ok, ja pääsi pois. Mies tosin varmaan kohta teippaa mut sohvaan, kun ei kestä mun menemisiä ja kaatuilua ja hössötystä. :LOL: Mutta jäi positiivinen kuva paikasta, hoitajat ja lekurit oli keskiverto-osastoja mukavampia. Ainaki jotain rauhottavaa tietoa synnytystä ajatellen. =)

Sairaalakassi kyllä pitää kohta pakata. Jos ei muuten, niin siltä varalta, että kompastun taas ja joudun seurattavaks. Huomasin, että meen ihan lukkoon, kun ei olekaan tuttuja tavaroita ja tapahtuu jotain yllättävää. Onneks mies haki mulle tavaroita ja rauhoitteli muutenkin. On se niin ihana. :heart:

felina & mörri möyryäjä 34+4
 
Linn: Myös mä olen syönyt tuota Omepratzolia viikosta 18 lähtien 20mg päivässä. Haluttiin silloin katkaista jotenkin närästys-pahoinvointi-oksentelu oravanpyörää. Lisäksi otan Gavisconia (purutabletteja), jos oikein alkaa närästämään.
Monen lääkkeen pakkausselosteessa lukee ettei ole tutkittua tietoa raskauden aikana. Lääkettä on kuitenkin voitu käyttää jo useiden vuosien ajan raskaana olevilla, tällä halutaan välttää sitä että ihmiset ominpäin ostavat ja käyttävät lääkkeitä. Esim. mun astmalääkkeissä edelleen lukee että raskauden aikaisesta käytöstä ei ole tarpeeksi tutkittua tietoa, vaikka niitä on käytetty yli 10vuoden ajan ongelmitta raskaana olevilla.

Lisäys: niin toi Gaviscon on sitten käsikauppatavaralääke, joten sitä saa ilman reseptiä. Kokeile sitä jos Renniestä ei ole apua.
 
Viimeksi muokattu:
Närästyksestä: täälläkin on syöty tarvittaessa omeprazolia, kun en vaan yksinkertaisesti saa rennietä alas (mitään ns.maustettuja/nestemäisiä lääkkeitä en saa alas pahoinvoinnista johtuen). Kyl siitä omeprazolista on jo hyvin kokemusta raskausaikana ja ei kyl varmasti aiheuta mitään sikiölle.

Jaksuja kaikille raskausvaivoissa kärvisteleville:hug:

Felina: mulla ihan sama juttu tupakoivien suhteen! Mäkin oon esim. bussipysäkillä ihan tipalla, etten ala karjumaan sauhuttelijoille, et te myrkytätte mun vauvan siinä vieressä polttamalla :kieh: :D


(.) Täällä on oikein kirjaimellisesti yritetty kasvatella vauvaa: perjantaina söin pitsaa ja karkkia, eilen vedin hese-sapuskaa + lättyjä ja tänään mulla odottaa tossa vieressä suklaalevy + jotain paskaruokaa pitäis viel keksiä illalliseksi :p Niin ja toki tänäänkin aion taas vaihteeksi syödä pirtelöä :D
Tää onki oikeestaan aika hauskaa, kun tiedän, ettei mulla nyt enää keskiviikoksi voi niin järkyttävästi raskauskiloja kertyä, niin voin täysin huoletta vetää mitä mieli halajaa napaan :D Käytän tosiaan vähän hyväkseni sitä faktatietoa, et rasvaset ruoat kasvattaa vauvaa eli jospa meidän muru tekis nyt keskiviikkoon mennessä hirmuisen kasvuspurtin=)
Eilen käytiin taas ktg-käyrillä ja muru teki oikein priimat käyrät :) Sain myös käyrillä ollessa taas sellaisen kovemman supparin, mut ei onneksi tullu sykkeisiin dippejä vauvalle. Maanantaina aattelin alkaa pumppaamaan maitoa, kun mulla kyl sitä on jo tullukin, mut en vaan oo viel uskaltanut pumpata jottei synnytys ainakaan itsestään käynnistyis. Mut jos ma ja ti pumppaan, niin nythän tuol alakerrassa saa mun puolesta lisää edetä tilanne, niin käynnistely ei keskiviikkona olis ihan hirmuinen ralli.
Toivossa on hyvä elää ;)

Tänään poksahti käyntiin mun ja murun viimeinen yhteinen raskausviikko :heart:

Tiijona & Taavi 35+0

ps. Tuun varmasti viel avautumaan tunnoistani ennen viimeistään tiistaina ja sit vauvan syntymästä ilmoittelen heti, kunhan synnytyksestä tokenen ja ehdin koneelle:)

Hyviä vointeja mammat!
 
