****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

ceali: Mulla on kans noussu paino jo pikkusen (puoli kiloa), ei paljoa, en oo ollu huolissaan. Toi nälkä pakottaa nyt syömään ja yritän syödä terveellistä perusruokaa, lisäksi toivon, että tää on ohimenevä syömiskausi...

Kyllä on harmillisen kylmä sää ollut..:| Ei uskoisi, että on vasta elokuun alku. Kyllä tää kesäaika on aina niin lyhyt. Tosin nyt se ei niin haittaa kun on mitä odottaa...;)

vauvahaaveita: Kiva toi siun viesti fb:en. On siinä ollut kavereilla pohtimista..;) Itse olen niin varovainen, etten uskaltaisi laittaa varmaan vasta kun puolivälissä. Viimeksi laitoin jonkun kuvan sen puolivälin rakenneultran jälkeen, jossa näkyi kasvanut masu. Se on totta kyllä, että jos sattuisi jotain ikävää, niin usein siitä olisi valmis puhumaan siitäkin rehellisesti, eikä pitäisi sisällään. Joten miksi ei kertoisi näin alussa ilouutisesta! :)
 
vauvahaaveita: Sä pääset ens viikolla jo heti viikon alussa ultraan, mä pääsen vasta sillon perjantaina. Mitenhän sitä jaksais ens viikkoon oottaa :)?

FB: Mä laitoin viimeksi np-ultran jälkeen jotain "Pikkuista käyty katsomassa Kättärillä ultrassa" tai vastaavaa:)
 
Huomenta!

Pääsin tänään ajoissa ylös kun piti netissä ilmottautua vauvauintiin. Meni muuten aika nopeesti ne paikat :eek:. 15 minuuttia niin oli melkeen kaikki menny :D.

Soitin varhaisultran ja sain sen viikon päähän, jee! Neuvolaankin soittelin, mutta oli sama käytäntö kuin viimeksikin, että terkkari soittaa huomenna mulle ja sovitaan aika.

Mulla on ihan selkee tyttöolo ^___^ Esikoisesta oli vahva poikaolo ja poikahan sieltä tuli. Haaveilin jo eilen kaikista ihanista rinsessajutuista :D Oon ehkä vähän pönttö :p

Eilen väsytti aivan järjettömän paljon. Ei meinannu silmät pysyy auki. Nyt on taas melko virkee olo. Ja ruokahalua on täälläkin. Hirveä ruoan mättäminen alko viikonloppuna. Kaipa se tarpeeseen menee :p.

Mä kirjotin perjantaina facebookstatukseen pelkän sydämen ja siitä oli tykänny joku 20 ihmistä. Saapa nähdä sit kun kerrotaan että kuinka moni sanoo että "joo, arvasin siitä sun statuksesta!" Viimeksikin nimittäin laitoin muistaakseni kolme sydäntä niin melkeen kaikki kaverit tajus mistä on kyse, mutta sillon kyllä tosi moni tiesikin että yritetään vauvaa. Nyt uskon, että kovin moni ei tiedä.

Menispä viikko nopeesti niin pääsis sinne ultraan!


Adalmis ja kerttu 5+3
 
Ceali Mä oon ollut vhh:lla koko kevään. Kesälomalla lipsuin. Ajattelin jatkaa syksyllä niin, että sallin vähissä määrin täysjyväruisleipää. Kasviksia ja hedelmiä syön vapaasti. Lähinnä jatkan siksi, että suolisto tykkää enemmän vhh:sta. Ton pahoinvoinnin estämisen takia ajattelin, että leipäviipale aamulla olis sallittu. Ja pitsa olkoon mun paheeni.

Muistakaa, jos meette sienestämään tai marjastamaan, niin eväitä mukaan :) tulee nälkä ja heikotus.
 