Tiijona: Nautihan tosiaan täysin rinnoin raskausajastasi ja Taavin kasvattamisesta masussa! :) Täällä pidetään peukkuja keskiviikon suhteen ja odotellaan kuulumisia! =) :heart: Ihanaa saada taas yksi huhtivauva maailmaan! Vaikka toki voisi olla vielä masussakin, mutta eiköhän kaikki tajunnu mitä tarkotin ja etten tarkottanu et kaikki vois syntyy ennen aikojaan.... :p

RR: Täällä myös noususuunnassa, etenkin yläpaine (eilen illalla 145/80 ja tänä aamuna 132/80) kun taas koko raskausajan ollu pääasiassa alle 120 ja alapaine max 75. Mutta koska pissa puhas ja turvotusta ei juurikaan (vähän vihkisormus meinaa olla tiukemmassa) niin eipä th siihen mitenkään suhtautunu..

Tänään lähden ystävän luokse Ouluun pariksi päiväksi. Yöjunalla tsukutan menemään, matkaan menee noin 8 tuntia..

Tänään POKS 33+0!!
 
Tiijona Tsemppiä ens viikkoon. Ainaki on mukava odotella herkkuvuoren kanssa h-hetkeä ;). Ja olis kyl kiva kuulla kuulumisia mahd.paljon :)

Päihteet ni en tidellakaan hyväksy/ymmärrä. Musta jokaisella ihmisellä on itse oikeus päättää 18-vuotiaana mitä kehollaan tekee. Ei siis äidillä ole mitään oikeutta myrkyttää ja pilata syntymättömän lapsen elämä millään myrkyillä. Tuleehan siitä seurauksia, jos alaikäsellä on hallussa päihteitä, ni sama pitäis olla jo raskausaikana. Lapsensa myrkyttäjät pitäis myös saada seurauksia. Joo, melko kärjistettyä, mutta kun kattelee lapsia, ni en ymmärrä miten joku julkee niitä myrkyttää ehdoin tahdoin. Ja paskanmarjat sais syöttää niille, jotka väittää ett hetkellinen lopetuksesta johtuva stressi olis vahingollisempaa ku päivittäiset syöpäkääryleet vaikkapa. Jep, tässä oon aikas ehdoton.
On mulla toki jotain henk.koht.asioita, joita en käytä kuten makeutusaineet esim.light-tuotteissa. Mutta toisaalta kofeiinia menee lähes päivittäin kahvin muodossa kuppi.
Ja en kyllä lääkkeitäkää, mutta näissä en siis oo niin fanaattinen ja hermoheikko ku päihteissä. Alkaa sappi kiehua jo pelkästä ajatuksesta :kieh:

Mitäs muuta oli kortilla ;)

Sairaalakassin aattelin pakata ens viikolla. Sinne en kyl muuta aatelu laittaa, ku shampoo, hoitoaine, hammasharja ja -tahna, omat sukat ja imetysliivit, puhelimen laturi (kameravehkeet hoitaa mies) ja varmaan jotkut omat kotiutumisvaatteet (jotka tosin laitan vasta viime tingassa, ku laitan varmaan näitä vaatteita joita nytki käytän) ja pienelle vaatteet. Siinäpä nuo..ja varmaan sit vielä suihkukengät sienipelossa ;).
Ens to saadaan avaimet uuteen kämppään, ni saa sinne viedä vauvan kamat jo odottamaan ja alottaa vaatteiden pesuaki pikkuhiljaa. Eihän täs viel kiire..

Jeps, jos alkais suunnittelee ruokailua.

Eli mukavaa tulevaa hiihtolomaviikkoa sitä viettäville ja muutoinki turvallista viikkoa kaikille!

Marimi ja poikanen 35+0
 
Närästykseen menee Rennietä vaihtelevalla vuorokausiannostuksella. Toistaiseksi on selvitty sillä. Tosin ainakin edellisillä ne pahimmat närästykset olisi vielä edessä, mutta katotaan kuin käy.

(.) Alkaiskohan pikku hiljaa se energinen vaihe valua tännekin suuntaan. :) Eilen ulkoilin pyöreesti 8h putkeen jahdin merkeissä ja iltasella en lopulta ollut sen väsyneempi kuin muutenkaan. Ja jopa juoksin (n.100m) ekan kerran varmaan kolmeen kuukauteen eikä tuntunut missään!! :wave: Tosin taukotuvalta, kun piti makkaran paiston jälkeen nousta taas liikekannalle niin voi kauhistus sitä jäykkyyden määrää ennen kuin olo hieman "suli". Kivaa oli kuitenkin! =)

Tänään meni hieman sukset ristiin jälkikasvuni kanssa heidän kieltäytyessään ehdottomasti oman huoneensa siivouksesta (muistutti lähinnä jo maan järistyksen jäljiltä olevaa huonetta.) Vielä pari viikkoa sitten olisin koettanut jotakin saada herrat tekemään ja unohtanut sitten koko homman puhtaasti väsymyksestä, mutta nytpä oli ukoilla pirullinen äiti edessä. :mad: Lopulta annoin lasten olla siivoamatta lainkaan, mutta laiton heidät sänkyihinsä istumaan siksi aikaa, kun äiti siivoaa. Ja siivosinkin niin, että huoneessa ei nyt pariin päivään ole lelun lelua. Kirjoja ja piirustusvälineet säästin. Katellaan sitten ensi viikolla, milloin saavat hakea jonkin lelukorin varastosta takaisin.

Jänskä viikko tulossa, kun tiistaina olisi neuvola ja torstaina sitten ultra sen istukan takia.
 
Kirjottelen pitkästä aikaa tännekkin, enemmän pyörin tuolla Fb:n puolella ja siellä jo eilen illalla kertoilinkin.... elikkäs menin eilen illalla sairaalaan äitipolille kun oli eriskummallista päänsärkyä, viiltävää kipua ylävatsassa, oksettavaa oloa ja paineet "hiukka" koholla ekan kerran kun mittasin paineet niin mittari näytti 204/176 ja sit siitä vartin päästä 176/146 ja sit se pikkuhiljaa laski. sairaalaan mennessäkin vielä oli paineet 133/108 ja sit ne lähti laskuun hiljalleen. käyrälle jouduin kun katsottiin vauvan sykettä myös siinä no sillähän oli kaikki hyvin, oli erittäin vilkkaalla tuulella. no yöks osastolle seurantaan ja siellähän sitten otettiin lisäkäyrää ja silloin ne supistuksetkin alkoi. kipeitä supistuksia alkoi tulemaan 6-8min välein parin tunnin ajan ja sitten jo laitettiin nesteytykseen ja annettiin kortisonipiikkiä kankkuun että jos yöllä tuleekkin lähtö saliin asti. mutta onneks supistukset alkoi harvenemaan ja sain nukuttuakin :) aamulla lääkäri tarkisti kohdunkaulan ja sitä oli vielä 3cm jäljellä :) painoarvio oli 2200g ja herra viettelee raivotarjonnassa :) että tuloillaan on jos on tullakseen sitten. elikkä epäilivät raskausmyrkytystä mitä itsekkin epäilin mutta kaikki tulokset verikokeita ja pissanäytteitä myöten olivat puhtaat. ainoa että nuo paineet on koholla ja lääkäri sanoikin että voi vaikuttaa tää mun pitkittynyt flunssa ja sitten se että imuroin eilen ja supistusherkkä kohtu nostaa vaan paineet nyt liian korkealle. nyt vaan sitten pelkkää lepoa kotona, ettei toinen tulisi liian aikaisin pihalle.