Adalmis: Joo, toi sydän fb:en on kans kiva..:) moni varmasti jää miettimään ja aavistelee uutisen! :)

Eilen illalla tuli jo mieleen hankinnat vauvalle. Esikoiselta jää kaikki vauvaa varten, joten oikeastaan tuplarattaat on ainoat, jotka ostetaan. Ja jos on poika niin saa sit shoppailla lisää vaatetta, on aika pinkkivoittoista nuo esikoisen...;) Jos tulee tyttö, niin pitäähän se toki ostaa jotain uutta hänellekin!

Tuplarattaista aattelin sit jossain vaiheessa katella jotain Phil&Teds-mallia. Kaupungilla tuntuu, että yksösrattailla on jo ahtaita pienien kauppojen hyllyvälit, niin en kyllä vierekkäin istuttavia viittis ostaa. Niillä ei pääse sit oikein mihinkään. Nimenomaan kaupunkikäyttöön tulee noi rattaat. Kotona on sit kunnon emmaljungat ulkoilua ja päikkäreitä varten vauvalle. Voi kun löytäis nuo P&T käytettynä tai uskaltais tilata ulkomailta.
 
Vaunuista Littlestar kirjoitti, mulla himoittaisi ne Ora Taigat (olikohan ne tuon nimiset), onko kellän kokemusta? Nyt olis tarjuksessa 449€+ formula sitteri ja sadesuoja kaupanpäälle :) Mut en nyt viiti kyllä tilatakaan vielä niitä.. Jos sit kun veronpalautukset räpsähtää tilille niin on isompen ostojen aika :) Meillä ei ole mitään valmiina on sen verran aikaa kuopuksen vauva- ajasta ja silloin ajattelin, että ne on nyt tässä :whistle:=)

Kivoja fb päivityksiä :)
 
Hiiviskelen tälle puolelle koska tänne mä taidan kuulua :) Listaan voi lisätä ikä 22,esikoinen tulossa, synnytyssairaala SatKs ja LA 9.4

Soitin äsken ensimmäistä neuvola-aikaa ja terveydenhoitaja vaan ähisi ja puhisi siellä luurin toisessa päässä,ei oikein kemiat ja ymmärrys kohdanneet meillä, ei kohdannut silloinkaan kun keskenmenon jälkeen olin hänen juttusillaan. Hän pyysi sitten soittamaan ihan toiselle terveydenhoitajalle kun ei ymmärtänyt miksi haluan varhaisraskaudenultraan,. Ei tiennyt eroa varhaisultralle ja nt-ultralle. :D

Syysmyrsky+Rapu 5+5
 
Pahin pelko on sitten kai totta :'( tuntuu niiiiiiin pahalta ja epäoikeudenmukaiselta. Aloin vuotamaan eilen illalla ja niin keskenmeno alkoi viimeksikin. Vaikka tätä pelkäsin niin en kuitenkaan uskonut :( zemiä teille muille ja toivottavasti oon pinkan ainut joka tippuu pois.. :( ja piti se dopplerikin huutaa...
 
syysmyrsky: Tervetuloa! :) Toivottavasti neuvola-asia selkenee. Minäkin pyysin neuvolan kautta varhaisultraa kun kierrosta ei ollut kunnon tietoa niin ultrassa määrittävät laskettua aikaa sitten. Luulen että aika lähelle menee tämä oma arvio. Mikäli siellä on elämää...:) Joka paikassa ei tosiaan ole hyvin helppo päästä noihin varhaisultriin jos eivät katso tarpeelliseksi.

NelliKaramelli: Voi ei..:'( Ei toivoisi kenellekään näitä tippumisia...:( Onko vuoto jo runsasta, vai voiko olla vielä toivonkipinää? Voimia kovasti!!!
 