Jozzu85+ Justus rv 33+3
 
Heipparallaa ja terveiset aurinkoisesta Tukholmasta! Siellä olikin jo +9c astetta ja tuntui selvästi keväiseltä! Olimme risteilemässä koko perheen voimin.
Ensimmäinen äitiyslomaviikko takana ja kelaan toimitettu lippuset ja lappuset työtuloista joskohan sieltä sitten päätöstä pian tulisi.
Tänään ahersin lasten huoneitten kimpussa ja Ikeassa käytiin ostamassa vähän uutta lipastoa yms. meillä on 4h+k joten laitetaan sitten 2 nuorinta samaan huoneeseen vauva-ajan jälkeen. Esikoinen on jo koulussa joten saa pitää oman huoneensa niin on vähän rauhaa hänelläkin. Kävin läpi kaikki lelut ja vaatteet ja järjestin ne uuteen uskoon. Samalla meni suklaalevy ja kaikkea muutakin herkkua kyytipojaks.:ashamed: Ihan järkyttävää puputtamista ollut kyllä tämä raskaus! Katselin Jutan superdieetit ohjelmaakin niin innolla että voi kun pääsisi tekemään jo jotain liikuntaa ja puntille.
Jotkin vauvan liikkeet saa kyllä vatsan näyttämään aivan alienilta; kuin Serenan aaltokone konsanansa:LOL:
Vauva on edelleen tosi ylhäällä ja potkii suoraan kylkiluihin. Ihanaa.
Makuuasennossa ja ambulanssilla mennään silloin synnärille jos vauva ei ole laskeutunut/kiinnittynyt. ja jos vesi on tosiaan vihreää tmv. niin silloin pitää lähteä. Muuten voi odotella kotona rauhassa. Jokaisen synnärillä kerrotaan kyllä ne omat "säännöt" tai neuvolassa. Paitsi minulle viimeksi kun lähdin synnyttämään ja ihan omalla kyydillä mentiin vaikka vedet meni eikä ollut kiinnittynyt. Mutta onneksi mitään ei sattunut. Eli napanuoran esiin luiskahdus riski.
Synnärillä haikaranpesässä suositeltiin mm. akupunktiota kivunlievitykseen ja/tai synnyttyksen vauhdittamiseen. Kuulosti mielenkiintoiselta.
Itse näin uudelleen synnyttäjänä haluan olla ehdottomasti sairaalassa sen 2 pvää jotta saa toipua rauhassa ja maito ehtii nousta. Ei tarvi heti mennä kotiin hälinään kun siellä on sitten heti täys touhu päällä muitten lasten kanssa.
Eikä tarvi kiikuttaa vauvaa sitten takasi sairaalaan lasten lääkärin tarkistettavaksi. Vaan tarkastus on lähtiessä.
Välilihan rasvaamiseen suosittelen sitä weledan valmistetta mitä saa mm. life myymälästä joka on siis kehitetty juuri sitä varten. Se tulis aloittaa nyt viimeistään!
Episiotomiaa ei tänä päivänä tehdä kovin helpolla ja tosiaan luonnolliset repeämät yleensä paranevatkin paremmin. Paras tapa ehkäistä olisi synnyttää veteen tai ponnistaa kylkiasennossa. Ja vauva saa tulla itsekseen. Sitä ei siis mitenkään auteta ulos vaan mitä hitaammin sen parempi. Ainakin näin neuvoivat haikaranpesässä. Siellä synnytyksissä käytetään vähemmän puudutteita ja kulkuun puututaan muutenkin vähemmän jolloin koplikaatioitakin on vähemmän.
Toivottavasti siellä on tilaa kun oma synnytys koittaa. Mutta toki on onni synnyttää ylipäätään tässä maassa!! Ja kaikki menee sitten miten on mennäkseen.

Alkaa olla jo aika odottavalla fiiliksellä :heart:

35+5
 
Viimeksi muokattu:
Champion ja Suska84 täälläkin raskauskiloja jo yli 20... :/

Viimeisiä päiviä töissä viedään, sitten aloitan lukuloman, eli vielä olis vajaa kaks viikkoa aikaa lukea YO-kirjotuksiin :) Pitää toivoa, että sitä ylioppilaaksi pääsisi.. :)

En muista enään mitä piti kirjottaa, luin monta sivua ja nyt unohin kaikki!
Mut tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Tää mamma lähtee nukkuun.. <3
 
Huomenta..

Närästykseen Rennietä.. Mun tarvii ottaa ehkä parina päivänä viikossa, jos alkaa närästää niin närästää sit kunnolla, mut onneksi ei ole jokapäiväinen riesa kuitenkaan..

Mun pitäis käydä verotoimistossa laskettamassa se veroprosentti äitiysrahalle, ensi viikollahan se äitiysloma alkaa jo minullakin :) Olen kotona jo muutenkin, eli ei paljoa vaikuta arkeen, mut onpahan yksi etappi lähempänä vauvan tuloa :)

Jozzu: Aika huikeat lukemat ollut verenpaineessa :O Mut onneks kaikki hyvin siellä ja olette päässeet kotiin lepäilemään :)

rv 33+2
 
Viimeksi muokattu:
Tiijonalle tsemppejä!!:kiss:
Jozzu Kovat on kyl paineet ollu, mut onneksi nyt kaikki hyvin :heart:
Närästys ei oo onneksi hirveesti ollu, mut jos on nii menee renniellä ohi :)

Ylihuomena uutta pinoa sitten:p Ja täälläkin alkaa sitten äitiysloma :heart:

vauvis rv 34+5
 
Papaya tervetuloa kunnon PLUSSA kerhoon jossa tulee plussaa ihan kaikesta :D Onneksi mulla ainakin melko helpolla lähtenyt painot tippuun synnytysten jälkeen kun on hiukan kattellu syömisiä :)

Lapsvesien menosta mun pitää kyl oikeasti vieläkin ihmetellä et mä sain tallustella kotona kaks vuorokautta lapsvesien menosta! Käytiin mun porukoilla kahvill, otettiin aurinkoo a ja saunottiinkin ja sit vaan käynnistykseen :O Eikä kukaan mistään kiinnittymisistä puhunu saatika siitä miten pitäs olla, eikä tosta oo tosiaan kun 8 vuotta aikaa :|

Champion ja Martti 34+5
 
Onpas osalla jo "isot viikot menossa=) tai siltä kuulostaa:p
Aikaisemmin synnyttäneille kysymys..Millä rv:llä on syntynyt ja luuletko että samaan menee tämäkin..Meillä esikoinen syntyi 39+2 mutta toivon että tämä syntyisi 38+ jos meinaa jatkaa tuota häpyluun hakkausta:|
Tosiaan kuukausikin vaihtuu taas kohta:) ja eiköhän ala pikkuhiljaa tipahtelee vauvoja maailmaan..
tiijona toivottavasti sait taaville pikaisen kasvupyrähdyksen..Kaikkihan on mahdollista:)
Onko muilla pinnankireyttä?: / Meillä tuo 2v on koko ajan äänessä tai laittaa päälle kaikki ääntä pitävät laitteet ja pinna vaan kiristyy entisestään..Olis luxusta sellainen ihan oman ajan päivä..:saint: ja välillä tuntuu ettei miestäkään kiinnosta tuleva vauva tai mun jaksaminen mutta ehkä se on vaan tunne:|
Avantasia 31+3
 
Jouskari: Oi Tukholmassa kevät! Tahtoo kanssa! Rakastan Tukholmaa muutenkin :) +9 kuullostaa jo NIIN hyvältä, tänne kanssa!!

Aiemmat synnytykset: Yks takana ja tyttö syntyi 41+0. Luulen, että tämä tulee hieman aiemmin, varmaan aika lasketunajan tienoilla.