Olen ollut koko päivän kädet ristissä täällä että tää olis vaan jotain muuta. Vuoto oli tosi niukkaa mut ihan vaaleanpunaista. Nyt se on onneksi loppunut mutta maha on ihan vähän kipeä. Ihania te olette :heart: kiitos tuesta. Toivon kipinä on kyllä nostanut nyt päätään kun se vuotokin loppui. Torstaina sitten varmuus asiasta. Te tiedätte miten tärkeä se pikkuinen on jo nyt ja tuntuu ihan kauheelta jos sen menetän. Olisi jo toinen keskenmeno parin kk sisään enkä tiedä miten sen kestäisin.. :'(
 
Nelli: Jos et olisi raskaana niin olisiko sulla ollut menkat nyt? Jostain nimittäin luin, että raskauden alussa saattaa tulla "pienet kuukautiset" pari kertaa silloin kun niiden olisi pitänytkin tulla, jos hedelmöitys ei olisi tapahtunut. Kroppa kun on vielä sekaisin raskaudesta.
 
sm
Hei.
Minäkin haluan liittyä ja pysyä tässä ketjussa huhtikuuhun asti.
Eli sm, 5.4.2012, 27v, eka lapsi.
Takana on 2 km:a, joten neutraalilla, toiveikkaalla mielellä matkassa.
Tsemppiä ja voimia meille kaikille tähän alkuun.
 
NelliKaramelli: Täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä sen puolesta, että on vaan viatonta vuotoa! Sehän onkin täysin mahdollista, jos jäi niukaksi! :) :hug:

sm: Tervetuloa! Toivotaan, että kolmas kerta toden sanoo! :) Paljon tarrasukkia pikkuiselle!
 
Syysmysrky tervetuloa :) Ja jos sulla on laskettu 9.4.12 (niin ku mulla :) ) niin sulla on nyt rv 5+0 tai sit jos sulla on menossa rv 5+5 niin laskettu olisi laskureiden mukaan 4.4.12 :) Paitsi jos on ultrassa katsottu niin voihan se mennä noinkin aikaisella oviksella :)

Elloksen mammavaatteita tilattu :) :whistle: Niihin annoin itselleni luvan :) Tai no osa ei ole edes mammavaatteita vaan jotain neuletakkeja tilasin myös, yhden koon isompana ja joustaahan ne niin on sitten syksyksi päälle pantavaa :) Joo ja sain 50 prossan alen kalleimmasta tuotteesta, ilmaiset toimituskulut ja koululaisen vaatteista - 20 prossaa eli pakkohan mun oli....:)
 
NelliKaramellille lohdutushali, toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin.

Tervetuloa syysmyrsky ja sm! Ensimmäistä neuvola-aikaa varten soittelin tänään minäkin. Ei mennyt jonosta läpi, piti jättää numero vastaajaan. Sitten kun lopulta soittivat, sanoivat, että perjantaina joku soittelee ja sopii ajan. Äsh, olisiko vielä vähän enemmän byrokratiaa voinut asiaan sotkea. Mietin kyllä, jos yksityisen puolella kävisi varhaisultrassa, saisi varmuuden, ettei ole mikään tuulimuna tai kohdun ulkoinen raskaus.

Oli pakko soittaa yhdelle lähimmistä kavereista ja kertoa uutiset. Ei pystynyt pitämään sisällään, pakko oli edes jollekin kertoa. :$
 
Josefia samaa katsoin tuolta aiemmista keskusteluista mut joku netti laskuri heitti mulle 9.4 ja toinen 10.4 joten en tiedä sitten..ehkäpä lasken jotain väärin/en ymmärrä.

Itse myös kerroin parhaalle ystävälle ja siskolle asiasta,kun he tietää muutenkin meen kovasta yrityksestä,keskenmenosta,lääkityksistä sunmuista..muille en aio kertoa ennenkuin olen kävelevä pulla :)
 
Nellikaramelli: hei älä luovu toivosta, vuoto voi olla ihan harmitonta. Mulla oli kuopuksesta pitkään vuotoa, välillä niukempaa ja välillä vähän runsaampaakin, ja kävin ultrassa pariin kertaan sen takia. Totesivat, että kohdunsuulla oli hematooma, joka vuoteli, ei sen vakavampaa ja vuodot loppuivat kun raskaus eteni. Pelottihan se ihan älyttömästi, mutta voihan joillakin tulla "menkatkin" odotusaikana!toivotaan, että kaikki menee hyvin!
 

Yhteistyössä