Ens kuussahan tosiaan alkaa vauvoja varmaan tippumaan tähänkin pinoon ja Tiijonahan meille jo lupasikin vauva-uutisen täksi viikoksi, sitä siis odotellessa :heart:

(.) Mulla alkaa huomenna äitiysloma, jee! Tosin ei se nyt mitenkään erityisesti arkeen vaikuta, kun en ole muutenkaan ollut töissä vaan hoitovapaalla, mutta kuitenkin :)
 
Aiemmat synnytykset: Esikoinen anto odotella itseään tosiaan sen 2vkoa yli lasketun ajan ja tämä toinen huitake meni pari päivää yli LAn. Uudesta tulokkaasta on vähän tunne, josko se tulisi jo aiemmin, kun on noita suppareita ainakin ollut ihan ongelmaksi asti, toisin kuin edellisillä. Vaan voihan nekin rauhottua loppua kohti ja synnärillä ollaan sitten vasta toukokuun puolella. Plääh!
 
Näin se uusi vko taas käynnistyi ja Tiijonalle tosiaan hurjasti tsemppejä!

Täällä ollaan edelleen kipeenä, eli nyt jo 2vko. Tänään aamulla ehkä himpun verran parempi olo, mutta koko vkl meni ihan pedissä. onneksi äiti oli meillä, kun mies reissussa, muuten ei ois tullut kyl mittään.

Jotenkin on hassusti itellä ollut nyt vauva-ajatukset tosi taka-alalla. Aattlen vaan tästä flunssasta selviimistä, miehen kotiin paluuta ja oikeestaan vielä hänen seuraavaakin reissua, lei lähtee vielä vkl viikoksi ulkomaille, sitten pitäisi rauhoittua. Sitten on tää vko vielä töitä, kuopuksen asioiden selvittelyä jne. Äiskä kokosi kyllä eilen meillä pinnasängyn, mutta jotenkin ihan epätodellisena sitä siinä katselin ja kyselinkin äitiltä, että onko tää jo outoa. Vauva kyllä melskaa massussa, mut jotenkin tässä on niin paljon muuta, että jää jotenkin ihan sivuseikaksi tämä raskaus ja sit tietty onnistun hommaan siitä huonon omantunnon. Oonko mä oikeesti ihan vinksahtanut? Luulis, et loppua kohden asia konkretisoitus, mut mä olin paljon valmiimpi vauvan syntymään kk sitten. No ehkä se tunne, että meille oikeesti tulee vauva vielä tulee, kun ehdin äippälomalla ehkä vähän asiaan keskittyynkin. Vauvasta olemme kyllä siis tosi innoissamme, mutta en vaan osaa ajatella, että kohta se on oikeasti täällä.

Ja juu pinna on kireällä. Ja just noo muksujen leluista lähtevät äänet, esikoisen musiikki jne. Oikeen pelästyy, kun meinaa hermostuu ihan kummallisista asioista. Eilen tiuskin esikoisella auton avaimista ja hän ihan rauhallisesti tokas, että äiti kuule kun sä et niitä avaimia mulle antanut, ne on siinä sun takana hyllyllä...mesosin siis, että minne se ne jo ehti kadottaan:LOL: Onneksi mua aika hyvin ymmärretään, mutta lasten nyt ei toki tarvisi vielä ymmärtää.

Meillä eka syntyi 41+6 ja toka 39+2. Nyt tilanne jo niin kypsä, että kovasti luulen aikasemmin tulevan, mutta voihan se olla, että näin ei käy. Yli tuskin nyt kyllä päästetään.

Jouskari oli käynnyt Tukholmassa, hieman kateellinen olen. Meillä mies reissaa niin paljon, että kauheesti häntä ei kiinnosta ulkomaille lähteä, mutta aateltiin nyt kuitenkin tehä pikku reissu ehkä ihan köpikseen, sitten kun vauva on syntynyt. Eli otetaan käärö mukaan ja isommat pojat jää mummilaan. Mieliisti viimeistään loppukeväästä. JOtenkin on just niin ihanaa kun siellä kevät paljon pidemmällä. Syksyllä sitten vasta koko perhe koneeseen aikasintaan. Kesällä kruisaillaan Suomen kohteissa.

Mukavaa viikkoa kaikille

Pomppuli ja muru 33+3
 
Käytiin tänää neuvola-terkalla Masukkaan kans ja sehän oli oikeen vilkkaasti liikennöimässä, ku kuunneltiin ääniä ja mittailtiin. :)

31+1
Paino +260/vko
Turvotusta vähän (illalla huomaa paremmin itekki)
RR 129/78
Pissi puhdas
Kohdunpohja 29 cm
Tarjonta RT
Syke 150
Liikkeet ++

Hyvillä mielin nyt vaihan sitte neuvolaa, toivottavasti uus terkka on ainaki yhtä mukava, ku edellinen.

Kaikenmoisia uutisia on ite kullakin, koittakaahan ottaa rauhallisesti ite kukin. :) Ite varustauduin liukkauteen ostamalla kenkiin nastat ja hyvältä vaikuttaa jäätiköllä, mut jos on jotakin hötömpää lunta vähä enemmän, ni sit liukastelee.

En taho kellekään aiheuttaa pinnankiristymistä tai maksimoida kurjuutta, mut mulla on hyvä mieli. :) Viikonloppuna sain tietää, et lähisuvussa on aika monta vauvaa tulossa ja kaikki vielä ajottuu aika hyvin tuonne huhti-kesäkuulle. Sit me saatiin tyhjättyä vuokrakämpästä loput mun kamat pois ja luovutin avaimet, on siinäkin yks huoli vähemmän. Eilen sain nauttia pitkästä aikaa sushista. Raa'at kalat ja norit jätin suosiolla ottamatta, mut olin oikeen onnellinen, ku mulle oli paistettu kananmunasta sellasia lettuja norien tilalle ja täytteeks sain kaikenmoisia kasviksia sun muuta. Oli hyvää! :)

Mää oon toistaseks selvinny närästyksestä piimällä ja välttämällä niitä tuotteita, mistä närästystä tulee. Paprika on kyllä yks viheliäisimmistä, korventaa kyllä ihan huolella ja sekun olis niin hyvää.

Musta on tullu kovasti hajamielinen, lauseet on loppunu viikonlopun aikana muutaman kerran ihan kesken, ku on katkennu ajatus aivan täysin. Muutenki tippuu moni asia mielestä kovinki helposti.
 
Heipsan!

Pitää ihan tulla iloitsemaan, ettei ainakaa vielä oo alat ja sappiarvot kohonnu. Jee :)
Seuraavan kerran sit ens viikolla. Varmaan laitoinki, mutta täällä ei nää neuvolakäynnit enää ees tihene loppua kohden, vaan mennään edelleen 2 viikon välein. Sopii mulle:)

Ed.synnytys mulla käynnistettiin ja tyttö synty 38+2. Js tätä ei käynnistetä, ni uskon ett menee yli. Vaikka jatkuvasti supistelee ja tapahtunu jo muutoksiaki, ni silti. Toiveissa olis itekseen alkanu synnytys. Käynnistyksestä huolimatta ei ollu mitään ongelmia tytön kanssa. Ainut ett imetys takkuili aluks.

Pinnan kireyttä ei oo havaittavissa. Toisaalta, päivät melko helppoja 5-veen kanssa. Ja mies kuitenkin aina illat kotona osallistumassa arkeen, ett aihetta ei sillee oo. Ressiä vaan meinaa pukata tän muuton alla, mutta eiköhän seki helpota, ku tulee torstai ja pääse tositoimiin :)

Eilen illalla alko liikkeet tuntumaan ihmeellisesti ihan alamahalla, häpyluun yläpuolella heti. Mietin, ett tunkeeko vauva sit päätään alaspäin vai mikähän. Ku sitte tänään ei oo ollu yhtään liitoskipuja, vaikka ollaan ulkoiltu oikein kunnolla. Rappusiaki nousin. Ihan kiva :). Tai sit vauva on huomaamatta kääntyny pää ylöspäin :O. Ei kai..hikasta sen tietäsi, mut nyt ei sit hikkaakaa oo tullu vaikka nitä yleensä on useita päivässä.
Mahan laskeutumista en oo havainnu.

Oli kyl ihanaa hyysätä viikonloppu pientä kummipoikaa. Siinä on kyllä niin sulonen ja rauhallinen tapaus. Kovasti mieli jo halajaa samaan tilanteeseen, joskin niin, ett aika pyrähtäis maaliskuun puolelle vauhdilla. Mutta tosiaan, viimenen viikko helmikuuta jäljellä. Saas nähä montako huhtihelmee päättää maaliskuun aikana putkahtaa maailmaan..

Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille!

Marimi ja poikanen 35+1 (vielä olis vajaa pari viikkoo, ku sais lopettaa suppareiden murehimisen)
 
Tiijonan vauvauutisia tosiaan odotellaan täälläkin sitten aikaisintaan keskiviikkona :)

Pinnan kireyttä jonkin verran, suht helposti menee noiden isompien kanssa (4v ja 7 vuotiaat) Miehen iltavuorot vähän meinaa tehdä tiukkaa, mut nyt on aamussa niin eiköhän tää tästä, vaikka flunssaa pukkaa mulle : / Kurkkukipeä, lihakset jotenkin veltot ja yskä :( Suht kipeistä suppareista sain kärsiä eilen illalla nukkumaan mennessä, yöllä pariin otteeseen ja nyt aamupäivällä pari napakkaa taas tuli, mut nyt olen saanut olla about 4 tuntia niiltä rauhassa..

Edelliset synnytykset: Esikoinen rv 40+6 (käynnistyi supistuksilla, joista kylläkin kärsin 2 vrk kotona huonosti nukkuneena ennen kuin tuli tilanne, et sairaalaan on lähdettävä) Kuopus 41+5 (käynnistyi vesien osittaisella menolla kotona yöllä) Nyt tuntuu, että jos päättää kääntyä pääalaspäin tässä niin kyllä yli mennään, mut jos ei käänny, niin en tiiä sit miten toimitaan.. Perätilassa vielä potkuttelee "mukavasti" kohti virtsarakkoa ja kohdunsuuta..:x
 
Masukuski:Kelaan yleensä vaaditaan se B lausunto,eli lääkäri joutuu laittamaan sinne tarkemman selvityksen miksi olet sairaslomalla. Mullakin omalääkäri joutui tekemään sen sinne. Töihin kelpas ihan normi lääkärin todistus.

Närästyksestä: Renniellä olen pärjännyt,melko kausiluonteista mulla ollut närästys. Mutta sitten kun tulee niin kurkku ihan tulessa..

Tiijonalle: Paljon tsemppiä tulevaan!:flower:

Vatsan laskeutuminen: Just mietin että onkohan mulla alkanut laskeutumaan,kun melko alhaalla ollut kokoajan mutta nyt tuntuu että ihan älyttömän alhaalla ja baby myös painaa tuolla alhaalla kovasti. Äitikin sanoi kun kävin kotona että ihan kun olis laskeutunut, tiedä sitten. Se ei varmaan synnytyksen kannalta merkkaa mitään? että oli synnytys lähestymässä? Tässä linkki vielä minun mahakuvaan,onko mielestänne jotenkin alhaalla vai ihan normaali?? :) Aijaa.com - 9656645.jpg

Muuten oma olo ollut ok,tai niin ok kun se voi tämän mahan kans voi olla. Saan kuitenkin olla kotona ja levätä silloin kun siltä tuntuu. Yhtään supistusta ei ole vielä tullut. Jännityksellä odotan miltä ne tuntuu. Ehkä jo kohta toivois että sais jo sen vauvan syliin :heart: Vauveli oli niin iso viime ultrassa että tuskin mitään ongelmaa vaikka syntyiskin aiemmin. Sairaalakassia laittelin jo vähän jos jotain sattuu,eihän se haittaa vaikka pakattuna onkin :) Perjantaina taas neuvolaa.

Mukavaa viikkoa kaikille!![/B :wave:

Bluebaby ja vauveli 31+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä